Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Knuppel in het hoenderhok

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Aantal honden: 2

Re: Knuppel in het hoenderhok

Ongelezen bericht door Reny »

Marjoleine schreef:
laeken schreef:Als dat zo is dan KAN mijn theorie dus nog steeds kloppen. Ik geloof nl nog steeds niet dat er effen cockers met blauwe ogen zijn. Dat zou betekenen dat het of met aftekeningen te maken heeft ( wat ik echt vermoed aangezien het hier om bont gaat om) of de lijnen zijn per kleur gescheiden en de mutatie zit alleen in bonte schimmels met roan.
Dat doen ze volgens mij wel, nu je het zo benoemt.
Ze fokken dacht ik bont en eenkleurig apart. Al is dat volledig beyond me, maar daar ging het niet over.

Maar ik maak echt het onderscheid tussen roan en schimmel hoor, die pigmentatie is niet vergelijkbaar.

De kleurscheiding is niet zo bij elke fokker. In sommige stambomen zit wel een vermenging van éénkleur en schimmel
En de groeten van de mannen :zwaai
FullofLove
Actief
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door FullofLove »

Ik ga geen foto plaatsen...er staat al een foto van het pupje in dit topic en dat is dus wat we bij de cockers een oranjeschimmel noemen en de engelsen een orangeroan.
Bij de cocker maken we bij de meerkleuren (of idd genetisch allemaal bont ) onderscheid tussen schimmel, bont (rood-wit, zwart-wit of bruin(lever)-wit) met thicking en bont (rood-wit, zwart-wit en bruin-wit) zonder thicking. En dit in volgorde van dominatie...dus uit 2 schimmels kan wel bont geboren worden en uit 2 bonten zal nooit een schimmel komen.
Bij de cocker wordt er geen onderscheid gemaakt tussen roan of schimmel...
Nu is het bij de cockers wel zo dat de pigmentatie van de neus en de voetzooltjes bv heel snel plaatsvind bij de schimmels en dat het bij de bonten (dus kleur-wit) duurt het langer voordat deze volledig gepigmenteerd zijn. Fokkers kunnen dus na een paar dagen al zien of er alleen schimmels geboren zijn of dat er ook bonten (en daarmee bedoel ik dus de rood/zwart/bruin-witte mee) tussen zitten, en soms al bij de geboorte als de pups allemaal blauwchimmel zouden zijn, bij de oranjeschimmels en rood-witte duurt het vaak wat langer omdat deze allebei met roze neus ed geboren worden...maar bij de schimmel pigmenteert deze dus heel snel.

http://www.powerscourt-cockers.co.uk/ad ... itance.htm
Groetjes Bibi met Peggy en Suzie
Afbeelding
truusje
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door truusje »

In principe worden de meerkleuren strikt gescheiden gehouden van de eenkleuren. Maar dat wordt niet in elk land gedaan......de reu die mijn teefje heeft gedekt, afkomstig uit Engeland, heeft in zijn lijn eenkleur zwart.

Ik vroeg vandaag in Eersel aan de Da of er wel eens cockers met een blauw oogje langs komen.....nou zeer zelden dus. maar ja dan is dit alleen Eersel.
Afbeelding

So Sweet :I:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

FullofLove schreef:Bij de cocker wordt er geen onderscheid gemaakt tussen roan of schimmel...
Dat kunnen jullie wel niet doen, maar genetici doen dat wel ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
FullofLove
Actief
Contacteer:

Goed toch even een foto geplaatst van twee van mijn cockertjes, die we dus hier in Nederland allebei een blauwschimmel noemen en ook zo geregistreerd staan en je kan ze in Nederland niet registreren als blueroan overigens. Waarbij ik dus wel verschil zie en me afvraag of de bovenste foto een Roan is volgens Marjoleine en de onderste dan?? Is zij dan wat ze een schimmel noemt...

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

waarom wordt nou die hand altijd om de neus gedaan? dat vind ik er altijd zo sneu uitzien.
Afbeelding
*Esther
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door *Esther »

Hutsje schreef:waarom wordt nou die hand altijd om de neus gedaan? dat vind ik er altijd zo sneu uitzien.
Oh jij zegt het al :wink:

Sneu idd voor die vrolijke blije Cockerhoofdjes.
FullofLove
Actief
Contacteer:

Marjoleine schreef:
FullofLove schreef:Bij de cocker wordt er geen onderscheid gemaakt tussen roan of schimmel...
Ik denk wel dat we dat doen maar dat we dus ergens de verkeerde woordkeuze ervoor gebruiken. En dat wat wij zwart/rood/bruin-wit met thicking noemen dus eigenlijk schimmel is...en dat wat wij in het cockerwereld schimmel noemen dus feitelijk roan (RR) is...En Roan
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

FullofLove schreef:Goed toch even een foto geplaatst van twee van mijn cockertjes, die we dus hier in Nederland allebei een blauwschimmel noemen en ook zo geregistreerd staan en je kan ze in Nederland niet registreren als blueroan overigens. Waarbij ik dus wel verschil zie en me afvraag of de bovenste foto een Roan is volgens Marjoleine en de onderste dan?? Is zij dan wat ze een schimmel noemt...
Ja, die bovenste is een roan en de onderste is een schimmel.
Het kenmerkende verschil zie je bij de geboorte al, maar bij een volwassen hond zie je vooral dat er niets van de huid ongepigmenteerd is en dat de benen altijd helemaal "dichtgelopen" zijn met pigment. Het pigment komt als het ware van de voeten naar boven gekropen.
Bij ticking (zonder h) is dat niet zo, daar komt het pigment juist van het lichaam en is er altijd wel wat wit in de vacht zichtbaar.
FullofLove schreef:
Marjoleine schreef:
Ik denk wel dat we dat doen maar dat we dus ergens de verkeerde woordkeuze ervoor gebruiken. En dat wat wij zwart/rood/bruin-wit met thicking noemen dus eigenlijk schimmel is...en dat wat wij in het cockerwereld schimmel noemen dus feitelijk roan (RR) is...En Roan
Ja, jullie maken er een potje van ;)
Dat doen veel rassen hoor, maar verwarrend is dat wel, vooral voor jullie zelf.
Er is kleur (zwart en bruin en bruin is geen tan), er is patroon (bv tanpoint) en er is aftekening (eenkleurig of bont).
Die eigenschappen vererven onafhankelijk van elkaar. En jullie denken dat dat niet zo is, zo redeneren jullie althans.

Een zwart-rood-bruin-wit (??) is neem ik aan een bonte tanpoint met schimmel (ticking mag je ook zeggen).
En wat jullie schimmel noemen is roan (en dat kan zowel RR als Rr zijn).

Ik geef er workshops over, maar bij jullie schijnt er te weinig belangstelling te zijn. Jammer, want er gaat door dit soort vergissingen best vaak wat fout, ook in de miskleuren.

Afbeelding

Hutsje
Zeer actief

*Esther schreef:
Hutsje schreef:waarom wordt nou die hand altijd om de neus gedaan? dat vind ik er altijd zo sneu uitzien.

buiten dat het natuurlijk een zeer dominante handeling is :ugh:

ik zie toch het liefst vrij staan hoor. en dat stomme gedoe met die staart vasthouden, alsof deze er nu na al die jaren er NOG niet bij hoort......
Afbeelding
FullofLove
Actief
Contacteer:

Marjoleine schreef:
FullofLove schreef:Goed toch even een foto geplaatst van twee van mijn cockertjes, die we dus hier in Nederland allebei een blauwschimmel noemen en ook zo geregistreerd staan en je kan ze in Nederland niet registreren als blueroan overigens. Waarbij ik dus wel verschil zie en me afvraag of de bovenste foto een Roan is volgens Marjoleine en de onderste dan?? Is zij dan wat ze een schimmel noemt...
Ja, die bovenste is een roan en de onderste is een schimmel.
Het kenmerkende verschil zie je bij de geboorte al, maar bij een volwassen hond zie je vooral dat er niets van de huid ongepigmenteerd is en dat de benen altijd helemaal "dichtgelopen" zijn met pigment. Het pigment komt als het ware van de voeten naar boven gekropen.
Bij ticking (zonder h) is dat niet zo, daar komt het pigment juist van het lichaam en is er altijd wel wat wit in de vacht zichtbaar.
FullofLove schreef:
Marjoleine schreef:
Ja, jullie maken er een potje van ;)
Dat doen veel rassen hoor, maar verwarrend is dat wel, vooral voor jullie zelf.
Er is kleur (zwart en bruin en bruin is geen tan), er is patroon (bv tanpoint) en er is aftekening (eenkleurig of bont).
Die eigenschappen vererven onafhankelijk van elkaar. En jullie denken dat dat niet zo is, zo redeneren jullie althans.

Een zwart-rood-bruin-wit (??) is neem ik aan een bonte tanpoint met schimmel (ticking mag je ook zeggen).
En wat jullie schimmel noemen is roan (en dat kan zowel RR als Rr zijn).

Ik geef er workshops over, maar bij jullie schijnt er te weinig belangstelling te zijn. Jammer, want er gaat door dit soort vergissingen best vaak wat fout, ook in de miskleuren.
Dank je wel! Ik begrijp je nu! En ik snap het! En ja, jammer dat toen je workshop niet doorging door idd te weinig belangstelling.
En met zwart-rood-bruin wit bedoel ik een bonte (dus zwart-witte of rood-witte en/of bruin-witte) met ticking (of schimmel dus) en zonder tanpoint, bedoelde er geen driekleur mee.
Alleen dan is het wel raar eigenlijk dat ik dat bovenste cockertje dus niet als blueroan kan laten registreren maar alleen als blauwschimmel.
En ja, vind het idd verwarrend, net zoals men soms de kleur benoemt en dan bedoel ik deze keer niet de aftekening maar de kleur, dus wanneer bruin, chocolate of lever? Maar ze zijn alledrie genetisch bb. Of rood, oranje, of lemon? En dan vooral de lemon, sommige beweren dat dat een rode (ee) is die op de B locus bb is (zeg ik dat zo goed?) en dus licht pigment op de neus en oogranden heeft.
Andere hebben het dan echt over een meer lemonachtige kleur van de vacht ongeacht wat de hond op de B locus is..
Afbeelding
*Esther
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door *Esther »

Hutsje schreef:
*Esther schreef:

ik zie toch het liefst vrij staan hoor. en dat stomme gedoe met die staart vasthouden, alsof deze er nu na al die jaren er NOG niet bij hoort......
Dat is het ook wat mij zo tegenstaat, had het er beter bij kunnen zetten.
Maar het zal wel een weer onder traditie worden geschaard net zoals het feit dat je een Poedel alleen in dat stomme bollen toilet kunt showen. Al schaadt dat de hond zelf op zich niet natuurlijk en dit is echt een onprettige handeling. En vrij staan is zo makkelijk aan te leren, ja...het kost wel wat tijd natuurlijk...

En on topic: een pup die met 8 weken welhaast perfect van bouw is.....er kan nog zoveel veranderen met opgroeien natuurlijk.
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

FullofLove schreef:Alleen dan is het wel raar eigenlijk dat ik dat bovenste cockertje dus niet als blueroan kan laten registreren maar alleen als blauwschimmel.
Ja, dat is wel stom, dat komt doordat elk ras eigen namen hanteert. Die zijn vastgelegd en daar kun je niet van afwijken.
Bij ons heten bv zwartwitte stabijs "zwart met witte aftekening", en zwartwitte wetterhounen heten "zwart met wit". Is exact hetzelfde genetisch, maar ja, zo staat het in het systeem.
En ja, vind het idd verwarrend, net zoals men soms de kleur benoemt en dan bedoel ik deze keer niet de aftekening maar de kleur, dus wanneer bruin, chocolate of lever? Maar ze zijn alledrie genetisch bb.
Ja, dat is dus hetzelfde. Drie namen voor exact hetzelfde.
Of rood, oranje, of lemon? En dan vooral de lemon, sommige beweren dat dat een rode (ee) is die op de B locus bb is (zeg ik dat zo goed?) en dus licht pigment op de neus en oogranden heeft.
Andere hebben het dan echt over een meer lemonachtige kleur van de vacht ongeacht wat de hond op de B locus is..
Die anderen hebben gelijk.
Er kan best iets verschil zijn in slijmvliezen door wat er op B ligt maar nooit heel veel. De reden daarvoor is simpel:
rood en lemon zijn beide recessief gele varianten. En dat betekent dat phaeomelanine wordt tegengehouden, dat kan zich niet uiten daardoor.|
En dat betekent dus dat de donkere pigmenten, de B en de b dus, zich niet kunnen uiten, óók niet in de slijmvliezen en neus.

Kijk maar naar de Goldens, die allemaal (getest) BB zijn. Daar zie je ook lichte pigmenten op de neus en slijmvliezen. En zo zijn er nog veel meer voorbeelden.
Het kan wel iets schelen maar bij recessief gelen verkleuren de slijmvliezen vrijwel altijd als de hond wat ouder wordt (als in: boven het jaar).

Afbeelding

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik merk dat er bij wel meer rassen gek gekeken wordt naar de kleuren. Neem de Jack Russel. Er is mij een keer verteld dat die niet bestaan in Black & Tan. Alleen driekleur en bruin wit. Nu is driekleur natuurlijk gewoon Black & Tan met wit. Maargoed, dat was niet zo. :engel:
Afbeelding
FullofLove
Actief
Contacteer:

laeken schreef:Ik merk dat er bij wel meer rassen gek gekeken wordt naar de kleuren. Neem de Jack Russel. Er is mij een keer verteld dat die niet bestaan in Black & Tan. Alleen driekleur en bruin wit. Nu is driekleur natuurlijk gewoon Black & Tan met wit. Maargoed, dat was niet zo. :engel:
Nee een driekleur is geen Black & Tan met wit...maar een bonte met tan. Black & Tan is een eenkleur met tanpoints. En zover ik weet komt er geen eenkleur voor bij de Jack Russell dus ook geen Black & Tans.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

FullofLove schreef:
laeken schreef:Ik merk dat er bij wel meer rassen gek gekeken wordt naar de kleuren. Neem de Jack Russel. Er is mij een keer verteld dat die niet bestaan in Black & Tan. Alleen driekleur en bruin wit. Nu is driekleur natuurlijk gewoon Black & Tan met wit. Maargoed, dat was niet zo. :engel:
Nee een driekleur is geen Black & Tan met wit...maar een bonte met tan. Black & Tan is een eenkleur met tanpoints. En zover ik weet komt er geen eenkleur voor bij de Jack Russell dus ook geen Black & Tans.
:LOL: :LOL: :LOL:

Nee. Er zijn dus kleuren, patronen en aftekeningen. En laeken heeft gewoon gelijk, want:

de kleur is zwart (kijk maar naar de neus)
het patroon is tanpoint
de aftekening is bont.

Bij de JRT noemen ze dat driekleur en sec gezien is dat ook zo. Maar het is genetisch gezien gewoon een zwarte tanpoint met bonte aftekening. ;)
Ze hebben ook sable trouwens, dat noemen ze anders, en dat is dus een bonte sable.

Ik heb hier ook meermalen discussie over gehad en dit is dus exact wat er fout gaat als mensen niet weten waar ze over praten wat genetica betreft en dan ook nog eens alles rastypische namen gaan geven ;)

Afbeelding

FullofLove
Actief
Contacteer:

Marjoleine schreef:
FullofLove schreef:Alleen dan is het wel raar eigenlijk dat ik dat bovenste cockertje dus niet als blueroan kan laten registreren maar alleen als blauwschimmel.
Ja, dat is wel stom, dat komt doordat elk ras eigen namen hanteert. Die zijn vastgelegd en daar kun je niet van afwijken.
Bij ons heten bv zwartwitte stabijs "zwart met witte aftekening", en zwartwitte wetterhounen heten "zwart met wit". Is exact hetzelfde genetisch, maar ja, zo staat het in het systeem.
En ja, vind het idd verwarrend, net zoals men soms de kleur benoemt en dan bedoel ik deze keer niet de aftekening maar de kleur, dus wanneer bruin, chocolate of lever? Maar ze zijn alledrie genetisch bb.
Ja, dat is dus hetzelfde. Drie namen voor exact hetzelfde.
Of rood, oranje, of lemon? En dan vooral de lemon, sommige beweren dat dat een rode (ee) is die op de B locus bb is (zeg ik dat zo goed?) en dus licht pigment op de neus en oogranden heeft.
Die anderen hebben gelijk.
Er kan best iets verschil zijn in slijmvliezen door wat er op B ligt maar nooit heel veel. De reden daarvoor is simpel:
rood en lemon zijn beide recessief gele varianten. En dat betekent dat phaeomelanine wordt tegengehouden, dat kan zich niet uiten daardoor.|
En dat betekent dus dat de donkere pigmenten, de B en de b dus, zich niet kunnen uiten, óók niet in de slijmvliezen en neus.

Kijk maar naar de Goldens, die allemaal (getest) BB zijn. Daar zie je ook lichte pigmenten op de neus en slijmvliezen. En zo zijn er nog veel meer voorbeelden.
Het kan wel iets schelen maar bij recessief gelen verkleuren de slijmvliezen vrijwel altijd als de hond wat ouder wordt (als in: boven het jaar).
Mwah, ik vind het verschil soms wel vrij veel. Ik zie toch wel duidelijk verschil bij de cocker, de rode (of orangeroan of rood-witte) met bb op de B locus tov van een rode met bv BB of Bb op de B locus. Bij de bb/ee honden pigmenteren de neus ed hetzelfde als bij de bruine cocker, dus lichter.
Ben het er wel mee eens dat bij de rode met BB of Bb op de B locus., ook daar de neuzen ed lichter worden met het stijgen van de jaren, ze zijn idd na een jaar lang zo zwart(donker) niet meer als in het eerste jaar maar blijven wel meer pigment hebben dan bij de bb/ee cockers. Bij deze zie je ook trouwens dat met de jaren de neus ed nog lichter worden.
Maar denk wel dat lemon idd gewoon een gele variant is...en deze dus ook BB of Bb kan zijn. En dat bij een bb/ee cocker de vachtkleur(alle gele varianten) optisch hetzelfde kan zijn als bij een BB(b)/ee cocker.
Overigens noemt men bb/ee honden bij de Labrador toch Yellow Livers, als ik het goed heb.
En ja ik vind dus bv bij de Tollers waar er veel bb/ee zijn ook duidelijk verschil in pigmentatie van de neus met een Toller die grote B is op de b locus.
Laatst gewijzigd door FullofLove op 16 jul 2015 15:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

FullofLove schreef:Overigens noemt men bb/ee honden bij de Labrador toch Yellow Livers, als ik het goed heb.
En ja ik vind dus bv bij de Tollers, waar veel bb/ee zijn, het pigment van de neuzen ed veel lichter zijn dan bij de Goldens.
Ja, bij de labjes noemen ze dat zo inderdaad. En die BBee-honden verkleuren net zo hard ;)

Bij de Tollers zit het iets anders, daar zijn veel sables, ze hebben geen verdunning van phaeomelanine en de bruinsables hebben eigenlijk de beste vachtkleur. Ze doen daar ook niet moeilijk over de neuskleur, alles mag, en gelukkig maar.
Maar je kunt dus op je vingers natellen dat er zowel bruinsables als zwartsables zijn, en zwarte en bruine recessief gele honden, en de meesten zien dat niet. Het valt ook niet op, alleen soms in het nest.
En gelukkig maar, want al die selectie op niks af is de dood in de pot voor een ras. Een goede hond heeft geen kleur.

Afbeelding

Hutsje
Zeer actief

*Esther schreef:
Hutsje schreef:
*Esther schreef:

Dat is het ook wat mij zo tegenstaat, had het er beter bij kunnen zetten.
Maar het zal wel een weer onder traditie worden geschaard net zoals het feit dat je een Poedel alleen in dat stomme bollen toilet kunt showen. Al schaadt dat de hond zelf op zich niet natuurlijk en dit is echt een onprettige handeling. En vrij staan is zo makkelijk aan te leren, ja...het kost wel wat tijd natuurlijk...

En on topic: een pup die met 8 weken welhaast perfect van bouw is.....er kan nog zoveel veranderen met opgroeien natuurlijk.
staat mij ook erg tegen en ik vind het ook bijzonder flauw dat hier niet op gereageerd wordt.
Afbeelding
truusje
Zeer actief
Contacteer:

Ik wil er graag op reageren....idd ik denk dat het onder hetkopje traditie valt te scharen.
Sommigen houden de cocker zo vast, een ander niet met de hand over de snuit maar onder de snuit....maar het mooiste absoluut is de vrije stand! Dan kun je ook goed de kwispelende staart zien die de cocker behoort te hebben.

Ben het zeker met jullie eens dus!!
Afbeelding

FullofLove
Actief
Contacteer:

Marjoleine schreef:
FullofLove schreef:Overigens noemt men bb/ee honden bij de Labrador toch Yellow Livers, als ik het goed heb.
En ja ik vind dus bv bij de Tollers, waar veel bb/ee zijn, het pigment van de neuzen ed veel lichter zijn dan bij de Goldens.
Ja, bij de labjes noemen ze dat zo inderdaad. En die BBee-honden verkleuren net zo hard ;)

Bij de Tollers zit het iets anders, daar zijn veel sables, ze hebben geen verdunning van phaeomelanine en de bruinsables hebben eigenlijk de beste vachtkleur. Ze doen daar ook niet moeilijk over de neuskleur, alles mag, en gelukkig maar.
Maar je kunt dus op je vingers natellen dat er zowel bruinsables als zwartsables zijn, en zwarte en bruine recessief gele honden, en de meesten zien dat niet. Het valt ook niet op, alleen soms in het nest.
En gelukkig maar, want al die selectie op niks af is de dood in de pot voor een ras. Een goede hond heeft geen kleur.
Met de laatste opmerking kan ik het eens zijn! Maar er is ook bij de cocker altijd gedoe om mogelijk pigmentverlies bij bruin x bruin, bruin x rood. Ik vraag me nu werkelijk af wat ze bedoelen. Waar geeft bruin x bruin pigmentverlies?? En als de rode geen bruin en de bruine geen rood draagt, zijn alle pups zwart. En als ze elkaars kleur wel dragen krijg je idd een nestje met ook wat ze bij de labs dus Yellow Livers noemen..dus bb/ee hondjes, maar is dat erg? Je kan ze ook krijgen uit een zwarte die bruin en rood draagt en een bruine die rood draagt...
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

FullofLove schreef:Maar er is ook bij de cocker altijd gedoe om mogelijk pigmentverlies bij bruin x bruin, bruin x rood. Ik vraag me nu werkelijk af wat ze bedoelen. Waar geeft bruin x bruin pigmentverlies?? En als de rode geen bruin en de bruine geen rood draagt, zijn alle pups zwart. En als ze elkaars kleur wel dragen krijg je idd een nestje met ook wat ze bij de labs dus Yellow Livers noemen..dus bb/ee hondjes, maar is dat erg? Je kan ze ook krijgen uit een zwarte die bruin en rood draagt en een bruine die rood draagt...
Als bruin x bruin pigmentverlies zou geven, hoe kan het dan dat Drenten en Heidewachtels (om er maar een paar te noemen) niet verbleken waar je bij staat?
Het is gewoon onzin en bijgeloof.

Afbeelding

Cockermans
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Cockermans »

...
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Cockermans schreef:...
Je haalt een topic van een jaar oud op om vervolgens niks te zeggen? Bijzonder.
Tenmashi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tenmashi »

Lemuria schreef:
Gisteren stond er nog wel wat, iets met dat ze eerst die hond had maar deze vanwege omstandigheden een ander baasje heeft gekregen maar dit niet via de fokker had vernomen. Of zo. :19:

Oftewel weer lekker puntjes posten. :pop:
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Tenmashi schreef:
Lemuria schreef:
Gisteren stond er nog wel wat, iets met dat ze eerst die hond had maar deze vanwege omstandigheden een ander baasje heeft gekregen maar dit niet via de fokker had vernomen. Of zo. :19:

Oftewel weer lekker puntjes posten. :pop:
Zoiets ja.
Lemuria

Noob. Als je bericht de laatste in het topic is kun je die ook gewoon verwijderen :roll:
truusje
Zeer actief
Contacteer:

Toevallig dat ik weer even op het forum ben........

Mevr. Cockermans denk ik te kennen, gezien hier bovenstaand gegeven. Zij was idd het eerste baasje van deze pup......ze kwam wekelijks op bezoek en ik heb , vanzelfsprekend, veel tijd in deze mevrouw gestoken. Ze was er helemaal blij mee. Ik was ook blij met haar want ze had al veel ervaringen met cockers. Met de 8 weken bracht ik de pup naar haar toe. De dag erna echter belde ze me op.....wegens gezondheids redenen kon ze de pup toch niet hebben. Ik heb verder niets gevraagd.....de pup kwam diezelfde dag nog terug....het geld terug geven en haar het allerbeste gewenst.

Nieuwe eigenaren dienden zich al snel aan. Leuke en goede mensen waar ik het hele jaar door goed contact mee heb gehouden. Deze pup is nu uitgegroeid tot een mooie dame......en over enkele weken komt ze bij mij logeren!!

Helaas vermoed ik dat het voor mevr. Cockermans heel lastig is geweest om afstand te nemen van deze pup........kreeg vorige week plotseling een mailtje van haar waarom ik haar niet had medegedeeld waar deze pup was terecht gekomen. En dat ze via via daar zelf was achter gekomen. Ze vond het helemaal niet netjes van mij dat ik haar dat niet had vermeld en dat ik het haar kwalijk nam dat zij die pup niet kon houden......dat was haar aanname.

Nou goed....ik heb haar netjes terug gemaild dat ik haar absoluut nooit iets kwalijk heb genomen.

Maar wel een beetje vreemd dat ze dit via Hondenforum moet vermelden?
Afbeelding

Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sas »

oh juist.

God, ik heb soms echt medelijdend met jullie als fokkers zijnde hoor. Wat een potloden zitten er tussen.
Afbeelding
Lemuria

Wat Sas zegt...jeses zeg :roll: Vanwege gezondheidsredenen een pup na een dag alweer retouren en wel nog 5 andere Cockers hebben. Dat kan dan weer wel. Lekker negeren hoor.
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”