Hahaha, ik wou me net bij jou aansluitenTessaThomas schreef:Toch zou ik haar apart uit gaan laten. Ze moet namelijk vertrouwen in jou krijgen en zo kan je alle aandacht op haar richten, wordt Snoopy niet belaagd en hoef je niet op Snoopy te letten bij bepaalde honden. En hoef je haar niet te straffen, waardoor de situatie nog meer beladen wordt. Op het moment dat ze onbereikbaar is, is de andere hond al te dichtbij. En ja, dat kan op 100m zijn.Ik heb maandenlang alles uitweken, in een woonwijk waarbij het grasveld aan het einde van de straat één van de weinige grasveldjes aan deze kant van het dorp is. Dat is lastig ja, maar wel het handigste dat je alleen honden tegenkomt op het moment dat je alle tijd hebt om te oefenen. Zo komen er ook niet telkens verkeerde ervaringen.
Ik sluit me dus eigenlijk aan bij Zamunda geloof ik
Ik ben het dus eens met TT. Voor die ene keer dat je alleen moet lopen zou ik echt beide honden apart meenemen Feather (en eigenlijk wel vaker). Dat Yindi dan de steun mist van Snoop vind ik niet echt een argument om het niet te doen. Het lijkt me juist heel goed om die momenten aan te pakken om jullie band en vertrouwen te versterken. Je kunt alle aandacht op haar richten en echt aan de slag met haar gedrag.