http://www.metronieuws.nl/koffiepauze/2 ... igste-hond
http://www.telegraaf.nl/tv/opmerkelijk/ ... aam__.html
Moderator: moderatorteam
Zal best een doelgroep voor zijn waarvan hun hartje sneller tikt van een gehandicapt geval.cornelia schreef:Poeh, ik denk dat er zelfs zieke lui zijn die zich serieus afvragen of er geen gat in de markt is voor halve hondjes.
"Zou die 'fokbaar' kunnen zijn en zo ja, hoeveel zouden ze opbrengen?" en/of "Oh My God, i want one, can't live without".
Volgens mij worden reacties die niet lovend zijn weggehaald, ik had ook mijn mening gegeven maar die is nu verdwenen.Liesbeth schreef:Ga hem leren om op zijn voorpoten te lopen, daar zijn ook al voorbeelden van. "Geintje natuurlijk", als het allemaal niet zo triest was
.
Ik heb mijn mening net gegeven op die site en ben benieuwd naar de reacties.
Ik heb 'm gelezen. Goed verwoord! Ben benieuwd of je reactie er blijft staan en zo ja, wat 'het zorgzame baasje' erop te zeggen heeft. Ik las al wat minder vriendelijke reacties naar mensen die kritische noten plaatsten.Liesbeth schreef:Ga hem leren om op zijn voorpoten te lopen, daar zijn ook al voorbeelden van. "Geintje natuurlijk", als het allemaal niet zo triest was
.
Ik heb mijn mening net gegeven op die site en ben benieuwd naar de reacties.
*Wolf* schreef:Nou ze laten ook best veel kritische reacties staan. Dit is bijvoorbeeld een goeie:
I am a veterinarian and this is the dumbest thing I have ever heard of, I mean really, who do they think they are helping. this is human stupidity at it's absolute height. Puppies like this are born of breeders who only want to re-create an animal with a human face. This breed is an anomaly from the start and the whole breed is rife with with an abundance of genetic defects. Humans have taken a perfectly functional creature, the dog, and flattened his face, made a trachea only big enough to support a chihuahua, a nose unable to take in enough air to breath with, made a tongue three times longer than his mouth, eyelids that roll in so severely they cannot see, facial folds so full of wax and yeast infection that they smell constantly, a soft palate so long they have sleep apea and these are the normal bulldogs. Now someone who inbreed these fabulous genes and produce half a puppy and think it is humane to keep this poor tragic genetic mess alive so that people can feel good about themselves. As he gets bigger all these things will compound in him and he will be a mass of bed sores, anal infections, labored breathing, unable to walk at all and so on.\As someone who really cares about animals and dedicates their lives to making their lives better this whole discussion really disgusts me. Put this poor little guy down, never repeat this breeding, go help 100 dogs at the pound that are due to be put down for no reason other than owner neglect and stop humanizing dogs. They are way better than people for the most part. Sympathy for others is a great trait, but saving this dog is not the right thing to do, it is inhumane to make this little guy pay for a misplaced idea of falling in love with a face that happens to look little bit like ours. Make grown up real life humane decisions not stupid spur of the moment feel good about myself because I care so much decisions.
Komen ook wel domme reacties op, zoals: ik zou nooit naar jou als dierenarts gaan.
Zodra je de hele achterkant eraf zou moeten laten hakken is het toch wel duidelijk?grover schreef:Begrijp inderdaad ook niet dat de fokker dit hondje niet heeft laten inslapen.. Bizar. Begrijp ergens wél dat áls je dan zo'n hondje hebt, dat je het zo comfi mogelijk wilt laten leven. Dat zit ergens in de mens denk ik, zorgen tot op het overdrevene af. Ik hoop maar dat als Ollie ooit oud en der dagen zat wordt, dat iemand mij wél even een zet geeft als ik in het overdrevene ga zitten met 'm..
zelfs met normale achterkant liet ik dat inslapenLongFields schreef:Jeetje, als je zo'n gefrocht gefokt hebt en hij komt ter wereld laat je zo'n arm ding toch gelijk inslapen? Dit wordt nooit wat, ook al krijg je met crowdfunding een ton voor hem binnen.
Triest hoor...
Ja dit specifieke geval lijkt me dat ook wel volkomen logisch hoor, dit hondje had nooit ouder moeten worden dan net geboren en zit VEEL te ver in het overdrevene.. Ik bedoelde meer in het algemeen, dat mensen heel erg de neiging hebben veel te ver door te dokteren. Met dieren maar ook met mensen af en toe..Gollum schreef:Zodra je de hele achterkant eraf zou moeten laten hakken is het toch wel duidelijk?grover schreef:Begrijp inderdaad ook niet dat de fokker dit hondje niet heeft laten inslapen.. Bizar. Begrijp ergens wél dat áls je dan zo'n hondje hebt, dat je het zo comfi mogelijk wilt laten leven. Dat zit ergens in de mens denk ik, zorgen tot op het overdrevene af. Ik hoop maar dat als Ollie ooit oud en der dagen zat wordt, dat iemand mij wél even een zet geeft als ik in het overdrevene ga zitten met 'm..![]()
Hij heeft niet eens heupen, hoe moet hij zichzelf ontlasten?
maart schreef:zelfs met normale achterkant liet ik dat inslapenLongFields schreef:Jeetje, als je zo'n gefrocht gefokt hebt en hij komt ter wereld laat je zo'n arm ding toch gelijk inslapen? Dit wordt nooit wat, ook al krijg je met crowdfunding een ton voor hem binnen.
Triest hoor...
Met het idee van "Shit, ik heb per ongeluk een Bulldog gefokt. Oeps. Waar ben ik in godesnaam mee bezig?! Op naar de dierenarts ermee!"maart schreef:zelfs met normale achterkant liet ik dat inslapenLongFields schreef:Jeetje, als je zo'n gefrocht gefokt hebt en hij komt ter wereld laat je zo'n arm ding toch gelijk inslapen? Dit wordt nooit wat, ook al krijg je met crowdfunding een ton voor hem binnen.
Triest hoor...
*verhip, der zit geen voorkant aanLemuria schreef:Met het idee van "Shit, ik heb per ongeluk een Bulldog gefokt. Oeps. Waar ben ik in godesnaam mee bezig?! Op naar de dierenarts ermee!"maart schreef:zelfs met normale achterkant liet ik dat inslapenLongFields schreef:Jeetje, als je zo'n gefrocht gefokt hebt en hij komt ter wereld laat je zo'n arm ding toch gelijk inslapen? Dit wordt nooit wat, ook al krijg je met crowdfunding een ton voor hem binnen.
Triest hoor...