Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ronddraaiende kwispelstaart

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

jelle
Zeer actief

ronddraaiende kwispelstaart

Ongelezen bericht door jelle »

Hallo,

wat geeft een hond over het algemeen aan als hij met een halfhoge (net iets onder de ruglijn) ronddraaiend-kwispelende staart op een andere hond afstapt?

Sinds gisteren zit in het asiel een Dogo Argentino die dit doet, volgens de eigenaar ging hij kwispelend op andere honden af om ze vervolgens aan te vallen. Ik heb hem nog niet echt samen gezien met andere honden, maar wel door het hek in aangrenzende speelweides en daar vond hij de hond aan de andere kant van het hek mijns inziens gewoon leuk interessant, en ging er dus met zo'n draaiend-kwispelende staart op af. Geen heftige reacties op de andere honden (viel niet uit), ook niet direct op het hek afstormen.

De hond is verder vooral nog erg angstig, ben gisteren even bezig geweest om hem uit zijn kennel te krijgen, hij zette een enorme keel op maar met rustig babbelen kon ik een lijntje over zijn hoofd laten glijden en hem er wel uit krijgen. Ook zo'n hond die, als hij dan eenmaal besloten heeft je te vertrouwen, dat gelijk ook maar helemaal doet en bijkans op schoot kruipt... de schat.
De indruk is dat hij bij de eigenaar vooral veel gestraft is voor wat hij fout deed en nooit echt te horen heeft gekregen wat hij nou goed deed.

Dit is em trouwens (don't mind me... :roll: )
Je ziet al dat hij nog niet echt lekker op z'n gemak is (staart onder de buik, spanningspootje), d'r staat nog een redelijk stevige vrijwilliger de foto te nemen en die was nog eng.

Afbeelding

Aber gut...
ik vraag me dus sterk af of hij echt zo erg zou zijn naar andere honden. Is zijn gekwispel inderdaad niet heel vriendelijk bedoeld of juist wel?
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door whoopy »

sorry, ik heb er verder geen ervaring mee, maar moet wel ff kwijt wat een geweldig mooie hond het is zeg :ok: :ok: :ok:
Afbeelding Afbeelding

groetjes
caroline, whooper en orbis
jelle
Zeer actief

whoopy schreef:sorry, ik heb er verder geen ervaring mee, maar moet wel ff kwijt wat een geweldig mooie hond het is zeg :ok: :ok: :ok:
lekker ding he? Alleen dat ene oor is een beetje "mislukt" maar dat heeft ook wel weer z'n charme ;-)
Hij wordt dit voorjaar 3 jaar.

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door whoopy »

jelle schreef:
whoopy schreef:sorry, ik heb er verder geen ervaring mee, maar moet wel ff kwijt wat een geweldig mooie hond het is zeg :ok: :ok: :ok:
lekker ding he? Alleen dat ene oor is een beetje "mislukt" maar dat heeft ook wel weer z'n charme ;-)
Hij wordt dit voorjaar 3 jaar.
ach was me nog niet eens opgevallen. nou ik wist het wel als ik genoeg ruimte zou hebben ;)
Afbeelding Afbeelding

groetjes
caroline, whooper en orbis
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Ambivalent gedrag. Propellerkwispelen heet dat. De hond brengt de staart afwisselend in een hoge en in een lage stand, wat aangeeft dat hij zich onzeker voelt, maar toch ook weer niet! :mrgreen:
Laika laat dat zien als ze bv langs een tuinhek holt waar aan de andere kant mensen lopen. Ze is bang voor de mensen, maar tegerlijkertijd loopt ze op eigen terrein achter een hek wat maakt dat ze zich ook sterk voelt.
Komen deze mensen overigens het terrein oplopen, dan zal Laika naderen tot op een meter om daar keihard en agressief te gaan staan blaffen, klaar om naar een uitstekende hand te happen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Eline* schreef:Ambivalent gedrag. Propellerkwispelen heet dat. De hond brengt de staart afwisselend in een hoge en in een lage stand, wat aangeeft dat hij zich onzeker voelt, maar toch ook weer niet! :mrgreen:
Laika laat dat zien als ze bv langs een tuinhek holt waar aan de andere kant mensen lopen. Ze is bang voor de mensen, maar tegerlijkertijd loopt ze op eigen terrein achter een hek wat maakt dat ze zich ook sterk voelt.
Komen deze mensen overigens het terrein oplopen, dan zal Laika naderen tot op een meter om daar keihard en agressief te gaan staan blaffen, klaar om naar een uitstekende hand te happen.
Moos kwispelt ook regelmatig zo, en dan vooral bij mijn vader. Hij is een erg grote man met zware stem, en Moos luistert ALTIJD naar hem (als hij bij mij niet komt, en ik zeg 'pap, roep Moos even', komt ie meteen aangerend :tong: )

Als Moos mijn vader begroet kwispelt hij dus vaak met zo'n propellerstaart, maar daarbij heeft hij dan zijn oren in zijn nek liggen, en kruipt ie helemaal om zich zo klein mogelijk te maken.
Zijn hele houding straalt dan onderdanigheid uit, maar hij propellert er wel op los. Geeft dat dan toch aan dat hij zich ook wel sterk voelt?
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Moos schreef:Zijn hele houding straalt dan onderdanigheid uit, maar hij propellert er wel op los. Geeft dat dan toch aan dat hij zich ook wel sterk voelt?
Propellerkwispelen is gewoon ambivalent gedrag..wordt het dus getoond bij mensen/dieren die niet tot de roedel behoren en waarmee de hond geen dominantierelatie heeft is het opeenvolgend onzeker en zekerheid wat de hond toont. Propellerkwispelt een hond tegen een roedelgenoot geeft het aan dat de hond niet geheel zeker is hoe hij tegenover diegene staat in de rangorde...moet hij zich nou onderdanig gedragen of dominant.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Eline* schreef:
Moos schreef:Zijn hele houding straalt dan onderdanigheid uit, maar hij propellert er wel op los. Geeft dat dan toch aan dat hij zich ook wel sterk voelt?
Propellerkwispelen is gewoon ambivalent gedrag..wordt het dus getoond bij mensen/dieren die niet tot de roedel behoren en waarmee de hond geen dominantierelatie heeft is het opeenvolgend onzeker en zekerheid wat de hond toont. Propellerkwispelt een hond tegen een roedelgenoot geeft het aan dat de hond niet geheel zeker is hoe hij tegenover diegene staat in de rangorde...moet hij zich nou onderdanig gedragen of dominant.
Ah, bedankt, ik snap het :ok:
Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Iets wat bij sowieso heel veel Dogos voorkomt, het kan rustig en kei- en kei hard, bij de meeste waarbij ik het gezien heb was het tijdens uitbundig enthousiasme. Ik heb het echter nog niet gezien als teken van aanvallen... Een Dogo te veel en hard straffen is niet goed, ze zijn extreem gevoelig voor de baas, stumpert.. Maar hoe zijn omgang met andere reuen is?! het gaat meestal niet echt goed, uitzonderingen daargelaten.

Ik ga mijn ogen even openhouden voor hem ;)
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

cloris schreef:Maar hoe zijn omgang met andere reuen is?! het gaat meestal niet echt goed, uitzonderingen daargelaten.
Bij mij in de buurt woont er een die goed met andere reuen kan.
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

sypke schreef:
cloris schreef:Maar hoe zijn omgang met andere reuen is?! het gaat meestal niet echt goed, uitzonderingen daargelaten.
Bij mij in de buurt woont er een die goed met andere reuen kan.
Dat is idd heel goed mogelijk, ik ken er wel meer hoor, maar het gros houdt gewoon niet van andere reuen ;)
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
jelle
Zeer actief

Nou, het ventje staat net een uur op internet en is nu al gereserveerd! Weten we weer even waarvoor we het doen ;-)
Morgen komen ze kijken... hopen dat het wat wordt! Het klonk goed iig, mensen uit België met lekker veel ruimte om het huis (al wordt het wel gewoon een binnenhond!) en iemand die snapte dat onder die stoere buitenkant een heel zachtaardige hond schuilt...

Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”