Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Sneu???

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Le Grand
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendéen
Aantal honden: 1

Sneu???

Ongelezen bericht door Le Grand »

Nou, ik vind onze hond niet sneu hoor maar ik vraag me toch iets af.
Wij zijn net twee weken op vakantie geweest en kregen in die vakantie 2 keer visite met hond die ook bleven slapen. Bowie mag van ons niet op de bank en krijgt echt nooit 'mensen' eten van ons. Wel krijgt hij een hondensnoepje als we koffie drinken en kauw dingen e.d. Bowie bedelt dus ook niet. En ik vind bedelen zelf bijzonder irritant gedrag.
De visite's lieten de honden ( dit waren geen grote honden) rustig op de bank liggen ( op een kleedje) en de honden kregen echt van alles. Beetje ijs, brood tijdens het eten, laatste stukje koek, laatste stukje schnitzel in het restaurant en ga zo maar door. En ondertussen maar zeggen; '' dit is echt het laatste stukje hoor". Ik heb dit alles met verbazing en ook lichte ergenis aangekeken. Wat een geneuzel. Maar ergens in mijn achterhoofd vind ik het toch een beetje sneu voor Bowie :( ik let er wel op dat hij het niet in de gaten heeft maar dat was niet zo ingewikkeld want als wij eten dan ligt hij altijd gewoon in z'n mand. Hij weet ook niet beter.
Ook op het forum lees ik veel van honden op de bank en andere verwennerij. Maar het kan toch niet zo zijn dat wij de enigste baasjes zijn die hun hond wat dit betreft wat strakker houden? En ik erger me suf aan bedelende honden dat is toch niet zo raar?
Zijn er meer baasjes die er zo over denken of vinden jullie Bowie stiekem ook een beetje sneu :wink:

Moet voor de eerlijkheid toch nog even melden dat ik, als ik zoute haring koop er altijd twee koop en Bowie krijgt dan een halve maar dat is echt het enige :lol1:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Re: Sneu???

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik vind het heel raar als je visite krijgt met hond die hun hond dan op jou bank laat gaan terwijl je zelf andere regels hebt.
mensen en dieren op visite hebben zich maar aan jou regels te houden, ik denk dat daar de angel zit, kan dat niet dan geen hond mee, alles opgelost :U: ( tenminste zo zou ik er in staan)
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Ik vind niet zo snel iets sneu.

Is toch jullie manier.

Mijn man voert de honden de godganse dag en ze zijn er nu niet te beroerd voor om het eten van mijn man te jatten.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

nee hoor, niks sneus aan.
mijn honden mogen ook niet op de bank of op bed en bedelen is een absolute no go hier.

ze krijgt heus haar lekkertjes wel, maar niet als wij aan het eten of snacken zijn.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Stapper
Zeer actief

Ongelezen bericht door Stapper »

Niks sneu, menseneten is meestal al niet goed voor mensen zelf, laat staan voor honden. Ik ken je niet maar je verhaal geeft mij de indruk dat jij juist duidelijke grenzen aan je hond geeft en dat is juist heel erg goed voor de (mens en)hond. Ik moet toegeven dat ik ook met regelmaat mijn gevoel/ emoties koppel aan wat mijn hond zou kunnen voelen maar een hond weet niet beter dan dat het is zoals het is. Denk ik en mocht het toch niet zo zijn, ik zie bij andere mensen ook weleens zaken wat ik niet heb. Daar valt best mee te leven :o
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Nee hoor niet sneu, gewoon netjes opgevoed.
Hij weet niet beter en zal zich ook niet achtergesteld voelen.
Ik moet bekennen dat ik me er ook schuldig aan maak hoor :mann:
Als ik ontbijt krijgen ze van mij de korstjes waar zomaar perongeluk een stukje worst tussen zit maar meer niet hoor.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising

Ongelezen bericht door GrethavW »

Nee, niet sneu.
Ik doe het net als jou.
Al mag Bronco wel op de bank, alleen op zijn kleed en als er ruimte is. Zoniet, dan blijft hij maar op de grond.
Afbeelding
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

renee-uk schreef:nee hoor, niks sneus aan.
mijn honden mogen ook niet op de bank of op bed en bedelen is een absolute no go hier.

ze krijgt heus haar lekkertjes wel, maar niet als wij aan het eten of snacken zijn.

nou dit dus :ok:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Nee hoor, niet sneu. Jij hebt gewoon een goed opgevoede hond.
Hier hetzelfde: niet op de meubels en niet bedelen, punt. Als wij eten liggen de honden rustig ergens in de kamer, lekker relaxed.

Honden denken niet "hij krijgt een koekje dan wil ik ook", ik kan rustig de ene hond iets geven zonder dat de ander daar een probleem van maakt.
Ik maak de regels in huis ... voor de honden wel te verstaan :engel:

Wel een beetje vreemd dat het bezoek hun hond(en) op jullie bank laat liggen, met of zonder kleedje :U:
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Nee hoor niks niet sneu , gewoon jouw manier van omgaan met je hond :wink:
Hier mogen de honden wel op de bank en ze krijgen ook best vaak wat lekkers maar niet van ons bord.
Niets mis mee lijkt mij.
Jan heeft het laatste hapje eten bij Rio geïntroduceerd in het verleden en daar heeft hij bij later inzien best spijt van gehad.
Van een mega relaxte hond die nooit bedelde veranderde Rio in een hond die rond etenstijd Jan nauwlettend in de gaten hield.
En als Jan weleens niet thuis meeat en ik alleen at vond ik het zo rot om die aangeleerde gewoonte te doorbreken dat ik hem na verloop van tijd dan maar mijn laatste hapjes gaf.
Nu Rio er niet meer is hebben we de gewoonte niet doorgegeven aan de volgende oudste hond en zijn we niet van plan er ooit nog eens aan te beginnen.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Stapper schreef:Niks sneu, menseneten is meestal al niet goed voor mensen zelf,
Is dat zo??
vroeger heel vroeger toen er nog geen hondenbrokken bestonden ;)
kregen honden altijd de restjes van de maaltijden die over waren en die honden werden met gemak probleemloos +/- 16 jaar en hadden geen last van allerlei allergieën.
Hier krijgen ze ook van alles te eten en mijn honden zijn nooit ziek ;)
Afbeelding
mosquito1980
Zeer actief

Lizzie. schreef:
Is dat zo??
kregen honden altijd de restjes van de maaltijden die over waren en die honden werden met gemak probleemloos +/- 16 jaar en hadden geen last van allerlei allergieën.
Ligt er natuurlijk aan wat je je hond geeft. Ik heb 16 jaar in een land gewoond waar geen hondenvoer was en onze hond kreeg altijd het laatste van ons (we kookten wel een beetje extra), weinig zout en vet/olie, wel uien :ugh: ik wist toen nog niet dat die giftig zijn voor een hond.
Ze kreeg het wel in haar eigen bak, dus niet bedelen en verder geen koekjes oid.
De hond is 11 jaar geworden, helaas onder een auto gekomen :cry:
Stapper
Zeer actief

Lizzie. schreef:
Is dat zo??
:lol1: uitzonderingen bevestigen de regel.
Heel vroeger, heel vroeger was het eten wat biologischer, mens en de huisdier lichamelijk sterker omdat er minder medische behandelingen waren en ze bij problemen eerder doodgingen? ( Zie Darwin theorie) Mijn vorige hond was allergisch, speciaal voer, medicatie en ik dweilde na elke maaltijd (maar hij liet vaak smakkend achter me aan, had hij toch weer ergens wat gevonden. :denken:) Door allerlei kunstgrepen is hij bijna 3 jaar geworden en niet met 1, 5 jaar overleden. Ik moet eerlijk bekennen dat ikzelf dol ben op "slecht menseneten" en voor mijzelf veel minder streng ben dan voor mijn hond.
mosquito1980
Zeer actief

Ik moet eerlijk bekennen dat ikzelf dol ben op "slecht menseneten" en voor mijzelf veel minder streng ben dan voor mijn hond.[/quote]

Hier hetzelfde als een Havik op het gewicht van mijn hondjes letten terwijl er bij mijzelf best wat KGs af mogen :mrgreen:
Stapper
Zeer actief

mosquito1980 schreef:Ik moet eerlijk bekennen dat ikzelf dol ben op "slecht menseneten" en voor mijzelf veel minder streng ben dan voor mijn hond.
Hier hetzelfde als een Havik op het gewicht van mijn hondjes letten terwijl er bij mijzelf best wat KGs af mogen :mrgreen:[/quote]
:neenee: erg, nietwaar. Bij je hond zo correct mogelijk doen, tijdens het eten van een zak chips......
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Jouw huis, jouw regels. :wink:

Mijn beste vriend komt met enige regelmaat hier op bezoek samen met zijn hond. Bij hem thuis mag de hond niet op de bank, hier mag dat wel en dat weet de hond ook dondersgoed. :mrgreen: Maar zodra zij weer thuis zijn, weet de hond ook weer heel goed dat hij niet op de bank mag.
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Le Grand schreef: De visite's lieten de honden ( dit waren geen grote honden) rustig op de bank liggen ( op een kleedje) en de honden kregen echt van alles. Beetje ijs, brood tijdens het eten, laatste stukje koek, laatste stukje schnitzel in het restaurant en ga zo maar door. En ondertussen maar zeggen; '' dit is echt het laatste stukje hoor". Ik heb dit alles met verbazing en ook lichte ergenis aangekeken. Wat een geneuzel.

(...)

En ik erger me suf aan bedelende honden dat is toch niet zo raar?

Waarom? Jij hebt jouw manier, zij de hunne. Het zou raar zijn die aan te passen zodra er een derde partij bij komt.

Ik wil ook geen bedelende honden. Ze krijgen van alles en nog wat toegestopt, maar vragende hondjes worden overgeslagen.
De kleintjes heb ik graag op de bank en in bed. Charlie altijd, Tibbe alleen met toestemming.
De groterds mogen af en toe even op uitnodiging. Is dat verwennerij? Voor hen is het gewoon één plaats van de velen.
Ze hebben hier ook verschillende regels omdat het heel verschillende honden zijn. Ze krijgen de ruimte en privileges die bij ze passen.
Het is pas sneu als ze niet weten waar ze aan toe zijn.
mosquito1980
Zeer actief

Stapper schreef:
mosquito1980 schreef:Ik moet eerlijk bekennen dat ikzelf dol ben op "slecht menseneten" en voor mijzelf veel minder streng ben dan voor mijn hond.
Hier hetzelfde als een Havik op het gewicht van mijn hondjes letten terwijl er bij mijzelf best wat KGs af mogen :mrgreen:
:neenee: erg, nietwaar. Bij je hond zo correct mogelijk doen, tijdens het eten van een zak chips......[/quote]

vreselijk :W:
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Vroeger hield ik mijn honden altijd heel strak. Ze mochten heel veel niet. Gaandeweg ben ik daar steeds losser in geworden en de honden die ik nu heb mogen eigenlijk heel erg veel, zoals schooien en op de bank. Daar zou ik vroeger met afschuw naar gekeken hebben, hahaha! Stiekum vind ik het nu leuker.

Ik vind Bowie overigens beslist niet sneu hoor. Sneu vind ik die honden die op het ene moment alles mogen en het volgende moment wordt er geirriteerd op gereageerd. Daar snapt een hond niks van. Wat jij doet is niet sneu.
mosquito1980
Zeer actief

Ik word zelf al moe als ik er aan denk. Ik heb een hond om mee samen te leven en niet om hem als soort van slaaf te behandelen die allerlei regels strikt op dient te volgen omdat ik dat zo wens. Wat heb je er dan aan? Of je moet iets ontlenen aan het rond commanderen en toezicht houden of het allemaal wel tot op de letter opgevolgd wordt :19:
Zolang het allemaal leefbaar blijft en er geen overlast is vind ik het allemaal prima en gezellig. Dus hier ligt het hele zwikkie languit over de bank en deels ook in bed. Schooien tijdens het eten doen ze niet echt, ze kijken wel het eten uit je mond ;-) maar ze weten dat ze in de keuken de borden mogen aflikken.
Ik chargeer het nu wat hoor maar zo voelt het voor mij wel.[/quote]

Ze komen niet op de bank, ik hoef niet te commanderen ze hebben allebei een comfortabel bed wat naast de bank staat (huis is niet zo groot). En bedelen doen ze niet.
Ze zijn geen slaven. Alleen omdat ze niet op de bank mogen en niet bedelen?? :U:

Het niet op de bank liggen hier is ook omdat het 2 grote honden zijn die veel buiten lopen, in de tuin, in stof en droog gras e binnenkort weer rode klei.........
Laatst gewijzigd door mosquito1980 op 06 sep 2015 13:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Nee, niet sneu mits je er niet steeds over hoeft te discutieren met je hond.
Wat duidelijk is, is duidelijk en levert dus geen strijd en frustratie.
Pas als het niet duidelijk is, vind ik het sneu worden in dit geval.

Habibi mag wel op de bank.
Geen menseneten, gewoon niets.
Dat weet ze, en ze vraagt of bedelt er ook nooit om.
Geen frustraties dus.
En wat mij betreft echt niet sneu. Ze krijgt op ander vlak zat, qua aandacht en specifiek voor haar bedoeld voedsel. Kattenvoer mag ze ook niet aankomen, speeltjes van de katten ook niet. (dan spelen de katten zelf niet meer)
Vind ik allemaal niet sneu....
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Lizzie. schreef:
Is dat zo??

:wink: Als ze met lol 12 worden vind ik het ook goed hoor. Ik heb toevallig wel twee allergie lijers, die maak ik juist graag blij met "menseneten".
Charlie is dól op dropjes en bisquitjes. Dan krijgt ze die ene keer per maand dat ik snaaispul in huis heb toch lekker wat.
En elke dag m'n bodempje koffie. :mann: Ze weet ook altijd precies wanneer m'n bakje bijna leeg is.
Als ik met ze op stap ben deel ik ook gerust wat ik heb, of haal wat voor ze.
Eens per jaar ga ik met Niko naar het oliebollenkraam, nou dat wéét ie hoor :mrgreen:
Laatst gewijzigd door dagmar88 op 06 sep 2015 13:35, 1 keer totaal gewijzigd.
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

Shibby schreef:Jouw huis, jouw regels. :wink:

Mijn beste vriend komt met enige regelmaat hier op bezoek samen met zijn hond. Bij hem thuis mag de hond niet op de bank, hier mag dat wel en dat weet de hond ook dondersgoed. :mrgreen: Maar zodra zij weer thuis zijn, weet de hond ook weer heel goed dat hij niet op de bank mag.
Die zelfde ervaring heb ik dus ook. Iedere hond die hier komt springt hier als eerste de bank op, en de logees slapen er 's nachts op. Maar eenmaal thuis gaan ze weer keurig in de mand of bench.

Maar ik vind het echt heel erg raar dat wanneer je ergens op visite komt, je de hond daar op de bank laat (waar dat niet de gewoonte is). Hoe kómt iemand daarbij :denken:
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Echt sneu vind ik het niet maar het is niet mijn manier. Kier bedelt als een malle, voornamelijk bij Hans want van mij krijgt ze niets tijdens het eten maar erna. Rent, springt en graaft heel wat af op de banken maar daarom heb ik ook voor echt leer gekozen. Ik ben erg netjes op mijn huis en spullen maar als ze in een sloot is gesprongen en zich daarna lekker droog wrijft op mijn schone bed dan gaat ze haar gang maar. Ik ruim echt zonder zuchten de troep weer op.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Nanna schreef:
Cleva schreef:Dat zenuwachtige gezeur over De Bank heb ik niet. Wat kan mij die hele bank nou schelen.
Dus ja, ik vind honden die van alles en nog wat niet mogen inderdaad sneu. Niet eens vanwege het gemiste koekje of het niet op de bank mogen maar vanwege de instelling van de baas. Het lijkt me vreselijk om onder zo'n regime te moeten leven.

Ik word zelf al moe als ik er aan denk.
Ik heb een hond om mee samen te leven en niet om hem als soort van slaaf te behandelen die allerlei regels strikt op dient te volgen omdat ik dat zo wens. Wat heb je er dan aan? Of je moet iets ontlenen aan het rond commanderen en toezicht houden of het allemaal wel tot op de letter opgevolgd wordt :19:
Zolang het allemaal leefbaar blijft en er geen overlast is vind ik het allemaal prima en gezellig. Dus hier ligt het hele zwikkie languit over de bank en deels ook in bed. Schooien tijdens het eten doen ze niet echt, ze kijken wel het eten uit je mond ;-) maar ze weten dat ze in de keuken de borden mogen aflikken.
Ik chargeer het nu wat hoor maar zo voelt het voor mij wel.
Ze mogen hier bijna alles, behalve op de bank, want dan is hij vol( ja zelfs de 3 zitsbank wordt dan krap,) als dat soort dingen duidelijk zijn heb je er helemaal geen werk meer aan :U: ik hoeft ze nooit iets te verbieden wat dat betreft, de regels zijn duidelijk, denk dat je er meer werk aan hebt als het dan weer wel en dan weer niet mag, NOOIT is heel erg duidelijk denk ik :wink: ik hoeft het ze dus ook niet te verbieden als er visite is en er is geen plek meer anders
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 06 sep 2015 13:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Mijn honden liggen wel op de bank, wel op een kleed. Mijn vorige honden mochten dat allemaal niet maar ik vind het eigenlijk wel heel gezellig s'avonds met de hondjes op de bank lekker knuffelen. Ik geef ze niks als ik aan het eten ben, ik wil niet dat ze schooien daar heb ik een hekel aan. Als ik brood smeer krijgen ze wel eens een boterham of een plakje kaas bij het aanrecht. Maar ik geef ze verder geen resten van ons eigen eten. Ze reageren daar niet echt goed op dus dat laat ik achterwege. Ik kook wel vaak rijst voor ze en dat voer ik met vlees. Dat vinden ze lekker.
Afbeelding
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Ik wens geen gebedel tijdens het eten, en de honden weten dat dondersgoed. Dat kijkt zelfs niet in onze richting.

Maar voor de rest kan het me geen moer schelen. Ze krijgen lekkers (ik deel regelmatig wat met ze), Skadi mag af en toe een slokje bier mee, ze liggen met modderpoten op de bank, ze mogen op het bed zodra ik wakker ben (niet als ik slaap want ik vind het reuze irritant om in mijn slaap gestoord te worden). Ik heb helemaal geen zin om er de hele tijd strak bovenop te zitten. En dat is ook niet nodig.
En verder kan ik me wel vinden in wat Cleva en Nanna zeiden.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Sneu niet... maar ik ben niet zo moeilijk mits ik er geen last van heb. Dat betekend bijv dat Xavi hier niet op de bank mag en Xygan wel. Als Xavi op de bank wil wil jij in me liggen en draaien, graven en kroelen en dat niet voor 5 minuten maar uren blijft dat doorgaan. Dan ga je maar lekker op de grond liggen. Xygan klimt op de bank en gaat liggen. Dan mag t dus van me. Xena wil zelf niet op de bank. Ik eet met t bord op schoot en ook dan mag hij rustig op de bank mits ik gewoon kan eten en t eten niet van mn vork gekeken wordt. Hier ligt alles dus rustig te liggen her en der als ik eet en ja ze krijgen na t eten ook de restjes. Is nog nooit een hond slechter van geworden. De da adviseerde t zelfs bij pups zodat hun maag aan alles gewend is en niet zoals bij mn dober vroeger die al aan de race ging van een korstje brood buiten die hij vond omdat hij niks gewend was. Vanaf die tijd alle honden dus vanaf pup al mee laten eten met restjes en allemaal een hele sterke maag.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

S@ndr@ schreef: Ze mogen hier bijna alles, behalve op de bank, want dan is hij vol( ja zelfs de 3 zitsbank wordt dan krap,) als dat soort dingen duidelijk zijn heb je er helemaal geen werk meer aan :U: ik hoeft ze nooit iets te verbieden wat dat betreft, de regels zijn duidelijk, denk dat je er meer werk aan hebt als het dan weer wel en dan weer niet mag, NOOIT is heel erg duidelijk denk ik :wink: ik hoeft het ze dus ook niet te verbieden als er visite is en er is geen plek meer anders
ALTIJD is volgens mij net zo duidelijk :19:
En als alles vol zit met visite, dan wíllen (wilden) ze niet eens op de bank.
Punzel
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Punzel »

Ach iedereen heeft z'n eigen manier en als die voor baas en hond werken dan zie ik het probleem niet. Als een hond eenmaal weet dat ie niet op de bank mag hoef je daar echt niet de hele dag als een havik bovenop te zitten hoor. Zo'n groot probleem lijkt me die bank nu ook weer niet.

Wat ik dan weer wel raar vind is om je hond zomaar op de bank te laten als je ergens op visite bent.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”