Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
De stroomhalsband
Moderator: moderatorteam
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Re: De stroomhalsband
Ik kan onder bepaalde omstandigheden wel begrijpen dat er voor een stroomhalsband wordt gekozen maar vind het gemak waarmee ze verkrijgbaar zijn en worden omgehangen nou bepaald niet iets om vrolijk van te worden.
Want laten we wel wezen , bijna iedereen die hem gebruikt acht zichzelf uiterst bekwaam in het gebruik ervan en dat is nu eenmaal niet zo.
Ik zie best wat honden met zo'n band om waarbij ik me toch niet kan onttrekken aan het idee dat er gewoonweg gemakzucht of teveel hond voor die persoon achter zit.
Moeilijker verkrijgbaar zou wat mij betreft dus wel mogen en wellicht enkel de betere banden verkrijgbaar laten zijn.
Die zijn in de regel duurder en dat werpt ook in de regel wel een barricade op.
Want laten we wel wezen , bijna iedereen die hem gebruikt acht zichzelf uiterst bekwaam in het gebruik ervan en dat is nu eenmaal niet zo.
Ik zie best wat honden met zo'n band om waarbij ik me toch niet kan onttrekken aan het idee dat er gewoonweg gemakzucht of teveel hond voor die persoon achter zit.
Moeilijker verkrijgbaar zou wat mij betreft dus wel mogen en wellicht enkel de betere banden verkrijgbaar laten zijn.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Ik ben ooit iemand tegen gekomen met een Duitse Staande Draadhaar met een TT om. Beestje was pas 6 maanden oud en toen ik vroeg waarom een TT. Zei hij om het jagen af te leren
Waarom heb je dan voor een jachthond gekozen, nou omdat ik hem zo mooi vind

- Tineke
- Zeer actief
Hier in de buurt loopt een dame met een weimaraner met zo'n band om ,ook om dezelfde reden.Lizzie. schreef:Ik ben ooit iemand tegen gekomen met een Duitse Staande Draadhaar met een TT om. Beestje was pas 6 maanden oud en toen ik vroeg waarom een TT. Zei hij om het jagen af te leren![]()
![]()

- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
mensen willen graag een quick fix, en daar gaat het dus vaak mis. Het zou echter alleen als laatste redmiddel genruikt mogen worden in mijn ogen, zoals hier al eerder is gesteld.
Zelf heb ik er ook eens een gebruikt, hoewel ik mijzelf dus geen ervaren, deskundige gebruiker zou willen noemen
Maar door het clickeren heb ik wel een goeie timing en die is essentieel. Als je hem goed gebruikt, heb je hem ook maar heel kort nodig, waarmee het in feite een tamelijk diervriendelijke methode is, zeker als je hond daardoor bv wel los kan lopen, en anders niet.
Ik had hier eens een Berner Sennen in de opvang die er een genoegen in schepte keihard tegen mijn meisjes aan te knallen tijdens wandelingen. Niet alleen als hij de bocht om kwam Vliegen, maar ook als hij gewoon langs ze heen denderde knalde hij er even vanuit de flank expres tegenaan. Het was geen gewone lompheid, want hij liep nooit tegen een boom of tegen mij op. Maar van een afstand begin je niks, en aan een brul stoorde hij zich niet. Bovendien is het leed dan al geleden. Mijn meisjes vonden het vreselijk eng worden met hem in de buurt. Dus zo'n band om. Hij denderde richting Lizzy, knal & stroom. Totaal verbijsterd was hij dat Lizzy ineens magische krachten had gekregen
Na twee keer heeft hij het nooit meer gedaan! Meisjes kwamen weer tot rust en hij kon gewoon lekker blijven rennen, dus iedereen blij zou ik zeggen.
Zelf heb ik er ook eens een gebruikt, hoewel ik mijzelf dus geen ervaren, deskundige gebruiker zou willen noemen

Ik had hier eens een Berner Sennen in de opvang die er een genoegen in schepte keihard tegen mijn meisjes aan te knallen tijdens wandelingen. Niet alleen als hij de bocht om kwam Vliegen, maar ook als hij gewoon langs ze heen denderde knalde hij er even vanuit de flank expres tegenaan. Het was geen gewone lompheid, want hij liep nooit tegen een boom of tegen mij op. Maar van een afstand begin je niks, en aan een brul stoorde hij zich niet. Bovendien is het leed dan al geleden. Mijn meisjes vonden het vreselijk eng worden met hem in de buurt. Dus zo'n band om. Hij denderde richting Lizzy, knal & stroom. Totaal verbijsterd was hij dat Lizzy ineens magische krachten had gekregen

-
- Zeer actief
Komt je Griffon wel uit de roes dan, door aanraken tijdens de voorstaan trance?ranetje schreef:korthaar schreef:ranetje schreef:Het enige wat dan kan helpen is even aanraken om uit die roes te halen.![]()
Daar heb je niks aan
1. dat is zo dichtbij dat je de hond zelf ook kunt aanraken
2. de hond heeft aandacht voor de baas, dus geen probleem
![]()
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Zie hier ook steeds meer honden met zo band. Ook bij een hond die zonder die band ook al goed luisterde.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Ja, Ita welkorthaar schreef:Komt je Griffon wel uit de roes dan, door aanraken tijdens de voorstaan trance?ranetje schreef:korthaar schreef:ranetje schreef:Het enige wat dan kan helpen is even aanraken om uit die roes te halen.![]()
Daar heb je niks aan
1. dat is zo dichtbij dat je de hond zelf ook kunt aanraken
2. de hond heeft aandacht voor de baas, dus geen probleem
![]()
-
- Zeer actief
M'n Korthaar laat zich tijdens het voorstaan niet van de wijs brengen hoor, ook niet met een schouderklopje van Fa. Dogtra. Dan zou ik al een vertegenwoordiger in onweersbuien moeten benaderen.Tara schreef:Guttegut, altijd dat domme gekwaak terwijl niet geweten wordt waar het over gaat.![]()
Voorstaan is geen trance, het is een fixatie op het wild en met een doel: het op de plaats houden van het wild.
Het voorstaan is het middel daartoe, niet het doel op zich.
Alleen verstandelijk beperkte honden raken in een trance als ze voorstaan, en je hebt er helemaal geen zak aan.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 airedale terrier
Je kan je hond niet begrijpen denk ik. Die verwacht een commando die jij niet geeft. Volledig nutteloos zo'n baas. Dierenmishandeling?
Ik denk het wel. Nog erger dan die prikkel van de fa. Dogstra.
-
- Zeer actief
Tuurlijk komt er een commando. Een afstandsbediening is voor apparatenKells schreef:nyckle schreef:Je kan je hond niet begrijpen denk ik. Die verwacht een commando die jij niet geeft. Volledig nutteloos zo'n baas. Dierenmishandeling?
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
heb niet alles gelezen... naar ding lijkt mij, zo'n ding....
-
- Zeer actief
Snoek!korthaar schreef:Tuurlijk komt er een commando. Een afstandsbediening is voor apparatenKells schreef:nyckle schreef:Je kan je hond niet begrijpen denk ik. Die verwacht een commando die jij niet geeft. Volledig nutteloos zo'n baas. Dierenmishandeling?
-
- Zeer actief
Grapje. Ik weet dat je begaan bent met korthaar.nyckle schreef:Snoek!korthaar schreef:Tuurlijk komt er een commando. Een afstandsbediening is voor apparatenKells schreef:nyckle schreef:Je kan je hond niet begrijpen denk ik. Die verwacht een commando die jij niet geeft. Volledig nutteloos zo'n baas. Dierenmishandeling?
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Ja zeg voor dat geld heb je ook een nieuwe playstation. Daar ga je toch geen bandje van kopen? Naar het asiel brengen is goedkoper. En op marktplaats krijg je misschien nog geld voor je afgedankte hond.Cleva schreef:Tara schreef:Geen enkel bezwaar tegen.Tineke schreef: Moeilijker verkrijgbaar zou wat mij betreft dus wel mogen en wellicht enkel de betere banden verkrijgbaar laten zijn.
Ik wel. Het is valse zorg.
We laten het niet aan webwinkels over om aan dierenbescherming te doen. Dat is namelijk raar.
Met een maand wachttijd kun je met een band van 300 euro nog steeds een hele club honden bedienen. Dat soort dingen heeft nog nooit gewerkt.
- Hanneke2
- Zeer actief
Ja maar dat is dan toch niet te wijten aan die hond? Ik krijg Lilo ook niet meer terug van een konijnenspoor. Kan zij niks aan doen, ik heb ergens gefaald in het oefenen op terug roepen. Maar geen haar op mijn hoofd die ook maar zou overwegen om die hond dan onder stroom te zetten.ellen en de birmanen schreef:hilde, als jij mij wil leren hoe ik het katten jagen en het totale onbereikbaarheid bij Lorraine, eruit keijg graag. mij lukt het niet met alle kennis en ervaring (bijna mijn 25 jarig jubileum als G&G instructeur) die ik heb.
ellen
Hoe je het ook wendt of keert, als je hond dingen doet die niet door de beugel kunnen, heb je het als baas niet helemaal goed gedaan. En ik ben laks geweest bij Lilo, veels teveel op Toto gelet en haar veels te veel haar gang laten gaan. Mijn fout.
Afleren van levensbedreigend gedrag.... okee, daar kan ik me nog iets bij voorstellen. Als jouw hond in blind jachtgedrag drukke wegen gaat oversteken, ja, dan mot je wat.
Maar stroom zetten op giga baasgerichte honden omdat ze een commando niet braaf uitvoeren, walgelijke praktijken vind ik dat. Hoe godse slaafs wil je je hond hebben?
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
- Zeer actief
Dat betekend dus wel, dat jou honden andere dieren in gevaar mogen brengen.Hanneke2 schreef:Ja maar dat is dan toch niet te wijten aan die hond? Ik krijg Lilo ook niet meer terug van een konijnenspoor. Kan zij niks aan doen, ik heb ergens gefaald in het oefenen op terug roepen. Maar geen haar op mijn hoofd die ook maar zou overwegen om die hond dan onder stroom te zetten.ellen en de birmanen schreef:hilde, als jij mij wil leren hoe ik het katten jagen en het totale onbereikbaarheid bij Lorraine, eruit keijg graag. mij lukt het niet met alle kennis en ervaring (bijna mijn 25 jarig jubileum als G&G instructeur) die ik heb.
ellen
Hoe je het ook wendt of keert, als je hond dingen doet die niet door de beugel kunnen, heb je het als baas niet helemaal goed gedaan. En ik ben laks geweest bij Lilo, veels teveel op Toto gelet en haar veels te veel haar gang laten gaan. Mijn fout.
Afleren van levensbedreigend gedrag.... okee, daar kan ik me nog iets bij voorstellen. Als jouw hond in blind jachtgedrag drukke wegen gaat oversteken, ja, dan mot je wat.
Maar stroom zetten op giga baasgerichte honden omdat ze een commando niet braaf uitvoeren, walgelijke praktijken vind ik dat. Hoe godse slaafs wil je je hond hebben?
Met anderen woorden, zolang jou dieren niet in gevaar zijn is het goed.
dubbele moraal? Ik ben het wel aardig van je gewend.
- Hanneke2
- Zeer actief
Jij stalkt echt mijn berichten he? Bizar raar gedrag.nyckle schreef:Dat betekend dus wel, dat jou honden andere dieren in gevaar mogen brengen.Hanneke2 schreef:Ja maar dat is dan toch niet te wijten aan die hond? Ik krijg Lilo ook niet meer terug van een konijnenspoor. Kan zij niks aan doen, ik heb ergens gefaald in het oefenen op terug roepen. Maar geen haar op mijn hoofd die ook maar zou overwegen om die hond dan onder stroom te zetten.ellen en de birmanen schreef:hilde, als jij mij wil leren hoe ik het katten jagen en het totale onbereikbaarheid bij Lorraine, eruit keijg graag. mij lukt het niet met alle kennis en ervaring (bijna mijn 25 jarig jubileum als G&G instructeur) die ik heb.
ellen
Met anderen woorden, zolang jou dieren niet in gevaar zijn is het goed.
dubbele moraal? Ik ben het wel aardig van je gewend.

Maar nee, nyckle, in al de jaren dat ik honden heb is er nooit iets vermoord behalve vliegen en vlinders. Ik heb honden die snel genoeg zijn om van alles in te halen en te pakken, maar ze geven 'de prooi' hoogstens een douw met een neus zodat er weer gerend wordt. Ik weet niet waar ik het aan verdiend heb, maar ik heb Disney-honden. Toto stond vandaag zelfs met zijn neus tegen de kont van een dikke hommelkoningin te douwen, kreeg een waarschuwend zwaaiend pootje en trok zijn kop terug.

-
- Zeer actief
Waarom zou ik jou stalken? Ik herinner je aan de woorden die je zelf schrijft.
- Tineke
- Zeer actief
Ze hoeven helemaal geen dierenbescherming te spelen, als banden duurder worden omdat er enkel maar de betere verkocht worden zullen er mensen afhaken vanwege diezelfde kosten.Cleva schreef:Tara schreef:Geen enkel bezwaar tegen.Tineke schreef: Moeilijker verkrijgbaar zou wat mij betreft dus wel mogen en wellicht enkel de betere banden verkrijgbaar laten zijn.
Ik wel. Het is valse zorg.
We laten het niet aan webwinkels over om aan dierenbescherming te doen. Dat is namelijk raar.
Met een maand wachttijd kun je met een band van 300 euro nog steeds een hele club honden bedienen. Dat soort dingen heeft nog nooit gewerkt.
Niet iedereen nee maar er zal beter over worden nagedacht omdat de aanschaf meer geld kost.

- Tineke
- Zeer actief
Als je enkel de betere banden verkoopt zijn die automatisch duurder zijn dan hoef je dat vingertje helemaal niet op te heffen.Cleva schreef:
Waarom zou je ze wel willen verkopen en daarnaast met een opgeheven vingertje een kunstmatig hoge prijs hanteren omdat "ze er wel over na moeten denken, hoor!"
Dat is toch raar. De Dobey zal toch zeker niet gaan bedenken waar hondeneigenaren over na moeten denken?
Duurder betekent automatisch dat mensen er beter over na gaan denken omdat het ze in de portemonnee raakt.

- rvlonk
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): cairn terriër
volgens mij wordt mijn reactie verkeerd begrepen
wat ik bedoel met als kind opvoeden is simpel lief zijn voor de hond ( zoals bij kind)
duidelijk zijn in wat wel en niet mag
wat ik met harde hand bedoel is ook simpel te verduidelijken
consuqent zijn als hij wat fout doet
door middel van hard wezen en geen ruimte te geven op dat moment
en tara
Oh.
Hoeveel ervaring heb je er eigenlijk mee? Want alleen maar een mening baseren op wat je dénkt dat het is en hoe je denkt dat het voelt is namelijk een beetje karig.
hoe zou jij het vinden als ik een kind een stroom band om doet en die gebruik als hij wat verkeerd doe
dan ben ik gelijk een kindermishandelaar en ik vind een opvoeding van hond doe je niet door middel van een stroomstoot
en menselijke opvoeding bedoel ik niet daar mee met dat gezegde
als kind opvoeden
bij een kind ben je ook strak in richtlijnen dus ook bij honden doe je dat
strak zijn wat wel en niet mag
als je een kind straft dan stuur je hem bv naar zijn kamer of zet je hem op de bank
een hond stuur je dan naar zijn mand of sommige doen naar een bench
en daar zit de vergelijking in van het gezegde als een kind opvoeden
en tuurlijk een hond vermenselijken is niet goed het is en blijft een dier
maar de handelingen die je vericht met straffen of juist belonen blijft het zelfde
wat ik bedoel met als kind opvoeden is simpel lief zijn voor de hond ( zoals bij kind)
en tara
Oh.
Hoeveel ervaring heb je er eigenlijk mee? Want alleen maar een mening baseren op wat je dénkt dat het is en hoe je denkt dat het voelt is namelijk een beetje karig.
hoe zou jij het vinden als ik een kind een stroom band om doet en die gebruik als hij wat verkeerd doe
dan ben ik gelijk een kindermishandelaar en ik vind een opvoeding van hond doe je niet door middel van een stroomstoot
als kind opvoeden
als je een kind straft dan stuur je hem bv naar zijn kamer of zet je hem op de bank
maar de handelingen die je vericht met straffen of juist belonen blijft het zelfde

- Anne&Taar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes
Eerlijk gezegd denk ik dat je hond regelmatig verbaal of fysiek corrigeren kwalijker is voor je relatie met de hond dan een goedgetimede tik met zo'n band. Maar ik denk dat niet iedereen in staat is goed te timen en voldoende hard te corrigeren. De foto's die eerder te zien waren zijn eerder het gevolg van een contactallergie, overigens. Voor het nikkel in de noppen van de band ofzo.
- Tineke
- Zeer actief
Zelf denk ik dat het met die goede timing best weleens mis gaat met zo'n band.Anne&Taar schreef:Eerlijk gezegd denk ik dat je hond regelmatig verbaal of fysiek corrigeren kwalijker is voor je relatie met de hond dan een goedgetimede tik met zo'n band. Maar ik denk dat niet iedereen in staat is goed te timen en voldoende hard te corrigeren. De foto's die eerder te zien waren zijn eerder het gevolg van een contactallergie, overigens. Voor het nikkel in de noppen van de band ofzo.
Tenminste ik heb dat al enkele keren zien gebeuren, nu moet ik ook eerlijkheidshalve zeggen dat ik er zelden een baas bij zie lopen die weet wat hij/zij doet ,enkel maar figuren die voor de snelle oplossing gaan of een hond hebben gekozen die gewoonweg niet bij ze past qua eigenschappen.

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Nog afgezien van het feit dat ik mijn honden nooit als straf naar mand of bench stuurrvlonk schreef:volgens mij wordt mijn reactie verkeerd begrepen
en tara
Oh.
als kind opvoeden

Die band is niet voor binnen (tenminste, niet naar mijn idee)
De band is voor buiten als je hond buiten armbereik is.
Maar ik ben dan ook sterk tegen trainen van commando's met de band.
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
Hanneke, als ik Lorraine vanaf pup af zou hebben gehad zou ze nooit achter katten aanjagen. Lorraine heeft merendeel van haar leven in een kennel door gebracht op het brabantse platteland. Auto`s en dat soort kent ze niet. Katten daartegen mocht ze van het erf af jagen. Ik woon midden in een stad waar zeer veel katten lopen en helaas ook zeer veel auto`s rijden. Ik wil en mag niet het risico lopen dat mevrouw een kat ziet, er vandoor gaat en de straat oversteekt, dan komt er een auto die uitwijkt voor haar en zichzelf total loss tegen een boom aan knalt. Dan heb ik liever 2x de band gebruiken die oa ook een piep geeft, een trilling geeft en stroom geeft. Daarbij heb ik de band bij mijzelf uitgeprobeerd en ik moet zeggen dat ik het erger had verwacht.Hanneke2 schreef:Ja maar dat is dan toch niet te wijten aan die hond? Ik krijg Lilo ook niet meer terug van een konijnenspoor. Kan zij niks aan doen, ik heb ergens gefaald in het oefenen op terug roepen. Maar geen haar op mijn hoofd die ook maar zou overwegen om die hond dan onder stroom te zetten.ellen en de birmanen schreef:hilde, als jij mij wil leren hoe ik het katten jagen en het totale onbereikbaarheid bij Lorraine, eruit keijg graag. mij lukt het niet met alle kennis en ervaring (bijna mijn 25 jarig jubileum als G&G instructeur) die ik heb.
ellen
Liever iets wat werkt dan doormodderen

ellen
- Hanneke2
- Zeer actief
Nou sorry, maar dan snap ik het nog minder. Mijn honden gaan ook acuut achter katten aan, zullen ze uiteindelijk niks doen maar zouden wel zo de weg overvliegen achter een wegrennende kat aan. Daarom gaan ze hier in de wijk dus ook absoluut nooit los. Ze gaan los in veilig gebied, waar ook wel eens een kat loopt, maar die dan een boom in kan schieten. En in het ergste geval schiet een kat het park uit en de achtertuinen langs het park in, en dan sta ik daar een tikje beschaamd te wachten terwijl Lilo door achtertuintjes sjeest en af en toe even bij mensen door hun schuifpui naar binnen tuurt.ellen en de birmanen schreef:Hanneke, als ik Lorraine vanaf pup af zou hebben gehad zou ze nooit achter katten aanjagen. Lorraine heeft merendeel van haar leven in een kennel door gebracht op het brabantse platteland. Auto`s en dat soort kent ze niet. Katten daartegen mocht ze van het erf af jagen. Ik woon midden in een stad waar zeer veel katten lopen en helaas ook zeer veel auto`s rijden. Ik wil en mag niet het risico lopen dat mevrouw een kat ziet, er vandoor gaat en de straat oversteekt, dan komt er een auto die uitwijkt voor haar en zichzelf total loss tegen een boom aan knalt. Dan heb ik liever 2x de band gebruiken die oa ook een piep geeft, een trilling geeft en stroom geeft. Daarbij heb ik de band bij mijzelf uitgeprobeerd en ik moet zeggen dat ik het erger had verwacht.Hanneke2 schreef:Ja maar dat is dan toch niet te wijten aan die hond? Ik krijg Lilo ook niet meer terug van een konijnenspoor. Kan zij niks aan doen, ik heb ergens gefaald in het oefenen op terug roepen. Maar geen haar op mijn hoofd die ook maar zou overwegen om die hond dan onder stroom te zetten.ellen en de birmanen schreef:hilde, als jij mij wil leren hoe ik het katten jagen en het totale onbereikbaarheid bij Lorraine, eruit keijg graag. mij lukt het niet met alle kennis en ervaring (bijna mijn 25 jarig jubileum als G&G instructeur) die ik heb.
ellen
Liever iets wat werkt dan doormodderen![]()
ellen
Ik zorg er simpelweg voor dat mijn jagers ook als ze ergens achteraan rennen, geen gevaar lopen. Hoe moeilijk is dat?
Ik hoef geen 100% gehoorzame honden waarmee ik los langs een drukke weg kan lopen terwijl er katten uit de struiken kunnen schieten. Ze lopen gewoon lekker aangelijnd in risico-gebied. En wat ze in het verleden wel of niet hebben gedaan is helemaal niet van belang, als ik mijn stel als pup had gekregen zou ik er waarschijnlijk nu precies zo mee omgaan. Los waar het veilig kan, en aangelijnd als het riskant is. Daar heb ik geen stroomband voor nodig.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Dat klinkt heel raar.Hanneke2 schreef:Nou sorry, maar dan snap ik het nog minder. Mijn honden gaan ook acuut achter katten aan, zullen ze uiteindelijk niks doen maar zouden wel zo de weg overvliegen achter een wegrennende kat aan. Daarom gaan ze hier in de wijk dus ook absoluut nooit los. Ze gaan los in veilig gebied, waar ook wel eens een kat loopt, maar die dan een boom in kan schieten. En in het ergste geval schiet een kat het park uit en de achtertuinen langs het park in, en dan sta ik daar een tikje beschaamd te wachten terwijl Lilo door achtertuintjes sjeest en af en toe even bij mensen door hun schuifpui naar binnen tuurt.ellen en de birmanen schreef:Hanneke, als ik Lorraine vanaf pup af zou hebben gehad zou ze nooit achter katten aanjagen. Lorraine heeft merendeel van haar leven in een kennel door gebracht op het brabantse platteland. Auto`s en dat soort kent ze niet. Katten daartegen mocht ze van het erf af jagen. Ik woon midden in een stad waar zeer veel katten lopen en helaas ook zeer veel auto`s rijden. Ik wil en mag niet het risico lopen dat mevrouw een kat ziet, er vandoor gaat en de straat oversteekt, dan komt er een auto die uitwijkt voor haar en zichzelf total loss tegen een boom aan knalt. Dan heb ik liever 2x de band gebruiken die oa ook een piep geeft, een trilling geeft en stroom geeft. Daarbij heb ik de band bij mijzelf uitgeprobeerd en ik moet zeggen dat ik het erger had verwacht.Hanneke2 schreef:Ja maar dat is dan toch niet te wijten aan die hond? Ik krijg Lilo ook niet meer terug van een konijnenspoor. Kan zij niks aan doen, ik heb ergens gefaald in het oefenen op terug roepen. Maar geen haar op mijn hoofd die ook maar zou overwegen om die hond dan onder stroom te zetten.ellen en de birmanen schreef:hilde, als jij mij wil leren hoe ik het katten jagen en het totale onbereikbaarheid bij Lorraine, eruit keijg graag. mij lukt het niet met alle kennis en ervaring (bijna mijn 25 jarig jubileum als G&G instructeur) die ik heb.
ellen
Liever iets wat werkt dan doormodderen![]()
ellen
Ik zorg er simpelweg voor dat mijn jagers ook als ze ergens achteraan rennen, geen gevaar lopen. Hoe moeilijk is dat?
Ik hoef geen 100% gehoorzame honden waarmee ik los langs een drukke weg kan lopen terwijl er katten uit de struiken kunnen schieten. Ze lopen gewoon lekker aangelijnd in risico-gebied. En wat ze in het verleden wel of niet hebben gedaan is helemaal niet van belang, als ik mijn stel als pup had gekregen zou ik er waarschijnlijk nu precies zo mee omgaan. Los waar het veilig kan, en aangelijnd als het riskant is. Daar heb ik geen stroomband voor nodig.
Ik zorg er simpelweg voor dan mijn jagers ook als ze ergens achteraan rennen geen gevaar lopen .Hoe moeilijk is dat?

Hoe kun je nu zorgen dat ze geen gevaar lopen als je de controle al kwijt bent.?

Wat je zegt ben je zelfffff 

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Maar je hebt ze vaak niet in zicht hoe weet je dan wat ze doen?
En als jij zoveel autovrije zones hebt is fijn hier niet zeker niet als je ook nog eens geen honden wil tegenkomen.
Ik loop op een prachtige groenstrook tussen een snelweg en een drukke aanvoerweg in. En als ik t nodig vind om een hond dan een tt om te doen voor eigen veiligheid dan twijfel ik daar niet over. Geen sec. Liever een levende hond dan een dode. En wat anderen daarvan denken....
En als jij zoveel autovrije zones hebt is fijn hier niet zeker niet als je ook nog eens geen honden wil tegenkomen.
Ik loop op een prachtige groenstrook tussen een snelweg en een drukke aanvoerweg in. En als ik t nodig vind om een hond dan een tt om te doen voor eigen veiligheid dan twijfel ik daar niet over. Geen sec. Liever een levende hond dan een dode. En wat anderen daarvan denken....

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Ja, maar dat is dus een mentaliteitsdingetje. Ik zou mijn hond dan aan een lange lijn laten lopen en een paar keer per week naar een veilig losloopgebied gaan. Mijn hond stroomstoten geven zodat hij 'leuk' los kan lopen gaat er bij mij gewoon lastig in.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Naar een losloopgebied?
ik quote mezelf:
Als je ook nog eens geen honden wil tegenkomen...
Dan ga ik dus niet naar een losloopgebied en lange lijn is geen optie. Te weinig ruimte dan heb ik honden die tegen de muur omhoog klimmen zelfs Xena met dr 13.5 jaar...
En ja fietsen doen we al bijna elke dag evenals een keer of 3 trainen per week en dan nog een paar keer speuren....
Soms is het erg makkelijk praten
ik quote mezelf:
Als je ook nog eens geen honden wil tegenkomen...
Dan ga ik dus niet naar een losloopgebied en lange lijn is geen optie. Te weinig ruimte dan heb ik honden die tegen de muur omhoog klimmen zelfs Xena met dr 13.5 jaar...
En ja fietsen doen we al bijna elke dag evenals een keer of 3 trainen per week en dan nog een paar keer speuren....
Soms is het erg makkelijk praten

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi