Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nog tips voor viespeuken?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Aantal honden: 2

Nog tips voor viespeuken?

Ongelezen bericht door pioenroos »

Mies is een groot liefhebber van het aanbrengen van een goede eau d'Stank.

Alles van dierlijke oorsprong heeft haar interesse: van uitwerpselen tot kadavers. Haar motto is: Kan je het écht niet (meer) eten, dan rol je erin. Ze rolt dus door alle soorten (vogel)poep en dode dieren en vissen in vergaande staat van ontbinding. Zelfs (ge)dode insecten en wormen moet in gerold worden.
Ze komt hierdoor niet alle dagen los, want soms heb ik geen tijd/zin in wassen :wink: Maar loopt ze los, dan rolt ze. Aan de flex lukt het haar ook nog wel eens, ze is namelijk razendsnel en als ik niet 'nee' zeg en wegtrek op het moment dat 1 knietje knikt ben ik te laat. Haar neus is perfect en ze kan heel goed mikken. Loslopend reageert ze wel op mijn nee: nadat ze even gauw 1 schouder erdoorheen haalt, komt ze mijn kant op huppelen :hmmm:

Als het lokaal is en niet te erg stinkt dan helpen babydoekjes nog wel eens. Maar heel vaak moet ze dus onder de douche.
Mijn vraag is nu: Kan dat kwaad? Vaak is soms elke dag. Als ik geluk heb kan ik 1 week overslaan. Ik was haar met een milde parfumvrije mensenshampoo ivm eigen allergie.

En mocht iemand nog een tip hebben om het gerol te voorkomen en/of schoonmaken zonder helemaal onder de douche, dan houd ik mij ook aanbevolen.
Afbeelding
nomo
Zeer actief

Re: Nog tips voor viespeuken?

Ongelezen bericht door nomo »

Geen tips, lees wel even mee. Morris heeft ook zo zijn periodes :hmmm:

Meneer moet dan onder de tuinslang en dat vind ik nu het kouder wordt ook niet zo leuk. Dus dan sta ik weer met emmers water te slepen!

Gelukkig gaat het bij hem in periodes en is het niet wekelijks raak. Al doet hij het meestal wel meteen helemaal goed als hij het doet. Dan zit het van zijn staart tot achter zijn oren :Q:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Tomatenketchup. Neemt de stank weg.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

Gebeurt hier ook dagelijks, maar gelukkig springt ze ook minstens 4x per wandeling in een sloot. :D
Verder laat ik het maar, ik ga niet elke dag wassen. Reeenpoep ben ik inmiddels aardig aan gewend. Alleen echt erge stank zoals vislucht dan wordt ze wel even (meestal rondom haar nek) geshampood in de tuin. Gewoon met babyshampoo. :)
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Ben wel benieuwd waar jij wandelt dan :mrgreen: Is daar dagelijks zoveel gorigheid te vinden?

Mayke en Kiwi doen het ook maar de 'vangst' is vaak niet meer dan wat ganzenstront of een uitgedroogd salamandertje.

Ik heb niet echt een tactiek, behalve erbij gaan staan en uit te roepen "gatverdamme jij viespeuk!!" :19: Kiwi maakt zich dan gelijk uit de voeten, en Mayke rolt gerust door totdat ze serieus risico loopt op een hollenwipper.
Afbeelding
Goldylocks
Zeer actief
Mijn ras(sen): labradors !

Ongelezen bericht door Goldylocks »

Hahaha wel een leuk verhaal zo!
Hier 2 labradors ,modder en plassen vind ik niet erg maar stront en paardedrollen is hier streng verboden! :gvd: Dat mag gewoon niet van de baas .En tja sorry, dat ben ik :devil:
Wie treurt om gisteren,geniet niet vandaag.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

haha hier mag het ook niet maar ze doen het toch :schrik:

Rani en Mika luisteren nog wel eens naar me maar Gol echt niet. Die stopt pas als ik bijna bij haar ben en dan zit ze al van kop tot kont onder de drek.
Gelukkig kan ik Gol nog even laten zwemmen, dat doen die andere twee niet zo snel.

Ik merk wel dat hoe vaker ik ze was hoe vaker ze willen rollen. Ik moet een shampoo zien te vinden die ze lekker vinden ruiken. Met strontgeur ofzo :LOL:
pioenroos
Zeer actief

nomo schreef:Geen tips, lees wel even mee. Morris heeft ook zo zijn periodes
Ow god, een berner die regelmatig in de was moet, jij wint :mrgreen: Zomers is idd fijner, ik had toen een fijn ritme: Tuinslang uitrollen, honden uit, Mies wassen (handig op het tuinbankje, hoef ik niet te bukken) en dan de plantjes gelijk water.
Nanna schreef:Ik ben alvast blij dat mijn Puli's die ambities niet hebben....
Gelukkig is dit rollen 1 van de weinige dingen die Diem níet afkijkt van Mies :schrik:
Ik had het trouwens kunnen weten: Toen ze net 5 minuten van transport uit Polen op Nederlands gras liep, lag ze al te rollen. "Het arme ding", dacht ik nog, "ze heeft natuurlijk jeuk van al die vieze geplakte haren. Toch vies, zo'n asiel" :blauwoog: Ik heb haar eerste nederlands rol zelfs op de foto :mrgreen:
marian* schreef:Tomatenketchup. Neemt de stank weg.
Ik krijgt haar wel schoon hoor, het gaat mij om de frequentie van het wassen. Ik neem tenminste aan dat ik haar ná de tomatenketchup alsnog moet inzepen en afspoelen :mrgreen:
runninggirl schreef:Gebeurt hier ook dagelijks, maar gelukkig springt ze ook minstens 4x per wandeling in een sloot.
Mies zwemt niet helaas. In de zomer mik ik haar dan wel eens het water in, maar nu vind ik dat toch wel koud, onvrijwillig. Mies slaapt op de bank en op bed. Stront en/of lijkenlucht gaat mij toch echt te ver, ik kan dat niet niet ruiken :ugh:
Als de drek lokaal zit, allen nek ofzo, zeep ik dat ook alleen maar in. Maar meestal zit het vakkundig van bovenop hoofd, beiden schouders en flanken tot rondom haar heupen :cool2:
Paisley schreef:Ben wel benieuwd waar jij wandelt dan Is daar dagelijks zoveel gorigheid te vinden?
Het zal je verbazen wat een teckel met een missie allemaal opduikt :mrgreen: Ze is natuurlijk ook wel allround. Vogelpoep ligt overal, watervogelpoep vind je aan de waterkant, op het strand ook vis, kwallen en schelpdieren. In het bos konijnen en reeën en in de polder ook muizen en mollen. En dan is zowel de stront áls de kadavers dus gewild.
Goldylocks schreef:Dat mag gewoon niet van de baas .En tja sorry, dat ben ik :devil:
Het mag van mij ook niet hoor. Weet ze ook. Ze zorgt daarom heel braaf dat ik het niet zie. En mocht ik het toch zien komt ze gauw naar me toe hollen omdat ik altijd ophoud met gillen als ze naar mij toe komt :mann:
Gollum schreef:Ik merk wel dat hoe vaker ik ze was hoe vaker ze willen rollen. Ik moet een shampoo zien te vinden die ze lekker vinden ruiken. Met strontgeur ofzo
Heb ik ook gedacht en haar een keer niet gewassen ( :kotz: ) Maakte niet uit :wink:

Ik vind het vooral jammer dat ik haar minder vaak los laat hierom. Ze heeft de beweging nodig en behalve het rollen is ze ondertussen super braaf. Als het schoonmaken vlotter kan zou dat dus heel fijn zijn. En ik vraag mij dus af of het huid/vachttechnisch verstandig is, zo vaak wassen.
Ik zit ook te brainstormen over iets dat ik in de douche kan zetten zodat ik haar hoog kan wassen. Een opklapbaar watervast krukje ofzo? Dat zou mijn rug héél fijn vinden.
Afbeelding
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

En je huis kleurt zo leuk rood.
AfbeeldingAfbeelding
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Nanna schreef:Ik ben alvast blij dat mijn Puli's die ambities niet hebben....:schrik:
Ver beneden het niveau van Bram en Thijs heeft dit in zijn hele leven welgeteld één keer gedaan. Waarvoor alsnog dank.
AfbeeldingAfbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

bram en thijs schreef:
En je huis kleurt zo leuk rood.
Nou het is meer voor de noodgevallen, waar water en zeep niet meer werkt.

Ik kan me 1 gevalletje herinneren waar ik Mayke 1 hele week lang uit mijn slaapkamer heb moeten verbannen, zelfs na 3 keer grondig wassen.
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Gewoon met een washandje. En anders alsnog douchen inderdaad, dan maar vaker shampoo. Misschien wat natuurlijke tea tree shampoo gebruiken?
En wat minder vieze plekken uitzoeken om te lopen :engel:
pioenroos
Zeer actief

bram en thijs schreef:
Nanna schreef:Ik ben alvast blij dat mijn Puli's die ambities niet hebben....:schrik:
Ver beneden het niveau van Bram en Thijs heeft dit in zijn hele leven welgeteld één keer gedaan. Waarvoor alsnog dank.
Dat klopt hoor, Mies ontbreekt elk niveau :ugh: Haar bijnamen zijn straatslet, lellebel en goorlapje. Maarja, het was liefde op het eerste gezicht dus ik zit er maar mee :blauwoog:
Valerie schreef:Gewoon met een washandje. En anders alsnog douchen inderdaad, dan maar vaker shampoo. Misschien wat natuurlijke tea tree shampoo gebruiken?
En wat minder vieze plekken uitzoeken om te lopen :engel:
Door mijn eigen allergieën kan ik helaas geen andere shampoos gebruiken. Het is wel heel mild spul wat ik heb. Eventueel kan ik een baby shampoo kopen zonder parfum? Een washandje kan ik wel eens proberen. Mss een microvezel doekje ook? Krijg ik wellicht meer mee weg dan alleen babydoekjes :ok:

Ze gaat al niet meer los op de echt vieze plekken. Ik woon naast een mooie loosloopplek, maar dat is langs een singel met veel eenden. Eendenpoep druipt en stinkt en komt in grote hoeveelheden :cry: Ze kan daar dus niet los.

Ze haalt het zelfs uit de tuin. Liefst een vers gevallen flats, dat smeert nog lekker in. In 2 seconden heeft ze het achter beide oren zitten :mann:
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Oh dat is goor eendenpoep.... ik ben zo blij dat Lotje niks doet met de ganzenpoep hier in het park, dat is ook zo goor. Lotje houdt het nu gelukkig bij bepaalde vogelpoepies en op een of andere manier rolt ze verkeerd, want haar vacht blijft schoon en ik ruik niets.

Sterkte!
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Whaha, ik geloof dat ik gillend gek zou worden als ik vrijwel elke dag me hond moest douchen.

Hier weten ze allebei wat de gevolgen zijn, ik hou niet zo van stinkerds.
Een enkele keer gaat het toch mis dus dan is het douchen geblazen, vinden ze allebei niet leuk maar laten het prima toe. Dat dan weer wel gelukkig.

Wat Maylo nog wel eens gebeurt is dat hij gras aan z'n kont heeft hangen(want dat eet hij zo graag :boos: ) wat hij dus niet kwijt raakt.
Dan is het dus eerst dit.... :O: :O: :O: en dan snel zitten, liggen en dan rollen en zichzelf in de bosjes gooien. Op zo'n manier dat ik er dus echt niks aan kan doen en hij dus helemaal onder zit, en als ik niet oppas ik ook.
(Toevallig van de week nog onderweg naar de dierenarts om het even leuk te maken, gelukkig vinden ze hem erg leuk. Ik was even minder blij met hem.)
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
nomo
Zeer actief

pioenroos schreef:
nomo schreef:Geen tips, lees wel even mee. Morris heeft ook zo zijn periodes
Ow god, een berner die regelmatig in de was moet, jij wint :mrgreen: Zomers is idd fijner, ik had toen een fijn ritme: Tuinslang uitrollen, honden uit, Mies wassen (handig op het tuinbankje, hoef ik niet te bukken) en dan de plantjes gelijk water.
:LOL: op die momenten zou ik hem ook graag in teckelformaat willen hebben :LOL:
Ben erg blij dat hij soms maanden weer heel braaf is. Dan is het soms een beetje eendenpoep wat er met een washandje wel uit te krijgen is.

En op de vraag waar al die vuiligheid te vinden is. Overal! Neem Morris maar mee en je vindt het :LOL: Langs het kanaal ligt altijd eendenpoep en straks komen de ganzen weer in het natuurgebied. De ganzen vinden het leuk om 's avonds op het pad te gaan zitten met z'n allen. Dat resulteert dan in een 2,5 km lang ganzenpoepparadijs :mrgreen:
Morris rolt ook graag in lekker hoog gras. Daar ligt nog wel eens een hoop hondenpoep :hmmm: die hij dan over het hoofd ziet. Daar kan hij dan weer weinig aan doen, maar smerig is het wel!
Dan zijn er nog vissers die dode vissen laten liggen die Morris wel vindt.
En natuurlijk de keren dat er schapen naar een anders stuk weiland zijn gebracht en ik daar pas achter kom als Morris zich gelukzalig ter aarde stort in de schapenpoep :schrik:
Vissers en fietsers die zelf moeten poepen en dat ergens in de bosjes doen :kotz:

En zo kan ik nog wel even doorgaan :LOL:

Ik loop ook het liefste bij bos of strand! Daar ligt veel minder zooi. Maar ja, helaas heb ik beide niet echt heel erg in de buurt. Of lekkere buitengebieden waar het niet ook fietspad of visplek is.
Feather__
Zeer actief

Ongelezen bericht door Feather__ »

pioenroos schreef: Ik zit ook te brainstormen over iets dat ik in de douche kan zetten zodat ik haar hoog kan wassen. Een opklapbaar watervast krukje ofzo? Dat zou mijn rug héél fijn vinden.
Zo'n babybadje? Gewoon ergens goedkoop op de kop tikken.
Afbeelding
nomo
Zeer actief

Je hebt ook wel van die opklapbare babybadjes! Die zijn misschien ook handig dan!
TTtje@
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door TTtje@ »

Kan je geen honden shampoo gebruiken en dan van die huishoud handschoenen aandoen? Dat kan al minder kwaad als je gaat vaak moet wassen.
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Als ik bijna elke dag mijn hond zou moeten wasen zou ik toch meer gaan kijken naar voorkomen ipv genezen zeg maar. Wil een flinke plens water op moment van rollen niet helpen? :zweep:
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Apple doet het ook als ze de kans krijgt :schrik: Ook eten inderdaad en ander rollen. Vooral in ganzenpoep en dode dieren. :kotz:
Ik was haar dan zo 'lokaal' mogelijk (meestal de nek) maar als je de geur er uit wilt krijgen moet ik het zeker twee keer in soppen.
Het gebeurd hier gelukkig niet dagelijks omdat ik het meestal wel net voor kan zijn ('nee' roepen alvorens ze neer ploft)
Maar, jij hebt natuurlijk ook zo'n treuzelkont, dus die slimmeriken blijven gewoon lekker achter je rug om een beetje snuffelen, zodat je negen van de tien keer te laat bent :mrgreen:
Ik weet niet of het verder kwaad kan. Als je goede hondenshampoo gebruikt lijkt me dat beter dan babydoekjes eigenlijk. Wel even handschoenen dan zelf dragen voor de allergie.
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Ik denk ook vaak dat Lola gewassen moet worden, maar een emmer water en washandje doen dan toch al heel veel wonderen. Soms doe ik er een scheut azijn in, dat neutraliseert ook. Maar zeep/shampoo gebeurt hier eigenlijk nooit meer. Gewoon alleen water dus.
pioenroos
Zeer actief

Wat laat, maar ik reageer nog even:
TTtje@ schreef:Kan je geen honden shampoo gebruiken en dan van die huishoud handschoenen aandoen? Dat kan al minder kwaad als je gaat vaak moet wassen.
Ik ben helaas zéér allergisch. Zelfs na goed spoelen kan ik haar dan niet aaien voor een paar dagen. Dat overleven we beiden niet :engel:
veertje schreef:Als ik bijna elke dag mijn hond zou moeten wasen zou ik toch meer gaan kijken naar voorkomen ipv genezen zeg maar. Wil een flinke plens water op moment van rollen niet helpen?
Het is een teckel :wink: Ze weet prima dat het niet mag en stopt ook netjes als ik dat zeg/roep/gil/ruk aan de lijn geef. Ze houdt er ook meestal keurig rekening mee dat ik het liever niet zie: Ze doet het zoveel mogelijk achter mijn rug om, dat kan ze prima regelen.

Het babybadje bracht mij wel op ideeën. Ik woon erg klein dus ik koop liever niks nieuws tenzij het helemaal opvouwbaar is. Maar mijn moeder kwam met het briljante idee om de wasmand omgekeerd te gebruiken. Ding is van plastic en er past prima een teckel op. Kan ik haar 'vastzetten' op werkbare hoogte in de douche en met washand wassen of als nodig helemaal douchen.
Ook heb ik het maximum maar op 2x p/wk douchen gezet. Geen idee of dat voor haar huid dan niet te veel is maar het is mijn maximum heb ik besloten :wink: Na 2x douchen blijft ze nu aan de lijn voor de rest van de week en mag ze pas weer op maandag los :engel:

Dank allemaal voor het meedenken!
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

Ik zou die tokkel aankleden. Kekke jasjes en truitjes.

Nee, zonder gein: loslopen/douchen versus aankleden? Ik zou het in dit geval wel weten. Zo te horen ben je er opvoedkundig al flink mee bezig geweest en doet ze het inmiddels zeer geraffineerd en superbraaf (ze stopt immers zodra jij het ziet en er wat van zegt :Q: ). Daar valt volgens mij in dit geval niet veel winst meer te behalen. Ik zou dus in dit geval inzetten op aankleden en daardoor meer loslopen en minder douchen.
pioenroos
Zeer actief

Zamunda schreef:Ik zou die tokkel aankleden. Kekke jasjes en truitjes.
:idea: :ok: Daar zeg je me wat, zou dat werken?
Ik heb hier nog wel wat liggen, mijn vorige teckelmeneertje is 15 geworden en had op het laatst oude artrose botjes die tegen de elementen beschermd moesten worden.
Hij had een jasje (van Marion.) en een gebreid truitje. Ze heeft het wel eens aangehad voor de grap en het past. Bijkomend voordeel (nadeel?) is wel dat ze überhaupt niet veel meer doet met iets aan :mrgreen:

Vraag mij wel af of het werkt bij de grondwerkzaamheden die ze graag verzet als ze losloopt in bos en polder. Ze sjouwt dan ook door hoog gras of dwars door struiken en dan is alles natuurlijk direct vol water of 1 ellende van takken.
Maar voor het loslooppark hier in de buurt met een singel zou het misschien een optie zijn. Ze loopt daar nu niet meer los want dan zit ze gegarandeerd van wang tot heup onder de eendenstront, tweezijdig.
Ik zal het binnenkort eens proberen, op een moment dat ik het niet erg vind haar alsnog te moeten wassen.
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief

pioenroos schreef:
Zamunda schreef:Ik zou die tokkel aankleden. Kekke jasjes en truitjes.
:idea: :ok: Daar zeg je me wat, zou dat werken?
Ik heb hier nog wel wat liggen, mijn vorige teckelmeneertje is 15 geworden en had op het laatst oude artrose botjes die tegen de elementen beschermd moesten worden.
Hij had een jasje (van Marion.) en een gebreid truitje. Ze heeft het wel eens aangehad voor de grap en het past. Bijkomend voordeel (nadeel?) is wel dat ze überhaupt niet veel meer doet met iets aan :mrgreen:
Ik zeg: voordeel :tongue: .
pioenroos schreef:Vraag mij wel af of het werkt bij de grondwerkzaamheden die ze graag verzet als ze losloopt in bos en polder. Ze sjouwt dan ook door hoog gras of dwars door struiken en dan is alles natuurlijk direct vol water of 1 ellende van takken.
Maar voor het loslooppark hier in de buurt met een singel zou het misschien een optie zijn. Ze loopt daar nu niet meer los want dan zit ze gegarandeerd van wang tot heup onder de eendenstront, tweezijdig.
Ik zal het binnenkort eens proberen, op een moment dat ik het niet erg vind haar alsnog te moeten wassen.
Misschien is de beste optie dan een soort ongevoerd regenjasje: zuigt geen water op en blijven minder snel takken inhangen.
pioenroos
Zeer actief

Zamunda schreef:Misschien is de beste optie dan een soort ongevoerd regenjasje: zuigt geen water op en blijven minder snel takken inhangen.
Zat ik ook al aan te denken ja, vooral omdat je viezigheid makkelijker van een gladde stof kan afvegen :engel:

Maar een teckel heeft een wat rare vorm. Dus een passende jas is zo makkelijke nog niet. Of het bedekt het niet of het schuift of de nageltjes blijven aan de borstband hangen. Wat ik nu heb is op maat gemaakt. Het truitje zit het best want dat is stretch. Jasje past goed maar schuift altijd opzij.
Ik ga het truitje eens proberen (schattig bruin met rode en zwarte strepen, we lopen dan heus niet voor aap :pffff: :oeps: ) En dan kijken of ik voor een redelijke prijs iets kan vinden.
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief

pioenroos schreef:Ik ga het truitje eens proberen (schattig bruin met rode en zwarte strepen, we lopen dan heus niet voor aap :pffff: :oeps: )
:mrgreen:
pioenroos schreef:En dan kijken of ik voor een redelijke prijs iets kan vinden.
Of ergens een geschikt stofje opduikelen en door een handig iemand op maat laten maken?
pioenroos
Zeer actief

Zamunda schreef:Of ergens een geschikt stofje opduikelen en door een handig iemand op maat laten maken?
Wat zit jij vol goede ideeën, ik voel me er bijna dom door :mrgreen: Zo iemand ken ik inderdaad. HillieS van het forum hier kan misschien wel wat maken. Mies heeft al een badjas van haar. Die gebruik ik om auto en huis schoon te houden als Mies erg vies is.

Een stretch stof zou het beste zijn, dat sluit het mooist aan denk ik. Ik ga eens overleggen met Hillie.
Het model van het truitje vind ik mooi. Bij nader inzien is het wel wat te kort voor Mies :wink:

Afbeelding
Afbeelding
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Ik wil iedereen die ooit zo'n topic als dit heeft gestart of nog gaat starten hartelijk bedanken. Ik ga mijn hond nóg meer waarderen want die heeft echt nog nooit ergens in gerold :I:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”