Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Buiten leuker maken...

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Skittle
Vaste gebruiker

Buiten leuker maken...

Ongelezen bericht door Skittle »

Skittle (cavalier) is vandaag 10 weken en sinds 2,5 week bij ons.

Een heerlijke vrije en blije pup waar we niet meer zonder kunnen :I:

Alleen vind deze kleine meneer het niet zo leuk om naar buiten te gaan. Met de zindelijkheid op zich gaat het goed. Of het door onze consequentie komt of omdat het kwartje begint te vallen laten we maar in het midden maar er gebeuren weinig ongelukjes binnen.

Alleen wilt Skittle na zijn behoefte het liefste met grote sprint weer richting huis. Hij vind het helemaal niet leuk om buiten te lopen. Ik zie geen tekenen dat hij bang is. Als hij niet met zijn kont op de grond geplakt zit loopt hij kwispelend mee, andere honden, mensen en kinderen wilt hij altijd graag even bij kijken en hij is jiet schrikkerig door auto's e.d of herstelt zichzelf op een normale manier. Wel gaat hij zacht janken en verzet zich om verder te lopen. Op echter worstelingen met de riem laat ik het niet aankomen.

Wat ik doe/probeer:
- geen lange wandelingen nog, max 10 minuten
- onder lichte dwang stukje meetrekken (niet sleuren maar spanning op de riem) en belonen bij meelopen zonder piepen. Beloon dan blij met m'n stem.
- andere vertrouwde mensen en honden opzoeken omdat hij dit leuk lijkt te vinden, kortom, buiten zie je leuke dingen
- buiten trainen met clicker en eetbare beloning
- uitdagen te lopen met takjes, speeltjes, gek doen

En maar belonen en belonen wanneer er wat vrolijke stapjes gedaan worden...

Ik zie weinig veranderingen nog. Ik zal vast te snel willen maar vraag me nu wel af of ik goed bezig ben.
dagmar88
Zeer actief

Re: Buiten leuker maken...

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:U: Dat is volstrekt normaal. Gewoon optillen en een stuk van huis weer neerzetten.
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Kleine puppies willen vaak niet wandelen want ze zijn geboren met het instinct om in de buurt van het veilige nest te blijven. Ze willen dus weer terug naar huis. Daar groeien ze vanzelf overheen dus ik zou er geen trainingsprogramma met clickeren en weet ik wat op los laten want je maakt alleen maar een probleem waar het niet is.

Mijn pup van 4 maanden vind wandelen inmiddels helemaal tof en wordt al blij als ik het riempje tevoorschijn haal. Maar met 10 weken vond ze het maar niks. Wat ik deed was bij de voordeur optillen, een stukje lopen met pup op de arm, neerzetten en dan zelf naar huis laten lopen. Want terug naar huis willen ze meestal wel. Zo maak je het ook niet groter dan het is. Wat ook helpt om ergens naar toe te rijden en daar te gaan wandelen. Dan weet pup niet meer waar het huis is en hobbelt gezellig met je mee. Meestal dan toch.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Het is volkomen normaal voor zo'n kleine gup. Bij mijn pup heeft het ook een paar weken geduurd voordat ze graag ging lopen buiten.
Bij mij hielp het heel goed door haar eerst op te tillen, en de terugweg te laten lopen.
Ik ben er ook voor om het lopen aan een riem pas later te leren bij pups. Met Mayke was ik wel genoodzaakt haar vaak aangelijnd te houden, maar waar het kon ging ze los. Laat ze de wereld maar ontdekken op hun eigen tempo en zo leren ze al vroeg om bij hun baas te blijven. Jong geleerd is oud gedaan.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”