Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

I will follow you

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

I will follow you

Ongelezen bericht door blondie »

Soms kom je er niet op, en kan het best simpel zijn.
Onze jonge draak lijkt onbevangen en onbevreesd maar het tegendeel is vaak meer waar. Op een zitbankje laten springen was al zweten. Laat staan hem daarop te laten zitten of af te gaan. Van jongs af aan gepoogd, met voer, lichte dwang, maar nee :roll:
Muurtje lopen, NEE :pffff:
En soms doet hij dan weer dingen dat ik denk NEEEEEEE!!! Maar goed die tellen uiteraard niet :wink:
Vandaag weer een poging muurtje lopen. Dat doet hij wel, maar met zijn voorpoten, de achterpoten staan dan op de stoep. Erg grappig Aki, maar niet de bedoeling :oohja:
Ik probeer het al een tijdje maar écht soms zit er een kop op.. en ik wil wel dat het leuk blijft en niet dat hij het eng vind en ik dwing, soms gaat dat nergens toe leiden vind ik, zeker als het geen issue is dat hij het moet kunnen.

Het is geen issue, maar tegelijkertijd vind ik het wel fijn als hij het zonder problemen kan, vandaar dus dat ik het blijf oefenen.

Vandaag besloot ik na wat pogingen zelf maar over een muurtje te lopen.
Gut, had ik me dat nu eerder bedacht zeg :cool2:
Ik ging eroverheen, en hij hoefde niets van me, lijn was lang genoeg om zijn ding naast me te doen. Hoppa, loopt hij achter me over het muurtje alsof het de normaalste zaak van de wereld is :cheer:

De bankjes zijn ook ok nu :mrgreen:
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Re: I will follow you

Ongelezen bericht door *Skye* »

Wat kan het soms toch gewoon lekker simpel zijn he
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Hahahaha, sta je dan met al je geoefen :LOL: . Leuk dat je op het idee kwam er dan maar zelf op te gaan en gaaf dat ie gewoon uit zichzelf je ging volgen :ok: .
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

Bankje deed ie bij mij wel al, die zonder leuning. Bij de watering dan en eenmaal gedaan was het de normaalste zaak vd wereld maar hij heeft drempelvrees lijkt wel hihi.
Ik kreeg hem er trouwens overheen door met de speel te geleiden. Eerst eroverheen laten springen achter speel aan en daarna er half op staan en toen helemaal.
Perle
Zeer actief
Mijn ras(sen): MH - Chihuahua
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Perle »

Haha, goed zo :cheer: .
De keren dat ik ter voorbeeld over een schutting klim, door een tunnel kruip, of door een vijver ploeter, zijn al niet meer te tellen. Maar het helpt wel. :mrgreen:
Everywhere I go, your shadow is my companion, your vigilance my protection.
Just like the moon, you're always there, watching.
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Perle schreef:Haha, goed zo :cheer: .
De keren dat ik ter voorbeeld over een schutting klim, door een tunnel kruip, of door een vijver ploeter, zijn al niet meer te tellen. Maar het helpt wel. :mrgreen:
Ik heb beeld:D:D
Perle
Zeer actief
Mijn ras(sen): MH - Chihuahua
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Perle »

kipo schreef:
Uhuh :oeps: . Kan heel.elegant uitdraaien hoor. Zoals op wedstrijd een hond die niet over schuine schutting wou. Dus keurder zegt: ga maar mee he? Ikke: tuurlijk!
Om er vervolgens enthousiast op te jumpen, met mijn natte loop schoenen uit te schuiven op zo'n dwarslatje, en languit met mijn smoel tegen de wand geplakt te eindigen.
Of die keer dat ik in oktober Gio ging helpen die het vijvertje tussen hem en de pakwerker niet in durfde.
In. Oktober. Zijn. Vijvertjes. F#cking. Koud.

:mrgreen:
Everywhere I go, your shadow is my companion, your vigilance my protection.
Just like the moon, you're always there, watching.
River8
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door River8 »

:schrik: :LOL: :LOL:
Afbeelding
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol

Ongelezen bericht door Cindy52 »

Waarom moet hij over een muurtje leren lopen ? wat is daar het belang van ?
blondie
Zeer actief

Perle schreef:
kipo schreef:
Uhuh :oeps: . Kan heel.elegant uitdraaien hoor. Zoals op wedstrijd een hond die niet over schuine schutting wou. Dus keurder zegt: ga maar mee he? Ikke: tuurlijk!
Om er vervolgens enthousiast op te jumpen, met mijn natte loop schoenen uit te schuiven op zo'n dwarslatje, en languit met mijn smoel tegen de wand geplakt te eindigen.
Of die keer dat ik in oktober Gio ging helpen die het vijvertje tussen hem en de pakwerker niet in durfde.
In. Oktober. Zijn. Vijvertjes. F#cking. Koud.

:mrgreen:
Whahahaha succes! :LOL:
blondie
Zeer actief

Cindy52 schreef:Waarom moet hij over een muurtje leren lopen ? wat is daar het belang van ?
Omdat ik dat leuk vind :19:
:F:
Omdat ik met een hondje loop die het leuk vind om met de baas bezig te zijn, dan verzin je weer eens wat om aan te leren. Ik volg nog geen training, maar wil hem wel kennis laten maken met bepaalde dingen.
Als ik een keer agility wil gaan doen bijvoorbeeld is het wel fijn als hij nu al weet dat hij ergens overheen kan lopen.
Of in andere takken van sport is samenwerking fijn, ik vind het leuk om met ze bezig te zijn, dingen die raar of eng zijn samen te gaan doen, even een drempel over te laten gaan en dat weer verder uitbouwen.
Ik stond met mijn vorige honden in de speeltuin, door de ronde banden heen springen. Het is nergens voor nodig, geen belang, maar gewoon leuk even samen bezig zijn.
En ik liet ze door rioolbuizen lopen, was even wennen, maar daarna de grootste lol :mrgreen:
http://vid55.photobucket.com/albums/g13 ... I_1063.mp4

Dat is de reden waarom ik o.a. over een (laag) muurtje leer lopen. Samen dingen doen :mrgreen:
Eefje83
Zeer actief

Aki vind dat ook best lollig hoor als ie het eenmaal snapt dus ik snap dat heel goed dat je dat doet met hem.Mijn honden zijn er te adhd of dom voor dus daar probeer ik het niet eens mee maar Aki heeft lol in leren. ...dan is het gewoon grappig om te doen.Denk en vind ik dan.
Eefje83
Zeer actief

Aki vind dat ook best lollig hoor als ie het eenmaal snapt dus ik snap dat heel goed dat je dat doet met hem.Mijn honden zijn er te adhd of dom voor dus daar probeer ik het niet eens mee maar Aki heeft lol in leren. ...dan is het gewoon grappig om te doen.Denk en vind ik dan.
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol

Ongelezen bericht door Cindy52 »

blondie schreef:
Cindy52 schreef:Waarom moet hij over een muurtje leren lopen ? wat is daar het belang van ?
Omdat ik dat leuk vind :19:
:F:
Omdat ik met een hondje loop die het leuk vind om met de baas bezig te zijn, dan verzin je weer eens wat om aan te leren. Ik volg nog geen training, maar wil hem wel kennis laten maken met bepaalde dingen.
Als ik een keer agility wil gaan doen bijvoorbeeld is het wel fijn als hij nu al weet dat hij ergens overheen kan lopen.
Of in andere takken van sport is samenwerking fijn, ik vind het leuk om met ze bezig te zijn, dingen die raar of eng zijn samen te gaan doen, even een drempel over te laten gaan en dat weer verder uitbouwen.
Ik stond met mijn vorige honden in de speeltuin, door de ronde banden heen springen. Het is nergens voor nodig, geen belang, maar gewoon leuk even samen bezig zijn.
En ik liet ze door rioolbuizen lopen, was even wennen, maar daarna de grootste lol :mrgreen:
http://vid55.photobucket.com/albums/g13 ... I_1063.mp4

Dat is de reden waarom ik o.a. over een (laag) muurtje leer lopen. Samen dingen doen :mrgreen:
ah ok
blondie
Zeer actief

Vorige week liep ik ook aanlegsteigertjes op. Ik schrok echter zelf ook toen ik merkte dat ze niet al te vast in het water stonden :tongue:
Maar op enig aandringen kwam Aak ook. Wat bibberend, niet echt vast op de poten, maar hij kwam.
Vandaag ging hij zelf even polshoogte nemen, met reserves, dat dan weer wel, maar hij was toch nieuwsgierig en liep even tot het einde van het steigertje.
De muurtjes zijn nu ok. En dan had ik ze zover om samen op het muurtje te poseren..
Afbeelding
Heb ik het muurtje er niet op staan :oohja:

Ik vind het wel grappig om te zien hoe Aki enerzijds behoorlijk lomp en onbevangen kan zijn. Maar dat het anderzijds weer geen figuur is die zich blind in of op iets stort zonder eerst af te tasten. Geheel onbevreesd is hij niet, maar hij wil het wel ontdekken of proberen, dat dan weer wel met enige aanmoediging.
Dwingen moet je hem echter niet, dan gaan alle hakken in het zand.
Maar ergens zag je dat al aankomen ..
Afbeelding
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

Zo leuk om mensen in de 1ste lessen Agility door een tunnel te zien kruipen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”