Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
De stroomhalsband
Moderator: moderatorteam
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
Re: De stroomhalsband
hilde, als jij mij wil leren hoe ik het katten jagen en het totale onbereikbaarheid bij Lorraine, eruit keijg graag. mij lukt het niet met alle kennis en ervaring (bijna mijn 25 jarig jubileum als G&G instructeur) die ik heb.
ellen
ellen
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Voor mij is het niet een band om snel naar te grijpen. Ik heb hem destijds aangeschaft en gebruikt toen ik pakwerk deed met mijn reu, die op dat vlak al veel verder was en ik net kwam kijken. Met manwerk had hij gewoon lak aan me, harde hand werkte niet, en de stroomband is slechts een paar keer gebruikt en toen was het niet meer nodig en deed hij wat ik van hem vroeg, konden we het weer samen doen.
Ik had hem dus in huis liggen toen ik te maken kreeg met behoorlijk jaaggedrag van mijn nieuwe hond. Het was irritant en link als ze ergens achteraan ging. Toch heb ik niet de band gepakt maar ben met de lange lijn gaan werken. Na een tijdje had ik het gedrag onder controle.
Wellicht dat het met de band sneller had gegaan, of niet, dat zal ik nooit weten. Maar het was voor haar aangeleerd gedrag, en ik vond het wel zo eerlijk om haar het gewenst gedrag aan te leren zonder dus die stroom in de nek, want ik wist ook niet of ze er wel op zou reageren, en zo ja hoe? Als ze zou wegrennen had ik verder van huis geweest.
Had de lange lijn overigens niet gewerkt dan had ik iemand benaderd die weet hoe om te gaan met de stroomband en had ik uiteindelijk wel met stroom gaan werken, maar dat was gelukkig niet nodig.
Stroomband heb ik verkocht aan iemand die hem ook goed kon gebruiken, en nadat ik voor mijn gevoel wist dat de band wel ok gebruikt zou gaan worden.
Ik ben dus niet anti stroomband, maar bepaalde mensen promoten het wel heel erg. Mensen die best zonder dat ding honden kunnen opvoeden en trainen, maar die anderen die band gaan adviseren om de honden onder controle te houden of te krijgen daar hou ik niet zo van. (gevalletje in mijn omgeving).
Ik had hem dus in huis liggen toen ik te maken kreeg met behoorlijk jaaggedrag van mijn nieuwe hond. Het was irritant en link als ze ergens achteraan ging. Toch heb ik niet de band gepakt maar ben met de lange lijn gaan werken. Na een tijdje had ik het gedrag onder controle.
Wellicht dat het met de band sneller had gegaan, of niet, dat zal ik nooit weten. Maar het was voor haar aangeleerd gedrag, en ik vond het wel zo eerlijk om haar het gewenst gedrag aan te leren zonder dus die stroom in de nek, want ik wist ook niet of ze er wel op zou reageren, en zo ja hoe? Als ze zou wegrennen had ik verder van huis geweest.
Had de lange lijn overigens niet gewerkt dan had ik iemand benaderd die weet hoe om te gaan met de stroomband en had ik uiteindelijk wel met stroom gaan werken, maar dat was gelukkig niet nodig.
Stroomband heb ik verkocht aan iemand die hem ook goed kon gebruiken, en nadat ik voor mijn gevoel wist dat de band wel ok gebruikt zou gaan worden.
Ik ben dus niet anti stroomband, maar bepaalde mensen promoten het wel heel erg. Mensen die best zonder dat ding honden kunnen opvoeden en trainen, maar die anderen die band gaan adviseren om de honden onder controle te houden of te krijgen daar hou ik niet zo van. (gevalletje in mijn omgeving).
- dagmar88
- Zeer actief
Nanna schreef:En het fijne vind ik dan dat de correctie wat de hond betreft niet van mij afkomt maar van het hol.
Ik corrigeer niet voor wat ze doen, maar voor het bewust negeren van een bekend commando, dus dan gaat dat niet op.
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Dat kan ik natuurlijk nooit vanachter een schermpjeellen en de birmanen schreef:hilde, als jij mij wil leren hoe ik het katten jagen en het totale onbereikbaarheid bij Lorraine, eruit keijg graag. mij lukt het niet met alle kennis en ervaring (bijna mijn 25 jarig jubileum als G&G instructeur) die ik heb.
ellen

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
korthaar schreef:Mensen van de honden brigade kunnen dat heel goed zonder stroom.malinois schreef:Kijk Hilde... als ik een hond heb die hem nodig heeft om elke dag gewoon los te kunnen lopen met een veiliger gevoel voor mezelf dan gebruik ik hem toch wel of hij nu 100% verboden is of niet. Wie moet dat controleren? Ik kom nooit een agent tegen bijv waar ik loop dus wie zou dat in vredesnaam controleren. En alla als t ooit in beslag genomen zou worden heb ik binnen een week een nieuwe uit Amerika. Je moet niet iets verbieden wat je nooit kunt controleren. Je kunt t wel moeilijker maken om te kopen in de dierenwinkel op de hoek.
Zou je misschien ook nog kunnen benaderen voor deskundig advies, mocht het zo ver komen.
lol; politie traint zonder stroom???
haha

- Tony
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mastín Español, Roemeense erfhond en Griekse heks, rest wijzigt nogal eens ivm opvang.
Buiten dat ik niet persé tegen het gebruik ben (mits kundig), een verbod is in elk geval op handen.
Dat dit enige tijd uitgesteld is komt o.a. doordat bijv politie nu ook nog vaak niet zonder kan. Honden die zij betrekken vanuit de KNPV zijn veelal met stroom afgericht waardoor ze moeten voortborduren op die methode om met de hond overweg te kunnen, hun toetsing kunnen behalen en ermee mogen/kunnen werken.
Idee achter het op handen zijnde verbod is dat binnen de KNPV de honden zonder stroom worden afgericht waardoor ook bijv politie hier naderhand zonder kan...
Een totaal verbod zal er echter niet komen, gebruik zal voorbehouden blijven aan gecertificeerde geleiders, hoe die certificering er dan precies uit komt te zien dát is iets waar men nu dus 'druk' doende mee is...
Heel apart ook is de visie van de hondenbescherming hierop. Hun willen dat uitsluitend 2 groepen gecertificeerd worden (en de band mogen gebruiken) na een gedegen cursus, te weten:
- kynologische gedragstherapeuten en/of bij beroepsvereniging aangesloten gedragstherapeuten,
- Politieagenten,
Waarbij men na een overgangsperiode helemaal van het gebruik af wil.
Die eerste groep zitten natuurlijke goede tussen die weten waar ze mee bezig zijn maar het gross is en blijft een aanfluiting. De tweede, politieagenten zijn veelal totaal geen trainers, dit zijn gewoon personen die met honden werkzaam zijn, niks meer of minder (en veelal ook totaal geen kaas gegeten van training/africhting).
De cursus zou vervolgens minimaal moeten omvatten:
- Behoefte en welzijnsbepalende factoren bij honden,
- Leerprincipes, leerprocessen,
- Gedrag, houding, stresssignalen,
- Ethiek en belangenafweging (!?).
Op zich natuurlijk niks mis mee, maar zulke cursus zal hoogstwaarschijnlijk theoretisch worden (met misschien een heel klein aandeel praktijk) waardoor personen die goed kunnen leren hier met vlag en wimpel kunnen slagen (als voorbeeld: iemand die dus 0 verstand van honden heeft maar wel goed leert die kan dus gecertificeerd worden).
Wat dat betreft zou hoofdzakelijk praktijk met een klein aandeel theorie veel beter zijn.
Kortom, een aparte visie die de plank (in mijn ogen) behoorlijk misslaat...
Overigens, ook in landen waar een verbod is op gebruik van de TT zie je dat o.a. ook de overheidsinstanties deze banden nog gewoon blijven gebruiken, weliswaar niet openbaar (maar vaak wel begrijpbaar).
Dat dit enige tijd uitgesteld is komt o.a. doordat bijv politie nu ook nog vaak niet zonder kan. Honden die zij betrekken vanuit de KNPV zijn veelal met stroom afgericht waardoor ze moeten voortborduren op die methode om met de hond overweg te kunnen, hun toetsing kunnen behalen en ermee mogen/kunnen werken.
Idee achter het op handen zijnde verbod is dat binnen de KNPV de honden zonder stroom worden afgericht waardoor ook bijv politie hier naderhand zonder kan...
Een totaal verbod zal er echter niet komen, gebruik zal voorbehouden blijven aan gecertificeerde geleiders, hoe die certificering er dan precies uit komt te zien dát is iets waar men nu dus 'druk' doende mee is...
Heel apart ook is de visie van de hondenbescherming hierop. Hun willen dat uitsluitend 2 groepen gecertificeerd worden (en de band mogen gebruiken) na een gedegen cursus, te weten:
- kynologische gedragstherapeuten en/of bij beroepsvereniging aangesloten gedragstherapeuten,
- Politieagenten,
Waarbij men na een overgangsperiode helemaal van het gebruik af wil.
Die eerste groep zitten natuurlijke goede tussen die weten waar ze mee bezig zijn maar het gross is en blijft een aanfluiting. De tweede, politieagenten zijn veelal totaal geen trainers, dit zijn gewoon personen die met honden werkzaam zijn, niks meer of minder (en veelal ook totaal geen kaas gegeten van training/africhting).
De cursus zou vervolgens minimaal moeten omvatten:
- Behoefte en welzijnsbepalende factoren bij honden,
- Leerprincipes, leerprocessen,
- Gedrag, houding, stresssignalen,
- Ethiek en belangenafweging (!?).
Op zich natuurlijk niks mis mee, maar zulke cursus zal hoogstwaarschijnlijk theoretisch worden (met misschien een heel klein aandeel praktijk) waardoor personen die goed kunnen leren hier met vlag en wimpel kunnen slagen (als voorbeeld: iemand die dus 0 verstand van honden heeft maar wel goed leert die kan dus gecertificeerd worden).
Wat dat betreft zou hoofdzakelijk praktijk met een klein aandeel theorie veel beter zijn.
Kortom, een aparte visie die de plank (in mijn ogen) behoorlijk misslaat...
Overigens, ook in landen waar een verbod is op gebruik van de TT zie je dat o.a. ook de overheidsinstanties deze banden nog gewoon blijven gebruiken, weliswaar niet openbaar (maar vaak wel begrijpbaar).
De reden dát het verbod is uitgesteld komt juist doordat politie op dit moment nog absoluut niet zonder stroom kan met de honden die zij vanuit de KNPV betrekken !Mensen van de hondenbrigade kunnen dat heel goed zonder stroom.
"It takes nothing away from a human to be kind to an animal"
-
- Zeer actief
Het gaat hier om een stukje loslopen.maart schreef:korthaar schreef:Mensen van de honden brigade kunnen dat heel goed zonder stroom.malinois schreef:Kijk Hilde... als ik een hond heb die hem nodig heeft om elke dag gewoon los te kunnen lopen met een veiliger gevoel voor mezelf dan gebruik ik hem toch wel of hij nu 100% verboden is of niet. Wie moet dat controleren? Ik kom nooit een agent tegen bijv waar ik loop dus wie zou dat in vredesnaam controleren. En alla als t ooit in beslag genomen zou worden heb ik binnen een week een nieuwe uit Amerika. Je moet niet iets verbieden wat je nooit kunt controleren. Je kunt t wel moeilijker maken om te kopen in de dierenwinkel op de hoek.
Zou je misschien ook nog kunnen benaderen voor deskundig advies, mocht het zo ver komen.
lol; politie traint zonder stroom???
haha
Is toch ook te gek voor woorden, als dat met een baasgerichte hond als een Scheper al niet zonder stroom zou kunnen.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Niet helemaal.Veenmug schreef:Deze keer wel een erg kort halfjaar maar wel de bekende reacties.malinois schreef:T halfjaarlijkse topic
Volgens mij heeft het topic een iets andere lading.
Naar mijn idee (kan me vergissen) een minder negatieve lading dan eerdere topics?
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Ik denk ook dat je naar de hond moet kijken.
Ik denk dat als ik die band bij Tama zou gebruiken ze compleet in de stress raakt.
Nikkie zou na een schok haar zus Jarah grijpen, die reageert zich altijd af op haar zus.
Bij Jara zou ik hem denk ik misschien wel kunnen gebruiken, al denk ik dat zij er misschien gewoon schijt aan zou hebben.
Ik denk dat als ik die band bij Tama zou gebruiken ze compleet in de stress raakt.
Nikkie zou na een schok haar zus Jarah grijpen, die reageert zich altijd af op haar zus.
Bij Jara zou ik hem denk ik misschien wel kunnen gebruiken, al denk ik dat zij er misschien gewoon schijt aan zou hebben.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
- Zeer actief
Cleva schreef:Ik vind het in een normale situatie niet nodig maar de veiligheid van jezelf, je hond en anderen is belangrijker dan een prettige training.
Hein heeft heilig ontzag voor schapen omdat hij één keer in zo'n schapennet gesprongen is.
Als je anticipeert en je opvoedende ingrepen vooruit inplant is het de hond volstrekt duidelijk wanneer die correctie komt en kan hij hem dus ook vermijden.
Ja Nikkie ook. Ze liep er tegenaan en schrok zo erg dat ze er in paniek nog een keer insprong met haar hele lijf.
Nadat ze eruit was wilde ze Jarah grijpen, maar ze heeft nu inderdaad al jaren ontzag voor de schapen, ze loopt er helemaal voor om. Ze wilt er echt niet vlak langs lopen.
Groetjes Gonnie.
-
- Zeer actief
Ik moest eerst ook lachen maar nadien niet meer, ze was echt compleet over de rooie. Jarah moest het haast ontgelden.Cleva schreef:Hein ook. Helemaal verstrikt. Net een springende rollade. Ik heb me doodgelachen.gonnie schreef:Cleva schreef:Ik vind het in een normale situatie niet nodig maar de veiligheid van jezelf, je hond en anderen is belangrijker dan een prettige training.
Hein heeft heilig ontzag voor schapen omdat hij één keer in zo'n schapennet gesprongen is.
Als je anticipeert en je opvoedende ingrepen vooruit inplant is het de hond volstrekt duidelijk wanneer die correctie komt en kan hij hem dus ook vermijden.
Ja Nikkie ook. Ze liep er tegenaan en schrok zo erg dat ze er in paniek nog een keer insprong met haar hele lijf.
En ze loopt nu echt helemaal om als er schapen in het bos staan. Gelukkig staan die er al een tijdje niet meer.
Groetjes Gonnie.
-
- Zeer actief
Hahahaha, jij bent echt erg. Ik reageer maar gewoon niet dat is voor Nikkie het beste.
In Oostenrijk is ze geprikt door een wesp terwijl er vlakbij een koe met een bel om stond, sinds die tijd wilt ze niet meer langs koeien of geiten die een bel om hebben. Haha.
In Oostenrijk is ze geprikt door een wesp terwijl er vlakbij een koe met een bel om stond, sinds die tijd wilt ze niet meer langs koeien of geiten die een bel om hebben. Haha.
Groetjes Gonnie.
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
Lorraine kan dus niet rustig kijken, zij draait helemaal door, gaat staan gillen als ze aan de riem zit, heeft zich uit haar halfcheck getrokken en ze vergeet dus niet waar ze de kat heeft gezien. niks rustig kijken, ja de katten die bij ons in huis lopen en zelfs daar vertrouw ik haar niet mee als wij er niet bij zijn.Hilde schreef:Dat kan ik natuurlijk nooit vanachter een schermpjeellen en de birmanen schreef:hilde, als jij mij wil leren hoe ik het katten jagen en het totale onbereikbaarheid bij Lorraine, eruit keijg graag. mij lukt het niet met alle kennis en ervaring (bijna mijn 25 jarig jubileum als G&G instructeur) die ik heb.
ellenMijn DH joeg ook op katten. Hem heb ik op afstand beloont voor rustig kijken naar de kat en nu doet hij het niet meer. Dus rustig kijken = samen spelen. Dit weekend hoorde ik iemand die de prikkel (kat) in ging zetten als beloning voor aandacht. Maar dat kan alleen in een rustig gebied
Met konijnen en eekhoorns en zo werkt dat behoorlijk fantastisch.
iedereen kan het zo makkelijk vertellen

ellen
-
- Zeer actief
Nee, ik vind ook niet zo snel iets zielig. Ze vinden mij ook niet zielig als ik ze eens van elkaar af moet halen, dan wil ik er ook weleens niet ongeschonden uit komen,
Verleden week nog Jarah wilde Nikkie niet loslaten en toen ik ze eindelijk uit elkaar had ( ze hadden beiden niks ) wilde Tama Jarah wel even komen helpen gelukkig laat zij zich nog gewoon wegsturen maar ik had Nikkie nog vast en die beet uit frustratie in mijn borst.
Heb gelijk een blauwe airbag.
Nou geen hond die dat zielig voor mij vindt.
Verleden week nog Jarah wilde Nikkie niet loslaten en toen ik ze eindelijk uit elkaar had ( ze hadden beiden niks ) wilde Tama Jarah wel even komen helpen gelukkig laat zij zich nog gewoon wegsturen maar ik had Nikkie nog vast en die beet uit frustratie in mijn borst.
Groetjes Gonnie.
-
- Zeer actief
Zie je wel. Haha.
Ben een paar jaar terug plat op mijn borsten gevallen sinds die tijd noem ik ze mijn airbags want door die dingen viel ik tenminste niet met mijn gezicht op de stoep.
Ben een paar jaar terug plat op mijn borsten gevallen sinds die tijd noem ik ze mijn airbags want door die dingen viel ik tenminste niet met mijn gezicht op de stoep.
Groetjes Gonnie.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Dit dus!Tara schreef:In bekwame handen is een tt zeker geen martelwerktuig. Of het werkelijk nodig is, dat is natuurlijk een tweede, maar dat kan per situatie, per hond en per combinatie (hond + handler) verschillen. Het is trouwens ook niet in alle gevallen een kwestie van onbekwaamheid van een handler dat een tt ingezet moet worden.
Verder valt het mij op dat degenen die zelf het minst benul hebben van honden, hondengedrag en hondentraining altijd met de grootste bek vooraan staan om te oordelen.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 airedale terrier
Sterker nog, Ik zie vergelijkingen met schrikdraad voorbij komen. Ik denk niet, dat een TT een hond 6000 v door de nek jaagt. Mocht dat wel zo zijn, dan is het dierenmishandeling.malinois schreef:Dit dus!Tara schreef:In bekwame handen is een tt zeker geen martelwerktuig. Of het werkelijk nodig is, dat is natuurlijk een tweede, maar dat kan per situatie, per hond en per combinatie (hond + handler) verschillen. Het is trouwens ook niet in alle gevallen een kwestie van onbekwaamheid van een handler dat een tt ingezet moet worden.
Verder valt het mij op dat degenen die zelf het minst benul hebben van honden, hondengedrag en hondentraining altijd met de grootste bek vooraan staan om te oordelen.
De meesten van die "grote bekken", hebben waarschijnlijk nog nooit de prikkel van een TT ondervonden. Ja, ik wel. Ik heb zo'n ding in huis. Echter hebben mijn honden nooit zo'n band om gehad.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Zo heb ik Nanuq geleerd eerst 'toestemming' te vragen voor hij achter een konijn aan ging. Beloning voor het wachten op mijn commando was achter het konijn aan mogen gaan (na 10 tellen is hij alweer terug). Als hij nu een konijn ziet wacht hij netjes tot ik zeg of hij wel (of niet) mag gaanHilde schreef:Dit weekend hoorde ik iemand die de prikkel (kat) in ging zetten als beloning voor aandacht. Maar dat kan alleen in een rustig gebiedMet konijnen en eekhoorns en zo werkt dat behoorlijk fantastisch.

Ik had al een teletac gekocht voor mocht die methode niet werken maar die staat nu dus stof te vergaren. Op mezelf heb ik hem getest en het is geen aangenaam gevoel maar een klap van schrikdraad komt stukken harder aan.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Mensen van de honden brigade kunnen dat heel goed zonder stroom.
De dienst hondensteun in België claimt wel dat ze geen stroombanden gebruiken en dat het bij hen zelfs verboden is.maart schreef:lol; politie traint zonder stroom???
haha
In uitzonderlijke gevallen moet er een aanvraag ingediend worden (waar weet ik niet meer hoor) om het gebruik van een tt aan te vragen.
-
- Zeer actief
O.k dus als je geen stroomhalsband wilt gebruiken heb je geen verstand van honden training en van hondengedrag ook nogmalinois schreef:Dit dus!Tara schreef:In bekwame handen is een tt zeker geen martelwerktuig. Of het werkelijk nodig is, dat is natuurlijk een tweede, maar dat kan per situatie, per hond en per combinatie (hond + handler) verschillen. Het is trouwens ook niet in alle gevallen een kwestie van onbekwaamheid van een handler dat een tt ingezet moet worden.

en bedankt he

Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 14 mei 2015 13:46, 1 keer totaal gewijzigd.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
sirene schreef:Mensen van de honden brigade kunnen dat heel goed zonder stroom.
Zou je misschien ook nog kunnen benaderen voor deskundig advies, mocht het zo ver komen.De dienst hondensteun in België claimt wel dat ze geen stroombanden gebruiken en dat het bij hen zelfs verboden is.maart schreef:lol; politie traint zonder stroom???
haha
In uitzonderlijke gevallen moet er een aanvraag ingediend worden (waar weet ik niet meer hoor) om het gebruik van een tt aan te vragen.
Ken ook diverse Belgische agenten maar die trainen hun honden toch echt met stroom.
En volgens mij is Bart Bellon (voor sommigen DE man van de TT) ook een Belg.
- ranetje
- Zeer actief
S@ndr@ schreef:O.k dus als je geen stroomhalsband wilt gebruiken heb je geen verstand van honden training en van hondengedrag ook nogmalinois schreef:Dit dus!Tara schreef:In bekwame handen is een tt zeker geen martelwerktuig. Of het werkelijk nodig is, dat is natuurlijk een tweede, maar dat kan per situatie, per hond en per combinatie (hond + handler) verschillen. Het is trouwens ook niet in alle gevallen een kwestie van onbekwaamheid van een handler dat een tt ingezet moet worden.
Verder valt het mij op dat degenen die zelf het minst benul hebben van honden, hondengedrag en hondentraining altijd met de grootste bek vooraan staan om te oordelen.ik vind het nog al een bewering
![]()
en bedankt henamens heel wat honden minnende Nederlanders die er een oordeel over hebben

Ik geloof niet dat dàt geschreven werd.
Ik ben zelf helemaal geen groot voorstander van die band.
Als echte trainingsband zal ik hem zelf ook nooit gebruiken (op zijn Amerikaans/"nepopo" methode) omdat mij dat niet ligt.
Als correctie in uiterste noodzaak voor veiligheid van de hond en omgeving kan die band soms wel gebruikt moeten worden.
Ook dan zal je er eerst mee moeten trainen.
Of je houdt je hond definitief aan de lijn ........dat kan natuurlijk ook ............
En dat is doorgaans toch niet de bedoeling.
Ik heb wel gemerkt dat er maar heel weinig mensen/trainers zijn die snappen waar het probleem ligt en die ook snappen waarom een andere methode bij sommige honden faalt.
Ik heb wel eens oplossingen gehoord (hoe je iets kunt trainen) waarbij ik zag dat er een heel belangrijk punt over het hoofd werd gezien, namelijk de passie van de hond.
Bij mijn honden voornamelijk de jachtpassie die soms eventjes heel weinig ruimte overlaat voor contact met de baas.
Het enige wat dan kan helpen is even aanraken om uit die roes te halen.
En dat gaat heel erg lastig als je hond buiten handbereik is.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Ik ben niet pertinent tegen een stroomband maar ik zou m voor mijn honden nooit inzetten als trainingshulpmiddel denk ik. Dat voelt oneerlijk, omdat ik honden heb uitgezocht die eerder wat gematigd zijn in hun passie en will to please. Om dat dan te gaan corrigeren met een stroomband, nee, dat vind ik onfair. Ik kan niet goed uitleggen hoe ik het voel, maar zoiets
Als een van de twee ongecontroleerd zou jagen ofzo, dan zou ik het wel overwegen, onder begeleiding natuurlijk.

Als een van de twee ongecontroleerd zou jagen ofzo, dan zou ik het wel overwegen, onder begeleiding natuurlijk.
- ranetje
- Zeer actief
Snap ikKells schreef:En om die reden heeft mijn oudste nu bij elke wandeling de band om. Hier is nu overal jong spul (eenden, ganzen en meerkoeten) en Gina gaat er zwemmend achteraan. Ze helpt alles om zeep wat ze voor de bek zou krijgen. Dat is haar 1x gelukt en daarna dus nooit meer! Vanaf begin mei tot half augustus aan de lijn vind ik geen optie.ranetje schreef: Als correctie in uiterste noodzaak voor veiligheid van de hond en omgeving kan die band soms wel gebruikt moeten worden.
Ook dan zal je er eerst mee moeten trainen.
Of je houdt je hond definitief aan de lijn ........dat kan natuurlijk ook ............
En dat is doorgaans toch niet de bedoeling.
Ik heb wel gemerkt dat er maar heel weinig mensen/trainers zijn die snappen waar het probleem ligt en die ook snappen waarom een andere methode bij sommige honden faalt.
Ik heb wel eens oplossingen gehoord (hoe je iets kunt trainen) waarbij ik zag dat er een heel belangrijk punt over het hoofd werd gezien, namelijk de passie van de hond.
Bij mijn honden voornamelijk de jachtpassie die soms eventjes heel weinig ruimte overlaat voor contact met de baas.
Het enige wat dan kan helpen is even aanraken om uit die roes te halen.
En dat gaat heel erg lastig als je hond buiten handbereik is.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Man ook gelijk weer boos dat het geld ging kosten om die airbag op te laten knappen.gonnie schreef:Nee, ik vind ook niet zo snel iets zielig. Ze vinden mij ook niet zielig als ik ze eens van elkaar af moet halen, dan wil ik er ook weleens niet ongeschonden uit komen,

Wat je zegt ben je zelfffff 

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
och het zal dan wel.sirene schreef:Mensen van de honden brigade kunnen dat heel goed zonder stroom.
Zou je misschien ook nog kunnen benaderen voor deskundig advies, mocht het zo ver komen.De dienst hondensteun in België claimt wel dat ze geen stroombanden gebruiken en dat het bij hen zelfs verboden is.maart schreef:lol; politie traint zonder stroom???
haha
Het zullen dan fake agenten zijn die ik zie op training.
-
- Zeer actief
bouvierpoedel schreef:Man ook gelijk weer boos dat het geld ging kosten om die airbag op te laten knappen.gonnie schreef:Nee, ik vind ook niet zo snel iets zielig. Ze vinden mij ook niet zielig als ik ze eens van elkaar af moet halen, dan wil ik er ook weleens niet ongeschonden uit komen,
Hahahaha, dat kostte niets. Hij was alleen blauw niet stuk of zo.
Groetjes Gonnie.
-
- Zeer actief
ranetje schreef:Het enige wat dan kan helpen is even aanraken om uit die roes te halen.
- ranetje
- Zeer actief
korthaar schreef:ranetje schreef:Het enige wat dan kan helpen is even aanraken om uit die roes te halen.

Daar heb je niks aan
1. dat is zo dichtbij dat je de hond zelf ook kunt aanraken
2. de hond heeft aandacht voor de baas, dus geen probleem

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Kan toch dat ze idd bij Dienst Hondensteun op het terrein ze niet (mogen) gebruiken ? Als men het met zijn eigen diensthond ergens anders wel doet heb je geen invloed op toch ? Als ze het daar in Linter wel doen dan hebben ze gelogenmaart schreef:och het zal dan wel.sirene schreef: De dienst hondensteun in België claimt wel dat ze geen stroombanden gebruiken en dat het bij hen zelfs verboden is.
Het zullen dan fake agenten zijn die ik zie op training.