Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bulldog Bonsai

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Lieske1977

Bulldog Bonsai

Ongelezen bericht door Lieske1977 »

Crowdfunding?? Wáárom zou je zo'n ernstig misvormd hondje willen laten leven? :(:

http://www.metronieuws.nl/koffiepauze/2 ... igste-hond
http://www.telegraaf.nl/tv/opmerkelijk/ ... aam__.html
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Bulldog Bonsai

Ongelezen bericht door marian* »

Omdat het leuk verdient. Zal niet de eerste insteek zijn geweest maar toch. Ik vind het dierenmishandeling.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Pino01
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door Pino01 »

Er zit een leuk kopje op maar ik zou het hondje hebben laten inslapen dit is toch geen leven
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever

Ongelezen bericht door Marco88 »

lekker zelf laten betalen als ze het zo graag willen redden.
Afbeelding
katerke
Zeer actief
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door katerke »

vind ook dat ie een leuk koppeke heeft maar zou hem idd laten inslapen .
semmyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): De duitse herdershond!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door semmyboy »

Inderdaad zo'n hond kan je beter in laten slapen. Aangezien het lichaam van een bulldog al niet optimaal is, en dan nog is een half lichaam, ik vind dat zielig!
Hoe zou zo'n hond het hebben als het erg warm is buiten? Met zo'n korte neus, en half lichaam niet te doen
Leer nooit een taal af, die je zelf niet spreekt!
Afbeelding
[/URL]Afbeelding[/url]
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Ik zag dit gisteren ook in het nieuws voorbij komen. Ik snap ook niet zo goed waarom je dit beestje wilt redden. En dan ook nog bij andere mensen geld moet ophalen om alle kosten te kunnen vergoeden? Beestje kan toch nooit een normaal leven hebben met een half lichaam.
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik snap het ook niet. Voor dat geld kun je een hoop gezonde hondjes redden :ugh:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Snap die fokker ook niet. Maar ja als je je nergens anders meer druk of zorgen om kunt maken dan heb je een mooi object waar je het allemaal op bot kan vieren.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Dartel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dartel »

Dit valt in de trend van "ieder dier verdient een kans". En dan maar alles in leven houden, bakken geld eraan uitgeven en 's ochtends tevreden in de spiegel kijken omdat je zo'n goeie fokker bent. Voor mij heeft dit niets meer met dierenliefde te maken, maar met mensenblindheid.

Soms maakt de natuur een foutje, dat hoort erbij. Als je dat niet kunt accepteren dan moet je niet fokken. Dat beestje is niet bedoeld om in leven te blijven. Hij zal uiteindelijk toch wel doodgaan neem ik aan, er is teveel niet in orde. Ik schrik er soms van hoever mensen bij de natuur vandaan gedwaald zijn.

En dan ook nog een schattig truitje aantrekken, dan lijkt het nog meer op een baby met zijn bolle kop en grote ogen.
Groetjes Carlian en Vanna, Yindi, Hebe en Katja.
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

Poeh, ik denk dat er zelfs zieke lui zijn die zich serieus afvragen of er geen gat in de markt is voor halve hondjes.
"Zou die 'fokbaar' kunnen zijn en zo ja, hoeveel zouden ze opbrengen?" en/of "Oh My God, i want one, can't live without".
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

cornelia schreef:Poeh, ik denk dat er zelfs zieke lui zijn die zich serieus afvragen of er geen gat in de markt is voor halve hondjes.
"Zou die 'fokbaar' kunnen zijn en zo ja, hoeveel zouden ze opbrengen?" en/of "Oh My God, i want one, can't live without".
Zal best een doelgroep voor zijn waarvan hun hartje sneller tikt van een gehandicapt geval.
Lieske1977

Die mensen zijn echt niet wijs. Een update van vandaag:

Well, it's Monday again ~ and that means, Bonsai is another week older!! :)
Today our boy is 11 weeks old and the BIG QUESTION on everyone's mind is "WHEN WILL HE GET WHEELS?"
We aren't really sure at this point, what type of mobility device will best serve Bonsai. He most definitely cannot function with a "standard cart" since he is missing the majority of the lumbar spine and pelvis - which means there is no bone structure, rib-cage down - just "squish" and loose skin.
We are working with several folks on a type of wheeled cradle to support Bonsai's hind end - but even that, must be customized so that it will support his chest (since that is the only part where there is bone) in a way that will accommodate his unique shape and wide chest cavity without increased pressure on his organs.
In addition, Bonsai is more comfortable in an "upright sitting" position rather than having what little hind end he has, supported at a level aligned with his shoulders - so that is another consideration in planning for his mobility.
Many people think we can just plop Bonsai in a cart and he'll do just fine.... unfortunately, that's not going to work.
If you were to take a pencil and a piece of string.... wrap half the string around the "mid to end section" of the pencil and leave the rest hanging (like a kite tail). That's what you get with Bonsai - there would just be no way to strap anything on to the end of that hanging piece of string and expect it to be of any support at all.
Make sense?
(ideally, my thought would be a little wheeled "bucket" of sorts, so we'll see how that turns out)
Right now, we continue helping Bonsai build muscle strength and better align those front legs (which are likely always going to be somewhat splayed just due to his breeding along with his widened chest cavity) - and endure the "trial and error" that goes along with our efforts to get him rolling. ♥
We thank you all for your continued concern, love and support for Bonsai ~ he is coming along beautifully!
https://www.youcaring.com/BonsaiHalfABu ... iceTheLove
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Ga hem leren om op zijn voorpoten te lopen, daar zijn ook al voorbeelden van :19: . "Geintje natuurlijk", als het allemaal niet zo triest was :ugh: .

Ik heb mijn mening net gegeven op die site en ben benieuwd naar de reacties.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Wat triest om zo'n beestje per sé in leven te willen houden. Ik vind het zielig.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Liesbeth schreef:Ga hem leren om op zijn voorpoten te lopen, daar zijn ook al voorbeelden van :19: . "Geintje natuurlijk", als het allemaal niet zo triest was :ugh: .

Volgens mij worden reacties die niet lovend zijn weggehaald, ik had ook mijn mening gegeven maar die is nu verdwenen.

O, was een beetje voorbarig, heb mijn bericht toch gevonden.
Laatst gewijzigd door gonnie op 13 jul 2015 21:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Lieske1977

Liesbeth schreef:Ga hem leren om op zijn voorpoten te lopen, daar zijn ook al voorbeelden van :19: . "Geintje natuurlijk", als het allemaal niet zo triest was :ugh: .

Ik heb 'm gelezen. Goed verwoord! Ben benieuwd of je reactie er blijft staan en zo ja, wat 'het zorgzame baasje' erop te zeggen heeft. Ik las al wat minder vriendelijke reacties naar mensen die kritische noten plaatsten.
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

Nou ze laten ook best veel kritische reacties staan. Dit is bijvoorbeeld een goeie:

I am a veterinarian and this is the dumbest thing I have ever heard of, I mean really, who do they think they are helping. this is human stupidity at it's absolute height. Puppies like this are born of breeders who only want to re-create an animal with a human face. This breed is an anomaly from the start and the whole breed is rife with with an abundance of genetic defects. Humans have taken a perfectly functional creature, the dog, and flattened his face, made a trachea only big enough to support a chihuahua, a nose unable to take in enough air to breath with, made a tongue three times longer than his mouth, eyelids that roll in so severely they cannot see, facial folds so full of wax and yeast infection that they smell constantly, a soft palate so long they have sleep apea and these are the normal bulldogs. Now someone who inbreed these fabulous genes and produce half a puppy and think it is humane to keep this poor tragic genetic mess alive so that people can feel good about themselves. As he gets bigger all these things will compound in him and he will be a mass of bed sores, anal infections, labored breathing, unable to walk at all and so on.\As someone who really cares about animals and dedicates their lives to making their lives better this whole discussion really disgusts me. Put this poor little guy down, never repeat this breeding, go help 100 dogs at the pound that are due to be put down for no reason other than owner neglect and stop humanizing dogs. They are way better than people for the most part. Sympathy for others is a great trait, but saving this dog is not the right thing to do, it is inhumane to make this little guy pay for a misplaced idea of falling in love with a face that happens to look little bit like ours. Make grown up real life humane decisions not stupid spur of the moment feel good about myself because I care so much decisions.

Komen ook wel domme reacties op, zoals: ik zou nooit naar jou als dierenarts gaan.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

*Wolf* schreef:Nou ze laten ook best veel kritische reacties staan. Dit is bijvoorbeeld een goeie:

I am a veterinarian and this is the dumbest thing I have ever heard of, I mean really, who do they think they are helping. this is human stupidity at it's absolute height. Puppies like this are born of breeders who only want to re-create an animal with a human face. This breed is an anomaly from the start and the whole breed is rife with with an abundance of genetic defects. Humans have taken a perfectly functional creature, the dog, and flattened his face, made a trachea only big enough to support a chihuahua, a nose unable to take in enough air to breath with, made a tongue three times longer than his mouth, eyelids that roll in so severely they cannot see, facial folds so full of wax and yeast infection that they smell constantly, a soft palate so long they have sleep apea and these are the normal bulldogs. Now someone who inbreed these fabulous genes and produce half a puppy and think it is humane to keep this poor tragic genetic mess alive so that people can feel good about themselves. As he gets bigger all these things will compound in him and he will be a mass of bed sores, anal infections, labored breathing, unable to walk at all and so on.\As someone who really cares about animals and dedicates their lives to making their lives better this whole discussion really disgusts me. Put this poor little guy down, never repeat this breeding, go help 100 dogs at the pound that are due to be put down for no reason other than owner neglect and stop humanizing dogs. They are way better than people for the most part. Sympathy for others is a great trait, but saving this dog is not the right thing to do, it is inhumane to make this little guy pay for a misplaced idea of falling in love with a face that happens to look little bit like ours. Make grown up real life humane decisions not stupid spur of the moment feel good about myself because I care so much decisions.

Komen ook wel domme reacties op, zoals: ik zou nooit naar jou als dierenarts gaan.
:ok:

En :piew: voor de mensen die dit stakkertje koste wat 't kost willen laten leven.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Jeetje, als je zo'n gefrocht gefokt hebt en hij komt ter wereld laat je zo'n arm ding toch gelijk inslapen? Dit wordt nooit wat, ook al krijg je met crowdfunding een ton voor hem binnen.
Triest hoor...
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

Begrijp inderdaad ook niet dat de fokker dit hondje niet heeft laten inslapen.. Bizar. Begrijp ergens wél dat áls je dan zo'n hondje hebt, dat je het zo comfi mogelijk wilt laten leven. Dat zit ergens in de mens denk ik, zorgen tot op het overdrevene af. Ik hoop maar dat als Ollie ooit oud en der dagen zat wordt, dat iemand mij wél even een zet geeft als ik in het overdrevene ga zitten met 'm..
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

grover schreef:Begrijp inderdaad ook niet dat de fokker dit hondje niet heeft laten inslapen.. Bizar. Begrijp ergens wél dat áls je dan zo'n hondje hebt, dat je het zo comfi mogelijk wilt laten leven. Dat zit ergens in de mens denk ik, zorgen tot op het overdrevene af. Ik hoop maar dat als Ollie ooit oud en der dagen zat wordt, dat iemand mij wél even een zet geeft als ik in het overdrevene ga zitten met 'm..
Zodra je de hele achterkant eraf zou moeten laten hakken is het toch wel duidelijk? :F:
Hij heeft niet eens heupen, hoe moet hij zichzelf ontlasten? :19:
AnneBP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Golden RetrieverxPoedel
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door AnneBP »

oh ik heb dit ook op facebook langs zien komen en aangegeven dat ik het de reinste mishandeling vond en het beest ingeslapen moest worden, maar ik kreeg een behoorlijke lading van die verontwaardigde Amerikanen over me heen die het "adooooorable" vonden en "cuuuuuute" en zeiden dat ik dat vast niet had gezegd als het een kind geweest was (maar gelukkig ook mensen die precies hetzelfde dachten).
Het bevestigde voor mij wel weer even het stereotype Amerikaan die alles wat misvormd en zielig is schattig vindt...
Afbeelding
maart
Zeer actief

Ongelezen bericht door maart »

LongFields schreef:Jeetje, als je zo'n gefrocht gefokt hebt en hij komt ter wereld laat je zo'n arm ding toch gelijk inslapen? Dit wordt nooit wat, ook al krijg je met crowdfunding een ton voor hem binnen.
Triest hoor...
zelfs met normale achterkant liet ik dat inslapen :engel:
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Dit vind ik verschrikkelijk. Wat bezielt die mensen om dit hondje te laten leven? Die heeft er niets aan.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

Gollum schreef:
grover schreef:Begrijp inderdaad ook niet dat de fokker dit hondje niet heeft laten inslapen.. Bizar. Begrijp ergens wél dat áls je dan zo'n hondje hebt, dat je het zo comfi mogelijk wilt laten leven. Dat zit ergens in de mens denk ik, zorgen tot op het overdrevene af. Ik hoop maar dat als Ollie ooit oud en der dagen zat wordt, dat iemand mij wél even een zet geeft als ik in het overdrevene ga zitten met 'm..
Zodra je de hele achterkant eraf zou moeten laten hakken is het toch wel duidelijk? :F:
Hij heeft niet eens heupen, hoe moet hij zichzelf ontlasten? :19:
Ja dit specifieke geval lijkt me dat ook wel volkomen logisch hoor, dit hondje had nooit ouder moeten worden dan net geboren en zit VEEL te ver in het overdrevene.. Ik bedoelde meer in het algemeen, dat mensen heel erg de neiging hebben veel te ver door te dokteren. Met dieren maar ook met mensen af en toe..
bouvierpoedel
Zeer actief

maart schreef:
LongFields schreef:Jeetje, als je zo'n gefrocht gefokt hebt en hij komt ter wereld laat je zo'n arm ding toch gelijk inslapen? Dit wordt nooit wat, ook al krijg je met crowdfunding een ton voor hem binnen.
Triest hoor...
:LOL: Ja alsof de voorkant helemaal normaal is. :LOL:
Lemuria

maart schreef:
Triest hoor...
Met het idee van "Shit, ik heb per ongeluk een Bulldog gefokt. Oeps. Waar ben ik in godesnaam mee bezig?! Op naar de dierenarts ermee!" :mann:
maart
Zeer actief

Ongelezen bericht door maart »

Lemuria schreef:
maart schreef:
Triest hoor...
Met het idee van "Shit, ik heb per ongeluk een Bulldog gefokt. Oeps. Waar ben ik in godesnaam mee bezig?! Op naar de dierenarts ermee!" :mann:
*verhip, der zit geen voorkant aan :O: *
Lemuria

Vergeten de snuit te installeren :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”