Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Het Spaanse opvanghondjes topic

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Re: Het Spaanse opvanghondjes topic

Ongelezen bericht door DeDiana »

Inderdaad Gollum, Mila heeft ondertussen een enorme woordenschat door dat gebabbel en Amy snapt het blijkbaar ook prima als ik zeg 'dat we dat muisje nu gewoon laten liggen' :lol1:

Wat doet Julio het ook al goed zeg! Alleen een beetje jammer van die brokken ;-)
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

DeDiana schreef:Inderdaad Gollum, Mila heeft ondertussen een enorme woordenschat door dat gebabbel en Amt snapt het blijkbaar ook prima als ik zeg 'dat we dat muisje nu gewoon laten liggen' :lol1:

Wat doet Julio het ook al goed zeg! Alleen een beetje jammer van die brokken ;-)
Ja misschien kan iemand anders hier die brokken goed gebruiken? Ik had een 13 kilo zak nutro van Valerie gehad :schrik:
Ik had zelf ook nog wat liggen dus ik kan het altijd nog wat proberen bij die rooie, ik vind het belangrijker dat er eerst wat meer vlees aan komt dan dat ik perse die brokken doorzet.

Ik vind het echt verbazingwekkend hoe snel Julio zich aanpast. Maar wie weet heeft hij nog verassingen in petto als hij wat meer gewend is :mrgreen:
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Leuk is dat he, zo'n hond waar je mee kan praten :D Lola kent ook idioot veel woorden, ik vind t wel fijn samenleven zo.

Gollum, als je de brokken eerst wat zachter maakt met water en dan mengt met KVV, werkt dat niet? Mssn vindt hij het veel te veel moeite om die harde brokken kapot te kauwen.
Gollum
Zeer actief

-Lilo- schreef:Leuk is dat he, zo'n hond waar je mee kan praten :D Lola kent ook idioot veel woorden, ik vind t wel fijn samenleven zo.

Gollum, als je de brokken eerst wat zachter maakt met water en dan mengt met KVV, werkt dat niet? Mssn vindt hij het veel te veel moeite om die harde brokken kapot te kauwen.
Ik kan het proberen! De brokjes zijn zo klein dat ie ze gewoon kan doorslikken, hij tuft ze alleen gelijk uit als ik er 1 aanbied :F:
Misschien als ik er pap van maak en heel goed prak met kvv. Hij gaat trouwens wel los op de kauwbotjes en daar moet hij veel meer moeite voor doen dan de brokjes.
Hij weet gewoon wat hij lekker vind denk ik :mrgreen:
Achi
Actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Achi »

Wat een leuk filmpje van Santos! Dat trotse koppie als hij de bal terugbrengt :I:
De combi met River is ook wel erg leuk, zo lief als ze samen achter de bal aangaan.

Ook leuke filmpjes van jouw drietal Diana, mooi zoals ze met z'n drietjes een roedel vormen. Amy is inderdaad een heerlijk vrolijk hondje.
Gollum schreef:
-Lilo- schreef:Gollum, als je de brokken eerst wat zachter maakt met water en dan mengt met KVV, werkt dat niet? Mssn vindt hij het veel te veel moeite om die harde brokken kapot te kauwen.
Ik kan het proberen! De brokjes zijn zo klein dat ie ze gewoon kan doorslikken, hij tuft ze alleen gelijk uit als ik er 1 aanbied :F: Misschien als ik er pap van maak en heel goed prak met kvv. Hij gaat trouwens wel los op de kauwbotjes en daar moet hij veel meer moeite voor doen dan de brokjes. Hij weet gewoon wat hij lekker vind denk ik :mrgreen:
Pacha was ook niet enthousiast over brokken, als hij er met lange tanden wat van at verslikte hij zich er ook regelmatig in. Ik ben ze toen gaan malen met wat water en wat 'lekkers' erbij. Dat at hij wel alhoewel kvv toch duidelijk favoriet was. Niks dankbare asielhondjes, gewoon hartstikke kieskeurig :mrgreen:
Afbeelding
-Lilo-
Zeer actief

Nou, idd, kieskeurige mormels zijn het :P lola moest er ook niks van weten. Maar het is goed gekomen, als ze maar niet teveel moeite hoefde te doen, want daarvoor was het niet lekker genoeg. Na een tijdje ging het vanzelf beter. En inmiddels krijgt ze ook minder eten dan eerst, dat heeft ook geholpen. Maar ik geloof niet dat Juul zo ruim in z'n vel zit, of wel?

Lola krijgt nu soms KVV en soms brokken, die afwisseling houdt haar goed aan het eten. Alleen brokken laat ze op termijn toch echt wel staan, viesbah en zo. In Spanje hebben ze vast lekkerder eten :P
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

In Spanje krijgen ze goedkope brokken en brood :tongue: maar goed zodra ze de KVV van hier hebben geproefd willen ze niets anders meer :LOL:
Heb je nog wel de snoepjes en het speeltje bovenin de zak gevonden? Mocht hij het echt niet lusten dan kan de zak altijd een keer mee naar Spanje :wink: daar eten ze het wel :mrgreen:
Gollum
Zeer actief

Valerie schreef:In Spanje krijgen ze goedkope brokken en brood :tongue: maar goed zodra ze de KVV van hier hebben geproefd willen ze niets anders meer :LOL:
Heb je nog wel de snoepjes en het speeltje bovenin de zak gevonden? Mocht hij het echt niet lusten dan kan de zak altijd een keer mee naar Spanje :wink: daar eten ze het wel :mrgreen:
Ah nee! Ik ga gelijk kijken! Ik had gewoon mijn hand erin gestoken en er wat brokjes uitgehaald :lol1:
Haha ja op deze manier ga ik echt nooit die zak leeg krijgen :lol1:

Ik heb zelf ook een zak graanvrije brok lam/zalm staan, die moet ie ook niet. Maar vanochtend had hij zijn bak vlees ook niet leeggegeten. Ik denk dat ik vanavond de dames maar in de tuin zet als Juul eet, misschien scheelt dat. Zijn bijnaam is nu botje dus het zou wel fijn zijn als ie wat meer gaat eten.

Hij lust wel kaas, knakworst en rookvlees maar echt wild word hij er nog niet van. Ik probeer even uit te vinden wat hij lekker genoeg vind om even naar me te kijken buiten dus ik ga vanmiddag wel wat stinkends halen bij het natuurwinkeltje.
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Mooie Santos :I: daar mogen best nog meer foto's van komen.
Rasta en Ziggy hadden bijna hun eigen barfhapje gevangen!
Ik liep ergens achteraf voorbij het weitje en Ras dook ineens ergens op af en ik hoorde iets krijsen.
Het leek wel iets op het krijsen van een kraai maar dan zachter en hoger.
Zigs moest natuurlijk meehelpen maar gelukkig wisten ze beide niet echt wat ze er mee aan moesten en stonden er omheen te dansen.
Heb ze beide geprezen om hun heldenmoed en ze daarna maar met een zoet lijntje meegevoerd zodat meneer of mevrouw mol zich weer met ongetwijfeld bibberende knietjes de weg kon vervolgen.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Gollum
Zeer actief

Bedankt valerie! Juul vind de snoepjes erg lekker! Gol heeft alleen het speeltje ingepikt en is nu door de kamer aan het piepen :LOL:
DeDiana
Zeer actief

Achi schreef:Pacha was ook niet enthousiast over brokken, als hij er met lange tanden wat van at verslikte hij zich er ook regelmatig in. Ik ben ze toen gaan malen met wat water en wat 'lekkers' erbij. Dat at hij wel alhoewel kvv toch duidelijk favoriet was. Niks dankbare asielhondjes, gewoon hartstikke kieskeurig :mrgreen:
Hier geef ik naast kvv ook af en toe brokken (Acana) en die vallen hier wel in de smaak.
Amoz keek de eerste dagen dan weer helemaal niet om naar kauwsnacks, maar die gaan er nu inmiddels wel goed in. Hij doet er wel vijf keer zo lang over als de dames. :mrgreen:
Hij is met beloningen wel kieskeurig. Tot nu toe zijn Rodiworst en knakworst favoriet. Frikadel en kaas hoeft hij bijvoorbeeld niet.
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Leuke filmpjes Diana!

Een zwemmende Cosy blijft leuk om naar te kijken
http://youtu.be/0JkNO-59THc
DeDiana
Zeer actief

Sanner schreef:Leuke filmpjes Diana!

Inderdaad leuk om naar te kijken Sanner! Ze zwemt ook meteen een flink stuk hè! Zo schattig hoe ze meteen weer terugkomt als je fluit, met dat trotse koppie :I:
Gollum
Zeer actief

Ik heb op facebook een openbaar album aangemaakt voor Juul. Als er de 20e mensen zijn die mooie foto's van hem kunnen maken (niet echt mijn talent :mann: ) kan ik er een gedeeld album van maken zodat die mensen foto's kunnen toevoegen. Dat leek me wel een goed idee :D
DeDiana
Zeer actief

O ja, en nog zoiets: Amoz is ook een luie eter. :lol1:
Als ik het snuffelkleed neerleg, gaat hij er altijd bij liggen (Mila en Amy doen het staand) en vindt hij ca. 2/3 van de brokjes. Mila heeft ze altijd allemaal en Amy bijna allemaal, maar Amoz is er nog niet zo goed in. Of is er gewoon een beetje te lui voor. Terwijl ik voor hem de brokjes juist niet te veel in het kleed verstop, maar er een beetje bovenop en tussen strooi.
DeDiana
Zeer actief

Gollum schreef:Ik heb op facebook een openbaar album aangemaakt voor Juul. Als er de 20e mensen zijn die mooie foto's van hem kunnen maken (niet echt mijn talent :mann: ) kan ik er een gedeeld album van maken zodat die mensen foto's kunnen toevoegen. Dat leek me wel een goed idee :D
Ja, leuk idee :ok: Het lukt vast wel om de 20ste wat leuke foto's van Julio te maken!
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

DeDiana schreef:

Inderdaad leuk om naar te kijken Sanner! Ze zwemt ook meteen een flink stuk hè! Zo schattig hoe ze meteen weer terugkomt als je fluit, met dat trotse koppie :I:
Ja nou eigenlijk gaat ze nooit zo ver. Ik dacht dat ze naar die vogel ging maar dat was ook niet helemaal de bedoeling geloof ik. :tongue:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Leuk filmpje!

Santos kan vangen :mrgreen:

Afbeelding
DeDiana
Zeer actief

Sanner schreef:
DeDiana schreef:

Ja nou eigenlijk gaat ze nooit zo ver. Ik dacht dat ze naar die vogel ging maar dat was ook niet helemaal de bedoeling geloof ik. :tongue:
Dat dacht ik ook, maar ze draaide wel mooi meteen om toen je riep :ok:
ramboschat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaans kruising

Ongelezen bericht door ramboschat »

Woow wat gaan jullie snel. We moeten er nog even inkomen met alles volgen hoor.

Er vroeg iemand waar onze nickname vandaan komt. Het is Monique haar nickname al jaren. Rambo was haar eerste hondje. Toen ik (annemieke) aan haar vroeg welke naam we hier zouden gebruiken was dit het antwoord. :)

Leuk om het filmpje te zien van nu nog cosy hihi. Ze gaat idd Abby heten:) we zijn blij dat jullie het ook leuk vinden.:)

Tot snel weer!
ramboschat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaans kruising

Ongelezen bericht door ramboschat »

Het is maar goed dat we Abby nog niet bij ons hebben. Er zijn hier in de omgeving een stel hysterische honden al ruim een half uur aan het blaffen.... denk dat ze er hier niet blij mee zijn. En als Abby dan zou meedoen...
-Lilo-
Zeer actief

Het Spaanse opvanghondjes topic

Aww, zwemmende hondjes zijn de leukste! Ze gaat ook echt op d'r gemak even baantjes trekken he?

En Santos :I: ooit komt er een date met Lola hoor. Alleen vrouwtje Lola is een beetje hysterisch druk [UNAMUSED FACE]
Laatst gewijzigd door -Lilo- op 17 jun 2015 07:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Niet zonder Nani
-Lilo-
Zeer actief

Mee eens :D
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

DeDiana attendeerde mij erop dat ik al lang niks meer over Aura had geschreven. Dus bij deze. Met Aura gaat het goed, ze voelt zich steeds meer thuis, is af en toe zo lomp als wat (gelukkig zijn kinderen flexibel)8-) en bewaakt het huis met verve.
Waar wij wel tegenaan lopen is dat wij af en toe moeite hebben met haar angsten. Ze kan bijv echt bang voor ons, vooral voor vriend, als die van achter zijn computer de kamer in komt. En ze durft heel vaak niet mee de tuin in. Ik moet wel zeggen dat het vooral in en om het huis speelt, met wandelen is ze vrijwel altijd blij.
Kijk maar:

kipo
Zeer actief

Oh, en hoe leer je een hond 'zit' als die hond alleen maar gaat zitten als ze niet weg kan van iets wat ze eng vindt of als ze moet kotsen? ??
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

kipo schreef:Oh, en hoe leer je een hond 'zit' als die hond alleen maar gaat zitten als ze niet weg kan van iets wat ze eng vindt of als ze moet kotsen? ??
Waarom wil je 'zit' leren?
Ik zou het dan lekker laten. Uma kan ook niks, prima hoor.
kipo
Zeer actief

Ze hoeft niks te kunnen hoor :?, alleen een betrouwbare 'hier' wil ik op den duur toch wel. Het is meer dat ik gewoon niet kan bedenken hoe ik dat aan zou pakken. Ik vind het met Aura best moeilijk soms, het ene moment kan ze niks hebben en het andere moment staat ze wel op de bank de buurman buiten uit te schelden.

Geeft niks, we hebben de tijd, maar zoals ik al zei, vind ik het soms lastig te bedenken wat de juiste aanpak is.
DeDiana
Zeer actief

kipo schreef:DeDiana attendeerde mij erop dat ik al lang niks meer over Aura had geschreven. Dus bij deze. Met Aura gaat het goed, ze voelt zich steeds meer thuis, is af en toe zo lomp als wat (gelukkig zijn kinderen flexibel)8-) en bewaakt het huis met verve.
Waar wij wel tegenaan lopen is dat wij af en toe moeite hebben met haar angsten. Ze kan bijv echt bang voor ons, vooral voor vriend, als die van achter zijn computer de kamer in komt. En ze durft heel vaak niet mee de tuin in. Ik moet wel zeggen dat het vooral in en om het huis speelt, met wandelen is ze vrijwel altijd blij.
Kijk maar:

De filmpjes deden het niet vanwege de 'https' in de link (maar door dat weg te laten, kon ik ze wel zien). Ze toont buiten inderdaad helemaal niet angstig of onzeker :ok:
Is ze al wel voergericht? Dan kun je dat misschien inzetten voor die angsten die ze in huis heeft. Ik denk dan met name aan counter conditioning (zie http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 3&t=271188). Zeker omdat het om specifieke situaties gaat. En wat betreft de tuin: kun je bij jullie ook achterom de tuin in en reageert ze dan hetzelfde?
RedPassion

Ongelezen bericht door RedPassion »

Heb je ook filmpjes van haar angstige gedrag? En ook ik vraag me af hoe ze op voerbeloning reageert. :)

Ik zie dat ze op de filmpjes wel losloopt, komt ze dan dus niet betrouwbaar terug? Of geldt dat alleen in en om huis vanwege haar angsten?
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”