Monsters en potentiele moordenaars vind ik wat te overdreven. Maar klein beetje gebrek aan empathie lijkt het me wel vanuit dat jongetje.
En zelf ben ik van mening dat vanaf een jaar of 5 à 6 kinderen weten wat pijn is, dat dieren ook gevoel hebben en dat je spullen of dieren van andere kinderen stuk maakt. Afpakken tot daar aan toe, dat komt dan denk weer voort uit het recht van de sterkste. Niet willen delen is ook zo een ding, ik had daar bijvoorbeeld veel moeite mee. Dingen waren van MIJ! Of ik was veels te bang dat kinderen het stuk maakten.
En dat is ook genoeg gebeurd, want dan moest ik mijn neefjes (van tantes) met mijn spullen laten spelen en was er weer een barbiepaard met een gebroken been
Maar bij mijn dieren wilde ik ze absoluut niet hebben. Kijk een kind van 2 1/2 dat ze op een stoel zetten bij een konijn en vervolgens het konijn er vanaf kiepert. Kan gebeuren, zo'n kind weet niet beter. Dat ik als ik erbij had geweest het niet had toegestaan, of er zelf bovenop had gezeten (niet letterlijk) dat is wat anders. Kind heeft van mij leren aaien, en vooral niet het konijn aan zijn oren laten trekken.
Datzelfde konijn vloog een keer letterlijk uit naar een ander wat ouder neefje, beest had nog nooit gekrabbeld of gebeten, dus het verbaasde me wat.
Maar wat ik al eerder vermelde, datzelfde kind was dus zonder toezicht naar mijn kamer gegaan en hoe hij het gedaan heeft wil ik niet weten, maar mijn rat leefde gelukkig nog, maar mistte wel een deel van zijn staart.
Ophoepelen met dat soort kinderen bij dieren. Achteraf denk ik dat het bij dat kind een behoorlijk deel frustratie was. Hij werd behoorlijk gepest, kon slecht voor zichzelf opkomen etc. etc. een kleiner dier kon dan minder kwaad dus botvierde hij in mijn ogen de frustratie op kleinere dieren.
Hij is zich gaan focussen op bodybuilding, en nu qua formaat zullen ze hem niet veel meer maken, en moet zeggen naar dieren toe is hij wel behoorlijk veranderd (gelukkig). Het is nog steeds niet een favorietje van mij, maar goed ik heb niet zoveel met hem te maken.