Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

aanschaf pup en alleen laten

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

mars
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door mars »

:ok: eline,

De eerste aanwinst zal nog moeten komen, je kunt mensen helpen iedereen doet het anders.
Maar mensen afbranden omdat ze een andere mening hebben vind ik triest.

enne niemand hier is een dierenbeul , want mij lijkt dat een dierenbeul niet iets op een honden forum gaat zoeken wat eventueel goed is voor zijn eigen hond :?

TOCH :zwaai:
Afbeelding
mirella*
Actief

Ongelezen bericht door mirella* »

Ja Yuki zit 's nachts tussen de 8 en 10 uur in de bench en dat is geen probleem voor haar.
Ik heb haar nog nooit horen janken, piepen of wat dan ook en ook heeft ze de afgelopen 1,5 week nog nooit haar behoefte gedaan in de bench, en ook niet meteen als ze daar uit is.
Als ik haar zou horen (we slapen met de deur open) dan zou ik echt wel opstaan op met haar naar buiten te gaan, maar zij heeft daar schijnbaar geen behoefte aan.
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

Senna1 schreef:
mirella* schreef:

Snap werkelijk niet wat mensen zo grappig kunnen vinden aan Martijn. Ik heb hem nog maar zelden een constructief advies zien plaatsen, hij is voornamelijk zo niet alleen bezig met het afzeiken van andere mensen.
Ik denk dat dat te maken heeft met WAT je wilt lezen. Martijn brengt het misschien op een harde manier, maar brengt wel nuttige informatie en soms komt dat alleen over met harde woorden. ;)
Met het risico nu ook iemand figuurlijk over mij heen te krijgen, wil ik hier toch op reageren. Dat Martijn met harde woorden reageert, dat klopt en hij is ook erg direct. Maar waar ik mij bijzonder aan erger is de grove taal die hij gebruikt en dan bedoel ik het gescheld en gevloek. Ik kan mij ook voorstellen dat ik niet de enige ben die zich daar aan ergert. Hard reageren is 1, maar erbij gaan vloeken en schelden is iets heel anders.
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

mirella* schreef:Ja Yuki zit 's nachts tussen de 8 en 10 uur in de bench en dat is geen probleem voor haar.
Ik heb haar nog nooit horen janken, piepen of wat dan ook en ook heeft ze de afgelopen 1,5 week nog nooit haar behoefte gedaan in de bench, en ook niet meteen als ze daar uit is.
Als ik haar zou horen (we slapen met de deur open) dan zou ik echt wel opstaan op met haar naar buiten te gaan, maar zij heeft daar schijnbaar geen behoefte aan.
Wat is de reden dat je ervoor kiest haar zo lang achter elkaar in de bench te laten? Ik neem aan dat jij niet van 8 uur totaan 10 uur de volgende ochtend in je bed ligt...
En als ze zo rustig is, waarom dan niet los? Ik vind het echt heel lang namelijk en ik vind eerlijk gezegd ook dat je zelf je verantwoordelijkheid moet nemen en het niet moet laten afhangen van het protest van je pup.
Dat je pup niet protesteert is fijn voor je, maar dat wil niet zeggen dat het dan dus maar okee is.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door whoopy »

Eline* schreef:
mirella* schreef:Ja Yuki zit 's nachts tussen de 8 en 10 uur in de bench en dat is geen probleem voor haar.
Wat is de reden dat je ervoor kiest haar zo lang achter elkaar in de bench te laten? Ik neem aan dat jij niet van 8 uur totaan 10 uur de volgende ochtend in je bed ligt...
En als ze zo rustig is, waarom dan niet los? Ik vind het echt heel lang namelijk en ik vind eerlijk gezegd ook dat je zelf je verantwoordelijkheid moet nemen en het niet moet laten afhangen van het protest van je pup.
Dat je pup niet protesteert is fijn voor je, maar dat wil niet zeggen dat het dan dus maar okee is.
eline, volgens mij bedoeld ze 8 tot 10 uur aan 1 stuk in plaats van: van 20:00 uur tot 10:00 uur :ok:
Afbeelding Afbeelding

groetjes
caroline, whooper en orbis
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

whoopy schreef:
Eline* schreef:
eline, volgens mij bedoeld ze 8 tot 10 uur aan 1 stuk in plaats van: van 20:00 uur tot 10:00 uur :ok:
Nee hoor, dat bedoelt ze niet.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Senna1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Senna1 »

Branka schreef:
Senna1 schreef:
mirella* schreef:

Snap werkelijk niet wat mensen zo grappig kunnen vinden aan Martijn. Ik heb hem nog maar zelden een constructief advies zien plaatsen, hij is voornamelijk zo niet alleen bezig met het afzeiken van andere mensen.
Ik denk dat dat te maken heeft met WAT je wilt lezen. Martijn brengt het misschien op een harde manier, maar brengt wel nuttige informatie en soms komt dat alleen over met harde woorden. ;)
Met het risico nu ook iemand figuurlijk over mij heen te krijgen, wil ik hier toch op reageren. Dat Martijn met harde woorden reageert, dat klopt en hij is ook erg direct. Maar waar ik mij bijzonder aan erger is de grove taal die hij gebruikt en dan bedoel ik het gescheld en gevloek. Ik kan mij ook voorstellen dat ik niet de enige ben die zich daar aan ergert. Hard reageren is 1, maar erbij gaan vloeken en schelden is iets heel anders.
Daar kan ik het gedeeltelijk mee eens zijn want als je terug kijkt zal je zien dat in z'n eerste antwoorden nooit gevloekt of gescholden wordt. Vaak komt er dan een antwoord waaruit blijkt dat de vragensteller helemaal geen andere visie wil maar alleen zijn oplossing bevestigd wil zien. Dan is het dus verloren moeite die je erin gestopt hebt en de antwoorden die daarop volgen zijn ook naar mijn idee soms niet helemaal netjes. Maar wat vaak gebeurd is dat er dan op de grens van wat toelaatbaar is gereageerd wordt en dat ontaard vaak in een agresieve reactie!
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

oke dan niet :mrgreen:
Afbeelding Afbeelding

groetjes
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

Eline* schreef:
Eline, zoals ik het lees zit Yuki niet van 20.00 tot 10.00 uur (=14 uur) in de bench, maar zit zij tussen de 8 en 10 uur achter elkaar in de bench (dat kan je n.l. opmaken uit het woordje de voor tussen de 8 en 10 uur. Een redelijk verschil lijkt mij. Hoewel ik het vermoeden heb dat jij dat nog veel te lang vind.
Zoals je ook al hebt kunnen lezen heeft Mirella een kind. Met een kind ben je volgens mij ook als ouders zijnde meer aan vaste tijdstippen wat naar bed gaan en opstaan betreft gebonden. Ze zal dus ongetwijfeld niet pas om 10.00 uur haar bed uitkomen.
Afbeelding
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

FF mierenn**ken maar ik lees het ook als tussen de 8 à 10 uur. :roll:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

M@ri@nne schreef:FF mierenn**ken maar ik lees het ook als tussen de 8 à 10 uur. :roll:
hahahahha ik haalde het eigelijk aan om te voorkomen dat er geen verkeerde wending aan de discussie gegeven wordt. er ontstaan snel misverstanden doordat mensen iets verkeerd lezen ;)
Afbeelding Afbeelding

groetjes
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

mirella* schreef:Onze Yuki is 8 weken oud en slaapt van 23.00 tot 8.00 zonder te janken en zonder te plassen/poepen, heerlijk toch. Overdag heeft ze er nog wat meer problemen mee en gaat het af en toe nog fout.
Ook ik na zoeken in oude berichten. De pup zit dus gemiddels zo'n 9 uur in de bench en dat vind ik veel te lang.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Branka schreef: Eline, zoals ik het lees zit Yuki niet van 20.00 tot 10.00 uur (=14 uur) in de bench, maar zit zij tussen de 8 en 10 uur achter elkaar in de bench (dat kan je n.l. opmaken uit het woordje de voor tussen de 8 en 10 uur. Een redelijk verschil lijkt mij. Hoewel ik het vermoeden heb dat jij dat nog veel te lang vind.
Zoals je ook al hebt kunnen lezen heeft Mirella een kind. Met een kind ben je volgens mij ook als ouders zijnde meer aan vaste tijdstippen wat naar bed gaan en opstaan betreft gebonden. Ze zal dus ongetwijfeld niet pas om 10.00 uur haar bed uitkomen.
Ik zie het... ;) Maakt op zich niet uit..ik vind ook 8 a 10 uur onafgebroken veel te lang voor een jonge pup.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

Eline* schreef:
Branka schreef: Eline, zoals ik het lees zit Yuki niet van 20.00 tot 10.00 uur (=14 uur) in de bench, maar zit zij tussen de 8 en 10 uur achter elkaar in de bench (dat kan je n.l. opmaken uit het woordje de voor tussen de 8 en 10 uur. Een redelijk verschil lijkt mij. Hoewel ik het vermoeden heb dat jij dat nog veel te lang vind.
Ik zie het... ;) Maakt op zich niet uit..ik vind ook 8 a 10 uur onafgebroken veel te lang voor een jonge pup.
whooper zat toen hij pup was ook in een benche als wij gingen slapen. aangezien ik toch ook wel 7 of 8 uurtjes slaap zit hij dan ook alleen. ik had het geluk dat hij al HEEL snel zindelijk was en anders gaf hij aan als hij eruit moest. Als ik 's nachts wakker wordt ging ik altijd ff kijken, doe ik nu nog, maar hij ligt altijd lekker uitgebreid te snurken hoor. ik had hem eerst in de keuken maar die sloopte hij helemaal!! en ik wou geen risico nemen dat hij aan kabels ging bijten.

ik zie het probleem niet om hem 's nachts in de benche te doen als het niet anders kan ;)

nu is hij 8 maanden (dus nog steeds pup) en heb ik dat slopen er al bijna uit. hij zit nu in de keuken in zijn mand als wij gaan slapen.
Afbeelding Afbeelding

groetjes
mirella*
Actief

Ongelezen bericht door mirella* »

Jippie jullie zijn eruit :ok: , ik bedoelde inderdaad dat Yuki maximaal tussen de 8 en 10 uur in de bench zit 's nachts.
De eerste nacht en de nacht dat ze niet lekker was heeft ze met de bench bij ons op de kamer geslapen en ze is echt nooit onrustig geworden (ik word van alles wakker).

Over het algemeen gaat ze 's avonds rond 22.00-23.00 uur voor het laatst naar buiten en 's morgens rond 7.00-8.00 gaat ze weer naar buiten. De fokker deed het bij ons niet anders en daar bevuilde ook geen enkele hond het nest gedurende de nacht.

Maar als jullie dat te lang vinden dan vind ik het prima hoor, ik weet dat ik goed voor mijn hondjes zorg en dat ze hier helemaal niks te kort komen.
Ideeen verschillen nou eenmaal nog al sterk van hondenbezitter tot hondenbezitter maar dat wil niet zeggen dat ze niet allemaal goed voor hun dieren kunnen zijn. Onze hondjes lopen bijvoorbeeld vanaf 8,5 weken mee in het bos (korte stukjes en de rest van de tijd in een karretje) samen met mij en de hondenuitlaatservice. Ik weet dat hier ook een heel aantal mensen op tegen zijn maar dat maakt nog hen nog mij tot een dierenmishandelaar of slechte hondenbezitter.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Eline* schreef:
als ze er niet uit moesten zaten ze 's nachts bij ons ook zo'n 8 uur in de bench als pup... niets mis mee hoor... als ze eruit moesten meldden ze zich netjes. Ik zie het probleem van de nacht in ieder geval niet...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
mars
Vaste gebruiker

:ok: Ik ook niets 8 uurtjes :ok:
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

mars schreef::ok: Ik ook niets 8 uurtjes :ok:
:? :? :? :? antwoord is niet helemaal duidelijk, wel kort ahahhahahahhaha :-D :-D :-D
Afbeelding Afbeelding

groetjes
mars
Vaste gebruiker

:p:

hihihi

Ik vind 8 uurtjes ook geen probleem en ze melden zich netjes smorgens als ze er uit moesten.

ik heb ook altijd de pups in de bench , en dus ook snachts 8 uurtjes.

geen enkel probleem en blije en vrolijke pups
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

hahahah kijk nu is het wel duidelijk ;) het lijkt wel steno wat jij typt :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding Afbeelding

groetjes
Mark
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Mark »

Hee hoi iedereen...

Na het lezen van al die reacties blijkt het toch een pittig onderwerp te zijn. Toch het ik afgelopen maandag een hele lieve,schattige, vrolijk labrador pup gekocht en ik moest dinsdag al werken... Een pup is moeilijk op te voeden zeker als er kabels e.d. over de vloer lopen.. Was ik blij dat mn vriendin thuis was terwijl ik werkte... Volgende week beginnen met het aanleren van een paar minuten alleen te zijn en dat rustig opbouwen moet lukken.. Straks over 2 jaar moet de hond wel in staat zijn om een uurtje of 8 alleen thuis te zijn om daarna helemaal gek geknuffeld te worden door een baas die heeeel graag bij zn hond wil zijn. Met de meeste ben ik het eens dat een pup geen 8 uur per dag alleen moet zijn maar de pup moet ook niet al te flauw worden opgevoedt. Daarom doe ik het volgende... a.s. maandag even een 15 minuten alleen (terwijl ik in de kamer ernaast zit), daarna lekker knuffelen en belonen... later op de dag weer een keertje en dat herhalen tot woensdag, donderdag er een half uurtje van maken en dat zo doorzetten tot zondag... daarna 45 min en zo opbouwen.. goed plan toch !?!? Enne een bench ??? ideaal voor sommige, ik heb een gigantische hal met daarin een oude bank dus een bench is niks voor mij... succes met het opvoeden van alle pups...
Geef ze liefde, aandacht en de zorg EN OPVOEDING die ze nodig hebben, dan komt alles helemaal perfect in orde...

groetjes Mark.
PoohPie
Actief

Ongelezen bericht door PoohPie »

hier zijn ze praktisch nooit alleen alleen effe met boodschappen en toileteren en dat soort dingen 8O maar dat komt ook omdat we zoveel dieren niet alleen kunnen laten , de hondjes geluk..
een bench? nog nooit gehad , ze zitten snachts in de hal , meestal is dat vanaf een uur of 12 (24) tot een uur of 6 uur sochtends.

ik doe ze er in savonds en mn mam haalt ze eruit sochtends ;) ideaal vind ik tenminste :)
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Mark schreef:a.s. maandag even een 15 minuten alleen (terwijl ik in de kamer ernaast zit), daarna lekker knuffelen en belonen... later op de dag weer een keertje en dat herhalen tot woensdag, donderdag er een half uurtje van maken en dat zo doorzetten tot zondag... daarna 45 min en zo opbouwen.. goed plan toch groetjes Mark.
als jij gewoon in huis blijft, heeft je pup dat echt wel door hoor(kamer ernaast) je moet gewoon écht weg gaan ;)
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Dingo schreef:
Mark schreef:a.s. maandag even een 15 minuten alleen (terwijl ik in de kamer ernaast zit), daarna lekker knuffelen en belonen... later op de dag weer een keertje en dat herhalen tot woensdag, donderdag er een half uurtje van maken en dat zo doorzetten tot zondag... daarna 45 min en zo opbouwen.. goed plan toch groetjes Mark.
als jij gewoon in huis blijft, heeft je pup dat echt wel door hoor(kamer ernaast) je moet gewoon écht weg gaan ;)
wat kunnen mensen een hond toch onderschatten he?! ;) :mrgreen:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Mark
geregistreerd lid

Tja weggaan zou kunnen maar ook ik moet werken.. en dat doe ik in de kamer ernaast... dus zodoende zit ze 15 minuten alleen... onze vorige hond snapte ook heel erg goed wanneer we er waren en niet.. Ze waarschuwde mij heel erg vaak als mn ouders thuis kwamen en ik nog (illegaal) achter de pc zat of weer eens tv zat te kijken om 2 uur 's nachts... Een hond is vreselijk slim !!
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Mark schreef:Tja weggaan zou kunnen maar ook ik moet werken.. en dat doe ik in de kamer ernaast... dus zodoende zit ze 15 minuten alleen... onze vorige hond snapte ook heel erg goed wanneer we er waren en niet.. Ze waarschuwde mij heel erg vaak als mn ouders thuis kwamen en ik nog (illegaal) achter de pc zat of weer eens tv zat te kijken om 2 uur 's nachts... Een hond is vreselijk slim !!
nogmaals, als jij in de kamer ernaast zit, is de enige die je voor de gek houdt, jezelf ;)
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
Mark
geregistreerd lid

eindelijk houd ik mezelf eens voor de gek... gelukkig.. hoeft iemand anders het niet meer te doen vandaag.... :-D ..
Maar ze went dan wel rustig aan het idee dat er niet de hele tijd iemand in haar omgeving is... lekker rustig opbouwen... en ach, mezelf voor de gek houden van tijd tot tijd is ook wel eens leuk toch !??
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Mark schreef:eindelijk houd ik mezelf eens voor de gek... gelukkig.. hoeft iemand anders het niet meer te doen vandaag.... :-D ..
Maar ze went dan wel rustig aan het idee dat er niet de hele tijd iemand in haar omgeving is... lekker rustig opbouwen... en ach, mezelf voor de gek houden van tijd tot tijd is ook wel eens leuk toch !??
als je hond er maar niet de dupe van wordt .
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Mark schreef:eindelijk houd ik mezelf eens voor de gek... gelukkig.. hoeft iemand anders het niet meer te doen vandaag.... :-D ..
Als ik je een tip mag geven..ik zie je schrijven dat je je pup beloond met aandacht als je terugkomt nadat je even bent weggeweest.
Je kan de pup beter negeren. Als je wilt dat alleen zijn normaal wordt, moet je het dus ook normaal laten zijn. Niet gek doen bij het weg gaan en niet gek doen bij het terugkomen.
Gewoon gewoon, zonder extra attentie. Sterker nog, hoe saaier de tijd voor en na het alleen blijven, hoe minder ze je missen. ;)
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Eline* schreef:
Als ik je een tip mag geven..ik zie je schrijven dat je je pup beloond met aandacht als je terugkomt nadat je even bent weggeweest.
Je kan de pup beter negeren. Als je wilt dat alleen zijn normaal wordt, moet je het dus ook normaal laten zijn. Niet gek doen bij het weg gaan en niet gek doen bij het terugkomen.
Gewoon gewoon, zonder extra attentie. Sterker nog, hoe saaier de tijd voor en na het alleen blijven, hoe minder ze je missen. ;)
hmm hier is het altijd feest als ik thuiskom ook altijd zo geweest.... :roll: ze hebben nooit geen problemen gehad met alleen thuisblijven, misschien omdat ze niet langer dan 4 uur alleen zijn...
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”