Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Stafford met pups in beslag genomen

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
Aantal honden: 3

Stafford met pups in beslag genomen

Ongelezen bericht door Sulluna »

http://www.bndestem.nl/regio/roosendaal ... adliner.nl

ROOSENDAAL - De Dierenpolitie heeft dinsdag een verwaarloosde moederhond en haar twee puppies uit een huis in Roosendaal gered.
De moederhond bleek kort achter elkaar twee nestjes te hebben gehad. Ze was erg mager en zag er niet gezond uit.

Honden in beslag genomen
Het teefje en de pups van zes weken oud zijn in overleg met het Openbaar Ministerie in beslag genomen.

Twee andere Staffordshire Bull Terriërs mochten in het huis blijven. Tegen de eigenaren is proces-verbaal opgemaakt.

Afbeelding

Jammer dat de andere 2 niet in beslag zijn genomen.. Beetje krom, ook al zagen die er waarschijnlijk wel gezond uit.. Mensen die zo met een teefje omgaan, zouden gewoon geen honden moeten hebben meer. :19:
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Re: Stafford met pups in beslag genomen

Ongelezen bericht door gonnie »

Die pups zien er best goed uit.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Sulluna
Zeer actief

gonnie schreef:Die pups zien er best goed uit.
Ja pups inderdaad wel! Moederhond wat minder en 2 nesten kort achter elkaar, eist dus wel z'n tol.. Snap niet dat mensen dat doen.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:U: Wat moet je daar nu van vinden zonder achtergrondinformatie?
gonnie
Zeer actief

Snel geld verdienen denk ik. Zal wel elke loopsheid zijn gedekt.

Ik zie wel vaker Staffords lopen met van die grote melkpakketten. Die krijgen vast ook elke loopsheid pups. Makkelijk verdiend toch.

Ik snap het ook niet hoor. Bijou van mij heeft twee keer een nestje gehad met een jaar ertussen. Vond twee nestjes wel genoeg.
Tama heeft maar een keer een nestje gehad, en toen ze bij de twee volgende dekkingen leeg bleef heb ik niet meer gefokt.

Maar het kan natuurlijk ook zijn dat de moederhond slecht at tijdens de dracht en daarna deed Tama van mij ook.

Maar twee nestjes vlak achter elkaar is niet goed natuurlijk.
Laatst gewijzigd door gonnie op 17 jun 2015 11:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

gonnie schreef:
Ik zie wel vaker Staffords lopen met van die grote melkpakketten. Die krijgen vast ook elke loopsheid pups. Makkelijk verdiend toch.
.
niet doen. te makkelijk.

mijn staffordteef zag eruit alsof ze in een schuur 15 nesten had gehad, in één jaar..

enorme tietjes, vaal en kale plekken.

en zij heeft echt maar één nestje gehad en een half jaar later zag ze er weer perfect uit
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

gonnie schreef: Ik zie wel vaker Staffords lopen met van die grote melkpakketten.

:wink: Charlie heeft op het moment ook zo'n "prachtig" stel memmen, zonder ooit een pup te hebben gehad.
gonnie
Zeer actief

Er wordt in dat bericht gezegd dat ze kort achter elkaar pups heeft gehad. Ze zullen niet voor niks ingegrepen hebben.

Maar inderdaad mensen daar uit de buurt kunnen ook overdreven hebben.

Bij mij vertelden ze ook dat ik een fokkamer in huis had tegen de politie terwijl ik al acht jaar niet meer fok.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
gonnie
Zeer actief

Nou die twee Staffords die ik weleens zie die hebben toch echt constant van die memmen.

Tussen de nestjes in van Bijou waren die melkpakketten toch echt weg.
Laatst gewijzigd door gonnie op 17 jun 2015 11:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Sulluna
Zeer actief

Nou ja, ik ga er vanuit dat het nieuwsbericht waarheid spreekt. Dus dat de teef 2 nestjes kort achter elkaar heeft gekregen. Naar mijn mening, doe je dat als hondenliefhebber niet. Is ook te veel geweest voor de teef denk ik, gezien de schraalheid en de pups dus blijkbaar haar vetjes hebben opgegeten. Doet mij toch een beetje denken, aan snel geld verdienen. Maar ja, kan het mis hebben.. Al denk ik dat als het een ongelukje was en je dit kan aantonen, de hond echt niet zo maar in beslag was genomen.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Dit bericht is niet waarheidsgetrouw want vanaf deze vage foto kan ik al zien dat dit géén staffordshire bull terrier is. Als die simpele dingen correct vermelden al teveel moeite is dan kun je maar beter een andere baan zoeken.
In beslag nemen gebeurd niet zo snel dus er zal wel meer aan de hand geweest zijn.
Sulluna
Zeer actief

Tara schreef:
Sulluna schreef:Nou ja, ik ga er vanuit dat het nieuwsbericht waarheid spreekt. Dus dat de teef 2 nestjes kort achter elkaar heeft gekregen.
Dat moet je nooit doen natuurlijk. Het kan maar zo een aanname zijn dat ze kort achter elkaar twee nestjes heeft gehad. Want waar haalt deze krant die wijsheid vandaan?
Sja, dan kan je elk krantenartikel in twijfel stellen.

Nou, laat ik het anders verwoorden.. áls het zo is dat de teef 2 nesten heel kort achter elkaar kreeg, zonder dat dit een ongelukje was. Dan ben ik blij dat zij in beslag is genomen en hoop ik dat zij snel een gouden mandje krijgt :)
Barnsley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retrievers
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Barnsley »

Mijn teefje zag er ook zo uit na een nest van 11 pups, zodra de pups weg waren zat ze binnen no time weer op haar oude gewicht.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

gonnie schreef:Er wordt in dat bericht gezegd dat ze kort achter elkaar pups heeft gehad. Ze zullen niet voor niks ingegrepen hebben.

Maar inderdaad mensen daar uit de buurt kunnen ook overdreven hebben.

Bij mij vertelden ze ook dat ik een fokkamer in huis had tegen de politie terwijl ik al acht jaar niet meer fok.
Nou precies. Het bericht is te vaag om allerlei conclusies uit te trekken. Er zijn teven die erger uitgewoond zijn na één nest.
Die andere twee hebben ze kennelijk met een reden wel daar gelaten en dit is natuurlijk niet de laatste stap in zo'n proces.
:U: Ik heb nog niet gehoord dat je zomaar even wat te zeggen hebt als ze op de stoep staan, dat wordt aanvechten. http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... cho+hayley
Ik vind het steeds wonderlijker worden, hoe veel verschil er in de reacties van plaatselijke instanties zit.
Dieren waarvan bekend is dat ze jarenlang worden verwaarloosd en mishandeld blijven in gemeente x 15 jaar bij hun baas. In de ene kun je zogenaamd geen aangifte doen wanneer je hond wordt doodgebeten en in de andere wordt de bijter meteen uit huis gehaald, een pup die er bij stond ingeslapen.
Mensen met een houdverbod lopen even zo vrolijk in een andere gemeente of met "logeerhonden".
Het is een rommel :roll:

Misschien is ze bewust gedekt, misschien heeft ze een afwijkende (eerdere/stille/gespleten) loopsheid gehad. Hier liep het afgelopen keer toevallig ook even compleet anders dan normaal, qua dekrijp zijn en aanbieden.
Charlie staat met die melkfabriek op een regime van half voer en dubbele beweging. Over een week of twee, drie ziet ze er weer uit om door een ringetje te halen. Nu even niet. Bij honden die zo vetarm gespierd zijn, met een hele strakke buik en een korte vacht, valt alles veel meer op.
Ik heb ook vette pieken, een pens en puisten als ik loops ben, bij prima verzorging :mrgreen:

Ik ben álle hollandse sensatie berichtgeving onderhand meer dan zat. We lijken wel een krijstoknatie te worden.
Sulluna
Zeer actief

Misschien zegt deze foto wat meer.. Sorry maar dat is écht niet goed te praten in mijn ogen

Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Sulluna schreef:
Tara schreef:
Sulluna schreef:Nou ja, ik ga er vanuit dat het nieuwsbericht waarheid spreekt. Dus dat de teef 2 nestjes kort achter elkaar heeft gekregen.
Dat moet je nooit doen natuurlijk. Het kan maar zo een aanname zijn dat ze kort achter elkaar twee nestjes heeft gehad. Want waar haalt deze krant die wijsheid vandaan?

Nou, laat ik het anders verwoorden.. áls het zo is dat de teef 2 nesten heel kort achter elkaar kreeg, zonder dat dit een ongelukje was. Dan ben ik blij dat zij in beslag is genomen en hoop ik dat zij snel een gouden mandje krijgt :)

Het mag hoor, zelf nadenken.
Sulluna
Zeer actief

En de hond had maar 2 pups, geen 11.

http://roosendaal.nieuws.nl/nieuws/112/ ... -met-pups/
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

weten we nog die hond hier op het forum, volgens mij ook een stafford oid, met die enorme hoeveelheid pups? Die was ook zo vreselijk mager toen, terwijl baasje er volgens mij wel alles aan deed om die hond op gewicht te houden.. Maar goed, uitbuiten van een teef is ntuurlijk niet goed en als dat echt zo is vind ik het wel goed dat er is ingegrepen.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Sulluna schreef:
Tara schreef:

Eerlijk gezegd doe ik dat ook :oeps:
Ik heb altijd reserve.

En bij zulke berichten zeker.
Wat is er vreemd aan een nogal magere zogende teef waarvan de vacht er ook niet schitterend uit ziet?
Dat heb ik wel vaker gezien.
En dan bij honden waarvan ik zeker wist dat ze uitstekend werden verzorgd.

Volgens wie waren de nesten kort achter elkaar?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
M@scha
Zeer actief

daarbij zie ik zulke verhalen wel vaker. sinds wanneer worden die honden dan in beslag genomen? ik vraag mij af wat er verder aan de hand is geweest
Afbeelding
Sulluna
Zeer actief

Sulluna schreef:Misschien zegt deze foto wat meer.. Sorry maar dat is écht niet goed te praten in mijn ogen

Afbeelding
Oke, maar dit kan dus een gezond gewicht zijn voor een hond met 2 pups?

Nou, dan heb ik daar een enorm verkeerd beeld van. :O: De moederhonden van de staff fokker hier, zien er compleet anders uit.. Ook na 8 pups. Dat is het beeld wat ik ken, dus ik vond dit echt veel te mager.

Heb wat meer verstand van fokken bij paarden en wanneer een merrie dan erg invalt komt er gewoon een veearts en krijg je melk om zelf te geven aan het veulen, om zo de moeder te ontlasten.. Dan zie je de merrie van zelf weer groeien.. Maar dat laat je nooit zo ver komen, dat zij echt mager wordt. Dat is het beeld wat ik ken, maar wellicht is dit een leerpunt voor mij. Het is nieuw voor mij dat dit normaal kan zijn. Weer wat geleerd. Al blijf ik het apart vinden, ik zou persoonlijk met zo'n dunne moeder toch de dierenarts plat lopen. Maar goed dat ik niet fok :mrgreen:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Sulluna schreef:Misschien zegt deze foto wat meer.. Sorry maar dat is écht niet goed te praten in mijn ogen

Afbeelding
Dat ziet er ook niet uit maar bij een groot nest en puppen van die grootte ben je al snel leeggetrokken , valt soms niet tegenop te voeren.Die volle uiers trekt de boel ook aardig naar beneden en het vel over de ribben.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

voor een nest met 2 pups vind ik dit ook wel heftig maar die pups zien er wel uit alsof ze al een week of 7 zijn dus misschien was de rest al wel weg. Of misschien niet en is het wel verwaarlozing, kan ook
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Sulluna schreef:

Afbeelding
Oke, maar dit kan dus een gezond gewicht zijn voor een hond met 2 pups?

Nou, dan heb ik daar een enorm verkeerd beeld van. :O: De moederhonden van de staff fokker hier, zien er compleet anders uit.. Ook na 8 pups. Dat is het beeld wat ik ken, dus ik vond dit echt veel te mager.
Dit kan gewoon.

Ik heb een teef gehad die dit ook had, gewoon omdat ik daar 3 kilo vlees per dag in kon gooien en dan gaf ze alleen maar meer melk, maar vetter werd ze niet.
Gaf ik minder, dan gaf ze minder melk, en uiteindelijk moet je dat dus doen omdat ze anders doorgaan met voeden tot de pups 6 maanden zijn (stel dat je er een houdt). Ik héb een pup van dat teefje gehouden en die voedde ze inderdaad tot 4,5 maand :80:
En ze zag eruit als brandhout. Ze had een conditie als een dijker trouwens, ze was dus alleen maar schraal, niet ondervoed of ongezond.

Als ik deze foto bekijk zie ik iets dergelijks.
En of die teef inderdaad kort na elkaar (hoe kort?) pups heeft gehad, tja. Dat zie ik graag bewezen voor ik het geloof.
Het lijkt me overigens een Amstaf.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
M@scha
Zeer actief

ik vraag mij ook af of het staffbullies zijn. al heb je wel zo'n windhondenhype die achterlijk hoog en rank zijn.
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Maar waarom zou zo iemand de andere honden wel in conditie houden en de teef met pups verwaarlozen? Daar geloof ik dan ook niet zo in. In vele gevallen als het gaat om iedere loopsheid dekken kan er volgens mij niet écht ingegrepen worden. Men moet ook wel kunnen bewijzen dat er meerdere nesten binnen een jaar zijn geweest.
Hier (in Katwijk) een duitse herder teef die iedere loopsheid werd gedekt door de reu des huizes. Op marktplaats werd een nieuw account aangemaakt zodat men niet terug kon vinden dat er een half jaar eerder ook al pups waren aangeboden.
Die hond is uiteindelijk herplaatst, maar niet om de reden dat er is ingegrepen omdat ze telkens een nest had.
bouvierpoedel
Zeer actief

Nanna schreef:
M@scha schreef: ik vraag mij af wat er verder aan de hand is geweest
Nou, dat eigenlijk. Je maakt mij niet wijs dat een hond in beslag wordt genomen omdat de pups haar uitgewoond hebben.
Geloof het maar zo dat er rondlopen die denken dat het verwaarlosing en ondervoeding is.
Jij zult ook wel eens commentaar hebben gehad over je windhond.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Heavy schreef:Is het niet zo dat wanneer een teef loops wordt ze lichamelijk klaar is voor een nestje?
Dus ook al zitten er 4 of 6 maanden tussen volgens mij worden ze pas loops als ze weer fit genoeg zijn?
zeg dat maar tegen de broodfokteven hoor.
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Tara schreef:
Dit dus. Ik heb zelf toen ik bij de AID heb gewerkt brieven getypt voor een inbeslagname op een bepaalde datum en in de krant stond er ook een totaal andere datum in. Dat wat in de krant staat, is niet voor 100% altijd waar.

Waarom wel deze hond in beslag genomen en niet de anderen? Zou de hond misschien gewoon zijn afgestaan?? Maar goed, dat is allemaal dikke duim kijken, we weten het gewoon niet.
bouvierpoedel
Zeer actief

Moeten ze alle melkkoeien ook wegens verwaarlosing en uitmelken in beslag nemen. En het moederdier onthouden van haar kind.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”