Onze jonge draak lijkt onbevangen en onbevreesd maar het tegendeel is vaak meer waar. Op een zitbankje laten springen was al zweten. Laat staan hem daarop te laten zitten of af te gaan. Van jongs af aan gepoogd, met voer, lichte dwang, maar nee
Muurtje lopen, NEE
En soms doet hij dan weer dingen dat ik denk NEEEEEEE!!! Maar goed die tellen uiteraard niet
Vandaag weer een poging muurtje lopen. Dat doet hij wel, maar met zijn voorpoten, de achterpoten staan dan op de stoep. Erg grappig Aki, maar niet de bedoeling
Ik probeer het al een tijdje maar écht soms zit er een kop op.. en ik wil wel dat het leuk blijft en niet dat hij het eng vind en ik dwing, soms gaat dat nergens toe leiden vind ik, zeker als het geen issue is dat hij het moet kunnen.
Het is geen issue, maar tegelijkertijd vind ik het wel fijn als hij het zonder problemen kan, vandaar dus dat ik het blijf oefenen.
Vandaag besloot ik na wat pogingen zelf maar over een muurtje te lopen.
Gut, had ik me dat nu eerder bedacht zeg
Ik ging eroverheen, en hij hoefde niets van me, lijn was lang genoeg om zijn ding naast me te doen. Hoppa, loopt hij achter me over het muurtje alsof het de normaalste zaak van de wereld is
De bankjes zijn ook ok nu