Bizzy is een Toller teefje van zo'n 5.5 maand oud, en zoals het een Toller betaamd niet enorm extravert in het contact naar andere honden. Ze is echt heel erg beleefd en spreekt de hondentaal uitstekend, en wil ook graag spelen met honden, maar de laatste tijd is ze een paar keer behoorlijk overdonderd door honden die een beleefde kennismaking overbodig vinden en haar dan omver kegelen. Het is best sneu, want haar gewoonte is om stil te staan en de tegenpartij de tijd te geven om haar te besnuffelen. Daar is ze echt heel zachtaardig en lief in, maar vervolgens treft ze dan net de plaat-voor-de-kop-types die haar op zo'n moment finaal omver walsen

Daar begint ze nu op te reageren door weg te rennen, dat vind ik jammer en ook gevaarlijk gedrag want vaak jakkeren honden er dan alsnog achteraan omdat dat lollig is. Met de andere honden erbij redt ze het vaak wel want Coda maakt korte metten met dat soort, maar ik wil ook graag dat ze in haar eentje wat meer zelfvertrouwen opbouwt omdat ik de honden regelmatig apart mee neem voor bijvoorbeeld trainingen.
Ofwel, ik wil haar eens positieve ervaringen laten op doen in dit soort situaties met honden die wel rustig met haar omgaan en eigenaren die dit soort situaties een beetje kunnen inschatten. Het is een heel vrolijk, energiek hondje en eenmaal gewend speelt ze ook graag met andere honden. Vooral grotere honden vindt ze nu spannend, maar wat mij betreft zijn alle honden welkom mits ze ons een positieve ervaring kunnen opleveren
Dus, iemand zin om binnenkort eens met ons ergens te wandelen? Zal dan regio Overijssel of Gelderland worden. Bussloo kan bijvoorbeeld, maar andere opties ook welkom natuurlijk. En voor de duidelijkheid: ik neem dan alleen Bizzy mee. Haar helleveeg van een moeder mag thuis blijven

Dus wellicht voor andere honden die wat angstig of onzeker zijn ook een goede ervaring?