Gisteren was ik samen met een vriendin, haar paard en mijn trio op weg naar een leuk vijvertje in het bos wanneer ik merk dat buren met hun vier (waarvan drie niet zo hondvriendelijke) honden ook aan het vijvertje staan. Goed, ik dacht slim te zijn door voor de bocht mijn honden even aan vriendin te geven zodat ik de buren alvast kon vragen of ze effe de honden aan de lijn konden nemen. Hun honden zien me en rennen zo langs me heen natuurlijk, stom plan
Algehele chaos volgt en we hadden ze alle zeven vrij snel uit elkaar zonder schade (wat me verbaasde want ze zaten met twee te schudden aan Aiko's nekvel).
Maar wat me opviel is dat haar (huidige en vorige) honden zich dus wel laten meeslepen door hun huisgenoten en mijn honden vooral weg willen uit de situatie en zich enkel verdedigen wanneer dat nodig is. In het verleden zijn ze al eens belaagd door een kleiner hondje wat ze gemakkelijk met z'n drieën hadden kunnen versnipperen maar neen hoor.
Ik vind het best interessant. Ik dacht dat vooral honden met een lage agressiedrempel zich laten verleiden tot ganging up maar je hoort het ook van meutehonden op jacht bijvoorbeeld.