Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

reu of teef?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Boots1978
Vaste gebruiker

reu of teef?

Ongelezen bericht door Boots1978 »

ik ben benieuwd of jullie een voorkeur hebben voor 1 van de 2 en waarom?
wij hebben altijd reuen gehad omdat die stabieler zouden zijn dan teefjes. nu wil ik me binnenkort op de wachtlijst laten plaatsen voor een pup en werd me gevraagd voor reu of teef. ging meteen weer voor een reu. maar waarom eigenlijk :19:
yodi
Zeer actief
Mijn ras(sen): rottweiler
Aantal honden: 1

Re: reu of teef?

Ongelezen bericht door yodi »

Ik heb altijd teven waarom? geen idee.
Afbeelding
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Wij hebben altijd teven gehad.
Isa, mijn eerste chihuahua, is ook een teef. Pittig heksje. Heel lief en enthousiast hoor maar ze ís me toch een partij pittig en dominant.
Ik wilde eigenlijk nooit reutjes, maar Sammy is toch (overduidelijk :mann: ) een reutje. Het enige nadeel vind ik markeren, dit is bij zulke kleine hondjes een drama. Niet af te leren. Maar hij is echt veel zachter van karakter. Ligt lekker op z'n rug bij mijn in de sjaal oid te knuffelen. Zal Isa echt nooit doen.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Ik heb nu mn eerste reu en ik vind het een heerlijk beest. Zo lekker recht door zee, dat mag ik wel. Mijn teefje is veel gehaaider, die probeert me soms ook gewoon voor de gek te houden. De reu niet, die bedenkt dat allemaal niet eens. Hij is meestal heel braaf, en soms niet maar daar maakt ie dan ook geen geheim van. Hij heeft ook een veel prettiger karakter dan mijn teefje, puur objectief bekeken, maar ik denk dat dat meer een individueel verschil is.
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

Hier voorkeur voor teven, ondanks de soms dubbele agenda's, lange tenen, bitchie diva gedrag en natuurlijk de loopsheden. Reuen zijn naar mijn idee makkelijker en duidelijker.
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
Hondengezin
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Duitse staande draadhaar X Hollandse herder. En een Boerenfox

Ongelezen bericht door Hondengezin »

Wij hebben altijd teven gehad en Banjer is onze eerste reu. Bij zowel mijn man thuis als bij mij thuis alleen maar teven gehad. En Rosa is ook een teef.

Banjer is nog maar 4 maanden jong en Rosa is 6 jaar. Weet niet meer of Rosa drukker was als pup dan Banjer.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Altijd reuen gehad, heerlijk recht door zee, en relaxed, en nu een eerste teef, en waarschijnlijk zal de volgende toch weer ee reu zijn of ik moet weer een teef gaan redden, maar doet u mij toch maar een reu, bij voorkeur
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik hou meer van reuen.
bij een reu is het what you see is what you get en ze hebben over het algemeen veel minder 'ruis' dan teven.
maar ik heb een teef en de volgende hond zal vast ook weer een teef zijn omdat ik voor herplaatsers ga -die hier standaard gecastreerd worden- en ik minder moeite heb met een gecastreerde teef dan met een gecastreerde reu.
mocht ik ooit nog een pup nemen (denk het niet, maar je weet nooit) dan wordt dat wel een reu.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Heb altijd teven gehad, op één reu na. Die een drama was.
Geef mij maar teven. Ik vind dat mutserige en mieperige gedoe van teefjes heerlijk. Stelletje aanstellerige haaibaaien.
Ik hou niet van dat gezeik van reuen. Letterlijk en figuurlijk. En altijd alles interessanter aan de horizon. Teefjes blijven veel beter bij je.
Afbeelding
maitestar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
Contacteer:

Ongelezen bericht door maitestar »

Zolang ze intact waren was er niet zo heel veel verschil eigenlijk in onze 2 teven en de reu. Maar 1 teef is nu gecastreerd en ik vind haar echt niet zo leuk meer :schrik: Ze is zo ontzettend gefocust op eten, dat is echt niet normaal meer :ugh:
De reu is ook gecastreerd, maar daar merken we, behalve dat hij nu echt oud wordt :(: , niet zoveel verschil mee.
Groetjes,
Wendy
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Ik heb altijd reuen en daar gaat ook echt mijn voorkeur naar uit.
Sinds een paar jaar een herplaatsteef erbij en die is wat feller en regelt graag de boel.
Ik hou van het gelijkmatige van reuen.
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Ik heb geen voorkeur
Afbeelding
Gimmick
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gimmick »

Mijn voorkeur gaat uit naar een reu.
Gelijkmatiger en altijd duidelijk.

Ik heb nu twee teven waarvan eentje (vroeg) gecastreerd is. Moet zeggen dat komt wel in de buurt van een reu ze is.erg gelijkmatig in haar gedrag en What you See is What you get
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Ik ben ook een reuenmens. Ik vind volle reuen prettiger in de omgang dan teven alhoewel ik dat regelgedoe van Reina (was mijn eerste teef) ook wel kon waarderen.
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik heb het liefst een combi van beide omdat dat het leukst is bij meerdere honden in huis.
Dartel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dartel »

Hier altijd teven. Ja, ze zijn soms onberekenbaarder en vinniger. Maar ik kan slecht tegen die hormoonballen van ongecastreerde reuen. Dat gepats naar andere reuen. Ik heb wel eens het gevoel dat bij reuen, zeker jonge reuen, gewoon een kwart van de hersens alleen gebruikt worden door hormoonzaken. Tijdens training zijn ze dan nauwelijks te bereiken. Altijd oppassen dat ze hun poot niet ergens tegen optillen.

Een gecastreerde reu, of eentje die van zichzelf niet zo'n testosteronbal is, vind ik dan wel weer leuk. Maar dan mis ik soms toch dat complexe van een teef. Een reutje erbij, dat zou leuk zijn.
Groetjes Carlian en Vanna, Yindi, Hebe en Katja.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

2 reuen en 1 teef hier. De teef is mn schaduw. Ze is veel gehaaider dan de reuen. Die zijn wat dommer heb ik het idee. Ik heb niet echt een voorkeur, al wordt, vanwege de balans, een eventueel 4e hond wel een teef.
Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irisz »

Heb een teef gehad en nu twee reuen en niet speciaal een voorkeur.
Beide hebben hun charmes en ook binnen het geslacht weer zo'n enorm verschil in karakters.
Luna (gesteriliseerde teef) had voor mij een perfect karakter en ik vond haar diva-gedrag heerlijk. Met haar kon ik lezen en schrijven.
Xavi (intacte reu) is een echt goedsul. Zelfverzekerd maar zonder enige agressie en gaat met alles en iedereen samen. In dat opzicht echt de perfect hond. Hij is wel een stuk minder baasgericht dan Luna en Focus en we had iets meer werk met hem qua gehoorzaamheid, maar door zijn relaxte temperament komt hij daardoor nooit in de problemen.
Focus (intacte reu) is een zoon van Xavi maar weer heel anders in karakter. Hij is net zo sociaal en makkelijk met andere honden en mensen, maar veel drukker in zijn doen en laten. Heeft meer uitdaging nodig (geestelijk) en is een enorme knuffelkont. Hij is wel weer super baasgericht, kan overal los lopen en houdt mij in de gaten.
Vandaar, geen voorkeur voor reu of teef. Beide heeft charmes en hun speciale dingetjes. Overigens zou de volgende hier waarschijnlijk weer een reu worden uit praktisch oogpunt, tenzij er ooit een leuk gecastreerd herplaats teefje op ons pad zou komen.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Ik heb niet echt een voorkeur. Het heeft allebei zo zijn leuke en minder leuke kanten. Ik zou het deels van het ras laten afhangen of ik voor reu of teef zou gaan.
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Ik heb niet echt een voorkeur. Tot nu toe zowel reuen als teven gehad en op dit moment alleen nog een teefje. Beide geslachten hebben zo hun voor- en nadelen. Daarnaast heeft ook nog iedere hond, los van geslacht, gewoon een eigen karakter waar je meer of minder mee uit de voeten kunt. Ik ben er nog niet over uit welk geslacht een eventuele volgende pup gaat worden. Ik sta nu bij een rasvereniging op de wachtlijst voor een teefje, maar dat is eigenlijk vooral omdat de reuen binnen dit ras over het algemeen toch net wat aan de grote en zware kant lijken te zijn voor wat ik zoek in een volgende hond. Tegelijkertijd weet ik nog niet eens zeker of het wel dit ras gaat worden en wil ik eerst nog wat meer ervaring opdoen met het ras, dus ik kan nog best van voorkeur veranderen. Bovendien heb ik met Cyntha afgesproken dat ze vijftien wordt dus voorlopig heb ik nog even de tijd om een keuze te maken :wink: Bij het andere ras waar ik m'n oog op heb laten vallen is het verschil in formaat tussen reu en teef niet zo groot. Ik sluit niet uit dat ik in dat geval wel voor een reu zou gaan.
Laatst gewijzigd door Tamara/Bayko op 16 okt 2015 16:59, 2 keer totaal gewijzigd.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Altijd alleen maar teven gehad.
Maar ik zie andere mensen hoe gek die zijn met hun reuen en vice versa.
Ik zie niet anders dan reuen die overal binnen plassen bij andere mensen en dat is voor mij de énige reden om te kiezen voor een teef. Met een teef kun je overal komen zonder dat die ergens tegen aan plast.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

iones schreef: Ik zie niet anders dan reuen die overal binnen plassen bij andere mensen en dat is voor mij de énige reden om te kiezen voor een teef. Met een teef kun je overal komen zonder dat die ergens tegen aan plast.
Ik heb daar met mijn reuen nooit last van gehad. O wacht, Bayko heeft ooit 1 x binnenshuis z'n poot opgetild :tongue: Dat was toen we de honden voor het eerst meenamen naar onze nieuwe woning. De vorige eigenaren hadden ook een reu en kennelijk hing diens geur er nog. Toen meende Bayko even een punt te moeten maken. Ik was daar zelf op dat moment niet op bedacht, maar heb wel meteen duidelijk gemaakt dat dat niet de bedoeling was. Daarna heeft Bayko het nooit meer gedaan. Ook niet in andermans huis, en hij is toch vaak zat bij Jan en alleman op visite geweest. Eerlijk gezegd lijkt me dat grotendeels een kwestie van opvoeding, net als je reu leren dat hij tijdens wandelingen niet overal tegenaan mag pissen.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Ik ben gek op beide, daarom heb ik ook beide :F:
Reuen recht door zee, weinig bullshit, behalve dan soms met andere reuen, maar dat is prima te sturen, zijn veel egaler dus makkelijker mee te werken.
Teven, reldellen, regelmutsen, dramaqueens, ik hou ervan :LOL: de loopsheid is dan weer een minpuntje, zeker als je ermee wil werken.

Qua fanatisme maakt het dan weer weinig uit, maar dat is het karakter waar ik op val, ik hou van een hond met een kop erop :I:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Lunatic schreef: Reuen recht door zee, weinig bullshit, behalve dan soms met andere reuen, maar dat is prima te sturen, zijn veel egaler dus makkelijker mee te werken.
Teven, reldellen, regelmutsen, dramaqueens, ik hou ervan :LOL:

:ok: Precies dat.

Ik heb wel een voorkeur voor teven. Maar dan wel een takketeef en één daar van is genoeg :mrgreen:
Ramiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): borderterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ramiek »

iones schreef:Altijd alleen maar teven gehad.
Maar ik zie andere mensen hoe gek die zijn met hun reuen en vice versa.
Ik zie niet anders dan reuen die overal binnen plassen bij andere mensen en dat is voor mij de énige reden om te kiezen voor een teef. Met een teef kun je overal komen zonder dat die ergens tegen aan plast.
Ach ik had een teef die ergens binnenkwam waar ook andere honden leefden en die tilde mooi een achterpoot omhoog om op het kleed te plassen :(. Zegt dus ook niet alles.
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
http://www.ramiek.nl
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Tara schreef:
lieke schreef:
Ik hou niet van dat gezeik van reuen. Letterlijk en figuurlijk. En altijd alles interessanter aan de horizon. Teefjes blijven veel beter bij je.
*werpt blik op landhaaien*
*schudt hoofd*
:mrgreen: Mijn reuen zijn niet van me weg te slaan. Er is helemaal niets interessanter dan vrouw, bal en koek. Ook voor mijn vorige twee niet.
Toen Charlie nog los liep had ze er een handje van zich te verstoppen. En precies op het moment dat ik in paniek raakte weer tevoorschijn te springen :mep:
lieke
Zeer actief
Contacteer:

dagmar88 schreef:
Tara schreef:
lieke schreef:
*werpt blik op landhaaien*
*schudt hoofd*
:mrgreen: Mijn reuen zijn niet van me weg te slaan. Er is helemaal niets interessanter dan vrouw, bal en koek. Ook voor mijn vorige twee niet.
Toen Charlie nog los liep had ze er een handje van zich te verstoppen. En precies op het moment dat ik in paniek raakte weer tevoorschijn te springen :mep:

Tja, ik ben reuze bevooroordeeld, geef ik direct toe. :mrgreen:
Maar ik heb al ruim 30 jaar honden en daar precies 1x een reu tussen gehad. En dat was nou niet zo'n succes, zachtjes gezegd. Mijn teven zijn en waren allemaal stuk voor stuk heel aanhankelijk en bleven eigenlijk altijd bij me. Soms even een paar meter van me af om te snuffelen maar verder niet.
En ik ben dol op dat mutserige en die stiekeme achterbaksigheidjes. Volgens mij zijn teven veel slimmer dan reuen. :tongue:
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Geen moment spijt van mijn teef. Hier in de buurt veel patsende reuen en met een teef hoef ik daar niet op te letten. Geen patsend gedoe en geen last van andere loopse teven. Heb zelf ook totaal geen last van haar loopsheid, is hooguit wat slomer maar dat komt vaak best goed uit hehe.
Vooral het lopen buitenshuis met een teef vind ik dus echt een groot voordeel.

Het gehaaide wat ze soms kunnen hebben vind ik persoonlijk karaktervol. :ok:

Zegt het overigens iets dat Lieke mij heeft overgehaald? :mrgreen: Waarvoor dank, overigens haha.
lieke
Zeer actief
Contacteer:

_Leonie schreef:Geen moment spijt van mijn teef. Hier in de buurt veel patsende reuen en met een teef hoef ik daar niet op te letten. Geen patsend gedoe en geen last van andere loopse teven. Heb zelf ook totaal geen last van haar loopsheid, is hooguit wat slomer maar dat komt vaak best goed uit hehe.
Vooral het lopen buitenshuis met een teef vind ik dus echt een groot voordeel.

Het gehaaide wat ze soms kunnen hebben vind ik persoonlijk karaktervol. :ok:

Zegt het overigens iets dat Lieke mij heeft overgehaald? :mrgreen: Waarvoor dank, overigens haha.
:mann:
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ik hou sowieso meer van voorspelbaar en rechtdoorzee en geen gemuts. Dus ik denk dat reuen beter bij mij passen. Tot nog toe altijd reuen gehad. Wel een teefje te logeren gehad en dat was ook wel leuk. Maar ik trek toch wel meer richting reuen
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”