Een heerlijke vrije en blije pup waar we niet meer zonder kunnen
Alleen vind deze kleine meneer het niet zo leuk om naar buiten te gaan. Met de zindelijkheid op zich gaat het goed. Of het door onze consequentie komt of omdat het kwartje begint te vallen laten we maar in het midden maar er gebeuren weinig ongelukjes binnen.
Alleen wilt Skittle na zijn behoefte het liefste met grote sprint weer richting huis. Hij vind het helemaal niet leuk om buiten te lopen. Ik zie geen tekenen dat hij bang is. Als hij niet met zijn kont op de grond geplakt zit loopt hij kwispelend mee, andere honden, mensen en kinderen wilt hij altijd graag even bij kijken en hij is jiet schrikkerig door auto's e.d of herstelt zichzelf op een normale manier. Wel gaat hij zacht janken en verzet zich om verder te lopen. Op echter worstelingen met de riem laat ik het niet aankomen.
Wat ik doe/probeer:
- geen lange wandelingen nog, max 10 minuten
- onder lichte dwang stukje meetrekken (niet sleuren maar spanning op de riem) en belonen bij meelopen zonder piepen. Beloon dan blij met m'n stem.
- andere vertrouwde mensen en honden opzoeken omdat hij dit leuk lijkt te vinden, kortom, buiten zie je leuke dingen
- buiten trainen met clicker en eetbare beloning
- uitdagen te lopen met takjes, speeltjes, gek doen
En maar belonen en belonen wanneer er wat vrolijke stapjes gedaan worden...
Ik zie weinig veranderingen nog. Ik zal vast te snel willen maar vraag me nu wel af of ik goed bezig ben.