Ik kan je probleem heel erg goed voorstellen!
Ik ben onlangs verhuisd, na relatiebreuk en Max bleef bij mij (gelukkig!).
Na 3 weken flink klussen in het huis, was Max naar mijn idee redelijk gewend in de nieuwe woning, maar niets was minder waar!
De dag was aangebroken dat ik weer moest gaan werken en Max dus alleen in het huisje achterbleef...
Hij had het nooit voorheen gedaan, maar volgens de buren begon hij met blaffen en janken zodra ik de flat verliet.
Toen ik er voor het eerst door de woningbouw er op gewezen werd, zaten mijn oren te klapperen!
Max de hele tijd aan het blaffen en janken?? Dat is Max niet! Tenminste, dat was mijn eerste reactie...
Al gauw bleek dat het dus wel zo was.
Ik hoorde hem al tekeergaan als ik voor de flat stond!
Daarbij kwam ook nog eens kijken dat er schilders op mijn balkon bezig waren om de buitenboel te verven, dus extra provocerend!
Hij hield geen 5 tellen zijn snoet!
De klachten bleven binnenstromen en ik werd zelfs gedreigd het huis uitgezet te worden! 8O
Dat stootte wel even hard tegen mijn schenen, omdat de buren er nooit persoonlijk tegen mij iets van hadden gezegd, op 1 na dan, maar die kon begrijpen dat hij tekeer ging vanwegen de schilders.
Ik baalde er echt als een stekker van en ben met mijn ouders om de tafel gaan zitten.
Mijn moeder zou hem iedere dag ophalen en meenemen naar haar huis en dit dan iedere keer iets langer rekken.
Dus om de paar dagen een uurtje later, totdat hij weer perfect alleen kon blijven zonder te gaan blaffen of janken.
Dit heeft ze voor 3 weken gedaan en het gaat heel erg goed!
Ik krijg nu van de buren de vraag of ik mijn hond nog wel heb, want ze horen hem niet meer!
Ieder hond is anders en zal ook een andere oplossing nodig hebben, maar soms is er vaak een oplossing in de buurt! Ik kan het in ieder geval weten!
Ik weet ook uit ervaring dat de mensen het prettiger vinden om het persoonlijk te horen en niet via de woningbouw zeg maar.
Tja en wil men dan nog niet luisteren, dan zou ik het ook via die weg kiezen...
Ik wens je heel veel succes en hoop dat er een oplossing zal komen!