Kangal schreef:
Iemand heeft een bod gedaan van 600 euro maar ik sta achter mijn tarief van 850 euro.
Beste jongen je leeft in een droom. Voor mijn Airedale teef heb ik €850,- betaald. Met papieren (Stamboom) gezondheidsverklaring geënt en ontwormd.
Voor mijn reu, met papieren en gezondheidsverklaring. Een halfjaar oud, herplaatser, €350.
Nu kan het zijn, dat je in de war bent met oude wijn of oude kaas. Die wordt duurder ja.
Maar een hond van het formaat Kangal, die geen stamboom heeft, krijg jij er
nu echt niet meer dan 200€.
Heb ik het nog niet eens over de opvoeding, die het dier (niet) heeft gehad. Altans niet van iemand die ook maar een greintje "hondenverstand" heeft.
Na mate jou hond ouder wordt, zakt hij alleen maar in prijs, daar het zeer waarschijnlijk een onhandelbaar exemplaar wordt. Die er niet voor terug deinst om je familie op hun plaats te krijgen. En dat is in de onderste rang voorspel ik.
Over drie jaar zit het dier opgesloten achte tralies en jij durft het er niet uit te laten om te laten kakken en pissen, omdat jij als een vlaggetje achter je hond aanwapperd.
En neen, ik heb geen blo gehad en zwemmen in het kanaal? Dat zou ik doen, als ik jou kangal tegen zou komen over pak weg 3 jaar. Reken er maar op, dat ik harder kan zwemmen dan jou Kangal.
( Ben ik blij dat deze kangal's heel ver van mij af wonen. Hou ik droge kleren)!