Het is altijd een interactie natuurlijk. Dus als ik zeg dat Mila Sultan waarschijnlijk een snauw zou geven, zegt dat net zo veel over Mila als over SultanSulluna schreef:Het mooiste van honden hebben, is toch ze lekker uitlaten waar zij weer nieuwe soortgenoten ontmoeten? Ik ben van mening, dat je in een losloopgebied vaak sociale honden tegenkomt echt geen vechtersbaasjes. Net als bij die rott, als je goed kijkt op het einde.. dan hoor je mij sultan bij mij roepen en loopt nikki al met manu vast. We gaan het niet opzoeken, wij grijpen heus in. Dat witte hondje, wat we al eerder zeiden, zagen wij te laat. Hadden we eerder moeten ingrijpen, dat snappen we heus![]()
Om te leren van dit soort momenten, wilde wij graag meningen. Die hebben wij gekregen en daar ben ik super blij mee. Maar, ik vind, sommige meningen een beetje overdreven. Dat mag toch ook? Want wij hebben 4 sociale honden. Wel allemaal hun eigen ding in de roedel, en dat zullen ze heus wel eens laten merken.. maar he, daar zijn het toch honden voor?
Hoe zit dat dan bij jullie? Als je 20-30 honden tegenkomt en alles is los en de jouwe ook.. Gaat dan elke begroeting hetzelfde? Is er dan nooit spanning? Onderdanigheid of dominantie? Is er dan nooit een snauw of onbeleefdheid? Zo niet, dan vind ik dat eerlijk gezegd bizarder ( is dat een woord haha) dan onze filmpjes.
En nee, hier gaat ook niet elke begroeting hetzelfde, en niet elke begroeting gaat zoals ik dat misschien zou willen. Het siert jullie juist dat jullie deze begroetingen, waarvan jullie zelf ook al vonden dat ze niet zo goed verliepen of anders dan anders, hier wel gewoon plaatsen om er iets van te leren.
Dat mensen dan kort door de bocht kunnen reageren of op basis van deze niet representatieve ontmoetingen een conclusie trekken, was te verwachten en zou ik proberen naast me neer te leggen. Jullie kennen jullie honden het beste en jullie kunnen prima beoordelen aan welke observaties je wel wat hebt, en welke voor jullie weinig toevoegen.