Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe kan ik dit oplossen?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

TaMa
Zeer actief
Contacteer:

Hoe kan ik dit oplossen?

Ongelezen bericht door TaMa »

Mijn buurvrouw op 5 hoog (ik woon op drie) heeft 2 boerenfoxjes.. 1 van 7 jaar en een pup van nu 6/7 maanden geloof ik.
Vanaf dag 1 gaat de pup al tekeer als mn buurvrouw gaat werken... en nee niet zomaar tekeer maar het is echt gillen, zo erg dat ik mn muziek harder moet zetten om niet gek te worden.

Ik heb al twee keer gevraagd aan haar of ze hier niet iets aan kan doen want ik word er gek van en niet alleen ik maar de buurman die boven mij woont ook.. Gisteravond had ik het dus helemaal gehad (na een hele dag dat geloei aan te horen) en toen ze thuis was ben ik gelijk naar boven gegaan en heb haar netjes en beleefd uitgelegd dat als zij hier niets aan gaat doen dat ik dus de woningbouw en de politie informeer..

Ik kreeg dus een reactie terug van mevrouw die ik hier maar niet neerzet omdat het niet voor herhaling vatbaar is :?

Ik vind het maar moeilijk, weet niet meer wat ik moet doen en vraag hierbij aan jullie wat jullie zouden doen..
Ik vind het ook zielig voor die honden als ze een hele dag zo tekeer gaan en het is echt niet overdreven... ik kan namelijk best tegen een blaffende hond maar dit word te gek :?

Iemand tips?
Rust zacht mijn lieve Batish 15-03-2003 - 18-04-2005
Afbeelding
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Misschien weet die vrouw niet hoe ze het opmoet lossen.
En kan ze dus gebaat zijn met tips.
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
TaMa
Zeer actief
Contacteer:

M@ri@nne schreef:Misschien weet die vrouw niet hoe ze het opmoet lossen.
En kan ze dus gebaat zijn met tips.
Maar dat heb ik al geprobeerd, ik heb zelfs aangeboden om haar pup uittelaten. maar zodra ik erover begin dan begint ze te schelden :?
En ik wil eigenlijk helemaal geen stappen ondernemen maar ik weet het gewoon niet meer..
Afbeelding
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

Nu een een topic van de andere kant belicht.
Meestal gaan deze over de eigenaar maar hier over de "luisteraar"
Net als Marianne al zei geef wat tips en probeer de situatie wel bespreekbaar te houden.
Waarschijnlijk is ze zelf al heel goed op de hoogte van de ellende en springt ze gelijk in de verdediging.
Erg vervelend voor beide kanten
Afbeelding
droopy
Actief

Ongelezen bericht door droopy »

dreigementen moet je wel waar willen maken anders kan je ze beter niet gebruiken.
neem eens een bandje op als ze zo aan het gillen zijn en duw dat door de brievenbus misschien gaat ze dan snappen dat het echt erg is.
Afbeelding

EEN DAG NIET GELACHEN IS EEN DAG NIET GELEEFD
Don
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Don »

Bij mij was er een buur met 3 honden die de gods ganse dag stonden te blaffen.
Ben naar die buurman toe geweest en deze was niet voor rede vatbaar.
Ik heb toen een brief geschreven en hem in die brief uitgenodigd om een kopje koffie te komen drinken en dat heeft hij gedaan. ;)
Toen hoorde hij zijn eigen honden en zei"ik moet er toch maar wat aan gaan doen buurman,bedankt voor de koffie".
Ik heb nooit geen last meer gehad. ;)
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

droopy schreef:dreigementen moet je wel waar willen maken anders kan je ze beter niet gebruiken.
neem eens een bandje op als ze zo aan het gillen zijn en duw dat door de brievenbus misschien gaat ze dan snappen dat het echt erg is.
Ik had precies hetzelfde idee, voordat ik jouw bericht las.

Alleen zat ik me af te vragen hoe je die buuv zover krijgt dat ze er ook écht naar luistert. :roll:
Rossi
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rossi »

Hebben wij ook gehad. Reuze vervelend. Wij wonen in een rijtjeshuis en de buurman naast ons was wel 13 ! uren achtereen weg en de hond was alleen thuis. Loeien, dat beest. Verscheidene keren getracht met de buurman te praten. Geen resultaat. 's Nachts om 1 uur waren we het zat en hebben de politie gebeld en dat een paar keer gedaan. Alleen gemeld dat het beest weer loeide. Nu heeft buurman er wat aan gedaan. Zo'n blafband die een stroomstootje geeft. Zou niet mijn keus zijn, maar hond is stil. Hij doet nu de blafband wel om, maar de batterij er niet in.
Vervolgens zeggen we alleen nog maar het hoognodige tegen elkaar, en nu door omstandigheden kan onze hond ineens niet meer alleen zijn. Wie zei eens; wat je zaait zal je oogsten?????? Ik geloof dat wij het vervelender vinden dan de buren, maar goed. Andere discussie.
Veel sterkte, geduld en overredingskracht gewenst.
Groeten van Angel en Rossi.

Afbeelding
Anita
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Anita »

Ik kan je probleem heel erg goed voorstellen!

Ik ben onlangs verhuisd, na relatiebreuk en Max bleef bij mij (gelukkig!).
Na 3 weken flink klussen in het huis, was Max naar mijn idee redelijk gewend in de nieuwe woning, maar niets was minder waar! :?

De dag was aangebroken dat ik weer moest gaan werken en Max dus alleen in het huisje achterbleef...
Hij had het nooit voorheen gedaan, maar volgens de buren begon hij met blaffen en janken zodra ik de flat verliet.
Toen ik er voor het eerst door de woningbouw er op gewezen werd, zaten mijn oren te klapperen!
Max de hele tijd aan het blaffen en janken?? Dat is Max niet! Tenminste, dat was mijn eerste reactie...
Al gauw bleek dat het dus wel zo was. :cry:
Ik hoorde hem al tekeergaan als ik voor de flat stond!

Daarbij kwam ook nog eens kijken dat er schilders op mijn balkon bezig waren om de buitenboel te verven, dus extra provocerend!
Hij hield geen 5 tellen zijn snoet!
De klachten bleven binnenstromen en ik werd zelfs gedreigd het huis uitgezet te worden! 8O
Dat stootte wel even hard tegen mijn schenen, omdat de buren er nooit persoonlijk tegen mij iets van hadden gezegd, op 1 na dan, maar die kon begrijpen dat hij tekeer ging vanwegen de schilders.

Ik baalde er echt als een stekker van en ben met mijn ouders om de tafel gaan zitten.
Mijn moeder zou hem iedere dag ophalen en meenemen naar haar huis en dit dan iedere keer iets langer rekken.
Dus om de paar dagen een uurtje later, totdat hij weer perfect alleen kon blijven zonder te gaan blaffen of janken.
Dit heeft ze voor 3 weken gedaan en het gaat heel erg goed!

Ik krijg nu van de buren de vraag of ik mijn hond nog wel heb, want ze horen hem niet meer! ;)

Ieder hond is anders en zal ook een andere oplossing nodig hebben, maar soms is er vaak een oplossing in de buurt! Ik kan het in ieder geval weten!
Ik weet ook uit ervaring dat de mensen het prettiger vinden om het persoonlijk te horen en niet via de woningbouw zeg maar.
Tja en wil men dan nog niet luisteren, dan zou ik het ook via die weg kiezen...

Ik wens je heel veel succes en hoop dat er een oplossing zal komen!
Until you spread your wings, you'll have no idea how far you can fly
Afbeelding
Henny van Hal
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Henny van Hal »

Misschien haar inderdaad uitnodigen en dan meer mensen uitnodigen die er ook last van hebben, want als de rest er niets van zegt dan denkt ze misschien dat het wel meevalt....
TaMa
Zeer actief
Contacteer:

Bedankt voor jullie reactie's.. Ik heb het er met m'n vriend over gehad en vanavond als de buurvrouw thuis kom nodig ik haar uit voor een bak koffie en hoop dat ze naar me wil luisteren..
Mischien heeft ze inderdaad niet door dat haar honden zo tekeergaan
Afbeelding
Henny van Hal
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Henny van Hal »

Succes!!!! :p:
Roma
Actief

Ongelezen bericht door Roma »

laat de afloop ff weten,want ik ben daar toch erg benieuwd naar!!! 8O
succes in ieder geval!!! :ok: :ok: :ok:
Afbeelding
Don
Vaste gebruiker

Succes TaMa ;)
Anita
Vaste gebruiker

Heel veel succes TaMa! :ok:
Afbeelding
TaMa
Zeer actief
Contacteer:

Ben ik weer.. lag er een paar dagen uit :?
Nou het is helaas niet zo gegaan zoals ik gehoopt had.. Ze is hier geweest maar toen ik over haar honden begon wou ze er niks van weten, heb haar uitgelegd dat ik haar wou helpen en dat mijn aanbod nog steeds open stond om de hond 2/3 keer uit telaten als zij moest werken. Ze wou dat niet omdat ze geen vreemden in haar huis wou..
Ik weet het echt niet meer.. :cry:
Afbeelding
Anita
Vaste gebruiker

Je hebt in ieder geval je beste kant laten zien hoor TaMa! :ok:
Deze buurvrouw staat er dus absoluut niet voor open om hier over te praten. :?
Misschien kun je nog als een laatste optie een brief schrijven, samen met de buren om haar uit te leggen dat het echt niet meer zo door kan gaan en dat jullie genoodzaakt zijn de woningbouwvereniging hier van op de hoogte te stellen.
Dit kan eventueel op een burenruzie gaan uitlopen, vandaar dat ik ook aangeef dat je dit wellicht beter met meerderen kunt doen. (samen sta je sterker).

Als je dit niet ziet zitten, dan is er waarschijnlijk alleen nog de optie van aangeven bij de woningbouwvereniging en deze zullen, net als in mijn geval, geen namen geven van de bellers of schrijvers van de klacht.
Geef dit ook door aan andere buren die er last van hebben, maar niet door kunnen dringen, want hoe meer klachten, des te sneller er iets aan gedaan wordt!

Ik wens je nogmaal heel veel succes en hoop dat het toch binnen niet al te geziene tijd opgelost zal worden! ;)
Afbeelding
Don
Vaste gebruiker

Keihard mens zeg! :evil:
Ik ben het met anita eens,zoveel mogelijk buren proberen er bij te betrekken.
Dit is nog het enigste wat er over blijft.
Wie niet horen wil,moet maar voelen. ;)
Succes.
joe
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door joe »

TaMa schreef:Ben ik weer.. lag er een paar dagen uit :?
Nou het is helaas niet zo gegaan zoals ik gehoopt had.. Ze is hier geweest maar toen ik over haar honden begon wou ze er niks van weten, heb haar uitgelegd dat ik haar wou helpen en dat mijn aanbod nog steeds open stond om de hond 2/3 keer uit telaten als zij moest werken. Ze wou dat niet omdat ze geen vreemden in haar huis wou..
Ik weet het echt niet meer.. :cry:
Hoorde ze het gejank niet dan????
Wat een truttebol. Ze is wel erg onredelijk en egoistisch! :kotz:
Ik zou idd. zoveel mogelijk buurtjes verzamelen en eisen dat er een oplossing komt.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Wat je kunt doen is een brief schrijven naar de woningbouw waarin je duidelijk uitlegt wat het probleem is en dat er geprobeerd is om met de eigenares te praten maar dat ze niet open staat voor een gesprek erover , die door ZOVEEL MOGELIJK(!!!!) buren laten ondertekenen en dan maar afwachten wat er van komt......
Succes :ok:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
TaMa
Zeer actief
Contacteer:

Dat is inderdaad een heel goed idee..
Ik weet van drie buren al dat hun binnenkort ook wouden gaan klagen maar ze wouden op het gesprek tussen mij en de buurvrouw wachten.. kijken wat daar uit zou komen.. helaas niks :cry:

Maar dan moet ik het maar zo doen want het is voor ons niks maar voor die arme beesten ook niet :jank:

Bedankt!!!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”