Gollum schreef:
Het is echt jammer dat het licht zo slecht is nu hier, hij ligt er zo heerlijk bij! Het is een wonder hoe hij die stelten opvouwt in die kleine mand

Dat bedoel ik met bescheiden, het is geen hond die gelijk de hele bank opeist

Hij legt zich ergens onopvallend neer en komt af en toe even bij je staan om in je gezicht te hijgen, dan is het kroel-tijd
@Hanneke: Hij deed het juist heel goed met de katten. Hij was wel benieuwd naar ze, maar het was meer dat hij constateerde dat de katten er liepen. Maar een weekje terug sprong mijn oudste kat (een heel rustige) vanaf de stoel naar de bank waar hij op lag en in een reflex (leek het) had hij hem te pakken. Kat naar de dierenarts, niet leuk natuurlijk. Een hond die echt kat-agressief is, zou ik nooit in huis halen. Een hond die uit reflex iets snel-bewegends grijpt, kan ik echter ook niet hier houden. M'n kat gaat richting de 11 en is in doen en laten al een echt ouwetje, dus die moet gewoon veilig kunnen springen als hij dat wil. En aangezien je reflexen er niet uit kan trainen heb ik besloten dat het beter is als hij elders terecht kwam.
Hij gedraagt zich naar mijn mening ook meer als een 11-12-jarige hond. 1 Die veel heeft meegemaakt en het allemaal wel gescheten vindt met die jeugdigen.