Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zal hond huis en gezin ook beschermen tegen bekende?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Zal hond huis en gezin ook beschermen tegen bekende?

Ongelezen bericht door blondie »

Zelf wel meegemaakt dat tot 2x toe een bekende in huis stond, of het huis binnen wilde komen en 1x werd ik verrast en de "waakhond" ook. Maar zodra de hond mijn verwarring opmerkte stond hij niet te kwispelen voor de ongenode gast, maar werd er gewaarschuwd en stond hij er.
Een ander persoon wilde koste wat kost binnen komen en dacht omdat hij de hond kende dat die hem niets zou doen. Het is dat ik voor de hond ging staan, maar de meneer koos toch maar eieren voor zijn geld. Lieve zachte hond, keek en reageerde ineens niet meer zo lief :wink:

De meeste honden voelen toch wel goed aan wanneer iets ok is, en wanneer niet.
Wolfsblut
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

flamme schreef:Ik zou eerder bang zijn dat ze iets eetbaars over het hek zouden gooien met wat erin.
Denk dat een hond van dit type wel aanvoelt dat er iets niet pluis is als buurman het terrein opkomt. Maar iets eetbaars waarvan ze niet zien waar het vanaf komt en wat heerlijk ruikt?? Geen idee wat ze daarmee doen.
Dat is ook mijn grootste angst. Dat is de enige reden dat ik ze nog maar weinig buiten laat. 's-Nachts helemaal niet meer. Met een snelwerkend vergif in een stukje vlees hoeven kwaadwillenden niet langer dan 10 minuten te wachten voordat ze kunnen toeslaan.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Ik had afgelopen zomer een bekende te logeren.
Honden kennen haar en vinden haar leuk, ze was er ook al een paar dagen.
1 avond was ik ziek en ging naar bed, vriendin zou wel uitgaan en had een sleutel mee.
Maar mooi dat ik midden in de nacht mijn bed uit kon komen om te zeggen dat het goed was, de honden lieten haar niet binnen, en dan heb ik nog labradors.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Mijn witje pinde man serieus vast toen hij me (per ongeluk) heel erg zeer deed.
Tanden op zijn been, nét niet doorbijten en waarschuwend grommen. Pas toen ik zei dat het goed was liet ze los.
En ze houdt van man.
Maar mij zeer doen? Dan grijpt ze in. Ik had het absoluut niet verwacht, maar ze doet het dus wel.
Ik ga dus mee met de meerderheid. Al moet je het inderdaad niet willen.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol

Ongelezen bericht door Cindy52 »

Nou in alle eerlijkheid wil ik het wel, ik woon in de middle of nowhere en volgens de spaanse wetgeving ben je heel erg fout als je bij iemand binnendringt en als de hond je dan grijpt is het helaas pindakaas voor de indringer die regelrecht de bak ingebonjourd wordt. Nederland doet het omgedraaide, de crimineel wordt het slachtoffer op het moment dat je hond ingrijpt. Wat mij betreft de omgekeerde wereld !
Gimmick
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gimmick »

Hier een amstaff die mij feilloos aanvoelt. Als ik twijfel over de betreffende persoon dan komt zij in actie. Laatst een (voor ons bekende) man aan de deur die ik niet helemaal vertrouwde. Gimmick naast me maar ze schakelde van en een over enthousiast blij ei naar modus "godnondeju wat kom jij hier doen en lazer nu maar snel op voordat ik je compleet opvreet"

Dus ik denk echt wel dat je hond het aanvoelt hoor.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Alhomaro
Actief
Mijn ras(sen): Catalaanse herder, Kuvasz en Havanezer

Ongelezen bericht door Alhomaro »

Ik merk nu ook, dat ze hem volledig negeert als hij langs mijn tuin loopt. Voorheen wist ze niet hoe snel ze naar het hek moest rennen om aangehaald te worden door hem. Maar dat is er nu niet meer bij. Dus ik denk inderdaad, dat ze het al lang doorheeft.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Natuurlijk heeft ze dat door.
Mijn wetters (ook erfhonden) zijn reuze gezellig maar niet als ze alleen zijn.
Zo vond ik de glazenwasser laatst vastgepind tegen het hek, die wandelde binnen met zijn ladder en had niet gemerkt dat Chaconne onder een struik lag.
Hij mocht er niet meer uit :LOL:
Nou is dat een verstandige jongen, die bewoog niet, en ik was boven dus ik kon hem ontzetten.
Ik weet zeker dat ze hier de boel prima veilig houden als ik er niet ben.
En dat doet de hond van TS 200% zeker weten ook. Al moet je het in dit geval inderdaad niet willen.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Gezien de beschrijvingen van de TS inclusief dat de hond moet worden opgesloten bij bepaald bezoek, dan denk ik ook wel dat de hond zal optreden tegen de buurman.

Toch denk ik wel dat een hoop mensen hun eigen hond overschatten, veel honden zijn waaks en slaan aan. Maar als iemand met veel overredingskracht binnen stapt, dan houden de meeste honden het toch echt voor gezien. Alleen wanneer de persoon in kwestie angstig is, durft de hond door te zetten.
Als je zelf aanwezig bent en iemand bedreigt je, dan voelt een hond zich enorm gesterkt doordat je erbij bent
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Als ik dat type honden een beetje inschat weten die donders goed als er wat geregeld moet worden. Niet dat je dat wil, en verstandig ook.

Ik weet dat ze het hier ook wel doen. Bijna een keer gebeurd, het is dat Leon er met zijn neus bovenop stond en Indy vertelde dat ze beter haar bek dicht kon houden :wink:
Ook had ik pas een schampschot van haar toen ik Leon een zet voor zijn hol gaf, haha.
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Miranda schreef:Mijn witje pinde man serieus vast toen hij me (per ongeluk) heel erg zeer deed.
Tanden op zijn been, nét niet doorbijten en waarschuwend grommen. Pas toen ik zei dat het goed was liet ze los.
En ze houdt van man.
Maar mij zeer doen? Dan grijpt ze in. Ik had het absoluut niet verwacht, maar ze doet het dus wel.

Maar dat houd dus ook in dat honden niet reageren omdat ze zich realiseren dat de persoon wel of geen kwaad in de zin heeft , want ik ga er zomaar vanuit dat jouw man dat niet had :wink:
Ik denk wel dat honden kunnen reageren op spanningen en situaties maar niet omdat ze de gevolgen daarvan kunnen inzien.
Het zou zomaar kunnen gebeuren dat als ik onwel zou worden tijdens het honden uitlaten Rio en Abra niemand bij mij in de buurt willen laten, ook de personen die willen helpen niet, ik denk dat ze dat onderscheid namelijk niet kunnen maken.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Tineke schreef:
Miranda schreef:Mijn witje pinde man serieus vast toen hij me (per ongeluk) heel erg zeer deed.
En ze houdt van man.

Maar dat houd dus ook in dat honden niet reageren omdat ze zich realiseren dat de persoon wel of geen kwaad in de zin heeft , want ik ga er zomaar vanuit dat jouw man dat niet had :wink:
Het was absoluut zijn bedoeling niet, maar hij deed me wel héél erg zeer. Hij draaide me een schouder uit de kom.
Ze reageerde op mijn pijnkreet, niet op de intenties van man.
Als ik voor de grap een nep-au roep, reageert ze trouwens niet. Ja, door er opgewonden omheen te springen omdat ze mee wil doen met de pret.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Miranda schreef:
Tineke schreef:
En ze houdt van man.

Het was absoluut zijn bedoeling niet, maar hij deed me wel héél erg zeer. Hij draaide me een schouder uit de kom.
Ze reageerde op mijn pijnkreet, niet op de intenties van man.
Als ik voor de grap een nep-au roep, reageert ze trouwens niet. Ja, door er opgewonden omheen te springen omdat ze mee wil doen met de pret.
Ja ik begrijp dat het per ongeluk was wat er gebeurde en dat ze daar op reageerde maar het was dan alsnog een verkeerde inschatting.
En dat is denk ik ook vrij logisch hoor ,honden kunnen imo niet zover denken dat ze de intentie kunnen inschatten , ze reageren op situaties en wellicht ook op onze reacties daarop.

Na mijn operatie liet Rio niemand in mijn buurt komen , zelfs Jan zijn moeder de verwenoma mocht niet bij mij zitten, ondanks haar goede bedoelingen.
Als ik op vakantie ben met een vriendin dan vinden de fila's het een slecht plan als die in mijn slaapkamer komt , ook niet als ze ontbijt op bed bij zich zouden hebben.

Ik denk dus dat honden wel degelijk zich soms tegen een bekende kunnen keren maar niet noodzakelijkerwijs omdat ze de bedoelingen daarvan kunnen begrijpen.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Alhomaro
Actief
Mijn ras(sen): Catalaanse herder, Kuvasz en Havanezer

Ongelezen bericht door Alhomaro »

Kwam net de buurvrouw praten. De honden waren binnen en ik liep vanaf het tuinhek met de buurvrouw naar de voordeur. Ik doe de deur open en beide honden vliegen grommend op de buurvrouw af en happen. Gelukkig niet raak, maar wel een fikse waarschuwing. Dit had ik dan niet verwacht, omdat ik er zelf bij was en dit geen dreigende situatie was. En ze kennen de buurvrouw erg goed. Maar kennelijk voelden ze toch de gespannen sfeer tussen ons. Maar toen ik zei dat het goed was, stopten ze ook wel meteen. Hiermee is mijn vraag dus wel beantwoord.
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Tineke schreef:
En ze houdt van man.

Ik denk wel dat honden kunnen reageren op spanningen en situaties maar niet omdat ze de gevolgen daarvan kunnen inzien.
Het zou zomaar kunnen gebeuren dat als ik onwel zou worden tijdens het honden uitlaten Rio en Abra niemand bij mij in de buurt willen laten, ook de personen die willen helpen niet, ik denk dat ze dat onderscheid namelijk niet kunnen maken.
Dit heeft een bekende van mij meegemaakt met zijn Duitse herder. Hij was op straat flauwgevallen. De herder is boven op hem gaan liggen en liet niemand in de buurt, dus ook geen ambulancepersoneel. Terwijl deze hond normaal gesproken een enorme knuffel en allemansvriend is.
Iris-Marie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Springer Spaniël (jachtlijn)

Ongelezen bericht door Iris-Marie »

Beetje vreemd verhaal, maar hieruit maak ik op dat Bodi het wel doet. Ik denk dat jouw hond het ook wel doet, zeker als het 's nachts is gezien het ras.

Hier verderop in de straat wonen mensen. De vrouw heeft Bodi meerdere malen geaaid, ze mag hem wel geloof ik. Een paar dagen geleden echter, trok ze haar dochter aan d'r haren en onder het schoppen mee naar binnen. Ik stond doodsangsten uit omdat ik er ervaring mee heb. Haar driejarige zusje vond het niks geks, zoiets gebeurde heel vaak. Ik vond het afschuwelijk, en heb even gebeld met een instantie mbt kindermishandeling (het was écht bizar en heel raar, ik kan het niet goed uitleggen maar het voelde totaal niet goed, niet zoals een moeder haar dochter hoort te corrigeren alleen omdat ze niet naar een vriendinnetje mag). Enfin, dat is een heel ander verhaal. Maar ze vond Bodi dus wel aardig en Bodi haar ook wel. Gisteren kwamen we haar tegen en Bodi ging meteen voor me staan met zijn lippen opgetrokken. Dat heeft hij nog nooit gedaan. Hij wilde niet aanvallen, toen ik zei dat het oké was stopte hij ook gelijk, maar hij voelde duidelijk aan dat ik me niet meer op mijn gemak voel bij die persoon.

Dus ik denk zeker dat de band met iemand kan veranderen nadat de baas er een nare ervaring mee heeft gehad.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Bodiris schreef:Beetje vreemd verhaal, maar hieruit maak ik op dat Bodi het wel doet. Ik denk dat jouw hond het ook wel doet, zeker als het 's nachts is gezien het ras.

Hier verderop in de straat wonen mensen. De vrouw heeft Bodi meerdere malen geaaid, ze mag hem wel geloof ik. Een paar dagen geleden echter, trok ze haar dochter aan d'r haren en onder het schoppen mee naar binnen. Ik stond doodsangsten uit omdat ik er ervaring mee heb. Haar driejarige zusje vond het niks geks, zoiets gebeurde heel vaak. Ik vond het afschuwelijk, en heb even gebeld met een instantie mbt kindermishandeling (het was écht bizar en heel raar, ik kan het niet goed uitleggen maar het voelde totaal niet goed, niet zoals een moeder haar dochter hoort te corrigeren alleen omdat ze niet naar een vriendinnetje mag). Enfin, dat is een heel ander verhaal. Maar ze vond Bodi dus wel aardig en Bodi haar ook wel. Gisteren kwamen we haar tegen en Bodi ging meteen voor me staan met zijn lippen opgetrokken. Dat heeft hij nog nooit gedaan. Hij wilde niet aanvallen, toen ik zei dat het oké was stopte hij ook gelijk, maar hij voelde duidelijk aan dat ik me niet meer op mijn gemak voel bij die persoon.

Dus ik denk zeker dat de band met iemand kan veranderen nadat de baas er een nare ervaring mee heeft gehad.
persoonlijk zou ik mijn hond heel snel leren dat ik degene ben die uitmaakt of mensen die we tegenkomen al dan niet te vertrouwen zijn en als daar wat aan gedaan moet worden ik dat wel doe en ik hem daar helemaal niet bij nodig heb.
het lijkt me eerder dat bodi aan het uittesten is tot hoever ie kan gaan, dan dat ie nou bovennatuurlijke gaven heeft en mensen die hun kind niet goed behandelen er tijdens een wandeling uitpikt.

je vergelijking van een hond die wil gaan uitmaken met wie de baas praat of een hond die huis en haard verdedigt gaat een beetje mank ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Bodiris schreef:hij voelde duidelijk aan dat ik me niet meer op mijn gemak voel bij die persoon.
Ik weet zeker dat honden daar op reageren.

Toen dochter een jaar of elf, twaalf was had ze een periode dat ze alleen naar het bos wilde. Dat mocht als ze Lobke dan meenam, onze toenmalige wetter.
Die was eigenlijk altijd uit zicht in haar beleving, tot ze een groepje opgeschoten jongens tegenkwam die een beetje lacherig tegen haar begonnen te praten. Dat vond ze doodeng, en uit het niets (in haar beleving dus) was opeens Lobke daar, die dwars voor haar ging staan en die jongelui wégkeek. Lobkes houding was ook afdoende, ze verdwenen en later hoorde ik dat ze die hond toch wat eng vonden; daar moet je niks mee uithalen.

Zelf heb ik ook meermalen ervaren dat een van de wetters dwars voor me ging staan als ik me in een gesprek ergens buiten niet prettig voelde jegens die persoon.

Dus ja, ik denk zeker dat een hond dat feilloos ziet aan je lichaamstaal en daarop reageert.

Afbeelding

S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ja ik denk het wel, mijn CC zou trouwens ook ingrijpen bekende of niet :wink:
Iris-Marie
Zeer actief

Ik wilde niet met haar praten en gewoon star doorlopen. Ze wilde met mij praten en begon al, vermoedelijk omdat ze weet dat er gebeld is en ik met haar jongste dochter heb gepraat ;). Was geen vooruitzicht naar een prettig gesprek en ik was duidelijk niet op mijn gemak. Normaal vindt Bodi iedereen leuk en aardig, maar nu ik niet op mijn gemak was, was hij dat duidelijk ook niet. Ik heb het niet over bovennatuurlijke gaven of dat soort gezwets, ik geef alleen aan dat hij het wel degelijk merkt als ik me niet prettig voel bij iemand. Sommige mensen die ik nooit echt heb gemogen maar wel mee babbel omdat het moet (zoals sommige familie) heeft hij ook minder mee. Hij zegt ze wel gedag als ze langskomen en hij vindt een aai over z'n bol prima, maar uit zichzelf zoekt hij niet echt toenadering. Dat doet hij bij mensen waar ik wel goed mee overweg kan wel.

Ik ben het met je eens dat ik dat zelf uit moet maken. Bedenk wel dat we Bodi net een paar weken hebben en dat opvoeding ook niet over één nacht ijs gaat, zeker met zijn rugzakje. Hij is al ontzettend vooruit gegaan, en dit is iets wat hij aan het leren is. Ik heb hem daar ook inderdaad niet bij nodig, dat klopt, ik heb zelf ook mijn bekkie bij me en kan prima een gesprek aangaan. Alleen dat wilde ik toen absoluut niet. Als ik dat wel had gedaan, zou Bodi me denk ik ook niet verdedigen want ik praat vaker met mensen waar ik eigenlijk een schrufthekel aan heb, en dan is er niets aan de hand. En ik zeg dus bewust verdedigen omdat ik doorliep en zij luid pratend achter me aan liep terwijl ik duidelijk liet blijken dat niet te willen.

Ik gaf het voorbeeld alleen om te illustreren dat een hond huis en gezin ook kan beschermen tegen bekenden, irrelevant is hoe ik tegenover dat voorbeeld sta. Nee, hij hoort dat niet te doen, daar heb je helemaal gelijk in. Maar ja, hij beschermt dus wél tegen bekenden en daar draait het toch in dit topic om? Ik begrijp je reactie wel, misschien liet ik het overkomen alsof ik dat normaal vind, maar dat vind ik dus niet :)
Afbeelding
Iris-Marie
Zeer actief

Marjoleine schreef: Dus ja, ik denk zeker dat een hond dat feilloos ziet aan je lichaamstaal en daarop reageert.
Precies dit. Ik liep dus star door, terwijl die vrouw me achterna liep en met een geïrriteerde stem toesprak. Waardoor ik nog net even een tikkeltje harder liep. Dat doe ik normaal niet.

Dat is toch net als met huilen? Als ik zit te huilen springt Bodi bovenop me (ook al mag het niet, dan luistert hij namelijk nergens meer naar) en lebbert me helemaal af totdat ik om hem moet lachen. Dat is ook lichaamstaal, daar reageert hij ook op.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

Bodiris schreef:Ik wilde niet met haar praten en gewoon star doorlopen. Ze wilde met mij praten en begon al, vermoedelijk omdat ze weet dat er gebeld is en ik met haar jongste dochter heb gepraat ;). Was geen vooruitzicht naar een prettig gesprek en ik was duidelijk niet op mijn gemak. Normaal vindt Bodi iedereen leuk en aardig, maar nu ik niet op mijn gemak was, was hij dat duidelijk ook niet. Ik heb het niet over bovennatuurlijke gaven of dat soort gezwets, ik geef alleen aan dat hij het wel degelijk merkt als ik me niet prettig voel bij iemand. Sommige mensen die ik nooit echt heb gemogen maar wel mee babbel omdat het moet (zoals sommige familie) heeft hij ook minder mee. Hij zegt ze wel gedag als ze langskomen en hij vindt een aai over z'n bol prima, maar uit zichzelf zoekt hij niet echt toenadering. Dat doet hij bij mensen waar ik wel goed mee overweg kan wel.

Ik ben het met je eens dat ik dat zelf uit moet maken. Bedenk wel dat we Bodi net een paar weken hebben en dat opvoeding ook niet over één nacht ijs gaat, zeker met zijn rugzakje. Hij is al ontzettend vooruit gegaan, en dit is iets wat hij aan het leren is. Ik heb hem daar ook inderdaad niet bij nodig, dat klopt, ik heb zelf ook mijn bekkie bij me en kan prima een gesprek aangaan. Alleen dat wilde ik toen absoluut niet. Als ik dat wel had gedaan, zou Bodi me denk ik ook niet verdedigen want ik praat vaker met mensen waar ik eigenlijk een schrufthekel aan heb, en dan is er niets aan de hand. En ik zeg dus bewust verdedigen omdat ik doorliep en zij luid pratend achter me aan liep terwijl ik duidelijk liet blijken dat niet te willen.

Ik gaf het voorbeeld alleen om te illustreren dat een hond huis en gezin ook kan beschermen tegen bekenden, irrelevant is hoe ik tegenover dat voorbeeld sta. Nee, hij hoort dat niet te doen, daar heb je helemaal gelijk in. Maar ja, hij beschermt dus wél tegen bekenden en daar draait het toch in dit topic om? Ik begrijp je reactie wel, misschien liet ik het overkomen alsof ik dat normaal vind, maar dat vind ik dus niet :)
maar het door mij vetgemaakte is wel anders dan dat je het in je eerdere berichtje schreef en op dat eerdere berichtje was mijn reactie gebaseerd ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Iris-Marie
Zeer actief

renee-uk schreef:maar het door mij vetgemaakte is wel anders dan dat je het in je eerdere berichtje schreef en op dat eerdere berichtje was mijn reactie gebaseerd ;)
Ik zie niet in wat er anders aan is, maar dat zal wel aan mij liggen dan. ;)
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Bodiris schreef:
Marjoleine schreef: Dus ja, ik denk zeker dat een hond dat feilloos ziet aan je lichaamstaal en daarop reageert.
Precies dit. Ik liep dus star door, terwijl die vrouw me achterna liep en met een geïrriteerde stem toesprak. Waardoor ik nog net even een tikkeltje harder liep.
En al doe je dat niet.

Als ik doorloop en alleen maar in mijn hoofd "f*ck, ga nou toch weg, dom mens!" zeg, is het net of die honden dat gewoon horen.
Ze zien het aan mijn houding, mijn spierspanning, aan alles gewoon.
Zelfs als ik beleefd van babbeldebabbel en hahaha doe, weten ze of dat echt is of niet.
In hún taal zeg ik namelijk iets anders. ;)

Afbeelding

renee-uk
Zeer actief

mijn rita haat, behalve ons, de gehele mensheid en als ik haar haar gang laat gaan zal ze tegen iedereen die met mij een praatje maakt brommen of blaffen.
als er dan iemand tussen zit waar ik een hekel aan heb zou het nogal makkelijk zijn te zeggen dat ze dat aanvoelt en zich daarom zo gedraagt.
maar niets is minder waar.
ze bromt ter bescherming van zichzelf maar omdat ze weet dat dat niet nodig is omdat ik dat wel doe als het nodig mocht zijn, aanvaardt ze mijn praatjes met vreemden als iets dat niet leuk is maar er wel bijhoort ;)
Laatst gewijzigd door renee-uk op 30 jun 2015 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

renee-uk
Zeer actief

Bodiris schreef:
renee-uk schreef:maar het door mij vetgemaakte is wel anders dan dat je het in je eerdere berichtje schreef en op dat eerdere berichtje was mijn reactie gebaseerd ;)
tussen
Bodiris schreef:Gisteren kwamen we haar tegen en Bodi ging meteen voor me staan met zijn lippen opgetrokken.

en
Bodiris schreef:En ik zeg dus bewust verdedigen omdat ik doorliep en zij luid pratend achter me aan liep terwijl ik duidelijk liet blijken dat niet te willen.
zie jij geen verschil?
Afbeelding

Iris-Marie
Zeer actief

renee-uk schreef:mijn rita haat, behalve ons, de gehele mensheid en als ik haar haar gang laat gaan zal ze tegen iedereen die met mij een praatje maakt brommen of blaffen.
als er dan iemand tussen zit waar ik een hekel aan heb zou het nogal makkelijk zijn te zeggen dat ze dat aanvoelt en zich daarom zo gedraagt.
maar niets is minder waar.
ze bromt ter bescherming van zichzelf maar omdat ze weet dat dat niet nodig is omdat ik dat wel doe als het nodig mocht zijn, aanvaard ze mijn praatjes met vreemden als iets dat niet leuk is maar er wel bijhoort ;)
Dat is dan wel een verschil met Bodi. Zelfbescherming of bescherming van een ander (aangezien Bodi van de gehele mensheid houdt, behalve krijsende kinderen). Het is wel fijn dat Rita dat vertrouwen aan je geeft :E:
Marjoleine schreef:En al doe je dat niet.

Als ik doorloop en alleen maar in mijn hoofd "f*ck, ga nou toch weg, dom mens!" zeg, is het net of die honden dat gewoon horen.
Ze zien het aan mijn houding, mijn spierspanning, aan alles gewoon.
Zelfs als ik beleefd van babbeldebabbel en hahaha doe, weten ze of dat echt is of niet.
In hún taal zeg ik namelijk iets anders. ;)
En daarom ben ik een echt hondenmens :I:
renee-uk schreef:
Bodiris schreef:
tussen
Bodiris schreef:Gisteren kwamen we haar tegen en Bodi ging meteen voor me staan met zijn lippen opgetrokken.

en
Bodiris schreef:En ik zeg dus bewust verdedigen omdat ik doorliep en zij luid pratend achter me aan liep terwijl ik duidelijk liet blijken dat niet te willen.
zie jij geen verschil?
Nee. Het is heel simpel:

*Loopt over straat*
*Snol trekt d'r mond open*
*Bodi springt voor me en trekt lippen omhoog*
Ik: "Klaar, 't is niks"
*Loopt door, met Snol zeikend achter me aan dat ik d'r negeer*
*Bodi loopt mee, maar nog steeds grommend en piepend, verder heel netjes*

Het volgt elkaar op. 't Is niet zo dat ik stilstond en doorliep tegelijkertijd. Dat zou niet kunnen :neenee: . Als het nu niet helder is dan geef ik het op. ;)
Afbeelding
wilma23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff

Ongelezen bericht door wilma23 »

Je mag als buren vrienden etc best elke dag hier in huis komen als een van ons er is. Dik fees zelfs. Maar doe je dat op eigen houtje dan word je toch wel even in de hoe gezet tot een van ons thuis is. Zou je ons wat willen aan doen dan zullen mijn honden ons zeker beschermen. Dus vaak je hond niet uit, als De roedel bed reign word dan staan ze er wel hoor
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”