Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Opnieuw opbouwen van het alleen zijn..

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Opnieuw opbouwen van het alleen zijn..

Ongelezen bericht door Gollum »

De buren worden namelijk nogal gek van Mika's geblaf :ugh:
Ze blaft vanaf het moment dat ik de deur uitga totdat ik weer terugkom. En ik weet niet zo goed meer wat ik er nog meer aan kan doen. Als ik de deur uitga doe ik de gordijnen dicht, radio aan, lichten aan.. En dat is dan alleen om even boodschappen te doen voor hooguit een uur. Wanneer we langer weggaan zorgen we voor oppas.
En ook al ben ik maar 5 minuten weg, Mika blaft onophoudend. Dus het alleen zijn opbouwen zoals ik bij Gol heb gedaan werkt niet. Een kong snapt ze niet en die word al snel door Gol gepikt :F:
Een pensstaafje is zo op en ik durf ze niet zo goed alleen te laten met groter knaagwerk. Tips zijn dus erg welkom voordat ik een blafband van 60 euro bestel..
Laatst gewijzigd door Gollum op 16 apr 2015 15:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Safari

Re: Ervaringen met Anti-Blaf Halsband met Canicalm Spray?

Ongelezen bericht door Safari »

Wel een grotere kluif en dan met vijf minuten terugkomen en dat uitbouwen?
Gollum
Zeer actief

Safari schreef:Wel een grotere kluif en dan met vijf minuten terugkomen en dat uitbouwen?
Ik vind het een beetje eng maar dat heb ik inderdaad nog niet geprobeerd. Het moet wel een erg flinke kluif zijn dan.
Met welke frequentie zou je dat doen? En moet ik haar dan ondertussen niet meer alleen laten tot ze het kan? Anders lijkt het me dat ze zo weer kan terugvallen in gedrag.
Gollum
Zeer actief

Ik lees nu ook over een DAP-verstuiver wat een kalmerend effect zou hebben..
Safari

Met grote kluif bedoel ik ook iets enorms met knoken en wat vlees er nog aan. Vroeger haalde ik dat bij de slager.

Ik zou zo'n bot geven, weggaan voor hele korte tijd en bij terugkomst bot afnemen. Ik denk dat ik dat de eerste paar dagen meerdere keren op een dag zou doen dus weggaan = kluif= knagen = terugkomen. Die kluif moet centraal staan en niet 'kluif op baasje komt terug'. Na die paar dagen zou ik de tijd uit gaan bouwen.
Gollum
Zeer actief

Safari schreef:Met grote kluif bedoel ik ook iets enorms met knoken en wat vlees er nog aan. Vroeger haalde ik dat bij de slager.

Ik zou zo'n bot geven, weggaan voor hele korte tijd en bij terugkomst bot afnemen. Ik denk dat ik dat de eerste paar dagen meerdere keren op een dag zou doen dus weggaan = kluif= knagen = terugkomen. Die kluif moet centraal staan en niet 'kluif op baasje komt terug'. Na die paar dagen zou ik de tijd uit gaan bouwen.
Ik snap wat je bedoelt, ik had vorig jaar zoiets voor hun verjaardag gegeven :mrgreen:
Die kan ik meebestellen met het vlees. Of ik kan zo gelijk wel even kijken of mijn dierenwinkeltje ze heeft, dat is sneller. Gelijk maar twee dan zodat ze geen ruzie krijgen.. En filmen voor de zekerheid. Ik wil niet dat ze onderling mot krijgen namelijk.
Safari

Weet echt niet of dit DE oplossing is maar ik zou het zo gaan proberen als ik een hond had die zo'n moeite had met alleen zijn.
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever

Ongelezen bericht door Marco88 »

probeer anders een shutuppy :Q:
" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
Gollum
Zeer actief

Safari schreef:Weet echt niet of dit DE oplossing is maar ik zou het zo gaan proberen als ik een hond had die zo'n moeite had met alleen zijn.
Ik weet het ook niet maar het is in ieder geval het proberen waard. Ik denk dat Mika minder bezwaar heeft tegen een mega kluif dan tegen een anti-blaf band :mrgreen:
Ik koop dan gelijk maar wat lekkers voor de honden van de buurvrouw als een sorry voor de overlast.
Het scheelt dat ik nu even niet werk dus ik heb in ieder geval alle tijd om te trainen. Ik kon alleen even niet meer bedenken hoe.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Gollum schreef:
Safari schreef:Met grote kluif bedoel ik ook iets enorms met knoken en wat vlees er nog aan. Vroeger haalde ik dat bij de slager.

Ik snap wat je bedoelt, ik had vorig jaar zoiets voor hun verjaardag gegeven :mrgreen:
Die kan ik meebestellen met het vlees. Of ik kan zo gelijk wel even kijken of mijn dierenwinkeltje ze heeft, dat is sneller. Gelijk maar twee dan zodat ze geen ruzie krijgen.. En filmen voor de zekerheid. Ik wil niet dat ze onderling mot krijgen namelijk.
Zou Mika met zo'n bot in de bench willen?
Dan hoef je ook niet bang te zijn voor ruzie met Gol als je weg gaat.

Straks word je de deur uitgekeken :engel:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Gollum
Zeer actief

ranetje schreef:
Gollum schreef:

Zou Mika met zo'n bot in de bench willen?
Dan hoef je ook niet bang te zijn voor ruzie met Gol als je weg gaat.

Straks word je de deur uitgekeken :engel:
Ik heb geen idee, ik heb geen bench. Mika is volgens mij ook nog nooit in een bench geweest. Ik weet ook niet zeker of ze ruzie zouden krijgen. In het begin hebben ze wel wat problemen gehad op voergebied maar inmiddels niet meer. Maar toch voorkwam ik altijd liever dat er (heel lekkere) kluiven in huis lagen voor de zekerheid. Maar ja, ik ga het nou toch maar proberen.

Ik ben net naar mijn dierenwinkeltje geweest en daar werkt ook een gedragstherapeut! Ik heb wat tips van haar gekregen waar ik mee aan de slag ga en een tas vol lekkere kluiven :D
Volgens die mevrouw moet ik echt weer helemaal opnieuw beginnen en Mika als pup behandelen. Dus oefenen in huis dat ze niet meer de hele tijd aan m'n kont plakt, dus bijvoorbeeld wc deur dicht als ik naar het toilet ga en de slaapkamerdeur dicht wanneer we gaan slapen zodat ze wat zelfstandiger word. En dus echt weer met minuten opbouwen en verder niet alleen laten.
Ik moet alleen even verzinnen hoe ik dan boodschappen moet gaan doen. Misschien allebei maar meenemen en bij de supermarkt laten wachten, dat kan Mika dan weer wel zonder de boel bij elkaar te krijsen :19: Dan vraag ik wel of de daklozenkrant meneer even op ze wil passen en geef ik hem een euro ofzo.
Gollum
Zeer actief

Net gelijk maar even de proef op de som genomen en de honden een kluif gegeven zodat ik even langs de buren kon om het uit te leggen en wat lekkers voor hun honden te geven. Het duurde bij elkaar nog geen 3 minuten maar ik heb Mika niet gehoord! Toen ik thuiskwam lagen ze nog heerlijk te kluiven. Kluiven geruild voor wat anders en morgen weer een poging!
Safari

:cheer: dat is al mooi. Ben heel benieuwd hoe het verder uit gaat pakken :ok:
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

ik voer al heel erg lang vers en dus ook botten maar ik zou ze echt nooit alleen laten met botten. een hond alleen niet (gerookte botten uit de dierenwinkel splinteren) en met twee honden loop je kans op knokkerij en dat durf ik, ook met nu mijn "softe" honden ook echt niet aan. stel je voor dat je een keer thuis komt en het is goed mis gegaan. je zal de eerste niet zijn.

ik zou dan een goed gevulde kong (binnenkant met kaas even in de magnetron voor het betere plakwerk :mrgreen: ) en ze dan scheiden dmv een puppypaneel ofzo.
Afbeelding
Gollum
Zeer actief

Safari schreef::cheer: dat is al mooi. Ben heel benieuwd hoe het verder uit gaat pakken :ok:
Ik ook! Mika was zo blij met haar kluif dat ze na het kluiven heerlijk in haar mand heeft liggen rollen. Ik heb dan ook de goorste stinkdingen meegenomen :schrik: :F:
Ze hadden alleen gerookte botten, geen rauwe dus die heb ik maar laten liggen. Ik heb nu runderkraakbeen, staarten van het een of ander en nog wat stinkends. Ze vonden het erg lekker in ieder geval. En als ik ze alleen geef wanneer ik wegga blijft het ook extra lekker denk ik.
Gollum
Zeer actief

Hutsje schreef:ik voer al heel erg lang vers en dus ook botten maar ik zou ze echt nooit alleen laten met botten. een hond alleen niet (gerookte botten uit de dierenwinkel splinteren) en met twee honden loop je kans op knokkerij en dat durf ik, ook met nu mijn "softe" honden ook echt niet aan. stel je voor dat je een keer thuis komt en het is goed mis gegaan. je zal de eerste niet zijn.

ik zou dan een goed gevulde kong (binnenkant met kaas even in de magnetron voor het betere plakwerk :mrgreen: ) en ze dan scheiden dmv een puppypaneel ofzo.

Ja daar was ik dus ook bang voor maar ik moet wat. Gollum is heel bezitterig tegenover haar kong en ander voer-speelgoed dus dat durf ik niet goed. En omdat ik op dit moment niet werk heb ik ook niet bijster veel inkomen dus kan ik niet direct allerlei materiaal aanschaffen zoals een bench/ puppypanelen of magnetron . Wanneer ze allebei een kluif hebben blijven ze braaf in hun mand totdat hij op is. En voorlopig zullen ze die niet opkrijgen als ik steeds maar een paar minuten weg ben.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

nee, met een paar minuten niet nee maar hou er ook rekening mee dat als ze teveel bot binnen krijgen ze verstopt kunnen raken.
ik heb eens een tijd mijn kamer opgedeeld met een paar planken en een ligstoel. toen ving ik bella op en ik vertrouwde haar niet met de rest.
Afbeelding
Gollum
Zeer actief

Hutsje schreef:nee, met een paar minuten niet nee maar hou er ook rekening mee dat als ze teveel bot binnen krijgen ze verstopt kunnen raken.
ik heb eens een tijd mijn kamer opgedeeld met een paar planken en een ligstoel. toen ving ik bella op en ik vertrouwde haar niet met de rest.
Ja dat doe ik hoor. Ik heb nu dan geen botten gehaald maar als ik wel bot geef ben ik er normaal altijd bij en mogen ze er niet te lang op kluiven. Als maaltijd geef ik ze dan meestal orgaan/ spiervlees om de boel wat zachter te maken.
Nu heb ik staarten, kraakbeen en ik denk pezen.

Het scheelt ook dat het allebei geen vechters zijn, ze zullen elkaar niet verscheuren met ruzie. Maar ze zouden zich wel ongemakkelijk kunnen voelen. Mika verdedigde in het begin bijvoorbeeld haar bak en dan durfde Gollum er niet meer langs. Maar inmiddels kunnen ze al een paar jaar ontspannen in hun mand liggen kluiven zonder problemen dus wil ik het wel proberen. En om de bakken talen ze niet meer.
Mijn doel is ongeveer een half uur/ uur alleen kunnen zijn uiteindelijk zonder te blaffen maar voorlopig zullen het minuten zijn.
jome
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door jome »

Succes met het opnieuw gaan opbouwen

Ik zou bij weggaan niet meer alles helemaal dicht doen, het helpt niet blijkt
En het maakt heel duidelijk van nu ga ik weg, het word dan echt een ding ipv iets normaals
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Met verlatingsangst in die mate zou ik een GT inschakelen denk ik. Het is niet alleen voor je buren vervelend, maar levert Mika zelf ook stress op natuurlijk. Soms kan zo iemand heel handige, simpele tips geven waar je zelf nog niet aan hebt gedacht :ok:
Gollum
Zeer actief

Maeve schreef:Met verlatingsangst in die mate zou ik een GT inschakelen denk ik. Het is niet alleen voor je buren vervelend, maar levert Mika zelf ook stress op natuurlijk. Soms kan zo iemand heel handige, simpele tips geven waar je zelf nog niet aan hebt gedacht :ok:
Ja inderdaad. Ik heb nu wat tips van de GT van de (natuur)dierenwinkel gehad, ik kan ook altijd een consult bij haar aanvragen mocht het echt niet lukken. Ik vind het wel een leuk positief mens met leuke honden. Ze is alleen wel van de bachbloesem en homeopathie maar daar kan ik wel doorheen kijken :mrgreen:

@jome; daar zit misschien wel wat in. Toen ik net even langs de buren ging had ik ze alleen een kluif gegeven en verder niks, de achterdeur stond zelfs nog open.
Ik merkte ook dat Mika op mijn rituelen voordat ik wegging ging reageren dus misschien moet ik dat ook helemaal omgooien. Een goede vraag voor de GT. Ik ga maar vast sparen :F:
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Dat bachbloesemgedoe kan wel een fijne ondersteuning zijn. Maar ik snap wat je bedoelt :mrgreen: Maar toch, zo'n consult lijkt me ook zinvol hoor. Coda heeft er ook moeite mee gehad en bij haar bleek dat ze mij als enige signaal voor veiligheid zag. Bij haar hielp het dus juist om heel bewust rituelen uit te voeren voor ik weg ging, nadat haar was geleerd dat ze uit die rituelen ook veiligheid kon putten.
Gollum
Zeer actief

Maeve schreef:Dat bachbloesemgedoe kan wel een fijne ondersteuning zijn. Maar ik snap wat je bedoelt :mrgreen: Maar toch, zo'n consult lijkt me ook zinvol hoor. Coda heeft er ook moeite mee gehad en bij haar bleek dat ze mij als enige signaal voor veiligheid zag. Bij haar hielp het dus juist om heel bewust rituelen uit te voeren voor ik weg ging, nadat haar was geleerd dat ze uit die rituelen ook veiligheid kon putten.
Oh joh ik zou het misschien nog zo uitproberen ook hoor als ze me overtuigt. Ik ben alleen erg sceptisch.
Ik denk dat we inderdaad goed moeten kijken naar wat ik nou precies doe en hoe ik met Mika omga. Bij haar vorige eigenaren kon ze heel goed alleen zijn met de andere hond. Maar dat was wel een andere hond en een andere baas. Misschien tut ik wel teveel met haar, dat kan ik me best voorstellen. Ze hangt ook ontzettend aan me.
Fin
Zeer actief

Re: Ervaringen met Anti-Blaf Halsband met Canicalmi Spray?

Ongelezen bericht door Fin »

Gollum schreef:De buren worden namelijk nogal gek van Mika's geblaf :ugh:
Ze blaft vanaf het moment dat ik de deur uitga totdat ik weer terugkom. En ik weet niet zo goed meer wat ik er nog meer aan kan doen. Als ik de deur uitga doe ik de gordijnen dicht, radio aan, lichten aan.. En dat is dan alleen om even boodschappen te doen voor hooguit een uur. Wanneer we langer weggaan zorgen we voor oppas.
En ook al ben ik maar 5 minuten weg, Mika blaft onophoudend. Dus het alleen zijn opbouwen zoals ik bij Gol heb gedaan werkt niet. Een kong snapt ze niet en die word al snel door Gol gepikt :F:
Een pensstaafje is zo op en ik durf ze niet zo goed alleen te laten met groter knaagwerk. Tips zijn dus erg welkom voordat ik een blafband van 60 euro bestel..
Je hebt goede tips gehad van de gedragstherapeut en die zullen zeker helpen. Het is deels ook controledrang. Maar daarbij: het beste (tweedehands/vaak wel te leen te krijgen) is een babyfoon, liefst één met een beetje bereik, en dan ijselijk consequent zijn: je neemt de ontvanger mee, en je komt pas thuis als ze stil is. En dat doe je dan eerst met één minuutje weg, vijf minuutjes weg, tien minuutjes weg. Half uur. Maar ook daarna blijf je die babyfoon aan houden, en controleer je het nog wekenlang iedere keer zodra je binnen het bereik van de babyfoon komt en voordat je thuiskomt. En omdat het een hardnekkige gewoonte is geworden: je komt nooit, nooit, nooit thuis als ze nog blaft.

Het probleem is vaak dat ze je al van verre aan horen komen, terwijl ze nog blaffen, en dan denken dat ze je met blaffen wel thuis kunnen krijgen. Dat betekent ook dat je als je haar hoort terwijl je binnen babyfoonbereik komt, je direct stil blijft staan. Zolang zij jou buiten jouw gehoorbereik al hoort aankomen, op dat moment stil wordt en jij haar niet hoort, blijft het probleem in stand.

Als je het zo doet, dan heb je geen blafband nodig. En mocht je neigen naar een blafband omdat het je een gevoel van zekerheid geeft, wat ik me wel voor kan stellen: ik zou in plaats daarvan zoiets nemen: http://www.kijkshop.nl/product/134641/o ... er-dp-211/" onclick="window.open(this.href);return false;. Even nagaan dat die dan een voice activated functie heeft, dus alleen maar opneemt als ze blaft. Je hoeft dan (als het goed is :mrgreen: ) bij thuiskomst maar een paar minuutjes aan opname af te luisteren. Het is fijner voor de buren om te weten dat je het opneemt, dat ze het je niet hoeven te zeggen dat er weer geblaft is, en dat als het dan toch een keertje misgegaan is, jij maatregelen neemt en het maar bij één keer blijft. Het is ook fijner voor jou om zo aan het probleem te kunnen werken zonder je buren erin te hoeven mengen.

Ik heb er eventueel nog één voor je over, maar dat zou ik even moeten nakijken. Of die voice activated is, wat het zou kosten om die op te sturen, enz. Tegenwoordig zou er ook wel een appje voor moeten zijn op je smartphone.

Dan de laatste tip: voor dingen als alleen even een half uurtje alleen om boodschappen te doen zou ik dat op vaste tijden doen. Altijd op dezelfde tijd, altijd ongeveer voor dezelfde duur weg, daarbij een vaste dagindeling aanhouden, dus bijv. altijd een uur nadat ze zijn uitgelaten en gegeten hebben weggaan, en dan zou ze een half uurtje (later gerust ook een uurtje, anderhalf, twee uur) alleen zijn, n.b. samen met een andere hond, toch moeten kunnen trekken.
Gollum
Zeer actief

Re: Ervaringen met Anti-Blaf Halsband met Canicalmi Spray?

Fin schreef:
Gollum schreef:De buren worden namelijk nogal gek van Mika's geblaf :ugh:
Je hebt goede tips gehad van de gedragstherapeut en die zullen zeker helpen. Het is deels ook controledrang. Maar daarbij: het beste (tweedehands/vaak wel te leen te krijgen) is een babyfoon, liefst één met een beetje bereik, en dan ijselijk consequent zijn: je neemt de ontvanger mee, en je komt pas thuis als ze stil is. En dat doe je dan eerst met één minuutje weg, vijf minuutjes weg, tien minuutjes weg. Half uur. Maar ook daarna blijf je die babyfoon aan houden, en controleer je het nog wekenlang iedere keer zodra je binnen het bereik van de babyfoon komt en voordat je thuiskomt. En omdat het een hardnekkige gewoonte is geworden: je komt nooit, nooit, nooit thuis als ze nog blaft.

Het probleem is vaak dat ze je al van verre aan horen komen, terwijl ze nog blaffen, en dan denken dat ze je met blaffen wel thuis kunnen krijgen. Dat betekent ook dat je als je haar hoort terwijl je binnen babyfoonbereik komt, je direct stil blijft staan. Zolang zij jou buiten jouw gehoorbereik al hoort aankomen, op dat moment stil wordt en jij haar niet hoort, blijft het probleem in stand.

Als je het zo doet, dan heb je geen blafband nodig. En mocht je neigen naar een blafband omdat het je een gevoel van zekerheid geeft, wat ik me wel voor kan stellen: ik zou in plaats daarvan zoiets nemen: http://www.kijkshop.nl/product/134641/o ... er-dp-211/" onclick="window.open(this.href);return false;. Even nagaan dat die dan een voice activated functie heeft, dus alleen maar opneemt als ze blaft. Je hoeft dan (als het goed is :mrgreen: ) bij thuiskomst maar een paar minuutjes aan opname af te luisteren. Het is fijner voor de buren om te weten dat je het opneemt, dat ze het je niet hoeven te zeggen dat er weer geblaft is, en dat als het dan toch een keertje misgegaan is, jij maatregelen neemt en het maar bij één keer blijft. Het is ook fijner voor jou om zo aan het probleem te kunnen werken zonder je buren erin te hoeven mengen.

Ik heb er eventueel nog één voor je over, maar dat zou ik even moeten nakijken. Of die voice activated is, wat het zou kosten om die op te sturen, enz. Tegenwoordig zou er ook wel een appje voor moeten zijn op je smartphone.

Dan de laatste tip: voor dingen als alleen even een half uurtje alleen om boodschappen te doen zou ik dat op vaste tijden doen. Altijd op dezelfde tijd, altijd ongeveer voor dezelfde duur weg, daarbij een vaste dagindeling aanhouden, dus bijv. altijd een uur nadat ze zijn uitgelaten en gegeten hebben weggaan, en dan zou ze een half uurtje (later gerust ook een uurtje, anderhalf, twee uur) alleen zijn, n.b. samen met een andere hond, toch moeten kunnen trekken.
Dat kan ik volgens mij ook wel doen met onze Iphones en laptops. Mijn vriend is daar wel handig in, ik zal het hem eens vragen :ok:
StephanieR
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basenji

Ongelezen bericht door StephanieR »

Hier heb ik precies hetzelfde probleem gehad met Kayley. Zij zit als ik wegga altijd apart in mijn grote slaapkamer (dit is ook wel gewoon ons plekkie). Het maakte ook niet uit of ze met een andere hond zat of alleen. Het enigste wat hier werkt is de radio aan en ze krijgt een 1 meter lange runderkophuid kluif, het stinkt maar ze vind de kluif belangrijker dan dat ik er ben :cheer:
Groetjes Stephanie
Mickey 14/08/2001-05/06/2013
Chucky 2003-31/12/2013
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Lola heeft er bij ons ook problemen mee gehad. Bij haar hielp het uiteindelijk om suoerconsequent een paar (drie in ons feval) regels te hebben en te handhaven. Lola was zó makkelijk, dat we eigenlijk geen regels hadden. Voor haar voelde het alsof er geen leiding was. Dus we hebben die rol heel bewust op ons moeten nemen.

Daarnaast moet ze naar buiten kunnen kijken. Vraag me niet waarom, maar Lola moet een raam op de oprit tot haar beschikking hebben...

Mijn man heeft vaak meegekeken met Skype. Niet om tegen Lola te praten (Lola reageert niet op geluiden uit speakers), maar wel om mij te helpen op het goede moment terug te komen.

Ontzettend balen dat t niet goed gaat zeg :( hopelijk vinden jullie samen je weg!

Edit: hier ook een ritueel. Lola moet in dr mand en als wij sleutels pakken doet ze dat al uit zichzelf. Ik gooi een kleedje op de bank, mik een koekje in de voerbak en zolang ik binnen ben blijft Lola in haar mand. Werkt goed blijkbaar, die duidijkheid.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Wij kunnen ook nergens meer samen heen omdat Jarah ineens niet meer alleen kan blijven, als Jarah begint te blaffen doen de andere twee lekker mee, of in ieder geval Nikkie.

En het blijft niet alleen bij blaffen ze gaan ook janken.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Gollum
Zeer actief

gonnie schreef:Wij kunnen ook nergens meer samen heen omdat Jarah ineens niet meer alleen kan blijven, als Jarah begint te blaffen doen de andere twee lekker mee, of in ieder geval Nikkie.

En het blijft niet alleen bij blaffen ze gaan ook janken.
Ja lastig he :ugh:
Ik heb nu ook maar de bel eraf gedraaid omdat sommige kinderen het leuk vinden om belletjetrek te doen. Kloppen kan ik helaas niet tegenhouden. En Mika gaat daar zo van over haar zeik.. We gaan ook meestal maar naar mijn schoonouders met Sint-Maarten, daar komen geen zingende, bellende, kloppende kinderen.
Gollum
Zeer actief

metav schreef:babyfoon 3g op je smartfoon zetten als je die hebt en een ander apparaat tablet of ander smartfoon
Ik adviseer dit ook aan mensen die een hond van onze stichting nemen want dan kan je gewoon altijd luisteren of ze blaffen
Super, ik ga het gelijk downloaden!

Vandaag weer geoefend, ik heb de honden hun stinkding gegeven en ben een rondje om het huizenblok gelopen en heb een sigaretje gerookt. Niks te horen! En Mika eet dus gelukkig nog wel als ik wegga, dat is echt een voordeel. Ze lagen nog heerlijk in hun mand te kluiven toen ik terugkwam. Ik kreeg maar een kleine kwispel en ze bleven liggen :mrgreen: :cheer:

En de buren vonden het kaartje met de botjes voor hun honden erg leuk en wensten me veel succes :D
Hun hondje ook, die kwam trots haar kluifje laten zien :I:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”