nomo schreef:Geen tips, lees wel even mee. Morris heeft ook zo zijn periodes
Ow god, een berner die regelmatig in de was moet, jij wint

Zomers is idd fijner, ik had toen een fijn ritme: Tuinslang uitrollen, honden uit, Mies wassen (handig op het tuinbankje, hoef ik niet te bukken) en dan de plantjes gelijk water.
Nanna schreef:Ik ben alvast blij dat mijn Puli's die ambities niet hebben....
Gelukkig is dit rollen 1 van de weinige dingen die Diem níet afkijkt van Mies
Ik had het trouwens kunnen weten: Toen ze net 5 minuten van transport uit Polen op Nederlands gras liep, lag ze al te rollen. "Het arme ding", dacht ik nog, "ze heeft natuurlijk jeuk van al die vieze geplakte haren. Toch vies, zo'n asiel"

Ik heb haar eerste nederlands rol zelfs op de foto
marian* schreef:Tomatenketchup. Neemt de stank weg.
Ik krijgt haar wel schoon hoor, het gaat mij om de frequentie van het wassen. Ik neem tenminste aan dat ik haar ná de tomatenketchup alsnog moet inzepen en afspoelen
runninggirl schreef:Gebeurt hier ook dagelijks, maar gelukkig springt ze ook minstens 4x per wandeling in een sloot.
Mies zwemt niet helaas. In de zomer mik ik haar dan wel eens het water in, maar nu vind ik dat toch wel koud, onvrijwillig. Mies slaapt op de bank en op bed. Stront en/of lijkenlucht gaat mij toch echt te ver, ik kan dat niet niet ruiken
Als de drek lokaal zit, allen nek ofzo, zeep ik dat ook alleen maar in. Maar meestal zit het vakkundig van bovenop hoofd, beiden schouders en flanken tot rondom haar heupen
Paisley schreef:Ben wel benieuwd waar jij wandelt dan Is daar dagelijks zoveel gorigheid te vinden?
Het zal je verbazen wat een teckel met een missie allemaal opduikt

Ze is natuurlijk ook wel allround. Vogelpoep ligt overal, watervogelpoep vind je aan de waterkant, op het strand ook vis, kwallen en schelpdieren. In het bos konijnen en reeën en in de polder ook muizen en mollen. En dan is zowel de stront áls de kadavers dus gewild.
Goldylocks schreef:Dat mag gewoon niet van de baas .En tja sorry, dat ben ik
Het mag van mij ook niet hoor. Weet ze ook. Ze zorgt daarom heel braaf dat ik het niet zie. En mocht ik het toch zien komt ze gauw naar me toe hollen omdat ik altijd ophoud met gillen als ze naar mij toe komt
Gollum schreef:Ik merk wel dat hoe vaker ik ze was hoe vaker ze willen rollen. Ik moet een shampoo zien te vinden die ze lekker vinden ruiken. Met strontgeur ofzo
Heb ik ook gedacht en haar een keer niet gewassen (

) Maakte niet uit
Ik vind het vooral jammer dat ik haar minder vaak los laat hierom. Ze heeft de beweging nodig en behalve het rollen is ze ondertussen super braaf. Als het schoonmaken vlotter kan zou dat dus heel fijn zijn. En ik vraag mij dus af of het huid/vachttechnisch verstandig is, zo vaak wassen.
Ik zit ook te brainstormen over iets dat ik in de douche kan zetten zodat ik haar hoog kan wassen. Een opklapbaar watervast krukje ofzo? Dat zou mijn rug héél fijn vinden.