Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

niet willen slapen s'nachts (piepen,blaffen)

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

eline1987
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): friese stabij, spaanse mix
Aantal honden: 2

niet willen slapen s'nachts (piepen,blaffen)

Ongelezen bericht door eline1987 »

Hallo Allemaal,

Een beetje radeloos zitten wij weer in de kamer. Sinds een week wil onze hond niet meer slapen s'nachts. Tegen de avond begint het al, hijgen en onrust.

We zitten nu om beurten bij hem nu omdat hij non stop piept en blaft. Zowel in als buiten de bench, zichtbaar is zijn hele lijf onrustig, buiten de bench loopt hij heen en weer piepend. Overdag is er niks met wessel aan de hand. Hij is 6 jaar en volgens ons verder gezond.

Ik wil morgen de dierenarts bellen, geen idee waarom maar we moeten iets. Misschien castratie of gaat dat ons niet helpen in dit geval?

Zijn er mensen met tips of ideeën? dit slaapgebrek is niet voltehouden!

Groeten
ZorroMax
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Bulldog
Aantal honden: 1

Re: niet willen slapen s'nachts (piepen,blaffen)

Ongelezen bericht door ZorroMax »

Castratie is voor zo iets een slecht plan, alleen al omdat het dagen/weken duurt voordat er iets verandert.

Wat doe je overdag met hem? Laat hem overdag veel zoekspelletjes doen, zonodig binnenshuis, gewoon zoeken van wat heerlijke voertjes in de huiskamer. Eerst eenvoudig (achter de tafelpoot, op zijn kussen, etc) later moeilijker. Geef zijn hoofdmaaltijd voor hij naar bed gaat en blijf vooral rustig. Zoeken vraagt veel van zijn brein en maakt een hond best moe.
Neem hem mee naar de slaapkamer en laat hem zonodig in zijn bench naast je bed liggen, zodat je meteen je hand in zijn bench kan steken als hij begint te piepen of zo. Lichtje aan in de ruimte waar hij slaapt.

Misschien morgen nog even overleg met de dierenarts.
eline1987
geregistreerd lid

ik zit nu bij hem in de kamer, hij piept dan gewoon door. Het maakt weinig uit of we erbij zijn of niet.
Het is wel slecht weer nu buiten, misschien speelt dat mee. Hij komt geen troost zoeken ofzo. Hij piept en blaft gewoon de hele nacht
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

heb je al geprobeerd hem mee te nemen naar de slaapkamer en hem naast je bed te laten slapen.
wie weet is ie ergens van geschrokken 's nachts en is ie daarom zo onrustig.
een andere ruimte én gezelschap kan dan een heleboel verschil maken.

castratie zie ik niet als een oplossing voor een probleem waarvan je de oorzaak niet kent, als die oorzaak niet hormonaal is zal castratie zeker niet helpen.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Meenemen naar de slaapkamer zou ik zelf ook proberen. Zien of hij zich dan wel rustiger voelt.
En is er misschien iets met zijn zicht? Al zijn de avonden nu wel langer, maar misschien als de schemer inzet dat zijn zicht minder wordt en dat hij zich daarom nu anders gedraagt?
eline1987
geregistreerd lid

wij slapen in en hoogslaper dus meenemen gaat hem niet geruststellen.

Het onweer stopte rond 5.00 en om 5.45 ben ik naar bed gegaan. Hij heeft toen stil in zijn bench geslapen.
Kan een hond die eerder geen last had van vuurwerk dat nu wel hebben??

Eline
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

eline1987 schreef:wij slapen in en hoogslaper dus meenemen gaat hem niet geruststellen.

Het onweer stopte rond 5.00 en om 5.45 ben ik naar bed gegaan. Hij heeft toen stil in zijn bench geslapen.

Eline
vuurwerk is anders dan onweer. bij vuurwerk komen er ook kruitdampen om de hoek kijken en bij onweer is de lucht statisch geladen en heel veel honden zijn hier gevoelig voor en reageren al ver voor het onweer los barst.
ellen
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

ellen en de birmanen schreef:
eline1987 schreef:wij slapen in en hoogslaper dus meenemen gaat hem niet geruststellen.

Eline
vuurwerk is anders dan onweer. bij vuurwerk komen er ook kruitdampen om de hoek kijken en bij onweer is de lucht statisch geladen en heel veel honden zijn hier gevoelig voor en reageren al ver voor het onweer los barst.
ellen
:ok:

Waarom gaat meenemen hem niet geruststellen?
Op dezelfde kamer zijn kan voldoende zijn om rustig te zijn en blijven.
Die hoogslaper heeft daar niet veel mee van doen, tenzij je hem op bed had willen leggen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Is er een loopse teef is de buurt, daar kunnen ze ook behoorlijk van padje zijn.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”