Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ontzetend loops

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

lijn
Zeer actief
Mijn ras(sen): GBGV
Aantal honden: 3

Ontzetend loops

Ongelezen bericht door lijn »

Ik heb geen problemen met mijn loopse dames, de timing komt niet altijd lekker uit, maar zolang er niets medisch is, blijven ze gewoon intact. Vedette haar loopsheid gaat altijd prima en keurig, maar Lutèce!!! :O:

Die dame is zo ontzettend loops! Ze zit nu op dag 9 en ze heeft een broekje aan, omdat anders de klodders tegen de muren zitten. Het heftige bloeden begon vanaf dag 4. Als ze zonder broekje ergens heeft gezeten ligt er echt een plasje bloed. Ze lijkt niet heel anders dan wat lomer, maar dat heeft Vedette ook. natuurlijk kan de hoeveelheid tussen honden verschillen, maar ik vind het echt veel! Toe ik gisteren na 6 uur haar stoere jongensonderbroek met een krokodil erop en een gevouwen keukenrol papier uit deed, lag er een plasje bloed op het doorweekte papiertje en was haar broekje ook vies natuurlijk. Ik vind de officiële loopsheidsbroekjes die ik nu zie oncomfortabel ogen met zo'n grote sluiting op de zij en de pads superduur. Dit systeem werkt opzich wel, gewoon een paar schone broekjes aan per dag. Ik geloof dat we voor de volgende loopsheid verse broekjes kopen.

Ja het is vies en ik vind het sneu dat ze zo lekt, maar mijn vraag is, is het normaal zoveel vloeien en kan het haar kwaad? Moet ik ergens op letten of haar iets extras geven?
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Ontzetend loops

Ongelezen bericht door Zamunda »

Ik denk dat je haar nu al goed in de gaten houdt. Eventueel de slijmvliezen wat extra in de gaten houden, dat die niet bleek worden.

Ik zou trouwens maandverband of inlegkruisjes gebruiken ipv keukenpapier, zeker als ze zoveel vloeit.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Charlie vloeit ook heel hevig. Die loopsheidbroekjes zitten inderdaad niet fijn, snijden in haar vel.
Pampers werken perfect en laat ze aan.
lijn
Zeer actief

Ik zat inderdaad te denken aan inlegkruisjes, maar ik denk dat die niet gaan passen in haar broekje ;) Doorknippen wellicht.
Slijmvliezen checken is een goede! Dank je!
Bedankt voor de bevestiging Dagmar!
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Zamunda schreef:Ik denk dat je haar nu al goed in de gaten houdt. Eventueel de slijmvliezen wat extra in de gaten houden, dat die niet bleek worden.

Ik zou trouwens maandverband of inlegkruisjes gebruiken ipv keukenpapier, zeker als ze zoveel vloeit.
:ok:

je knipt die inlegkruisjes of maandverband toch gewoon op maat?

Ita liep ogenschijnlijk ook leeg als ze loops was (is nu gecastreerd).
Met mijn net wit geschilderde muren in de hal was dat loops zijn trouwens geen feestje :schrik:
Laatst gewijzigd door ranetje op 03 jul 2015 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
lijn
Zeer actief

Heel herkenbaar deze verhalen! Goed te horen dat er inderdaad meer teven zijn die zo bloeden en Lutèce geen uitzondering is waar ik me zorgen om hoef te maken!
ranetje
Zeer actief

Nanna schreef:
ranetje schreef: Ita liep ogenschijnlijk ook leeg als ze loops was (is nu gecastreerd).
Met mijn net wit geschilderde muren in de hal was dat loops zijn trouwens geen feestje :schrik:
O ja. Binnenkomen na een regenbui en dan even fijn uitschudden. Zaten niet alleen de regendruppels door de hele hal heen maar er was opeens ook een interessant rood spatterprintje te ontwaren....
Zoiets :mrgreen:
Ita zette al een mooi printje uit voor ze mee uit ging.
Slapen in de mand, komen omdat we uit zouden gaan en dan nog even wakkerschudden voor de riem om ging :ugh:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Bij Gol trok ik het broekje ook pas buiten uit, dat had ik vrij snel bekeken :mrgreen:
Had ik toen maar aan pampers gedacht, dat was wel wat geweest. Bij Gol was het ook echt een bloedbad.
StephanieR
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basenji
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door StephanieR »

Hier bloeden ze 'normaal' en ik gebruik een loopsheidbroekje met maandverband met vleugeltjes. Dat blijft best goed zitten hier ondanks dat ze het hier meestal eruit willen trekken. Als we aan het einde van het bloeden zijn gaat er een op maat geknipte inlegkruisje in.
Groetjes Stephanie
Mickey 14/08/2001-05/06/2013
Chucky 2003-31/12/2013
lijn
Zeer actief

Ja, ik denk dat ik dat ook maar ga doen met nieuwe onderbroekjes.
Lutèce is een enorme kwispelkont. Ze kwispelt met haar hele lijf, dus geen enthousiasme in de hal zonder broekje :schrik:

Ze vindt het trouwens ook nodig om bij iedere hond die ze ziet enorm te moeten piepen :roll: Die hond kan prima op vele meters afstand zijn en ze piept net zo lang tot de hond uit beeld is... Ze is zichzelf aan het promoten! :LOL:
ranetje
Zeer actief

lijn schreef:Ja, ik denk dat ik dat ook maar ga doen met nieuwe onderbroekjes.
Lutèce is een enorme kwispelkont. Ze kwispelt met haar hele lijf, dus geen enthousiasme in de hal zonder broekje :schrik:

Ze vindt het trouwens ook nodig om bij iedere hond die ze ziet enorm te moeten piepen :roll: Die hond kan prima op vele meters afstand zijn en ze piept net zo lang tot de hond uit beeld is... Ze is zichzelf aan het promoten! :LOL:
Klopt :lol1:
Afbeelding
Tallie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tallie »

Hier ook eentje die flink bloedt, ook op dit moment trouwens, dag 6. Ze heeft een ontzettende hekel aan loopsheidbroekjes dus ik gebruik een medical pet shirt icm maandverband en dat vindt ze weer prima :19: Met deze hitte trouwens niet, dan maar even extra poetsen. Ik mocht vanmiddag het behang afnemen waar ze wijdbeens op de kop tegenaan had gestempeld :mann:

Afbeelding
Afbeelding
Australiankelpieforum.com
Groetjes! Marieke & Tallie.
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Die van jullie laten die loopsheidsbroekjes in elk geval nog om. Die sneuvelen hier binnen enkele minuten. Voor Lut had ik een grote "medicinale bodystocking" gekocht. Ook direct aan stukken gescheurd. Vanaf nu mogen ze niet meer mee naar bed als ze loops zijn. Lut begrijpt het schijnbaar al. Teckeltje niet, die huilde. Ben ik haar toch maar weer op gaan halen. Gevolg, mijn lakens onder het bloed.
Wat doen jullie dat de honden die broekjes niet meer kapot scheuren?
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ja, dat moet ik ook weten, wat WB vraagt :mrgreen:

Eva was zo lek, mán. Die sprong dan van haar bankje en trok een compleet spoor :schrik:
Goddank ging ze dan meteen zitten om te soppen, maar hemel, wat erg was die.
Orpa ook, die loopt met rode hakken :oeps:
Willemijn is er ook slordig in maar die vloeit niet zoveel.

Van die wetters vindt je dus niks. Zo proper als wat.
Maar Fien :schrik:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
AnneBP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Golden RetrieverxPoedel
Contacteer:

Ongelezen bericht door AnneBP »

Siuwkje is sinds een week voor het eerst loops en daar treffen we ook behoorlijk wat spatterwerkjes van op de vloer aan. Ze is erger loops dat die andere twee dames waren.
Gelukkig houdt ze zichzelf goed schoon, als ze ligt (en dat is met dit weer toch wel iets meer dan normaal) likt ze zichzelf behoorlijk vaak schoon. Ze heeft dan ook geen broekje aan (denk ook niet dat die het 5 minuten overleeft).
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Wolfsblut schreef: Wat doen jullie dat de honden die broekjes niet meer kapot scheuren?

:wink: Charlie ziet er zelf het nut van in. Ze is hormonaal onzindelijk en vindt dat vervelend. De eerste keer dat ze in een luier plaste was ze hoogst verbaast dat er niets lag, rook aan het ding je zag haar denken :idea:
Nog steeds doet ze er een dansje bij.
De hoeveelheid bloed die er uit komt vindt ze zelf vies.
En ik heb twee loopsheden lang lopen kirren dat ze zo fantastisch knap was, dus ze is helemaal trots.
Sowieso hoor, of ze nu een pamper of jas aan heeft.
Als je vraagt of ze een schone luier wil staat ze al met één poot in de lucht :mrgreen:
Tallie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tallie »

Tallie zit er niet aan, aan die broekjes, nooit gedaan ook. Ze gaat alleen wel sneu liggen doen in een hoekje en verzet amper een poot meer. Die shirts zijn prima, dan komt ze vrolijk bij me als er een nieuw maandverband in moet en verder merk je niets.
Afbeelding
Australiankelpieforum.com
Groetjes! Marieke & Tallie.
Wolfsblut
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Wolfsblut schreef: Wat doen jullie dat de honden die broekjes niet meer kapot scheuren?

:wink: Charlie ziet er zelf het nut van in. Ze is hormonaal onzindelijk en vindt dat vervelend. De eerste keer dat ze in een luier plaste was ze hoogst verbaast dat er niets lag, rook aan het ding je zag haar denken :idea:
Nog steeds doet ze er een dansje bij.
De hoeveelheid bloed die er uit komt vindt ze zelf vies.
En ik heb twee loopsheden lang lopen kirren dat ze zo fantastisch knap was, dus ze is helemaal trots.
Sowieso hoor, of ze nu een pamper of jas aan heeft.
Als je vraagt of ze een schone luier wil staat ze al met één poot in de lucht :mrgreen:
Hahaha, een pamper om. Goed idee. Want die medicinale dingen kosten iets van rond de 25 euro. Dus liever maar eens wat pampers eraan wagen. Knip je daar een gat in voor de staart? Heb je een idee wat voor maat ik moet nemen, Lut 30 kilo en Fleurtje ca 3,5 kilo. Zeker voor de nacht na de laatste plasronde lijkt me dat wel ideaal. Maar ja, eerst maar eens wachten op een antwoord van iemand hoe ze voorkomen dat die dingen direct verscheurd worden.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
lijn
Zeer actief

De hond bij mijn ouders verscheurde de maandverbandjes :schrik:

Bij Lutèce merk ik dat ze de onderbroekjes niet erg vindt, maar we hebben ook zwembroekjes en die vindt ze dan weer niet fijn. Die zitten wat strakker denk ik. Die wil ze liever niet aan en loopt dan weg, maar als ze aan zijn laat ze het wel zitten. Vedette liet het ook prima zitten toen ze er op bezoek 1 aan had. We leggen gewoon een plaid over het bed en rollen het kleed op zonder broekje bij Vedette haar loopsheid. Geen probleem. Bij Lutèce ben ik zo blij dat ze het laat zitten! De muur naast het bed waar ze er op springt was mooi rood gespat :schrik: Gelukkig goed schoon te poetsen.

Ik zeg probeer eens een gewone onderbroek, dat zit misschien wat zachter en losser.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Tirsa is maar één keer loops geweest (Franse Bulldog) maar die is 4 weken leeg gelopen. Nooit geweten dat inlegkruisjes zo goed waren. Ze had een gewoon loopsheidbroekje aan, al dacht ze in het begin dat je dan alleen achteruit kon lopen.

Lotje is nu eindelijk (ze is 2 jr en 2 maanden) voor de tweede keer loops en weer houdt ze het zo goed bij dat ik niets vind. Zelfs haar witte flos bij d'r kontje blijft mooi wit en ik vind nergens druppels. Nu alleen duimen dat ze dit ritme van 1x per jaar (er zat precies 1 jr en 2 dagen tussen) de rest van haar leven blijft aanhouden.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Ik knijp mezelf in mn handjes met een teef waarvan je gedurende de gehele loopsheid hooguit 10 druppels vind.
Wolfsblut
Zeer actief

Wat Dagmar schreef lijkt me ideaal. Om kapotbijten te voorkomen ga ik wel op zoek naar een paar korte leren broeken. die kan ik dan over de pamper aantrekken dus.

Afbeelding

Afbeelding
Neeltje

Machie schreef:Ik knijp mezelf in mn handjes met een teef waarvan je gedurende de gehele loopsheid hooguit 10 druppels vind.
Ha, ik heb er maar 2 gevonden. Op de bank, haar kussen, nada noppes. En ik denk ook dat ik de eerste week gemist heb. Verder geen apart gedrag gemerkt, geen last gehad van reuen op straat. Is weer 100% meegevallen.
dagmar88
Zeer actief

Neeltje schreef:
Machie schreef:Ik knijp mezelf in mn handjes met een teef waarvan je gedurende de gehele loopsheid hooguit 10 druppels vind.
Ha, ik heb er maar 2 gevonden. Op de bank, haar kussen, nada noppes. En ik denk ook dat ik de eerste week gemist heb. Verder geen apart gedrag gemerkt, geen last gehad van reuen op straat. Is weer 100% meegevallen.
:wink: Zo kende ik het ook van ons teefje thuis. Daar moest je echt bij oppassen dat je het niet miste.
Nou was die wel zwart en ruwharig, dus vielen druppeltjes in de vacht niet meteen op. Het enige wat opviel was dat ze zichzelf net een ietsje pietsje vaker schoon hield.
Bij Charlie loopt het gewoon over haar (witte) beentjes omlaag en het zit zonder luier overal. Tegen de ramen, muren, gordijnen :schrik:
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Wat een horrorverhalen hier. :80: Durf nooit weer een teef te nemen haha!

Hier vind ik maar een paar druppels bloed, Ayleen is wat meer lui (wat nu perfect uitkomt) en ze is veel gehoorzamer. :engel:
Neeltje

dagmar88 schreef:
Neeltje schreef:
:wink: Zo kende ik het ook van ons teefje thuis. Daar moest je echt bij oppassen dat je het niet miste.
Nou was die wel zwart en ruwharig, dus vielen druppeltjes in de vacht niet meteen op. Het enige wat opviel was dat ze zichzelf net een ietsje pietsje vaker schoon hield.
Bij Charlie loopt het gewoon over haar (witte) beentjes omlaag en het zit zonder luier overal. Tegen de ramen, muren, gordijnen :schrik:
Nee, zelfs het witte flosje van Lotje achter bij haar kontje is niet vies geworden. Bij Lotje was dat het enige dat anders was, ze zat zich constant te wassen, zo erg, dat ik haar na de eerste week maar gewassen heb, haar snoetje zag er niet meer uit.
chaos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.

Ongelezen bericht door chaos »

Voor het eerst een teef, loopsheid geen problemen mee. Behalve wat extra gevoelig zijn. Maar nu gister voelde ik een stevige knobbel bij haar tepel.. Ik hoor mijn dierenarts al zeggen " had d'r maar laten helpen" .
Na mijn vakantie maar even heen.
Fijn om te lezen daar er meer mensen zijn die ook niet geholpen teven hebben.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

chaos schreef:Voor het eerst een teef, loopsheid geen problemen mee. Behalve wat extra gevoelig zijn. Maar nu gister voelde ik een stevige knobbel bij haar tepel.. Ik hoor mijn dierenarts al zeggen " had d'r maar laten helpen" .
Na mijn vakantie maar even heen.
Fijn om te lezen daar er meer mensen zijn die ook niet geholpen teven hebben.

Denk je dat? De stoom zou uit m'n oren komen!
Dat is echt niet verwijtbaar hoor, en ieder keuze kan weer problemen opleveren.
:U: Ja, een intacte teef kan een baarmoederontsteking of mammatumor(en) krijgen. Dat weet je, daar let je op en dat neem je zoals het komt.
Daar staan er zat tegenover die gezond blijven, of na een operatie weer prima in orde zijn.

De dierenarts hier om de hoek vroeg bij ieder telefoontje of het om een reu of teef of poes of kater ging en wanneer die dan wel gecastreerd zou worden. Pleur op man.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

En het zegt dus niks he. Ik heb een teef gehad die een bobbel had bij een tepel. Eruit gewipt, daarna nog drie nesten gehad en gezond oud geworden.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”