Kangal staat open voor nieuwe dingen,hij wil en gaat graag van haar leren hoop ik en wij mogen dat allemaal mee maken door middel van de vele fotos die ze gaan plaatsen op het forum.
Kaap de Goede Hoop speaking!
Moderator: moderatorteam

Natuurlijk lees ik het boekje, mevrouw heeft heel veel moeite gedaan om het op te sturen en dat waardeer ik door het boekje grondig te lezen.thom schreef:Heb je intussen al dat toegestuurde boek(je) gelezen en een wandelafspraak gemaakt ?
Sjon heeft nooit speels gebeten als pup, ik was de hele dag met hem bezig, lekker moe maken en ik had toen ook nog 3 andere honden waaronder een pup die 2 maanden ouder was dan hij en waarmee hij is opgegroeid. Ik had er geen omkijken naar en daarbij heb ik heel veel geluk gehad met Sjon zijn karakter.Kangal schreef: Hoe heb jij jouw kangal afgeleerd om te bijten toen die nog een puppy was? ik zou echt veel kunnen leren van u omdat u ook een kangal heeft

We zouden het kunnen proberenmaart schreef:Ik kom overigens wel eens in Limburg de laatste tijden, dus ik wil wel eens afspreken hoor.
(nu de eerstkomende 2 weken echter niet, geen auto meer (nee, das niet waar, ik heb een vervangwagentje maar daar is vorige week een vrachtwagen proberen over te rijden terwijl ik er in zat dus dat is ook grotendeels gedeukt maar het rijdt nog wel) en ik vertrek op reis volgende week)
maar ik wil dus wel eens afspreken om te zien hoe je hond is
Vroeger deed het geen pijn maar nu zijn tanden sterker zijn geworden begint het wel pijn te doen, hij valt iedereen lastig door iedereen te bijten. Hij bijt andere honden en puppy's en mensenBrigitte schreef:Sjon heeft nooit speels gebeten als pup, ik was de hele dag met hem bezig, lekker moe maken en ik had toen ook nog 3 andere honden waaronder een pup die 2 maanden ouder was dan hij en waarmee hij is opgegroeid. Ik had er geen omkijken naar en daarbij heb ik heel veel geluk gehad met Sjon zijn karakter.Kangal schreef: Hoe heb jij jouw kangal afgeleerd om te bijten toen die nog een puppy was? ik zou echt veel kunnen leren van u omdat u ook een kangal heeft
Dat verandert altijd, soms geef ik hem zijn speeltjes waar hij wel op mag bijten en als hij dat negeert en weer op mij of iemand anders afkomt hou ik hel vast en draai ik hem om en zeg nee totdat hij opgeeft en na 10x stopt hijDaniBanani schreef:En hoe reageer jij als hij bijt?
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeitezekerKangal schreef:We zouden het kunnen proberenmaart schreef:Ik kom overigens wel eens in Limburg de laatste tijden, dus ik wil wel eens afspreken hoor.
(nu de eerstkomende 2 weken echter niet, geen auto meer (nee, das niet waar, ik heb een vervangwagentje maar daar is vorige week een vrachtwagen proberen over te rijden terwijl ik er in zat dus dat is ook grotendeels gedeukt maar het rijdt nog wel) en ik vertrek op reis volgende week)
maar ik wil dus wel eens afspreken om te zien hoe je hond is
Dat klinkt prima. Doe je zelf ook enthousiast met de speeltjes? Een bewegingsloos speeltje is voor een jonge hond een beetje saai, dus je kan het leuker maken door actief een trekspelletje te doen, het speeltje weg te gooien, of een piepspeeltje te gebruiken zodat het geluid maakt.Kangal schreef:Dat verandert altijd, soms geef ik hem zijn speeltjes waar hij wel op mag bijten en als hij dat negeert en weer op mij of iemand anders afkomt hou ik hel vast en draai ik hem om en zeg nee totdat hij opgeeft en na 10x stopt hijDaniBanani schreef:En hoe reageer jij als hij bijt?

Ik heb allemaal piepspeeltjes en ik doe ook enthousiast met de speeltjes maar zijn bijtgedrag stoort ons zeerDaniBanani schreef:Dat klinkt prima. Doe je zelf ook enthousiast met de speeltjes? Een bewegingsloos speeltje is voor een jonge hond een beetje saai, dus je kan het leuker maken door actief een trekspelletje te doen, het speeltje weg te gooien, of een piepspeeltje te gebruiken zodat het geluid maakt.Kangal schreef:Dat verandert altijd, soms geef ik hem zijn speeltjes waar hij wel op mag bijten en als hij dat negeert en weer op mij of iemand anders afkomt hou ik hel vast en draai ik hem om en zeg nee totdat hij opgeeft en na 10x stopt hijDaniBanani schreef:En hoe reageer jij als hij bijt?
Ik heb een herder pup en die doet niet anders als de hele dag hap hap hap en ja dat is best heel irritant en af en toe denk ik ook pfffffffffff maar dat is wel wat pups doen (uit ervaring weet ik nu het ene ras wat meer als het andereKangal schreef:Ik heb allemaal piepspeeltjes en ik doe ook enthousiast met de speeltjes maar zijn bijtgedrag stoort ons zeerDaniBanani schreef:Dat klinkt prima. Doe je zelf ook enthousiast met de speeltjes? Een bewegingsloos speeltje is voor een jonge hond een beetje saai, dus je kan het leuker maken door actief een trekspelletje te doen, het speeltje weg te gooien, of een piepspeeltje te gebruiken zodat het geluid maakt.Kangal schreef:Dat verandert altijd, soms geef ik hem zijn speeltjes waar hij wel op mag bijten en als hij dat negeert en weer op mij of iemand anders afkomt hou ik hel vast en draai ik hem om en zeg nee totdat hij opgeeft en na 10x stopt hijDaniBanani schreef:En hoe reageer jij als hij bijt?
Hier hetzelfde, pup beet non-stop het liefst in de benen..... nu is de pup 6 maanden oud en is al dat gebijt alweer verleden tijd (al een hele tijd eigenlijk). Alle puppy streken zijn weg, ze is nu een gezellige hond die goed luistert...... voor een 6 maanden oude hond wel te verstaanmosquito1980 schreef:Ik heb een herder pup en die doet niet anders als de hele dag hap hap hap en ja dat is best heel irritant en af en toe denk ik ook pfffffffffff maar dat is wel wat pups doen (uit ervaring weet ik nu het ene ras wat meer als het andere) aan jou de schone taak om dat in goede banen te leiden
Hier hetzelfde, pup beet non-stop het liefst in de benen..... nu is de pup 6 maanden oud en is al dat gebijt alweer verleden tijd (al een hele tijd eigenlijk). Alle puppy streken zijn weg, ze is nu een gezellige hond die goed luistert...... voor een 6 maanden oude hond wel te verstaanmosquito1980 schreef:Ik heb een herder pup en die doet niet anders als de hele dag hap hap hap en ja dat is best heel irritant en af en toe denk ik ook pfffffffffff maar dat is wel wat pups doen (uit ervaring weet ik nu het ene ras wat meer als het andere) aan jou de schone taak om dat in goede banen te leiden
Als hij mij bijt is het geen probleem(als het natuurlijk niet overdreven hard is want het begint harder en harder te worden want soms als hij bijt krijg ik bloed door de verwondingen op mijn arm) maar als andere mensen hem gaan aaien dan hou ik mijn Kangal zeer streng in de gaten of hij gaat bijten. Het is altijd hopen dat hij het niet doetAngelique. schreef:Kangal schreef:
Ik heb een herder pup en die doet niet anders als de hele dag hap hap hap en ja dat is best heel irritant en af en toe denk ik ook pfffffffffff maar dat is wel wat pups doen (uit ervaring weet ik nu het ene ras wat meer als het andere) aan jou de schone taak om dat in goede banen te leiden
Ja inderdaadPtje schreef:Nou dan id dat toch goed, het kwartje valt vanzelf wel een keer en als je dat volhoudt dan geeft ie het vanzelf wel een keer eerder op omdat ie zijn zin niet krijgt

Eerst werd hij bang van andere mensen en nu ik hem altijd tussen andere mensen laat wandelen is hij van dat angst afgeraakt, je zegt zelf dat je honden het niet leuk vinden als andere mensen hun aaien maar mijn kangal vindt dat wel leuk dus waarom niet? En ik vind het ook leuk als ze een beetje aandacht geven aan mijn Kangal, daarom.Kells schreef:Waarom zou je hem door andere mensen willen laten aaien? Mijn honden zijn zeer sociaal maar wensen niet bepoteld te worden door vreemden.Kangal schreef:Als hij mij bijt is het geen probleem(als het natuurlijk niet overdreven hard is want het begint harder en harder te worden want soms als hij bijt krijg ik bloed door de verwondingen op mijn arm) maar als andere mensen hem gaan aaien dan hou ik mijn Kangal zeer streng in de gaten of hij gaat bijten. Het is altijd hopen dat hij het niet doetAngelique. schreef:Kangal schreef:
Ik heb een herder pup en die doet niet anders als de hele dag hap hap hap en ja dat is best heel irritant en af en toe denk ik ook pfffffffffff maar dat is wel wat pups doen (uit ervaring weet ik nu het ene ras wat meer als het andere) aan jou de schone taak om dat in goede banen te leiden
Dat zal later moeilijk gaan want de school begint en hij slaapt best veelbouvierpoedel schreef:Zou hem toch iets meer vrijheid geven .

Misschien gaat Kangal z'n vader het wel leuk vinden om met de hond te wandelen.thom schreef:Hoe zie je de rest van de opvoeding voor je eigenlijk ? Moet hij al die uren als jij naar school bent maar gewoon in de kelder blijven ?
Ik zou de pup maar herplaatsen nu het nog kan, want ik ben bang dat het helemaal misgaat uiteindelijk.
En nee, dan zonder getrokken beurs van 850 euro, je hebt je speeltje deze zomer gehad, het is niet gelukt, dus dan moet je ook je verlies nemen en aan je pup denken.

Iemand heeft een bod gedaan van 600 euro maar ik sta achter mijn tarief van 850 euro.thom schreef:Hoe zie je de rest van de opvoeding voor je eigenlijk ? Moet hij al die uren als jij naar school bent maar gewoon in de kelder blijven ?
Ik zou de pup maar herplaatsen nu het nog kan, want ik ben bang dat het helemaal misgaat uiteindelijk.
En nee, dan zonder getrokken beurs van 850 euro, je hebt je speeltje deze zomer gehad, het is niet gelukt, dus dan moet je ook je verlies nemen en aan je pup denken.
Mijn vader heeft daar echt geen tijd voor hij heeft minder tijd dan mij en mama kan dat ook niet doen omdat zij niet zo praktisch is dus ik sta daar alleen voorkorthaar schreef:Misschien gaat Kangal z'n vader het wel leuk vinden om met de hond te wandelen.thom schreef:Hoe zie je de rest van de opvoeding voor je eigenlijk ? Moet hij al die uren als jij naar school bent maar gewoon in de kelder blijven ?
Heb vroeger een buurjongen gehad, die toentertijd een Duitse Herder mee naar huis bracht van de vogeltjesmarkt in Antwerpen.
De vader wandelde uiteindelijk veel met de hond en de zoon is kapitein op de grote vaart geworden.
Allebei goed weggekomen dus..
Het bloedonderzoek heeft uitgewezen dat mijn vader niet allergisch is voor honden ik vermoed dat het dan te maken heeft met de geur van mijn Kangal die mijn vader niet aangenaam vindt.malinois schreef:Die allergisch schijnt te zijn?
Mijn godKangal schreef:Iemand heeft een bod gedaan van 600 euro maar ik sta achter mijn tarief van 850 euro.thom schreef:Hoe zie je de rest van de opvoeding voor je eigenlijk ? Moet hij al die uren als jij naar school bent maar gewoon in de kelder blijven ?