ik weet niet of dat iets met perfectionisme te maken heeft.pioenroos schreef:Ik ook hoor.renee-uk schreef:nee hoor ik zie het precies zo.Habibi schreef:Ik zie geloof ik als enige nog steeds echt een groot verschil tussen consequent en perfectionistisch.
De meeste antwoorden in dit topic vallen voor mij onder consequent/niet consequent. Maar hebben voor mij niet per se met perfectionistisch te maken.
Ik ben rete-consequent. Áls ik een commando geef moet dat uitgevoerd worden en zelf uit een commando komen mag ook niet. Zit is dus blijven zitten totdat ik 'toe maar' zeg. En wat vandaag niet mag, mag onder dezelfde omstandigheden ook morgen en volgend jaar niet.
Maar, ik ben niet zo perfectionistisch geloof ik. Ik geef ook verzoeken inderdaad. Truukjes en spelletjes vallen daar vaak onder. Dat is voor de lol samenwerken en daar mogen ze een puinzooi van makenWél moeten ze bv 'los' of 'hier' altijd opvolgen, ook in het heetst van de strijd.
Misschien is dat het verschil met sommige rassen/karakters/leeftijden? Dat het (minder) mogelijk is om buitenom commando's (die dan wel of niet altijd opgevolgd moeten worden) veel eigen inbreng/ruimte aan een hond te geven?
Ik ben dus wél consequent maar niet perfectionistisch/veel bepalend
ik wil dat een gekend commando meteen en goed opgevolgd wordt, daar is tussen mijn hond en mij geen discussie over mogelijk.
met spelen of iets anders voor de lol geef ik geen commando's, dus hoeft er ook niks opgevolgd te worden en is mijn hond helemaal vrij hoe ze dat spelen in wil vullen.
ik denk nog steeds dat heel veel mensen denken dat je voortdurend als een drillsergeant al bevelen schreeuwend in het rond loopt als je wel consequent bent en je niet toestaat dat commando's niet opgevolgd worden en het is blijkbaar moeilijk te bedenken dat dat niet zo is en dat ook consequente mensen heel veel lol met hun honden hebben waaraan geen bevel te pas komt.