wat geeft een hond over het algemeen aan als hij met een halfhoge (net iets onder de ruglijn) ronddraaiend-kwispelende staart op een andere hond afstapt?
Sinds gisteren zit in het asiel een Dogo Argentino die dit doet, volgens de eigenaar ging hij kwispelend op andere honden af om ze vervolgens aan te vallen. Ik heb hem nog niet echt samen gezien met andere honden, maar wel door het hek in aangrenzende speelweides en daar vond hij de hond aan de andere kant van het hek mijns inziens gewoon leuk interessant, en ging er dus met zo'n draaiend-kwispelende staart op af. Geen heftige reacties op de andere honden (viel niet uit), ook niet direct op het hek afstormen.
De hond is verder vooral nog erg angstig, ben gisteren even bezig geweest om hem uit zijn kennel te krijgen, hij zette een enorme keel op maar met rustig babbelen kon ik een lijntje over zijn hoofd laten glijden en hem er wel uit krijgen. Ook zo'n hond die, als hij dan eenmaal besloten heeft je te vertrouwen, dat gelijk ook maar helemaal doet en bijkans op schoot kruipt... de schat.
De indruk is dat hij bij de eigenaar vooral veel gestraft is voor wat hij fout deed en nooit echt te horen heeft gekregen wat hij nou goed deed.
Dit is em trouwens (don't mind me...

Je ziet al dat hij nog niet echt lekker op z'n gemak is (staart onder de buik, spanningspootje), d'r staat nog een redelijk stevige vrijwilliger de foto te nemen en die was nog eng.

Aber gut...
ik vraag me dus sterk af of hij echt zo erg zou zijn naar andere honden. Is zijn gekwispel inderdaad niet heel vriendelijk bedoeld of juist wel?