Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Reekalfjes prooi voor honden

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: Reekalfjes prooi voor honden

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

gonnie schreef:
toots schreef:Mensen die hun honden niet bij zich kunnen roepen of houden.
Hou ze lekker aangelijnd. Het is niet de bedoeling dat ze andere dieren dood bijten of voor overlast zorgen.
In het bos ben je wel degelijk te gast met je hond-en net als de mountainbiker of de fietser.

Ja honden zouden moeten kunnen spelen, rennen, ravotten etc maar niet ten koste van alles.
Dat maak ik nog wel zelf uit of ik ze los of aangelijnd uitlaat. In de wijk altijd aan de lijn maar in het bos toch echt los.

Mijn honden laten joggers, fietsers, wandelaars en Ruiters' met rust. Maar als er een konijntje oversteekt in het stadspark (heet het Schollebos, maar is een park) dan gaan ze er toch echt wel achterna en voor die ene keer in de zoveel tijd ga ik mijn honden niet hun hele leven aangelijnd houden.

Moeten mensen die schattige konijntjes daar maar niet dumpen als ze op vakantie willen.

Maar ik moet zeggen het laatste jaar jagen ze niet echt meer, tenminste ze gaan de bosjes niet meer in.
Tama ziet namelijk niet zo goed meer.
En Jarah heeft wat anders te doen, die ruimt de drollen van andere honden op en eet al het barbequeafval op.

Ze hebben in de tien/elf jaar misschien met zijn drieën drie konijntjes buitgemaakt. Nou daar lig ik niet wakker van.
Daar ga ik ze niet hun hele leven voor aan de lijn houden.

Dan moet je ook niet zeiken als iemand er ook zo over waarvan haar hond jou hond bijt of jou bijt en voor die enkele keer dat ze toe slaan ach daar ga je ze niet hun hele leven voor aangelijnd houden toch? Want ze maken zelf wel uit waar ze de hond los laten. Je kunt ook respect hebben voor de natuur. En je honden gewoon opvoeden. Dan kun je ze loslaten zonder dat ze voor overlast zorgen of voor dode dieren.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
nyckle
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 airedale terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door nyckle »

Oei, niet te heftig dames.

Jagen is het bemachtigen of het pogen tot bemachtigen van wild.

Als hondenbezitter, ben je verantwoordelijk voor wat je woef doet. Als je hond achter dieren aan gaat, is dat jagen. Of nog beter gezegd, stropen.
Stropen is diefstal in de letter van de wet.

Dus sommige christenen hebben de hemel niet gehaald, omdat ze hun hond hebben laten stelen. Ze wisten het niet, maar toch.

Gelukkig is er een aflaat. Alle schulden worden jullie vergeven.

Let verdomme eens op., voor je een hond laat stropen! En verberg je kop niet in onschuld. Biecht op in je kerk ik heb gestolen.

Ja, ben ik even heftig.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

In het Schollebos zitten bij mijn weten geen reeën ;) Grootste wild daar zijn inderdaad de konijnen, waarvan een groot deel afstamt van gedumpte konijnen.
En wat betreft het privilege of recht: ik vind loslopen een privilege: alleen toegestaan als je hond zich kan gedragen. Dus goed gedrag = privilege van loslopen. Als het een recht is, moet je niet zeuren als er honden rondlopen die niet onder appel staan
nyckle
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 airedale terrier

Ongelezen bericht door nyckle »

Fotogravinnetje schreef:In het Schollebos zitten bij mijn weten geen reeën ;) Grootste wild daar zijn inderdaad de konijnen, waarvan een groot deel afstamt van gedumpte konijnen.
En wat betreft het privilege of recht: ik vind loslopen een privilege: alleen toegestaan als je hond zich kan gedragen. Dus goed gedrag = privilege van loslopen. Als het een recht is, moet je niet zeuren als er honden rondlopen die niet onder appel staan
Los lopen is inderdaad een privilege. Waar dan ook. Het loslaten lopen van konijnen, is een heel ander probleem.

Het mag niet een privilege zijn om dan maar je hond achter die konijnen aan te laten gaan.
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Hier op ons land en de aangrenzende landen lopen heel veel reeen. Ik zie er elke dag minstens 5 of meer. S'morgens sta ik vaak oog in oog met ze als ik met de honden loop of de paarden naar buiten doe. Mijn honden mogen daar absoluut niet achteraan rennen. Dat weten ze ook en ze doen dat dus ook niet. Maar ik zie wel andere honden er achteraan rennen en dat vind ik erg jammer. Die beestjes zijn helemaal in paniek en rennen dwars door alle draden heen. Snap niet dat je als eigenaar dat toestaat. Hou ze dan gewoon aan de riem als je ze niet onder controle hebt.
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

toots schreef:
gonnie schreef:
toots schreef:Mensen die hun honden niet bij zich kunnen roepen of houden.
Hou ze lekker aangelijnd. Het is niet de bedoeling dat ze andere dieren dood bijten of voor overlast zorgen.
In het bos ben je wel degelijk te gast met je hond-en net als de mountainbiker of de fietser.

Ja honden zouden moeten kunnen spelen, rennen, ravotten etc maar niet ten koste van alles.
Dat maak ik nog wel zelf uit of ik ze los of aangelijnd uitlaat. In de wijk altijd aan de lijn maar in het bos toch echt los.

Mijn honden laten joggers, fietsers, wandelaars en Ruiters' met rust. Maar als er een konijntje oversteekt in het stadspark (heet het Schollebos, maar is een park) dan gaan ze er toch echt wel achterna en voor die ene keer in de zoveel tijd ga ik mijn honden niet hun hele leven aangelijnd houden.

Moeten mensen die schattige konijntjes daar maar niet dumpen als ze op vakantie willen.

Maar ik moet zeggen het laatste jaar jagen ze niet echt meer, tenminste ze gaan de bosjes niet meer in.
Tama ziet namelijk niet zo goed meer.
En Jarah heeft wat anders te doen, die ruimt de drollen van andere honden op en eet al het barbequeafval op.

Ze hebben in de tien/elf jaar misschien met zijn drieën drie konijntjes buitgemaakt. Nou daar lig ik niet wakker van.
Daar ga ik ze niet hun hele leven voor aan de lijn houden.

Dan moet je ook niet zeiken als iemand er ook zo over waarvan haar hond jou hond bijt of jou bijt en voor die enkele keer dat ze toe slaan ach daar ga je ze niet hun hele leven voor aangelijnd houden toch? Want ze maken zelf wel uit waar ze de hond los laten. Je kunt ook respect hebben voor de natuur. En je honden gewoon opvoeden. Dan kun je ze loslaten zonder dat ze voor overlast zorgen of voor dode dieren.
Zeiken nog wel. Hahaha, ik heb nog nooit iemand verrot gescholden waarvan de hond mijn honden of mijzelf gebeten heeft.

Mijn honden doen waar ze ooit voor gefokt zijn. En ze luisteren prima, behalve Jarah dan die doet haar hele leven al wat ze zelf wilt, die is voor geen enkele correctie of wat dan ook gevoelig, als ze eten ruikt in het bos is ze weg, en mijn ervaring is dat ik dan beter gewoon door kan lopen want als ik haar ga halen krijg ik haar niet te pakken en slikt ze alles in een keer door.
Als ik doorloop en niks meer laat horen is ze eerder terug.

En Jarah heeft heel veel respect voor de natuur ze ruimt namelijk alle afval op die mensen in het bos dumpen na hun gezellige barbecueavondje. Hahaha.

En ik moet zeggen sinds Tama staar heeft zoekt ze niet meer naar konijnen, maar ze is ook niet echt happy meer, heel af en toe gaan ze er dus nog wel achteraan als er net eentje het pad oversteekt maar zijn dan heel snel weer terug. Nog binnen een minuut.

Dus eigenlijk vond ik het voor Tama leuker toen ze nog goed kon zien, nu sjokt ze maar zo beetje mee, het is zo inderdaad rustiger lopen want die andere twee jagen van zichzelf niet die doen alleen maar mee.

En hier in Capele zorgen konijnen voor overlast ( ze ondergraven gebouwen en zo, dus ik denk niet dat ik er ooit een prent voor ga krijgen. Sterker nog in het Hitlandbos zei een boswachter dat hij er begrip voor had dat honden achter hazen en konijnen aan gaan, zijn eigen hond deed het ook.

Er heeft hier trouwens al eens een oproep in de krant gestaan om geen konijnen e.d. te dumpen in het bos.
Cavia's dumpen ze ook in het bos.

Ach, als de enige tekortkoming is dat ze eens in de tig jaar een konijntje vangen zie ik het probleem niet zo. Het is niet dat ze constant lopen te jagen. En ze aten ze ook op dus het is niet zo dat ze ze alleen dood beten en ze dan lieten liggen.

En katten zien ze meestal alleen in de wijk en dan lopen ze aan de lijn.
Als ze in het bos een kat zien vlucht die kat een boom in. Maar in al die jaren heb ik in het bos maar drie keer een kat gezien. O, en een keer had een vrouw een kat bij zich, gelukkig had ze die opgepakt toen ze ons aan zag komen en hadden mijn honden de kat niet gezien.

Diefstal vind ik nogal een groot woord, mensen dumpen hun konijnen dus die zijn dan van niemand meer.

En in de natuur is het eten of gegeten worden.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

nyckle schreef:Oei, niet te heftig dames.

Jagen is het bemachtigen of het pogen tot bemachtigen van wild.

Als hondenbezitter, ben je verantwoordelijk voor wat je woef doet. Als je hond achter dieren aan gaat, is dat jagen. Of nog beter gezegd, stropen.
Stropen is diefstal in de letter van de wet.

Dus sommige christenen hebben de hemel niet gehaald, omdat ze hun hond hebben laten stelen. Ze wisten het niet, maar toch.

Gelukkig is er een aflaat. Alle schulden worden jullie vergeven.

Let verdomme eens op., voor je een hond laat stropen! En verberg je kop niet in onschuld. Biecht op in je kerk ik heb gestolen.

Ja, ben ik even heftig.
Stropen bestaat niet. Door wetten, gecreëerd door mensen kon de adel jagen zonder lastig gevallen te worden door het gepeupel. Als je dan zo nodig God uit de hoek moet toveren weet je dat die mensen wetjes overruled zijn door God.
Hij schiep het wild zodat de mensen deze kon eten om te overleven. De vinder is de rechthebbende. De res nullius voorwaarde dus. Als imker weet je dat deze voorwaarde in de meeste gevallen nu ook nog geld voor een zwerm bijen die ik onbeheerd aantref. Maar dat even terzijde.
In de huidige tijd vind ik die wetjes wel goed inzake het jagen. We leven tenslotte niet meer met slechts 1,2 miljoen mensen in Nederland.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

gonnie schreef:Moeten mensen die schattige konijntjes daar maar niet dumpen als ze op vakantie willen.
Dat klopt: het lijkt wel of iedereen voor de zomer vakantie van z'n konijn af moet en voor de kerstvakantie van de fazant.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

korthaar schreef:
Tara schreef:Mensen hebben gewoon geen flauw benul en vaak interesseert het ze ook gewoon helemaal niet.
Deze zin pik ik er even tussenuit:
De boswachter doet een oproep aan alle hondenbezitters. „Houd uw dieren deze periode extra in de gaten.”
Houd godverdomme gewoon altijd je honden in de gaten, reekalveren liggen niet op bospaden, die liggen verscholen in de dekking en dáárom heb je je honden gewoon niet buiten de paden te laten struinen. Nu niet, en anders ook niet.
Waarom moet je daar nu zo bij vloeken?
Gezegende zondag verder.
Waaron niet .? Je kunt toch ook wel een beetje rekening houden met mensen die niet geloven. :hmmm:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

bouvierpoedel schreef:
korthaar schreef:
Tara schreef:Mensen hebben gewoon geen flauw benul en vaak interesseert het ze ook gewoon helemaal niet.
Deze zin pik ik er even tussenuit:
De boswachter doet een oproep aan alle hondenbezitters. „Houd uw dieren deze periode extra in de gaten.”
Houd godverdomme gewoon altijd je honden in de gaten, reekalveren liggen niet op bospaden, die liggen verscholen in de dekking en dáárom heb je je honden gewoon niet buiten de paden te laten struinen. Nu niet, en anders ook niet.
Waarom moet je daar nu zo bij vloeken?
Gezegende zondag verder.
Waaron niet .? Je kunt toch ook wel een beetje rekening houden met mensen die niet geloven. :hmmm:
Goedemorgen, God zij met u.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Chihuahua-paws
Zeer actief

gonnie schreef:

Klopt.
Maar wij houden onze honden en die leven niet in de natuur.
Als er hier een wolven familie zou leven die herten zouden doden en opeten worden die afgemaakt.

Je hebt het over gedumpte konijnen je haalt er allerlei dingen bij. Het gaat hier over jonge hertjes die gebeten worden door honden die eigenlijk onder appel zouden moeten staan. Als je ergens gaat lopen zorg je er maar voor dat er niks gebeurd en dat alles veilig zit. Als er aangegeven wordt door borden dat je hond niet los mag i.v.m het broed seizoen wat in dit gebied zo is dan bepaal je dus helemaal niet zelf dat je hond los mag. Er zijn namelijk regels die dat al voor jou bepaald hebben. Kun je je daar niet aan houden of wil je dat niet? en grijpt jou hond zo,n diertje uit zijn leefomgeving en verstoord het daar de orde. Mag er van mij veel strenger ingegrepen worden dan een boete hoor.

gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

toots schreef:
gonnie schreef:

Klopt.
Maar wij houden onze honden en die leven niet in de natuur.
Als er hier een wolven familie zou leven die herten zouden doden en opeten worden die afgemaakt.

Je hebt het over gedumpte konijnen je haalt er allerlei dingen bij. Het gaat hier over jonge hertjes die gebeten worden door honden die eigenlijk onder appel zouden moeten staan. Als je ergens gaat lopen zorg je er maar voor dat er niks gebeurd en dat alles veilig zit. Als er aangegeven wordt door borden dat je hond niet los mag i.v.m het broed seizoen wat in dit gebied zo is dan bepaal je dus helemaal niet zelf dat je hond los mag. Er zijn namelijk regels die dat al voor jou bepaald hebben. Kun je je daar niet aan houden of wil je dat niet? en grijpt jou hond zo,n diertje uit zijn leefomgeving en verstoord het daar de orde. Mag er van mij veel strenger ingegrepen worden dan een boete hoor.
Volgens mij hadden sommigen het ook over konijnen.

Maar goed hier is het bos losloopgebied, ook tijdens het broedseizoen, sinds een jaar of drie. Omdat de honden in de wijk sinds die tijd niet meer los mogen buiten dan de aangegeven losloopstroken die allemaal langs fietspaden, parkeerplaatsen of wegen liggen.

Sterker nog ze maaien in het bos tijdens het broedseizoen ook het riet weg langs het water.

Ik ga echt niet wakker liggen van dat ene konijntje hoor wat ze eens in de tig jaar te pakken krijgen, zal wel een ziek of zwak konijntje zijn dan.
In Capelle aan den IJssel lopen de konijnen door heel Capelle dan kan je je hond dus nergens los laten.

En zoals ik al zei: hier lopen geen reeën, mensen hebben weleens een vos gezien in het Hitland en het
Schollebos.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Chihuahua-paws
Zeer actief

Het gaat hier over het gebied waar de reekalfjes zijn doodgebeten.
En waar dus geen losloopgebied is in dit seizoen.

Maargoed jij laat je honden los in losloopgied niks mis mee. Maar daar ging het dus niet om ;)

Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Losloopgebied of niet, mijne gaan niet los als ik zie dat ze wild ruiken of weet dat er wild zit. Ik zal ze nooit los laten in het bos. Zelfs in 't Leesten vond ik het eng.
De duinen ook, echt niet. Als we naar het strand gaan lopen we een meter naast de zee, en al komt de wind uit de duinen waaien ben ik ook heel voorzichtig en extreem alert.

Zelfs velden waar eenden in de slootkant zitten kom ik niet meer, Manu plukt ze zo uit de sloot en maakt er een sport van.
Broedseizoen is voor ons nu een no go. In de winter kan hij best langs slootkanten los, maar 's zomers met alle eenden, kuikens en eieren binnen bereik blijft hij lekker aan de lijn.

Ik vind het verschrikkelijk als er iets gewond raakt of zelfs dood door toedoen van mijn dieren. Natuurlijk zijn er zat eenden, konijnen en meerkoeten, maar ook zat honden. En hij krijgt zijn portie thuis dus het is absoluut niet nodig. Al had Uma nou een konijn gepakt toen ze 2 weken in haar eentje rond zwierf :hmmm: Maar die doodt niet blijkbaar.
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

Ik denk dat de "dumpers" er niet zo van wakker zullen liggen.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

runninggirl schreef: Op het platteland zitten ze echt wel heel veel hier.
Ze zitten overal.
Ik was laatst laat, liet mijn honden nog even een klein stukje lopen in het bos, struikel op de parkeerplaats bijna over een vos.
Op de terugweg had ik ze net aan de lijn, stap de parkeerplaats op, staat er een ree :80:
En dat is dus 50 meter van de uitvalsweg naar de snelweg.

Vorig jaar draaide Mir de oprit naar huis op, had ze een ree op de motorkap. Dat is 100 meter van de woonwijk af.
Die man van het schadebedrijf (1400 euro schade, dankuwel) vertelde dat hij er zeker 3 per maand had.
De reeën en ook herten lopen hier gewoon door de wijk op sommige plekken.
Om over vossen en zo maar te zwijgen.
Wezels, marters en bunzings zitten hier ook volop. Allemaal op 100 meter of minder van de woonwijken.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Hier zijn ook overal reeën. Dan zou ik de honden hier nooit meer ergens los mogen laten. Maar de reeën zie je hier maar zelden. Helaas klapt er wel eens op een auto. Dat vind ik erg.

Ik ben in ieder geval blij dat ik kan voorkomen dat mijn honden achter reeën aan gaan, ondanks dat ze los lopen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
bouvierpoedel
Zeer actief

Overal vallen doden waarom dan niet bij de ree.?
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Ben ik nou de enige die zich niet voor kan stellen dat er zoveel reeën worden doodgebeten door honden ?
Wat hier loopt te wandelen in gebieden waar reeën lopen is of gewoon lekker met de baas bezig of te vet, te klein of te langzaam om een ree te pakken. Een enkele uitzondering daargelaten. Ik ben wel eens aangesproken door de boswachter die vertelde dat er reeën door honden waren gedood, dat was een aantal jaren terug in een strenge winter. Die reeën waren helemaal niet door honden gedood, die waren gewoon van de honger gestorven en daarna aangevreten door dieren. Dat weet ik want ik had er zelf twee zien liggen toen ze nog heel waren. Mijn honden vreten ook karkassen die ze vinden als ze de kans krijgen.
Veel honden gaan ergens achteraan als ze iets zien rennen, jonge reetjes liggen ergens verscholen als ze nog door hun moeder gezoogd worden en als ze oud genoeg zijn om daar niet meer te liggen kunnen ze heel hard rennen. Hoeveel honden kunnen zo'n reetje dan nog pakken ?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
bouvierpoedel
Zeer actief

sirene schreef:Ben ik nou de enige die zich niet voor kan stellen dat er zoveel reeën worden doodgebeten door honden ?
Wat hier loopt te wandelen in gebieden waar reeën lopen is of gewoon lekker met de baas bezig of te vet, te klein of te langzaam om een ree te pakken. Een enkele uitzondering daargelaten. Ik ben wel eens aangesproken door de boswachter die vertelde dat er reeën door honden waren gedood, dat was een aantal jaren terug in een strenge winter. Die reeën waren helemaal niet door honden gedood, die waren gewoon van de honger gestorven en daarna aangevreten door dieren. Dat weet ik want ik had er zelf twee zien liggen toen ze nog heel waren. Mijn honden vreten ook karkassen die ze vinden als ze de kans krijgen.
Veel honden gaan ergens achteraan als ze iets zien rennen, jonge reetjes liggen ergens verscholen als ze nog door hun moeder gezoogd worden en als ze oud genoeg zijn om daar niet meer te liggen kunnen ze heel hard rennen. Hoeveel honden kunnen zo'n reetje dan nog pakken ?
Geloof er ook niet veel van hoor dat er zoveel worden doodgebeten.
Jachtopzieners en boswachters hebben toch al de schurft aan wandelaars en honden op hun grondgebied.
Dus die zullen het wel een beetje aandikken om het geloofwaardig te maken.
bouvierpoedel
Zeer actief

Heavy schreef:Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit kom ik tegen tijdens het wandelen mét hond :wink:
Zijn natuurlijk wel foto's nadat jouw honden alle kalfjes hebben opgevroten. :hmmm:
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Ja, ik kom ze ook tegen hoor. En ze blijven heel lang staan. Maar als we heel dicht in de buurt komen of de honden gaan opgewonden doen, dan rennen ze heel hard weg.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

sirene schreef:Ja, ik kom ze ook tegen hoor. En ze blijven heel lang staan. Maar als we heel dicht in de buurt komen of de honden gaan opgewonden doen, dan rennen ze heel hard weg.

Ja, maar de reekalfjes waar het artikel over ging natuurlijk niet.
bouvierpoedel
Zeer actief

Heavy schreef:
sirene schreef:Ja, ik kom ze ook tegen hoor. En ze blijven heel lang staan. Maar als we heel dicht in de buurt komen of de honden gaan opgewonden doen, dan rennen ze heel hard weg.
Dat weet ik niet want ik kom niet dichterbij maar loop de andere kant op :wink:
Je woond wel mooi.
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

bouvierpoedel schreef:
sirene schreef:Ben ik nou de enige die zich niet voor kan stellen dat er zoveel reeën worden doodgebeten door honden ?
Geloof er ook niet veel van hoor dat er zoveel worden doodgebeten.
Jachtopzieners en boswachters hebben toch al de schurft aan wandelaars en honden op hun grondgebied.
Dus die zullen het wel een beetje aandikken om het geloofwaardig te maken.
Wou net zeggen: je hond loopt eerder een jachthut ondersteboven als een Ree.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik heb in Friesland eens een dood reekalf gevonden, na een enorme storm.
Die heb ik dus meegenomen want geheid dat mensen anders gaan gillen dat honden dat hadden gedaan. Nou, echt niet, na storm en onweer en drie uur enorme hoosbuien gaat zo'n dingetje van een paar dagen soms ook gewoon dood. :19:
Toen ik dat beestje vond was hij volkomen onbeschadigd.
Mensen doen vaak meteen hysterisch.

Dus nee, sirene, ik geloof het ook niet zo.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Nanna schreef:Ik denk dat er veel meer terecht komen in dorsmachines, maar ja, dat is voor de Groene Taliban natuurlijk niet zo lekker gillen.
:LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
JYBD
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door JYBD »

Hier is een paar weken geleden een reekalf gevonden in het bos, buiten losloopgebied die wel degelijk doodgebeten was door een hond. Dus hier gebeurt het gewoon wel.
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

JYBD schreef:Hier is een paar weken geleden een reekalf gevonden in het bos, buiten losloopgebied die wel degelijk doodgebeten was door een hond. Dus hier gebeurt het gewoon wel.
Hier was het vorig jaar goed raak.

http://www.wereldregio.nl/2015/04/14/ex ... n-reekalf/

Boswachters van Staatsbosbeheer en Natuurmonumenten vragen extra aandacht voor de jonge reeën en damherten, met name omdat ze flink verstoord kunnen worden door loslopende honden.Helaas werd er vorige week in het Veerse Bos bij Staatsbosbeheer een reekalfje gevonden, met ernstige beten, waarschijnlijk toegebracht door een hond. En dit weekend troffen kinderen op een wandelroute van de Boswachterij Westerschouwen een ree aan, waarvan de buik open lag en de oren ontbraken. Het dier leefde nog, maar is later aan de verwondingen overleden. Ook is er een doodgebeten damhert gevonden.
bouvierpoedel
Zeer actief

Nanna schreef:Ik geloof er ook geen reet van want reekalfjes zijn per definitie geurloos. Geen ene hond zal zo'n verdekt liggend kalf opmerken.
Ik denk dat er veel meer terecht komen in dorsmachines, maar ja, dat is voor de Groene Taliban natuurlijk niet zo lekker gillen.
Wil je boerin Iones over de zeik heen helpen. :engel:
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”