Maar met de berner die ik nu heb, heb ik toch paar probleempjes en wat ik ook probeer, niets werkt echt goed
Verder luistert ze voor haar leeftijd we goed, kan los, loopt niet weg, komt als ik roep toch bijna altijd, loopt niet naar andere honden of mensen als ik zeg dat ze bij me moet blijven
Nisha is bijna 11 maanden, weegt 42 kilo en is rond de 65 cm schofthoogte, een hele drukke sterke hond met enorm
veel energie
Ik heb na de dood van Maja terug een berner genomen omdat ik dacht dat het rustige honden waren
Nisha is tegenpool van Maja, Maja was wel ziek, maar Nisha, tja, die is nog erger dan alle honden die ik
al heb gehad (belgische herders en malamute mix), zo druk, altijd maar rennen en springen, ja, ze heeft blijkbaar
heel goede heupen, dat al zeker
Zal even beschrijven wat de problemen zijn waar ik geen grip op krijg, deze problemen zijn enkel thuis, als ik ergens
anders ben of op straat doet ze dit niet
Als er bezoek binnen komt bespringt ze iedereen en gaat op de mensen rijden, niet op het been, maar waar ze hen kan vastpakken.
Ik leg haar in zit en blijf en vraag de mensen haar de aaien en beloon haar, maar even daarna staat ze terug op hen te rijden, als ze toch met 4 poten op de grond blijft staan duwt ze zo erg tegen bezoek op dat deze moeite hebben recht te blijven.
Knietje geven heeft geen zin want ze pakt gewoon de knie en rij daarop, omdraaien ook niet want dan rijd ze op de mensen hun rug
Ik maak haar nu elke keer aan de riem en zet haar in zit, vraag te aaien en dan gaat dit, dan is ze rustig maar eens los begint ze terug
Als ik kenji wil aaien of borstelen of afdrogen dan duwt ze hem weg en pakt zen plaats in
Kenji gaat dan ook weg, staat dan op afstand triest te kijken en heb echt medelijden met hem
Als ik haar in "zit en blijf" zet doet ze dit en wacht mooi tot ik haar vrij geef en kan ik gewoon kenji aandacht geven
Doe ik dit niet duwt ze kenji weg en pakt zijn plaats in, als ik haar weg duw dan rijd ze op mij
Als ik kenji afdroog probeert ze handdoek uit men handen te trekken
Borstel ik hem trekt ze aan men kleding, zo van die dingen
Ik heb haar enkel onder controle als ik haar dus in "zit en blijf" zet.
Wil kenji me komen begroeten dan ook weer zelfde, ze duwt hem gewoon opzij en pakt zen plaats in
Ik probeer nu dikwijls haar even vast te leggen als ik iets bij hem wil doen en dat aanvaart ze want ze gaat dan rustig
liggen tot ik haar los maak
ALs ik haar vast leg en kenji even aandacht geef geniet hij er ook enorm van, vind echt dat hij het niet leuk vind dat ze zo doet
Kenji is 10 jaar, een oude hond, en kan haar niet goed aan, alhoewel hij altijd een sterkte hond is geweest, (malamutemix)
is hij sinds Nisha hier is erg achteruit gegaan, staat niet meer zo stevig op zijn poten, kan toeval zijn
Hij is onderzocht bij dierenarts maar niet specifiek iets gevonden, gewoon, oud aan worden en lichaam beetje aan
verslijten, heeft artrose aan heup en polsen
Kan het zijn dat Nisha zo doet omdat ze eigenlijk boven kenji staat en ik dit niet bevestig?
Zou het werken als ik haar eerst begroet, eten geef, borstel enz?
Hoe moet ik dit aanpakken? vind het echt zo triest voor hem
Nisha is een leuke hond maar heb al paar keer gedacht dat het misschien niet zo'n goed idee was om een jonge hond
bij een oude te zetten