Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
niet willen slapen s'nachts (piepen,blaffen)
Moderator: moderatorteam
-
eline1987
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): friese stabij, spaanse mix
- Aantal honden: 2
niet willen slapen s'nachts (piepen,blaffen)
Hallo Allemaal,
Een beetje radeloos zitten wij weer in de kamer. Sinds een week wil onze hond niet meer slapen s'nachts. Tegen de avond begint het al, hijgen en onrust.
We zitten nu om beurten bij hem nu omdat hij non stop piept en blaft. Zowel in als buiten de bench, zichtbaar is zijn hele lijf onrustig, buiten de bench loopt hij heen en weer piepend. Overdag is er niks met wessel aan de hand. Hij is 6 jaar en volgens ons verder gezond.
Ik wil morgen de dierenarts bellen, geen idee waarom maar we moeten iets. Misschien castratie of gaat dat ons niet helpen in dit geval?
Zijn er mensen met tips of ideeën? dit slaapgebrek is niet voltehouden!
Groeten
Een beetje radeloos zitten wij weer in de kamer. Sinds een week wil onze hond niet meer slapen s'nachts. Tegen de avond begint het al, hijgen en onrust.
We zitten nu om beurten bij hem nu omdat hij non stop piept en blaft. Zowel in als buiten de bench, zichtbaar is zijn hele lijf onrustig, buiten de bench loopt hij heen en weer piepend. Overdag is er niks met wessel aan de hand. Hij is 6 jaar en volgens ons verder gezond.
Ik wil morgen de dierenarts bellen, geen idee waarom maar we moeten iets. Misschien castratie of gaat dat ons niet helpen in dit geval?
Zijn er mensen met tips of ideeën? dit slaapgebrek is niet voltehouden!
Groeten
-
ZorroMax
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Bulldog
- Aantal honden: 1
Re: niet willen slapen s'nachts (piepen,blaffen)
Castratie is voor zo iets een slecht plan, alleen al omdat het dagen/weken duurt voordat er iets verandert.
Wat doe je overdag met hem? Laat hem overdag veel zoekspelletjes doen, zonodig binnenshuis, gewoon zoeken van wat heerlijke voertjes in de huiskamer. Eerst eenvoudig (achter de tafelpoot, op zijn kussen, etc) later moeilijker. Geef zijn hoofdmaaltijd voor hij naar bed gaat en blijf vooral rustig. Zoeken vraagt veel van zijn brein en maakt een hond best moe.
Neem hem mee naar de slaapkamer en laat hem zonodig in zijn bench naast je bed liggen, zodat je meteen je hand in zijn bench kan steken als hij begint te piepen of zo. Lichtje aan in de ruimte waar hij slaapt.
Misschien morgen nog even overleg met de dierenarts.
Wat doe je overdag met hem? Laat hem overdag veel zoekspelletjes doen, zonodig binnenshuis, gewoon zoeken van wat heerlijke voertjes in de huiskamer. Eerst eenvoudig (achter de tafelpoot, op zijn kussen, etc) later moeilijker. Geef zijn hoofdmaaltijd voor hij naar bed gaat en blijf vooral rustig. Zoeken vraagt veel van zijn brein en maakt een hond best moe.
Neem hem mee naar de slaapkamer en laat hem zonodig in zijn bench naast je bed liggen, zodat je meteen je hand in zijn bench kan steken als hij begint te piepen of zo. Lichtje aan in de ruimte waar hij slaapt.
Misschien morgen nog even overleg met de dierenarts.
-
eline1987
- geregistreerd lid
ik zit nu bij hem in de kamer, hij piept dan gewoon door. Het maakt weinig uit of we erbij zijn of niet.
Het is wel slecht weer nu buiten, misschien speelt dat mee. Hij komt geen troost zoeken ofzo. Hij piept en blaft gewoon de hele nacht
Het is wel slecht weer nu buiten, misschien speelt dat mee. Hij komt geen troost zoeken ofzo. Hij piept en blaft gewoon de hele nacht
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
heb je al geprobeerd hem mee te nemen naar de slaapkamer en hem naast je bed te laten slapen.
wie weet is ie ergens van geschrokken 's nachts en is ie daarom zo onrustig.
een andere ruimte én gezelschap kan dan een heleboel verschil maken.
castratie zie ik niet als een oplossing voor een probleem waarvan je de oorzaak niet kent, als die oorzaak niet hormonaal is zal castratie zeker niet helpen.
wie weet is ie ergens van geschrokken 's nachts en is ie daarom zo onrustig.
een andere ruimte én gezelschap kan dan een heleboel verschil maken.
castratie zie ik niet als een oplossing voor een probleem waarvan je de oorzaak niet kent, als die oorzaak niet hormonaal is zal castratie zeker niet helpen.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
blondie
- Zeer actief
Meenemen naar de slaapkamer zou ik zelf ook proberen. Zien of hij zich dan wel rustiger voelt.
En is er misschien iets met zijn zicht? Al zijn de avonden nu wel langer, maar misschien als de schemer inzet dat zijn zicht minder wordt en dat hij zich daarom nu anders gedraagt?
En is er misschien iets met zijn zicht? Al zijn de avonden nu wel langer, maar misschien als de schemer inzet dat zijn zicht minder wordt en dat hij zich daarom nu anders gedraagt?
-
eline1987
- geregistreerd lid
wij slapen in en hoogslaper dus meenemen gaat hem niet geruststellen.
Het onweer stopte rond 5.00 en om 5.45 ben ik naar bed gegaan. Hij heeft toen stil in zijn bench geslapen.
Kan een hond die eerder geen last had van vuurwerk dat nu wel hebben??
Eline
Het onweer stopte rond 5.00 en om 5.45 ben ik naar bed gegaan. Hij heeft toen stil in zijn bench geslapen.
Eline
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
vuurwerk is anders dan onweer. bij vuurwerk komen er ook kruitdampen om de hoek kijken en bij onweer is de lucht statisch geladen en heel veel honden zijn hier gevoelig voor en reageren al ver voor het onweer los barst.eline1987 schreef:wij slapen in en hoogslaper dus meenemen gaat hem niet geruststellen.
Eline
ellen
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
ellen en de birmanen schreef:vuurwerk is anders dan onweer. bij vuurwerk komen er ook kruitdampen om de hoek kijken en bij onweer is de lucht statisch geladen en heel veel honden zijn hier gevoelig voor en reageren al ver voor het onweer los barst.eline1987 schreef:wij slapen in en hoogslaper dus meenemen gaat hem niet geruststellen.
Eline
ellen
Waarom gaat meenemen hem niet geruststellen?
Op dezelfde kamer zijn kan voldoende zijn om rustig te zijn en blijven.
Die hoogslaper heeft daar niet veel mee van doen, tenzij je hem op bed had willen leggen.
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Is er een loopse teef is de buurt, daar kunnen ze ook behoorlijk van padje zijn.