Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Trainen met Yindi geeft resultaat - fimpje gemaakt.

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Het blijft maar fout gaan.

Ongelezen bericht door Zamunda »

TessaThomas schreef:Toch zou ik haar apart uit gaan laten. Ze moet namelijk vertrouwen in jou krijgen en zo kan je alle aandacht op haar richten, wordt Snoopy niet belaagd en hoef je niet op Snoopy te letten bij bepaalde honden. En hoef je haar niet te straffen, waardoor de situatie nog meer beladen wordt. Op het moment dat ze onbereikbaar is, is de andere hond al te dichtbij. En ja, dat kan op 100m zijn. ;) Ik heb maandenlang alles uitweken, in een woonwijk waarbij het grasveld aan het einde van de straat één van de weinige grasveldjes aan deze kant van het dorp is. Dat is lastig ja, maar wel het handigste dat je alleen honden tegenkomt op het moment dat je alle tijd hebt om te oefenen. Zo komen er ook niet telkens verkeerde ervaringen.

Ik sluit me dus eigenlijk aan bij Zamunda geloof ik :LOL:
Hahaha, ik wou me net bij jou aansluiten :F: .

Ik ben het dus eens met TT. Voor die ene keer dat je alleen moet lopen zou ik echt beide honden apart meenemen Feather (en eigenlijk wel vaker). Dat Yindi dan de steun mist van Snoop vind ik niet echt een argument om het niet te doen. Het lijkt me juist heel goed om die momenten aan te pakken om jullie band en vertrouwen te versterken. Je kunt alle aandacht op haar richten en echt aan de slag met haar gedrag.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

als ze de steun van snoop mist zal ze die steun veel eerder bij jou gaan zoeken en jij kunt die ook veel makkelijker geven dan.
ik ben het met mijn voorgangers eens, ik zou ook apart uitlaten win/winsituatie lijkt mij ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik vraag me wel af waarom een hond die dan zo'n angst heeft, eerst zelf de hond opzoekt? Of lees ik dat verkeerd? Kan het niet zo rijmen met elkaar.
Ik zou zeker apart gaan lopen aan een lange lijn, alle aandacht en geen risico op echt wegloop gedrag
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Feather__ schreef:
ranetje schreef:
Feather__ schreef:Ja. Kort nemen doen we al en ik probeer zo snel mogelijk zoveel mogelijk afstand te nemen. Lukt dat is er geen probleem. Lukt dat niet dan dus wel. Gebeurt gelukkig niet vaak hoor. Want we laten het ook echt niet toe en geven dr ook op dr kop ervoor. Is misschien zielig maar ik wil niet dat Snoop daalk verlamd is door een klap op z'n nek.
En ik loop gelukkig niet vaak alleen ;) alleen uitlaten is voor Yin nog enger. Dan is ze bang voor alles. Ze trekt zich heel erg op aan Snoop of bijv. Diesel op als we lopen.
De omschrijving: rustige sociale hond was niet echt van toepassing op Yin en dr zusje. Die is doodsbang voor vreemde mensen. Dan heb ik toch liever bang voor honden denk ik .
Maakt dat indruk?
Ja. Op dat moment is het blaffen ook over en het belagen van Snoop. Maar ik voel me er niet fijn bij. Ga liever positief te werk.. maar op het moment dat ze Snoop pijn doet gaat het verder dan vervelend doen. Want ze weet ook dondersgoed dat ze hem gewoon met rust moet laten.
Ze is op dat moment dus bereikbaar.

Dat betekent dat je haar op die momenten dus ook meteen naast je zou kunnen nemen en met aandacht voor jou naast je mee kan laten lopen.
Als je dat meteen doet (dus ingrijpen voor ze gaat klieren) kan je haar daarvoor belonen en even een kort trekspelletje met haar doen om even stoom af te blazen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Feather__
Zeer actief

Ongelezen bericht door Feather__ »

Ik ga iig Yin soms apart uit laten. Ze kan niet alleen blijven maar dan moet Snoop maar even een plasje hiervoor doen ;) vind die ook niet erg want vaak wil die niet eens mee :p dat zal 2 of 3x per week 1 rondje in de middag zijn als mijn vriend moet werken. Anders kunnen we wel wat regelen door wat langer te wachten tot die thuis is.

Ranetje Yin vind spelen niet leuk. Trekken doet ze niet alleen maar slopen en kluiven en ze wil wel achter een balletje aan maar die gooien als ze blaft dan ziet ze heel het balletje niet. Yin dr spelen met ons is heel hard rennen en dan moeten wij doen alsof we haar willen vangen of bijvoorbeeld een stukje naar haar rennen. Dat vind ze helemaaaaal geweldig en doen we ook dagelijks.
Laatst deed ze een heel klein beetje trekken maar zodra ze weerstand voelt laat ze los. Enig idee hoe we haar zoiets zouden kunnen aanleren?

En Apple dat snap ik dus ook niet. Het lijkt wel alsof ze de hond wil wegjagen en soms maakt ze speelbuigingen maar als ze dan te dichtbij komen dan vind ze het eng. Alsof ze dat in het begin niet beseft tot ze dichtbij is ofzo..

Wij zijn trouwens echt heel blij met jullie hulp en inzichten. Het is onze eerste pup en ook de eerste opvanger/bange hond. Ik was nog jong toen Snoopy kwam.
Maar we doen ons best :)
Afbeelding
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lunatic »

Sommige honden moet je leren om te spelen, die snappen het nog niet zo goed.
Probeer haar enthousiast te maken voor iets waar ze opzich wel intresse in heeft, het trekspeeltje bijv. als ze dat vast pakt gewoon blij doen, maak er een feestje van, gaat ze een beetje trekken dan gewoon jaaa knappe meid :cheer: meestal werkt dat wel en vinden ze het snel leuk om te spelen.

Verder zou ik zeker alleen met haar gaan lopen, dingen oefenen/aanleren terwijl je op nog een hond moet letten werkt gewoon niet, jullie moeten alle aandacht voor elkaar hebben, lekker met haar bezig gaan, beetje vrolijk kletsen, aandacht vragen, belonen e.d. zo gaan de kwartjes wel vallen bij haar en leer jij haar steeds beter lezen, waardoor je dingen voor kan zijn!
Succes :ok:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

Als ze houdt van slopen, misschien kan je wat kartonnen dozen van de supermarkt halen en die samen met haar versnipperen. :) En als dat vertrouwd is en leuk is om samen te doen kan je dat wellicht uitbouwen, een stukje karton vasthouden zodat zij er even aan kan scheuren etc. En dan later dat weer met ander speelgoed uitbouwen tot trekspelletjes.
ranetje
Zeer actief

Lunatic schreef:Sommige honden moet je leren om te spelen, die snappen het nog niet zo goed.
Probeer haar enthousiast te maken voor iets waar ze opzich wel intresse in heeft, het trekspeeltje bijv. als ze dat vast pakt gewoon blij doen, maak er een feestje van, gaat ze een beetje trekken dan gewoon jaaa knappe meid :cheer: meestal werkt dat wel en vinden ze het snel leuk om te spelen.

Verder zou ik zeker alleen met haar gaan lopen, dingen oefenen/aanleren terwijl je op nog een hond moet letten werkt gewoon niet, jullie moeten alle aandacht voor elkaar hebben, lekker met haar bezig gaan, beetje vrolijk kletsen, aandacht vragen, belonen e.d. zo gaan de kwartjes wel vallen bij haar en leer jij haar steeds beter lezen, waardoor je dingen voor kan zijn!
Succes :ok:
. :ok:
Het mooiste is als je een speciaal trektouw hebt wat alleen voor jullie samen is om mee te spelen, maar wat ze nooit zelf in haar eentje heeft.

En wat je daarnaast kunt doen is haar leren speeltjes terug te brengen (apporteren).
Dat ze die bal nu nog niet ziet wil niet zeggen dat ze er op een gegeven moment niet veel plezier aan kan beleven.
Ook dat is iets dat je een hond kunt leren.
Heel klein beginnen op hele korte afstand en zonder afleiding.

Daarvoor heb je misschien wel iets aan het topic van de voerdummy? KLIK
Als je dat heel rustig opbouwt kan je daar veel plezier van hebben.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Feather__ schreef:Ik ga iig Yin soms apart uit laten. Ze kan niet alleen blijven maar dan moet Snoop maar even een plasje hiervoor doen ;) vind die ook niet erg want vaak wil die niet eens mee :p dat zal 2 of 3x per week 1 rondje in de middag zijn als mijn vriend moet werken. Anders kunnen we wel wat regelen door wat langer te wachten tot die thuis is.

Ranetje Yin vind spelen niet leuk. Trekken doet ze niet alleen maar slopen en kluiven en ze wil wel achter een balletje aan maar die gooien als ze blaft dan ziet ze heel het balletje niet. Yin dr spelen met ons is heel hard rennen en dan moeten wij doen alsof we haar willen vangen of bijvoorbeeld een stukje naar haar rennen. Dat vind ze helemaaaaal geweldig en doen we ook dagelijks.
Laatst deed ze een heel klein beetje trekken maar zodra ze weerstand voelt laat ze los. Enig idee hoe we haar zoiets zouden kunnen aanleren?

En Apple dat snap ik dus ook niet. Het lijkt wel alsof ze de hond wil wegjagen en soms maakt ze speelbuigingen maar als ze dan te dichtbij komen dan vind ze het eng. Alsof ze dat in het begin niet beseft tot ze dichtbij is ofzo..

Wij zijn trouwens echt heel blij met jullie hulp en inzichten. Het is onze eerste pup en ook de eerste opvanger/bange hond. Ik was nog jong toen Snoopy kwam.
Maar we doen ons best :)
je kunt ook eens kijken hoever je in zo'n situatie komt met een stembeloning en een aai over haar hoofd.
als ze dat wel leuk vindt en er goed op reageert kun je die aai over haar bol na een tijdje ook uitbreiden zodat het een soort spelletje zonder speeltje wordt.
of je houdt haar kort en loopt zelf achteruit en als ze je dan volgt kun je ook daar een spelletje zonder speeltjes van maken, of dan misschien zelfs wel een speeltje introduceren.

mijn rita is niet te motiveren met speeltjes en snoepjes als beloning ziet ze ook niet zoals ze bedoeld zijn, maar ik kon haar wel blij maken als ik tijdens de wandeling en tijdens en na 'enge' dingen tegen haar praatte.
eerst deed ik dat zonder veel nadruk, maar later werd mijn praten en aandacht vangen steeds enthousiaster en dat werkte ook goed, dan liep ze toch ontspannen weer verder.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Feather__
Zeer actief

Oke, ik snap heus wel dat het niet binnen 2 dagen opgelost is ;) Maar ik heb jullie tips opgevolgd. Tijdens de wandelingen ben ik snoepjes gaan uitdelen. Bij me roepen en komen is een snoepje. Zien we een hond dan is het naar mij kijken en snoepjes erin.
En soms werkte het niet. Dan viel ze nog gigantisch uit.

Maar vanochtend, waren we ontzettend trots op ons meisje :I:
We liepen rond 7 uur en hadden Yin los. Toen er langs het veld een wolfshond liep. Yindi rende er kort op af en in plaats van staan blaffen draaide ze zich meteen om en kwam ze naar ons toe :cheer: Brave meid!! Snoepje erin en Yin aan de lijn!
Hij liep er alleen maar langs dus Yin weer los geklikt en die ging weer rennen. Na een paar minuten kwam er een chihuahua aan. Ze zag hem wel maar zonder te blaffen rende ze in 1x naar ons toe en konden we haar vast maken. Weer een snoepje erin! En tijdje gelopen met Yin aan de riem. Zo'n 5 minuten was de vrouw op het veld met haar hond en normaal zou ze soms geblaft hebben maar nu keek ze af en toe, keek dan naar ons en ging weer verder met snuffelen :mrgreen:
(Vriend liep met haar en had geen snoepjes bij zich. Foutje, moet die vanaf nu ook bij zich hebben want zodra ze keek had hij er snoepjes in moeten duwen natuurlijk. Maar ons meisje deed het ook zonder snoepjes keurig!)

Toen Yin weer los liep en uiteindelijk best een eind van ons ging zitten poepen, waarom zou je het dichtbij het baasje doen :piew:
Ze kwam aanrennen toen ze klaar was maar op dat moment kwam er een vrouw met een hond het veld op. Yin rende er op een meter of 5 langs (dat was gewoon de rechte weg naar ons toe) zag die hond in haar ooghoeken, blaft 1x en rent daarna met een blije bek naar ons toe voor een snoepje :cheer: :cheer:

Had ik al gezegd dat we trots waren :mann:
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Re: Blijft fout gaan -> Werken er aan.

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Super! Dat is nog eens lekkere vooruitgang! Ga zo door :)
ranetje
Zeer actief

Dat gaat super :ok:
Afbeelding
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Klinkt goed, lekker zo doorgaan :ok:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Feather__
Zeer actief

Nou, zeg.. Hebben wij weer :roll:

We waren met Yin aan het spelen bij het water. Er kwam een vrouw aan joggen met iemand op de fiets ernaast.
En Yin rende er opeens heen, gevalletje van doet ze anders nooit :hmmm:
Ze blafte op een afstandje zoals ze ook doet bij honden. En draaide zich om en rende naar ons toe.

'Hou die honden bij je.' schreeuwde ze nog.
Mijn vriend schreeuwde iets terug, toen haar vriend (geen idee meer wat.)
Ik heel rustig: 'Het is nog een pup en we oefenen met haar op deze situatie's.'
Zij: 'Ik ben bang voor mijn kuiten.'
Ik: 'Ze bijt niet.' :19: Ze kwam niet eens in hun buurt, bleef op een afstandje.
Toen begon die jongen helemaal los te gaan over dat we stoer deden en weet ik 't wat. :piew:
Toen het leukste: 'Kom nou maar, zijn van die mensen die hun eigen hond niet kennen.'

Vriend en ik waren flink pissed.
Ja het is niet fijn, dat snap ik. Maar ze kwam niet eens in de buurt, het is een losloopgebied.
Je kan ook gewoon doorlopen of even NORMAAL met ons praten. Maar nee hoor, het moest weer met geschreeuw en gezeik.
Afbeelding
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Het was net zo vervelend geweest als het geen losloopgebied was of als ze aan een lijn had gelopen en het was gebeurd denk, voor beide kanten. Je hond mag los in een losloopgebied, maar hoort onder appel te staan. En ja, dat lukt soms niet met een jonge hond, logisch. (En met een volwassen hond ook niet altijd ;) ) Heb je haar toen ze terug kwam even aangelijnd of niet? Zo ja, gevalletje pech en overdreven reactie, zo nee, dan snap ik nog een beetje waarom je de honden bij je moest houden van haar. Ik zou in jouw geval (of eigenlijk vriend) niks terug geschreeuwd hebben, want daar wakker je het mee aan. Net als het roepen 'ze bijt niet', daar hebben die mensen niks aan, want dat is net zo'n dooddoener als ze doet niks. Probeer in zo'n situatie gewoon even sorry te roepen of dat je ze idd bij he houdt en verder niet te reageren, want als jullie ook gaan schreeuwen kan het zijn dat Yin het idee krijgt dat het écht spannend is. En wie weet vonden die mensen Yin wel spannend, waardoor ze niet naar jullie toe durfden of door durfden te lopen, misschien dachten zij dat ze juist achter hun aan zou komen als ze door zouden lopen?

Misschien is het toch een idee om haar even aan een lange lijn te houden, dat dit soort situaties niet gebeuren? Dan kan je het wat meer controleren, want buiten dat dit vervelend is voor jullie, denk ik dat het voor Yin beter is als ze niet in die situaties komt, tot ze die neiging niet meer heeft. (Misschien zie ik het compleet fout hoor)

EDIT: Geen verwijt he van het loslopen? :schrik: Zo bedoel ik het niet iig.
Laatst gewijzigd door TessaThomas op 02 jul 2015 21:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Feather__
Zeer actief

We hebben haar vast gehouden, toen ze bij ons was was het ook meteen niet meer boeiend.
En ze moesten niet 'langs' ons heen hoor. Ze waren op een 6 meter van ons vandaan. Wij stonden bij het water en hun liepen op het pad.
En normaal negeert ze mensen en nu opeens niet meer.Is dit nou die irritante puberteit? :hmmm:
Maar hoe oefen je nou zo iets? Hoe kunnen we oefenen dat ze niet naar mensen mag/gaat??
Vreemde mensen wil ze ook niet door geaaid worden, ze neemt niks aan van vreemde. Negeert ze normaal ook behalve als ze een tas hebben, dan wil ze graag kijken wat er in zit. Maar dat mag niet natuurlijk.
Laatst gewijzigd door Feather__ op 02 jul 2015 21:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
TessaThomas
Zeer actief

Feather__ schreef:We hebben haar vast gehouden, toen ze bij ons was was het ook meteen niet meer boeiend.
Maar hoe oefen je nou zoiets? Hoe kunnen we oefenen dat ze niet naar mensen mag/gaat??
Ehm. Ik heb het (met andere honden dan) met een lange lijn gedaan. Eerst geroepen, als ze niet reageerden dan konden ze niet verder door de lijn. Ik kan dat alleen niet zo goed uitleggen, dus hopelijk iemand anders wel?
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Ik snap de frustratie bij jullie.
Maar ook die bij de andere mensen.

Jullie roepen "hij doet niets". En in jullie ogen is dat ook zo.

Zij hebben echter net gezien dat hij wel wat doet. Namelijk naar hun toe rennen, en uitkafferen/blaffen. En dan zeggen de eigenaren niet sorry, maar "hij doet niets". Dat voelt niet echt alsof de eigenaren van de hond begrijpen dat het niet fijn is.

En zoals ik al zij, in hun ogen deed hij wel degelijk wat.
Oké, hij beet ze niet aan gort. Maar dat betekent niet dat hij niets deed. Wie weet is ze bang voor honden. Of recent gebeten . Of vindt ze ze gewoon niet leuk.

En ik snap jullie frustratie , je probeert er op je eigen manier goed aan te werken. Maar dat weten zij natuurlijk niet.

Ik gaf mijn eerste bericht al aan dat ik in dit specifieke geval een lange looplijn verstandig zou vinden. In ieder geval totdat de hier echt goed en snel opgevolgd wordt.
Afbeelding
Feather__
Zeer actief

Klopt Habibi. Maar dat was met honden. En écht ze gaat NOOIT naar mensen.
Er komt binnenkort ook een heupriem en een sleepriem. Moet nog even kijken wat voor soort.. Heupriem voor losloopgebieden wanneer er een hond aankomt. Maar nu was er gewoon niemand en ze sprong het water in en uit.
We riepen trouwens ook sorry voor dat ze begon te schreeuwen.
Want wij vinden het ook echt niet leuk dat ze gewoon niet luistert..
Afbeelding
TessaThomas
Zeer actief

De bedoeling van de lange lijn is dan wel dat ze daar ook in losloopgebieden aan/mee loopt, he? Dus niet alleen als er een hond aan komt, want dan kan je nog te laat zijn. Of begrijp ik de heupgordel als er een hond aan komt verkeerd?
Feather__
Zeer actief

Nou, het is meer ze gaat los op HELE overzichtelijke stukken. Waarop ik dus 50+ meter een hond al zie aankomen. Zie ik de hond dan gaat ze dus vast tot we de hond voorbij zijn en ik 100% zeker weet dat er niemand in de buurt is en dan zou ze eventueel weer los mogen. Is het dus druk dan heeft ze pech en blijft ze de hele wandeling dus gewoon vast.

En wat is een goede lengte? 10 meter? Langer? korter?
Afbeelding
TessaThomas
Zeer actief

Als het mijn hond zou zijn zou ik haar de hele wandeling vast houden. En dan een lijn van +/- 15 meter denk ik, die niet zwaar wordt en niet snijdt. Juist zodat ze ook niet per ongeluk er vandoor kan gaan als ik een hond over het hoofd zou zien en ook zodat ik op elke situatie kan inspringen. Zoals die van vandaag dus. Plus dat het mij ook zekerheid zou geven dat ze er niet vandoor kan gaan als ze het echt eng vindt.

Maar dat ben ik, ik ben wel benieuwd naar meningen van anderen.
Feather__
Zeer actief

Trouwens. Ik bedenk me net dat we meestal haar bij ons roepen als er mensen aan komen en dan moet ze zitten. Ook bij fietsers. Dan blijft ze gewoon zitten.
Maar deze mensen kwamen van achter ons en die hadden we pas te laat gezien. Misschien omdat ze geen commando kreeg dat ze zelf wat ging verzinnen.
Afbeelding
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

TessaThomas schreef:Als het mijn hond zou zijn zou ik haar de hele wandeling vast houden. En dan een lijn van +/- 15 meter denk ik, die niet zwaar wordt en niet snijdt. Juist zodat ze ook niet per ongeluk er vandoor kan gaan als ik een hond over het hoofd zou zien en ook zodat ik op elke situatie kan inspringen. Zoals die van vandaag dus. Plus dat het mij ook zekerheid zou geven dat ze er niet vandoor kan gaan als ze het echt eng vindt.

Maar dat ben ik, ik ben wel benieuwd naar meningen van anderen.

Lijkt mij ook de beste optie.

Zo'n lijn is niet voor alle keren dat het wel goed gaat, maar juist voor die momenten dat je iets niet aan ziet komen, en het dus nog niet goed gaat.
Afbeelding
Feather__
Zeer actief

Gister gingen we lopen op ons veldje. Yin zat vast en toen kwam er een vrouw met een zwarte labrador het veld op.
Er liep al een andere hond op het veld, het andere hondje ging meteen stil staan en de hond denderde erop af..
Toen kreeg die ons in de gaten, alleen had ik hem eerder in de gaten. Dus ik met de honden naar achter en vriend ging blokken.

Hond heeft zeker 5 minuten geprobeerd bij ons te komen terwijl Yindi en Snoopy HELEMAAL tekeer gingen.. :ugh:
Mevrouw stond gewoon te kijken. :roll: De hond begon te grommen tegen mijn vriend en te borstelen.
Toen riep ze hem maar een keer. Dus wij konden weg met de honden (stond met m'n rug tegen een sloot dus kon nergens heen).

'Wat is er mis met die honden?' vroeg ze nog doodleuk.
'Nou.. Ze is bang?' :19: Ondertussen ging het in mijn hoofd heel anders, maar hey aardig blijven.
'En als hij bij haar in de buurt kwam, dan bijt ze?'
'Nou, ja, dat zou kunnen.' In mijn hoofd ging het meer van: Wat denk je dan domme kut? Dat we voor niks je hond tegen houden? En dat onze honden voor niks zo uit hun stekker gaan :mep:

Toen naar hondencursus en wij waren de enige! Er trainen altijd 2 groepen en het ene groepje was er wel, die van ons was leeg. Fijn!
Ze deed het echt goed, wat waren we trots :E:
Op het einde heeft ze zelfs oefeningen los op het weiland gedaan en ze heeft los op zo'n 2 meter van een hond af er geen aandacht voor gehad! Ze zat er met haar kont naar toe en toen we weg wilde lopen keek ze om, toen naar mij en omdat ik wegliep kwam ze mee :cheer: :cheer:

En het beste compliment kwam van de trainster: 'Ik zie haar steeds stabieler worden, jullie doen het goed hoor!' :cheer:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Feather__ schreef:Gister gingen we lopen op ons veldje. Yin zat vast en toen kwam er een vrouw met een zwarte labrador het veld op.
Er liep al een andere hond op het veld, het andere hondje ging meteen stil staan en de hond denderde erop af..
Toen kreeg die ons in de gaten, alleen had ik hem eerder in de gaten. Dus ik met de honden naar achter en vriend ging blokken.........knip...........
Wat was dat een geweldig moment geweest voor counter conditioning.
Juist omdat je hem eerder zag kon je met je honden aan de slag terwijl vriend de naar jullie toekomende hond tegenhoudt.
Afbeelding
Feather__
Zeer actief

Ja alleen toen de hond dichtbij kwam was Yin niet meer te bereiken hoor :( Die hangt vol in de lijn te blaffen en te grommen.
Zo ver zijn we helaas nog lang niet. Dat kunnen we soms doen, als de hond inderdaad ver weg is. En waarvan ik weet dat de mensen de hond niet dichterbij laten komen. Ik weet ook ondertussen hoe ver een hond kan komen. Maar op 2-3 meter voor Yindi is gewoon echt té dichtbij voor haar.

Oh, en ik zag hem niet eerder dan Yindi hoor. Ik zag hem eerder voor hij ons zag. En toen hebben we dus meteen afstand genomen en is mijn vriend gaan blokken. Yindi merkte hem net zo snel op als ik.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Feather__ schreef:Ja alleen toen de hond dichtbij kwam was Yin niet meer te bereiken hoor :( Die hangt vol in de lijn te blaffen en te grommen.
Zo ver zijn we helaas nog lang niet. Dat kunnen we soms doen, als de hond inderdaad ver weg is. En waarvan ik weet dat de mensen de hond niet dichterbij laten komen. Ik weet ook ondertussen hoe ver een hond kan komen. Maar op 2-3 meter voor Yindi is gewoon echt té dichtbij voor haar.

Oh, en ik zag hem niet eerder dan Yindi hoor. Ik zag hem eerder voor hij ons zag. En toen hebben we dus meteen afstand genomen en is mijn vriend gaan blokken. Yindi merkte hem net zo snel op als ik.
Ja maar je vriend was aan het blokken.
Kan jij dan je aandacht niet helemaal op je honden richten en counter conditioning doen?
Want nu gingen ze alsnog te keer terwijl je er goed mee bezig zou kunnen gaan juist op dit moment.

Als ik de situatie goed voor ogen heb :wink:

Jij kunt "meeblokken" door tussen die andere hond en jouw honden te staan, zodat die andere hond minder goed of helemaal niet zichtbaar is voor jouw honden en je met je honden bezig te houden.
En vooral niet afwachten tot die andere hond dichterbij komt.
Had ik zo bedacht :wink: :tongue:
Afbeelding
Feather__
Zeer actief

Yin draait gewoon om je benen heen. Meeblokken is best moeilijk.

En echt.. ik snap wat je bedoelt maar zodra ze in die angst modus schiet kan je d'r gewoon niet meer bereiken. Wat ik ook doe.
Snoepjes geven, steunen (doen we niet bij honden maar bijv. Laatst een standbeeld van een koe. Man oh man. Dat was volgens Yin doodeng.), blokken, het enige wat echt helpt is gewoon genoeg afstand nemen maar dat kon nu niet..
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Jammer dat je niet in de buurt zit.
Ik zou het graag eens zien.
Misschien kom ik dan nog op een idee.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”