Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

blik voer voor vakantie

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

senseotje
Actief

blik voer voor vakantie

Ongelezen bericht door senseotje »

Hoi hier,

bijna vakantie, over 4 week vertrekken we voor 4 weken naar de camping waar ik weinig vries/koel ruimt heb. nu zie ik op zooplus best veel blik voor en de ene moet nog beter zijn dan de andere.

ik geef nu lotgering en als het mij uit komt brokken. liefst wil ik tijdens de vakantie ook vlees blijven geven, welk blik voer komt er dicht bij het verse vlees en kunnen jullie mij aan bevelen voor een herder pup dan 7 maand wat ook onze oude heer kan eten (jackrussel van 13)

alvast bedankt voor de reacties :D
maitestar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: blik voer voor vakantie

Ongelezen bericht door maitestar »

Ik vind zelf het blikvoer van DogLoversGold er goed uit zien.
En met dezelfde visie gemaakt als de brokken :ok:
Groetjes,
Wendy
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Er is ook van dat gestoomde vlees wat veel mensen ipv kvv geven op vakantie. Renske heeft dat ook.
http://www.renske.com/premium-vers-maal ... _content=/

Ik vind het wel schreeuwend duur. Voor dat geld geef ik liever plofkip van de lidl
Afbeelding
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Ik heb van Animonda Carno blikken die ik tegenwoordig geef als ik vergeet te ontdooien. Dat vinden ze allebei heerlijk!
Renske geef ik ook maar Carno vinden ze echt veel lekkerder :ok:
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Nog een optie: gevriesdroogd vlees. Bijvoorbeeld van k9natural, maar er zijn meer merken die het hebben, heb ik begrepen. Gewoon water toevoegen en je hebt 'kvv'
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Ik ben erg tevreden met renske. Maar met een grote hond misschien wel prijzig. Ik zou het in ieder geval dan hier bestellen:
http://www.topdierenshop.nl/renske-vers ... menstellen

Dat scheelt serieus geld. Ik weet niet precies hoeveel jouw herder eet qua kvv maar voor onze honden houd ik dezelfde hoeveelheden aan. In de winkel kosten kuipjes in principe 2.09€, hier beginnen ze met 1.41€/kuipje, maar dan heb je wel een grotere hoeveelheid.

Ik voer zowel onze senior (7 jaar) als de pups (3.5 maand) in principe alle smaken. De senior krijgt het vanwege voedselintolerantie en moet smaken afwisselen, dus zijn we uitgekomen op lam, konijn/eend, kalkoen en kip. Kalkoen is senior, lam/kip is de pup-variant. Maar het verschil is minimaal in mijn ogen en maak er geen onderscheid in.
Pauline
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse herder
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pauline »

Ik heb ervaring met de merken Rocco, Rinti, Lukullus, Animonda (die zijn wat goedkoper) en van de iets duurdere merken: Grau, Happy Dog, Hermanns en Terra Canis. Zorro krijgt er voor zijn ontbijt wat van, gemengd met brok.
Voor alle geldt: 't is geen vers vlees, maar wel een graadje beter dan wat je in de supermarkt in blik kunt krijgen. Wat minder water, wat meer eiwit en het oogt en ruikt beter / vleziger.

Je zou een paar blikken van een of twee merken kunnen meenemen plus wat brokken, en dan tussendoor bij de dichtstbijzijnde slager of supermarkt vlees kopen.
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

Ik gebruik wel blikken van Lukullus (bij de zooplus). Bevalt prima en ze vinden het heel lekker. Makkelijk inderdaad als je op vakantie gaat. Ze zijn er in blikken van 400gr./800gr/ en er zijn ook zakjes vlees van.
Een van mijn honden heeft snel last van zijn darmen, maar op dit blikvoer doet hij het goed.
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
senseotje
Actief

Ongelezen bericht door senseotje »

Pauline schreef:Ik heb ervaring met de merken Rocco, Rinti, Lukullus, Animonda (die zijn wat goedkoper) en van de iets duurdere merken: Grau, Happy Dog, Hermanns en Terra Canis. Zorro krijgt er voor zijn ontbijt wat van, gemengd met brok.
Voor alle geldt: 't is geen vers vlees, maar wel een graadje beter dan wat je in de supermarkt in blik kunt krijgen. Wat minder water, wat meer eiwit en het oogt en ruikt beter / vleziger.

Je zou een paar blikken van een of twee merken kunnen meenemen plus wat brokken, en dan tussendoor bij de dichtstbijzijnde slager of supermarkt vlees kopen.

dus gewoon kip van aldi bv (is zoooooo goedkoop) en rauw geven met bot en al? karbonaatje en rundvlees gewoon geven? hahhahaha ik zie het al helemaal voor me, mensen op de camping zullen raar kijken als Maylo met een kip voorbij komt lopen. is het dan een idee om van te voren te oefenen?

reactie op de mensen die Renske geven, onze oude hond vind het geweldig. kan niet goed meer bijten omdat hij behoorlijk last van het gebit heeft en gaat compleet uit zijn dak als ik het bakje pak.

verder een reactie op Lukullus, daar heb ik nu de brokken van in huis gekregen, moet nog even opbouwen want de pup heeft behoorlijk last van zijn darmen als hij wat nieuws heeft maar het blik voer vond ik er ook erg goed uitzien wat betreft de keuze.

dit zo gelezen te hebben heeft mij wat wijzer gemaakt, als het lukt met het rauw gebeuren zal ik dit zeker doen (met bot en al??? gewoon een hele kip??)
Odi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Odi »

Wij zijn 2 weken in Zuid Frankrijk geweest en ik heb houdbare worsten van Tammenga meegenomen.
2 Soorten: compleet en zalm.
Ze kosten ongeveer € 3,50 voor 800 gram.
Afbeelding
Odi, Meagan, Judy, Macey, Jade (Jace *)
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

Alsanature en dan de gemengde blikken dat zijn 6 blikken in 1 verpakking van verschillende smaken. Vorig jaar heb ik hier eens een proefverpakking van gehad en het vlees uit blik beviel prima. Wij gaan straks 4 weken op rondreis in Scandinavië en nemen daarom ook blikvoer mee.
Afbeelding
gevni havanezers
welshwitch
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Jack Hussell

Ongelezen bericht door welshwitch »

Manu schreef:Ik heb van Animonda Carno blikken die ik tegenwoordig geef als ik vergeet te ontdooien. Dat vinden ze allebei heerlijk!
Renske geef ik ook maar Carno vinden ze echt veel lekkerder :ok:
Hier precies andersom, de Renske wordt met meer smaak gegeten dan de Animonda. Ik meng ze meestal.
Afbeelding
Pauline
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse herder
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pauline »

senseotje schreef:als het lukt met het rauw gebeuren zal ik dit zeker doen (met bot en al??? gewoon een hele kip??)
rauw vlees met bot geven kan prima, maar als dat nieuw is voor je hond begin dan eens rustig met een paar vleugeltjes of zo. Er zijn op dit forum genoeg topics over te vinden die je door kunt lezen.

Voor vier weken blikvoer meenemen voor een herder in de groei + nog een hondje leek me ook nogal een gesjouw worden. Maar je zou misschien wat bij de camping kunnen laten bezorgen?

Een grote hond in de groei zou ik sowieso liever niet een maand lang alleen op blikvoer hebben staan, alleen al omdat je er dan wel veel van moet geven. Ik zou de brokken aanhouden waaraan hij gewend is en er met wat blikvleeshap een lekkere prak van maken.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

ik voer als natvoer renske en de blikjes van pure instinct. vooral die laatste ben ik (en sam vooral) zéér over te spreken!

Afbeelding
Afbeelding
dre
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door dre »

senseotje schreef:ik geef nu lotgering en als het mij uit komt brokken.
senseotje schreef:verder een reactie op Lukullus, daar heb ik nu de brokken van in huis gekregen, moet nog even opbouwen want de pup heeft behoorlijk last van zijn darmen als hij wat nieuws
Ik zou heel eerlijk gewoon brokken gebruiken voor die periode :wink:
Je honden zijn het al gewend en jouw pup heeft last van zijn darmen bij iets nieuws, dan zou ik vooral voor zo'n korte periode gewoon lekker de brokken voeren die ze thuis soms ook krijgen.

Persoonlijk gooi ik al het blikvoer (en daar valt Renske ook onder bij mij) op 1 grote hoop, het is leuk voor tussendoor, maar ik vind het geen goede basis :wink:
Afbeelding
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Hier zijn ze helemaal wild van alsanature.
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

rollen prins dat is compleet voer die je buiten de koeling kan houden, zelfs mijn moeilijke eters vinden het lekker

Afbeelding

http://www.prinspetfoods.nl/artikel/prins-naturecare
Afbeelding
Ramiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): borderterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ramiek »

Wij nemen Renske mee.
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
http://www.ramiek.nl
esenhazel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door esenhazel »

Hier krijgen ze Carnis vleesworsten.
Renske trekken ze hun neus voor op
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
joline
Zeer actief

Ongelezen bericht door joline »

M@scha schreef:ik voer als natvoer renske en de blikjes van pure instinct. vooral die laatste ben ik (en sam vooral) zéér over te spreken!

Afbeelding
Waar koop je die als ik vragen mag, in Duitsland?
Lizzie.
Zeer actief

esenhazel schreef:Hier krijgen ze Carnis vleesworsten.
Renske trekken ze hun neus voor op
Hier vinden ze het ook niet echt lekker en ze krijgen er verstoppingen van. Ik zou het voer wat je mee wilt nemen eerst van te voren uit proberen zodat je weet of je hond het lekker vind en of ze niet bv aan de race er van gaan ;)
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Misschien kan je Lotgering ook in laten blikken?
Als Lotgering het zelf niet kan, dan zou je wellicht bij een slager in de buurt dir kunnen laten doen.
Ik weet dat de slager bij mij iig wel mensenvoedsel inblikt voor de vakantie.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Lizzie. schreef:rollen prins dat is compleet voer die je buiten de koeling kan houden, zelfs mijn moeilijke eters vinden het lekker

Afbeelding

Die rollen prins weet jij hoe lang je die bewaren kunt als ze open zijn in de koelkast?
Ik kan dan evt een mix doen van Prins en Renske voor Toots. Maargoed als die rollen maar twee dagen open houdbaar zijn houd dat wel op.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Rodi houdbaar en Renske vers zijn 4-5 dagen houdbaar in de koelkast. Ik laat ze dan gewoon in hun verpakking zitten. Met Prins houdbaar heb ik zelf geen ervaringen, maar ik verwacht dat het hetzelfde is. Rodi heeft trouwens ook worstjes van 250g in de houdbare variant.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Ik doe nooit moeilijk in de vakantie, we nemen een paar pakjes smuldier mee in de koelbox en wat brokken en wat ik tekort kom koop ik daar wel, mijn honden zijn wat dat betreft best makkelijk.

Dan eten ze maar wat minder optimaal wij eten ook zo gezond niet als we op vakantie zijn.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Chihuahua-paws
Zeer actief

Domor schreef:Rodi houdbaar en Renske vers zijn 4-5 dagen houdbaar in de koelkast. Ik laat ze dan gewoon in hun verpakking zitten. Met Prins houdbaar heb ik zelf geen ervaringen, maar ik verwacht dat het hetzelfde is. Rodi heeft trouwens ook worstjes van 250g in de houdbare variant.

Rhodi wordt het voor Tootss niet.
Renske sowieso en ik dacht mischien wel leuk een of 2 prins worsten ook.
En mogelijk neem ik voor de eerste week wel kvv mee we hebben een kleine vriezer mee.Krijgt mooi gecombineerd.

Lizzie.
Zeer actief

toots schreef:
Lizzie. schreef:rollen prins dat is compleet voer die je buiten de koeling kan houden, zelfs mijn moeilijke eters vinden het lekker

Afbeelding

Die rollen prins weet jij hoe lang je die bewaren kunt als ze open zijn in de koelkast?
Ik kan dan evt een mix doen van Prins en Renske voor Toots. Maargoed als die rollen maar twee dagen open houdbaar zijn houd dat wel op.
De rollen zijn maar 250 gram dus die zijn zo op ;)
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief

Lizzie. schreef:
toots schreef:

Afbeelding

De rollen zijn maar 250 gram dus die zijn zo op ;)

o ze leken zo groot haha dat is misschien handiger zels dan renske :wink:

Lizzie.
Zeer actief

Leek me juist een perfect maat voor jou hondje ;) renske vind ik persoonlijk ''troep'' mijn honden gaan ze er van aan de race of ze krijgen er verstoppingen van. En echt met smaak eten ze het niet.
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief

Lizzie. schreef:Leek me juist een perfect maat voor jou hondje ;) renske vind ik persoonlijk ''troep'' mijn honden gaan ze er van aan de race of ze krijgen er verstoppingen van. En echt met smaak eten ze het niet.

Bedankt :flower:

Plaats reactie

Terug naar “Voeding”