Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

2 honden in beslag genomen na doodbijten kat

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: 2 honden in beslag genomen na doodbijten kat

Ongelezen bericht door sbientje »

Heavy schreef:
kooi schreef:
toots schreef:Ik vroeg het me gewoon af hoor.
Een kat over de straat waar je je hond uitlaad vind ik iets anders.
Laten we het er maar op houden dat ik gewoon vind dat je je hond niet op andermans grond hoort uit te laten. En als je met twee van zulke joekels loopt je dit soort straatjes kunt vermijden, maar daarintegen vind ik ook dat men katten bij zich kan houden.
Ik begrijp de honden wel die zien op dat moment de kat en dan is het te laat.
Ik vind het gewoon niet zo vanzelfsprekend honden door andermans tuintjes lopen, maar dat zal denk aan mij liggen.
Als de kat van de bewoners van dit huis onder dat bankje lag te slapen, dan hielden die mensen hun kat bij zich.
ohja en hoe is die kat daar gekomen dan?
Aangelijnd daar heen gebracht?
dat doet er toch niet toe? misschien issie wel onder strak appel van de voordeur naar onder dat bankje gewandeld, wie weet dragen ze hem en blijft ie daar zitten, wie weet schuimt ie door de straten en lag ie nu toevallig daar, dat is voor het verhaal toch van geen enkel belang.

Net als dat het van geen belang is hoe groot de voortuin is. De kat is in eigen voortuin aangevallen door 2 honden, dat is het feit. En dat het niet verstandig is om je kat daar op straat te laten, dat is een heel andere discussie.
Rahne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tamaskan
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rahne »

Manu schreef:
kooi schreef: Nou precies, als je dit weet van je honden heb je in dat straatje niks te zoeken. Met jouw mensenverstand kun je bedenken dat daar wel eens een kat zou kunnen liggen.
Heeft niks met luxe te maken en alles met verantwoording nemen voor je roofdieren.
Kom op zeg.

Dus ik zou nu nooit meer door een woonwijk kunnen lopen want er zou wel eens een kat kunnen zitten?
Of langs geparkeerde auto's lopen want er zou wel eens een kat kunnen zitten?
Of bosjes ontwijken want er zou wel eens een kat in kunnen zitten?

What. The. Fuck.

Dit bedoel ik dus met schijtirritant.
Dít vind ik nou schijtirritant.

Men gooit hun kat op straat. En dan wordt er gevonden dat de kat de hele wereld mag hebben en je met je honden dus maar ergens moet lopen waar geen katten zijn.
WAAR DAN?!
Er lopen hier in het honden losloopgebied ook katten, ze lopen gewoon overal. Misschien dan maar honden niet meer uitlaten behalve in de eigen tuin? Ohh nee, daar kunnen ook katten komen :19:
-Rahne-
Afbeelding
Nederlandse Tamaskan Club: http://www.tamaskan-dog.nl
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

sbientje schreef:
Heavy schreef:
kooi schreef:
Laten we het er maar op houden dat ik gewoon vind dat je je hond niet op andermans grond hoort uit te laten. En als je met twee van zulke joekels loopt je dit soort straatjes kunt vermijden, maar daarintegen vind ik ook dat men katten bij zich kan houden.
Ik vind het gewoon niet zo vanzelfsprekend honden door andermans tuintjes lopen, maar dat zal denk aan mij liggen.
Als de kat van de bewoners van dit huis onder dat bankje lag te slapen, dan hielden die mensen hun kat bij zich.
ohja en hoe is die kat daar gekomen dan?
Aangelijnd daar heen gebracht?
dat doet er toch niet toe? misschien issie wel onder strak appel van de voordeur naar onder dat bankje gewandeld, wie weet dragen ze hem en blijft ie daar zitten, wie weet schuimt ie door de straten en lag ie nu toevallig daar, dat is voor het verhaal toch van geen enkel belang.

Net als dat het van geen belang is hoe groot de voortuin is. De kat is in eigen voortuin aangevallen door 2 honden, dat is het feit. En dat het niet verstandig is om je kat daar op straat te laten, dat is een heel andere discussie.

Nee dat is dezelfde discussie want je kunt anderen niet verplichten om maar ergens anders te gaan lopen omdat jouw kat zo nodig vrij moet kunnen lopen. Terwijl je weet dat je tuin 2 stoeptegels lang is.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Overigens vind ik dat je ten alle tijden moet voorkomen dat je hond een kat pakt.
Maar om te zeggen dat je straten waar katten kunnen zitten moet gaan ontwijken.. Nee.
Natuurlijk ga je het niet opzoeken, maar overal zitten ze wel. En als er eentje onder een bankje ligt zie je die niet.
Ik kan me heel goed voorstellen dat je riem dan ineens erg lang is.

Ik weet hoe snel een hond in jachtdrift weg kan zijn. Nou, zelfs mijn kleine Uma is dan sterk. En voor ik geknipperd heb heeft ze al heel wat meters gemaakt. Dus ja, dit is gewoon een stom ongeluk.
Maar dat die eigenaar aangifte heeft gedaan vind ik dan weer wat overdramatisch.
En wat ik al zei, dat die kat dood is, is heel verdrietig. Je geeft natuurlijk veel om zo'n beestje.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ik geef het je te doen, op zo'n smalle stoep met twee honden lopen en ze dan maar een halve meter riem geven. Dat past gewoon niet. Zelfs met 1 hond is het al krap.
Weet je, volgens mij zal het regelmatig voorkomen dat kinderen in die 'tuin' stappen, terwijl ze met hun ouders er langs lopen. Dus die ouders hebben hun kinderen ook niet onder controle? Of je loopt er met een stel vriendinnen te kletsen. Grote kans dat in ieder geval 1 voet in die 'tuin' terecht komt...
Dus ja, het maakt echt wel uit hoe de situatie is. Als de stoep een halve meter breder geweest was, of de tuin een meter dieper, was er niets aan de hand geweest. Dan hadden die honden echt de kans niet gekregen!
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

toots schreef:Even een hele vreemde vraag.
Stel dat er een kind op dat bankje zit en je loopt daar je hebt je hond kennelijk niet genoeg onder controle om hem uit de voor tuintjes te houden als ze aan de riem zitten maar nog die vrijheid hebben vind ik dat de riem niet voldoende is. Maar het kind van 4 speelt daar rustig met zijn of haar spulletjes terwijl moeder vanuit de keuken toe kijkt.
Natuurlijk is het niet zo dat katten killers kinderen of mensen bijten maar het feit dat iemand de honden niet in bedwang kan houden zou het in de hond op komen. En het zou gebeuren dat het kindje gebeten wordt. Hoe staan jullie daar dan in?
Had het kindje dan niet in de eigen voortuin mogen spelen zonder ''toezicht'' ? Is het dan de eigen schuld en maar een ongelukje?
Nog even afgezien van het simpele feit dat je een kind kunt ZIEN en een kat verborgen onder een bankje of heel laag heggetje kan zitten..............
In de situatie die beschreven wordt dus in het geval van die 2 honden.
Je redeneert nu net zo idioot als de gemeente die die twee honden in beslag heeft genomen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Manu

Heavy schreef:Als je een hond hebt die op katten reageert dan merk je pas hoeveel katten er zijn. :wink:
Als ik met Jip wandel heb ik nergens last van ik zie ze niet eens maar als ik met Heavy wandel :roll: dan ben ik blij dat ik buiten de bebouwde kom ben .
Inderdaad ;) Manu reageert er wel op maar als ik een geluidje maak kapt hij al. Uma niet. Die maakt meters op haar achterpoten. Loert over elk tuinhekje naar de katten. Ik ben er hard mee bezig maar het zal altijd een dingetje blijven.

In mijn buurt zijn katten echt niet te ontwijken. Zelfs als ik die paar meter naar de auto loop zie ik er 3 weg schieten.
Ze zitten ook in mijn tuin en dan gaan de honden binnen uit hun panty. Nou vind ik dat niet heel erg hoor, helemaal niet erg eigenlijk. Ze doen maar.
En ook buiten doet het me niet veel. Ik vind die hond op zo'n moment irritant.

Uma kan niet los in mijn eigen tuin, ze kan door het hek heen kijken en gaat hélemaal uit haar stekker zodra katten langs lopen. Die raakt bijna oververhit :piew:

Dus ja, best lastig.
Nu ligt dat niet aan die katten, deze hond heeft gewoon een sterke jachtdrift en daar oefenen we mee.

Maar mijn nekhaar gaat overeind als ik een opmerking lees dat ik dan maar straten moet ontwijken.
Dat betekent dat ik niet eens naar mijn eigen auto kan lopen, niet in mijn eigen tuin kan zitten, niet door het park kan lopen hier etc. etc. Dan zou ik voor een simpel poep/plasrondje al in de auto moeten stappen :piew:
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Je kan niet altijd een straat vermijden waar katten zit, hier zit in de buurt van het naastliggende flat ook altijd katten omdat er mensen zijn die de katten voeren, en het is de enige route naar het losloopbos.
Natuurlijk kan ik ook wel via tjielietjap naar dat bos, maar dan moet ik door straten lopen waar helemaal geen stoepen zijn maar wel katten, plus dat ik dan zeker een half uur a drie kwartier onderweg naar het bos ben.

Langs dat flat loop ik al over de parkeerplaats heen omdat de katten op de stoep bij de ingang en kelderingangen en onder de auto's langs de stoep op de mensen zitten te wachten die hen voeren.
Kreeg verleden keer al commentaar dat ik maar ergens anders moest gaan lopen toen ik zei of die katten niet ergens anders gevoerd konden worden.

Er zijn al een paar katten doodgereden door dat gevoer van die mensen want ze komen overal vandaan.
Kwam ze s'ochtends weleens tegen naar het bos. Later lagen ze dus dood op de drukke tweebaansweg hier.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

Overigens vind ik dat je ten alle tijden moet voorkomen dat je hond een kat pakt.
Maar om te zeggen dat je straten waar katten kunnen zitten moet gaan ontwijken.. Nee.
Natuurlijk ga je het niet opzoeken, maar overal zitten ze wel. En als er eentje onder een bankje ligt zie je die niet.
Ik kan me heel goed voorstellen dat je riem dan ineens erg lang is.
Dit dus. Je kunt alleen proberen te anticiperen op die plekken waar je weet dat veel katten zitten zoals in onze straat.
Weet je dat er onder dat bankje wel eens een kat ligt dan hou je daar rekening mee.

Even goed had die kat dus de hond aan kunnen vallen zoals ik al eerder beschreef. Gaat er dan iemand die kat in beslag nemen ? Ik vind het heel erg zielig voor die kat maar ik vind sowieso heel veel los lopende katten zielig. Heeft voor 90% meer te maken met desintresse dan met liefde voor het kattenras.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Manu schreef: Kom op zeg.

Dus ik zou nu nooit meer door een woonwijk kunnen lopen want er zou wel eens een kat kunnen zitten?

What. The. Fuck.

Men gooit hun kat op straat. En dan wordt er gevonden dat de kat de hele wereld mag hebben en je met je honden dus maar ergens moet lopen waar geen katten zijn.
WAAR DAN?!
Das makkelijk toch... kun jezelf alles op straat gooien en de rest moet zich maar aanpassen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Tara schreef:
malinois schreef:Mijn honden zijn wel zo slim om kat en kind te onderscheiden.
Kinderen zie ik ook nog katten vaak niet.
Precies.
Het anticipeert zo rottig op dingen die je niet kunt zien.
Heel lastig ja :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky

Ongelezen bericht door Sulluna »

Dus als je weet dat je honden niet met katten kunnen, moet je niet door zo'n straat lopen? Jeetje, dan kan ik mijn huis niet meer uit.. Ik moet een trap af bij de voordeur, zelfs op die trap op de galerij zitten katten.. Dan moet ik denk ik een afgesloten lift hebben, die direct aansluit tot mijn auto. Nee, even serieus.. Dat is gewoonweg onmogelijk..

Nog niet te spreken over mijn voorval van een jaar of 3 terug.. Dat ik met mijn nichtje ( toen 4) in de speeltuin speelde met mij, omhoog klom voor de glijbaan waar dus ook achteraf een kat bleek te zitten. Toen zij een soort besprongen werd door een klote kat. Kind zat onder de bloedende krassen op haar benen. Beest een schop moeten verkopen omdat hij niet los liet en als een soort tijger, de nagels in de been had vast gezet. Waarom? Misschien dat die kat dat speelhuisje zag als zijn terrein? Baasje was natuurlijk nérgens te bekennen.

Maar nee, gewoon die katten op straat laten en vervolgens moet iedereen rekening houden met jouw huisdier, behalve jij zelf.. Je laat hem zo op straat, zonder ook er maar naar te kijken wat hij buiten allemaal uitspookt. Om het nog niet te hebben over die poep van die katten in de speeltuin hier, als ik mijn hond daar laat poepen (wat ik natuurlijk niet doe) krijg ik een boete van hier tot Tokio.. en die katten die poepen maar waar ze willen.

Of die katten die uit het niks gaan blazen en uithalen als ik er langs loop met mijn, nu nog kat vriendelijke, honden. Of die katten die over de weg schieten, vlak voor je fiets/auto/brommer.

Ronduit asociaal,vind ik, om je huisdier buiten zonder toezicht te laten lopen.. Dat mensen nu ook nog gaan zeggen dat ik dan met honden niet door een wijk moet lopen met katten.. Pffff, hoe bedoel je omgekeerde wereld. Wil je een kat én wil je dat hij buiten komt? Maak een mooie kattenren of ga op een boerderij/huis wonen die afgelegen ligt.

Oh, en dat je kat vervolgens de "natuur" verstoort in Nederland.. Dat maakt je zeker ook niks uit?
" De Nederlandse huiskatten brengen jaarlijks 26 miljoen door hen gedode dieren naar huis. Ze doden er zeker vier keer zoveel."
Bron: https://staatsbosbeheertexel.wordpress. ... -binnen-2/" onclick="window.open(this.href);return false;

Nog een mooi artikel: http://www.boerenweg.nl/wildbeheer/vaka ... de-katten/" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Sulluna op 21 apr 2015 16:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Manu

Ik gooi de honden ook maar op straat vanavond denk ik.
En als je er last van hebt? Dan ga je toch ergens anders lopen? Boeie.
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Wonderlijk hoe het van kat pakken gelijk staat aan het pakken van een kind.
Als voorbeeld twee spelende kinderen: Afbeelding
en een kat: Afbeelding
Nou is die van mij soms geen helder licht maar het verschil tussen beide ziet ze echt wel hoor!
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Tara schreef:
malinois schreef:Mijn honden zijn wel zo slim om kat en kind te onderscheiden.
Kinderen zie ik ook nog katten vaak niet.
Precies.
Het anticipeert zo rottig op dingen die je niet kunt zien.
Is geen probleem hoor, als je met een Staande Hond loopt en die een beetje kunt lezen.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Manu schreef: Kom op zeg.

What. The. Fuck.

WAAR DAN?!
Nou, precies. Wat een gelul zeg.
Moet je als eigenaar van 1 of meer honden die wel eens achter katten aan zouden kunnen gaan dan door de lucht gaan vliegen om bij een uitlaatplek te komen waar geen katten zijn?
Het moet niet gekker worden hoor... :denken:
Het zou zomaar kunnen dat de eigenaar van de husky in dezelfde straat woont en dat deze daarom door de straat loopt. Zo lastig de honden uitlaten als je je eigen deur niet uit zou kunnen omdat de voortuintjes in de straat het noemen eigenlijk niet waard zijn en er nauwelijks een bankje kan staan op eigen grond.
In Toots' optiek mag een kat dus gewoon onbeheerd gaan en staan waar hij wil, en moet je als hondeneigenaar met potentiële kattenhapper alle plekken mijden waar een kat zou kúnnen zitten...
Ik ben ooit op de hei een zwerfkat tegengekomen, dus nu mag er niemand met potentiële kattenkillers meer daar wandelen? Tuurlijk...

De honden hadden de kat heel moeten laten en de eigenaar moet naast het vergoeden van de schade in het vervolg extra alert zijn. Meer lijkt me redelijkerwijs niet reëel om te verwachten. Aangifte doen en het inbeslagnemen van de honden blijf ik kolder vinden, als de hondeneigenaar zijn verantwoording genomen heeft zoals ik hierboven beschreef.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Je kunt ook geen straten ontwijken waar katten zitten imo. Katten zitten overal.
Maar je kunt wel vermijden dat je hond in een tuintje komt al is dat tuintje maar 1 meter.
Als je daar moeite mee hebt kun je straten die heel krap zijn idd beter vermijden.

Katten kom je dus overal tegen en ongelukken kunnen overal gebeuren en een hond die gewoon katten ziet als prooi of gewoon om te killen die pakt gewoon een kat als die de kans krijgt en als dat heel snel gaat ben je gewoon te laat.

Maar het gaat erom dat het niet nodig is imo dat je honden in de voortuintjes komen of portiekjes van mensen. Daar kunnen ook wel eens kleine hondjes of kinderen zitten en ook kinderen kunnen heel snelle bewegingen maken of toevallig met een balletje of wat dan ook spelen. Ik vind het gewoon een vreemd iets dat het ok is dat dat gebeurd. En dat er geroepen wordt dat katten overal lopen. In dit geval zat de kat in eigen tuin en dus niet onder een auto of waar dan ook. En nogmaals ik vind ook dat je niet alles kunt vermijden. Maar je kunt het wel proberen.

Als een klein hondje gegrepen wordt in zo,n tuintje is de wereld te klein. Maar als het een kat is is het de normaalste zaak van de wereld. Terwijl de eigenaar van de kat waarschijnlijk net zoveel om de kat geeft als ik om Toots. En die loopt ook wel eens los in onze voortuin. Due moet ik dan maar binnen houden voortaan want wie weet loopt daar iemand met een hond. Je weet maar nooit het moet iig maar kunnen dat honden in de voortuin komen.
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 21 apr 2015 18:15, 1 keer totaal gewijzigd.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Tiny
Zeer actief

toots schreef: Daar kunnen ook wel eens kleine hondjes of kinderen zitten en ook kinderen kunnen heel snelle bewegingen maken of toevallig met een balletje of wat dan ook spelen.
Je doet het gewoon weer!! Niet iedere hond is erop uit om een kind te grijpen.
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart

&
Akira 16-08-2021
Sulluna
Zeer actief

toots schreef:Je kunt ook geen straten ontwijken waar katten zitten imo. Katten zitten overal.
Maar je kunt wel vermijden dat je hond in een tuintje komt al is dat tuintje maar 1 meter.
Als je daar moeite mee hebt kun je straten die heel krap zijn idd beter vermijden.

Katten kom je dus overal tegen en ongelukken kunnen overal gebeuren en een hond die gewoon katten ziet als prooi of gewoon om te killen die pakt gewoon een kat als die de kans krijgt en als dat heel snel gaat ben je gewoon te laat.

Maar het gaat erom dat het niet nodig is imo dat je honden in de voortuintjes komen of portiekjes van mensen. Daar kunnen ook wel eens kleine hondjes of kinderen zitten en ook kinderen kunnen heel snelle bewegingen maken of toevallig met een balletje of wat dan ook spelen. Ik vind het gewoon een vreemd iets dat het ok is dat dat gebeurd. En dat er geroepen wordt dat katten overal lopen. In dit geval zat de kat in eigen tuin en dus niet onder een auto of waar dan ook. En nogmaals ik vind ook dat je niet alles kunt vermijden. Maar je kunt het wel proberen.
Ik vraag me af of je de foto's van de straat hebt gezien, omdat je zo duidelijk spreekt over "eigen tuin". Dat kan je toch geen tuin noemen? Als ik een bankje voor mijn deur zet, ik heb hier een brede stoep, is dat toch ook geen tuin?
Ik denk dat dit net zo goed kan gebeuren wanneer je kat op de stoep ligt of in de bosjes.

Niemand zegt hier toch dat het oké is dat dit is gebeurd?? Er wordt gezegd dat het niet oké is, dat die honden door zoiets in beslag zijn genomen en dat deze kat wordt vergeleken met een kind.

Ik vind het ook niet oké dat dit is gebeurd, sterker nog ik vind het heel naar! Maar ik blijf er bij, dat ik vind dat de eigenaar van de kat net zo goed verantwoordelijk is. Het is tenslotte zijn huisdier en hij is verantwoordelijk over zijn dier. Je laat je huisdier toch in een veilige omgeving slapen? Ik zou mijn hond nooit laten slapen in een "voortuin" van 1 meter zonder toezicht. Ik vind het zelf belachelijk dat het wel wordt goedgekeurd als een kat zonder bescherming en toezicht op straat ( of voortuin, maar ik zie dit gewoon als stoep) slaapt..
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Pffffff Toots, ik geef het op hoor...
Je WIL gewoon niet goed en begrijpend lezen hè?
Onbegonnen werk en zonde van de energie en tijd om jou iets te proberen uit te leggen. :19:
Chihuahua-paws
Zeer actief

Tiny schreef:
toots schreef: Daar kunnen ook wel eens kleine hondjes of kinderen zitten en ook kinderen kunnen heel snelle bewegingen maken of toevallig met een balletje of wat dan ook spelen.
Dat beweer ik ook niet. Zo staat het er ook niet.

Gelukkig zijn de meeste honden er niet op uit.
De gedachte als iemand zijn of haar kat verscheurd ziet worden begrijp ik echter wel.
En dat de honden in beslag genomen worden en dat ze gaan kijken of deze honden geen andere problemen of agressie laten zien ook.

Nogmaals ik zal hier helemaal alleen in staan ik geloof niet dat iemand er ook zo over denkt.
Maar het normaal vinden dat het gebeurd vind ik eerlijk gezecht wel erg vreemd.

gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Sterker nog, als ik zo op de foto van die straat kijk denk ik eerder dat mensen die paar stoeptegels tuin zich zelf toegeëigend hebben, wie weet is het eigenlijk wel gewoon openbaar gebied.

En op zo smal stoepje is het haast onmogelijk om te zorgen dat je niet in zo stukje tuin komt.

Als ik naar het bos loop is er op een bepaald stuk maar een klein stukje stoep, eigenlijk is het helemaal geen stoep want het fietspad ligt op gelijke hoogte, het stukje voor de voetganger is denk ik hooguit 50cm breed, als ik daar loop met drie honden dan loopt er toch zeker een en soms twee op het fietspad. Als ik wil dat ze op de stoep lopen moet ik de riemen lang laten want dan kunnen ze voor me lopen en dan loopt er echt nog een op het fietspad. Als ik ze alledrie kort houd en naast me dan lopen er twee op het fietspad.

Ik denk dat de man van die Husky's ook niet veel meer ruimte had om daar de honden kort aan de lijn te houden. Zelfs als er geen kat had gezeten zal een van de honden misschien nog wel af en toe in zo tuintje terecht komen als er geen afscheiding is tussen de stoep en zo minituintje.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Chihuahua-paws
Zeer actief

Sulluna schreef:
toots schreef:Je kunt ook geen straten ontwijken waar katten zitten imo. Katten zitten overal.

Ik vraag me af of je de foto's van de straat hebt gezien, omdat je zo duidelijk spreekt over "eigen tuin". Dat kan je toch geen tuin noemen? Als ik een bankje voor mijn deur zet, ik heb hier een brede stoep, is dat toch ook geen tuin?
Ik denk dat dit net zo goed kan gebeuren wanneer je kat op de stoep ligt of in de bosjes.

Niemand zegt hier toch dat het oké is dat dit is gebeurd?? Er wordt gezegd dat het niet oké is, dat die honden door zoiets in beslag zijn genomen en dat deze kat wordt vergeleken met een kind.

Ik vind het ook niet oké dat dit is gebeurd, sterker nog ik vind het heel naar! Maar ik blijf er bij, dat ik vind dat de eigenaar van de kat net zo goed verantwoordelijk is. Het is tenslotte zijn huisdier en hij is verantwoordelijk over zijn dier. Je laat je huisdier toch in een veilige omgeving slapen? Ik zou mijn hond nooit laten slapen in een "voortuin" van 1 meter zonder toezicht. Ik vind het zelf belachelijk dat het wel wordt goedgekeurd als een kat zonder bescherming en toezicht op straat ( of voortuin, maar ik zie dit gewoon als stoep) slaapt..
Ik laat ook mijn katten niet buiten. En ben het wat dat betreft zeker eens met je.
De eigenaar van de kat is idd verantwoordelijk voor de kat. Maar de kat heeft niks doopt gebeten hier.
En de honden eigenaar is weer verantwoordelijk voor de honden zo kun je eeuwig discussiëren.

Of het tuintje nou 1 meter is of 100 het is van iemand anders en voor honden zijn simpelweg andere plekken om te bewandelen.

Ik vind trouwens katten van anderen overal ook heel vervelend ze piesen in tuintjes. Ze vechten en maken daarbij een hels kabaal, ze steken de weg over met alle gevaren vandien etc. Ik hou ze niet voor niets binnen iig. Maar het feit dat de kat buiten in zijn tuintje zit. Betekend niet dat de verantwoording volledig bij de katten eigenaar ligt.

Tiny
Zeer actief

toots schreef:
Tiny schreef:

De gedachte als iemand zijn of haar kat verscheurd ziet worden begrijp ik echter wel.
En dat de honden in beslag genomen worden en dat ze gaan kijken of deze honden geen andere problemen of agressie laten zien ook.

Nogmaals ik zal hier helemaal alleen in staan ik geloof niet dat iemand er ook zo over denkt.
Maar niemand praat het goed of vindt het normaal, maar het verhaal is toch iets anders dan je denkt/zegt. Het was niet in een voortuin het was onder een bankje wat gewoon op een paar stoeptegels stond. Dat maakt de honden niet opeens agressief naar alles toe, dit was hele domme pech. Met een dode kat als gevolg, dat wel. Maar dat de honden in beslag zijn genomen om andere problemen op te sporen slaat nergens op. Heb je je wel eens verdiept in in beslag genomen honden? Weet je hoe die honden erbij zitten en hoe lang het duurt voordat ze getest worden? Het is echt geen feestje voor die honden hoor, en zeker voor Husky's die graag in een roedel leven, kan dit wel eens heel slecht aflopen voor die honden.
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart

&
Akira 16-08-2021
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ik kan me voorstellen dat jouw Chi weinig tot geen prooidrift of prooi-instinct zal hebben, maar er zijn zát grotere honden die dit wel hebben. Instinct en drift is tot op zekere hoogte prima in banen te leiden, maar kan in een fractie van een seconde ineens de overhand krijgen en nee, dit is niet in 100% van de gevallen te voorkomen, ook niet door een normaal prima verantwoordelijke hondenbaas.

Er wordt volgens mij nergens beweerd dat het normaal is dat een hond een kat molt, maar feit is dat ongelukken kunnen gebeuren. Heel akelig voor de eigenaar van de kat, maar net zo goed voor de eigenaar van de "daders".

Als je je kat onbeheerd buiten laat loop je als eigenaar risico's. Niet leuk, maar om dat te voorkomen heb je ook als eigenaar van de kat verantwoording. Jij vindt het blijkbaar normaal dat je na een dergelijk incident direct aangifte doet en hiermee de veroorzaker kunt zijn van de verplichte euthanasie van de honden, mochten ze niet door de test heenkomen. Ik zou dat als eigenaar van het gedode dier niet op mijn geweten willen hebben, en ervoor kiezen om er in redelijkheid uit te komen met de hondeneigenaar, zodat herhaling van dit voorval voorkomen kan worden en de schade vergoed wordt.
Maar als katteneigenaar zou ik met een volgende kat evengoed mijn maatregelen nemen voor de toekomst, en mijn kat niet meer onbeheerd buiten laten. Of anders het risico en de bijbehorende gebolgen accepteren.
Manu

toots schreef:
Tiny schreef:

Dat zegt ook niemand.

Maar "andere" problemen of agressie? Ik denk niet dat dit met agressie of problemen te maken heeft.
Zodra iets snel weg schiet ziet de hond het als een prooi en heel wat honden reageren daar gewoon heel sterk op. Soms heb ik het idee dat de hond er zelf nog wel eens van schrikt. Zo snel als ze dan ineens reageren.
Sulluna
Zeer actief

Tiny schreef: Maar dat de honden in beslag zijn genomen om andere problemen op te sporen slaat nergens op. Heb je je wel eens verdiept in in beslag genomen honden? Weet je hoe die honden erbij zitten en hoe lang het duurt voordat ze getest worden? Het is echt geen feestje voor die honden hoor, en zeker voor Husky's die graag in een roedel leven, kan dit wel eens heel slecht aflopen voor die honden.
Precies dit..
Chihuahua-paws
Zeer actief

Ik begrijp dat het geen feestje is.
Maar het is ook geen feestje als je ziet dat er twee honden voor je deur staan met je kat aan flarden, en die overleeft het niet.
Ik zou uit woede ook aangiften doen. En ik zou daar dus echt niet over na denken dat de honden dan echt even niet fijn zitten.

In het eerste bericht staat toch dat het om een voortuintjes gaat van de eigenaren van de kat en dat de kat daar onder het bankje zat.

Hier zitten ook heel veel katten op en onder bankjes in voortuintjes. Toots doet katten Niks maar laat ik ook niet in de voortuintjes al hebben die maar twee tegels.

Dino een Mechelaar waar ik regelmatig mee loop die zou ook een kat killen. Ik lag een keer bijna zelf in een greppel omdat er een kat ineens achter een boom vandaan sprong en die hond ineens een sprong vooruit deed en dat liep naar beneden. Als ie er twee hebt zal helemaal lastig zijn. Ik zou mijzelf af vragen als het mij niet zou lukken ze te houden als ik ze beiden uit laat of ik ze niet beter apart uit kan laten. Ik heb hierover makkelijk praten met mijn hondje van 3 kilo. Maar ook hij zou gevaar lopen omdat sommige grote honden hem toch anders zien ofzo. Als die honden dan maar in ons voortuintjes lopen kan ik daar met hem niet zitten als het zonnetje schijnt bijvoorbeeld. Als ik dat wel doe en hij zou gepakt worden in eigen voortuin dan is dat onze schuld onze verantwoording. Dat is krom.

Chihuahua-paws
Zeer actief

Manu schreef:
toots schreef:
Tiny schreef:

Dat zegt ook niemand.

Maar "andere" problemen of agressie? Ik denk niet dat dit met agressie of problemen te maken heeft.
Zodra iets snel weg schiet ziet de hond het als een prooi en heel wat honden reageren daar gewoon heel sterk op. Soms heb ik het idee dat de hond er zelf nog wel eens van schrikt. Zo snel als ze dan ineens reageren.
Dat is ook logisch als een kat ineens weg schiet en dat zie ik regelmatig hier gebeuren en ja sommige honden reageren daar heel fel op.
En dat begrijp ik ook en dat gebeurd. Hier worden katten echt bij bosjes aangereden omdat mensen ze hier dus gewoon laten lopen.

Het gaat mij puur over dat uhm de veranwoording hier afgeschoven wordt naar de eigenaar van de kat, die voor zijn deur op een bankje lag, en waarschijnlijk onder het bankje is gedoken uit angst voor de honden of om uit te dagen wie zal het zeggen. Maar dat vind ik niet ok. De honden zaten aangelijnd maar liepen dus wel bij dat bankje in het voortuintjes anders konden ze de kat niet pakken. En dat stukje verantwoording vind ik toch echt liggen bij de honden eigenaar. Je kunt niet alles voorzien maar je kunt je hond wel van andermans grond afhouden hoe groot of klein die grond ook is.

Ik vind dat katten eigenaren over het algemeen niet zo verantwoordelijk met hun katten omgaan en waarschijnlijk lag de desbetreffende kat ook regelmatig in bosjes aan de overkant bijvoorbeeld. Maar daar gaat het nu niet om.

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Tiny schreef:
Dit... Xena is op haar hoogbejaarde leeftijd nog enorm scherp op katten. Maar toch geen sec dat ze een kind er niet van zou onderscheiden. Gewoon niet! Ik snap niet dat dit zo lastig te begrijpen is.... ga eens met dr lopen zou ik zeggen. Dan snap je t precies.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”