Sinds ik hier woon (en Murdock heb) heb ik me daarbij aangesloten.
In die hondengroep/ gelegenheidsroedel zit een gesteriliseerd RR teefje. Vanaf het moment dat we die tegenkwamen vond Murdock haar al interessant. Ook buiten de groep om speelt hij heel leuk met haar, maar gaat ook op haar rijden. Dit teefje snauwt nauwelijks van zich af als Murdock haar bestijgt, dus corrigeren we hem al vanaf het begin zelf. Hij heeft daar echter geen boodschap aan en gaat rustig (lustig
De eigenaren van dit teefje vonden het het eerste jaar wel prima dat Murdock dat deed. Ze is tenslotte gesteriliseerd. Nu is er blijkbaar de 'magische grens' van een jaar geweest en nu vinden ze het mega vervelend. Zo vervelend dat andere hondeneigenaren zich er ook tegen aan bemoeien en - mij negerend- Murdock ook gaan zitten corrigeren (wat al helemaal geen effect heeft).
Dat ik Murdock maar moet castreren, of een teletac halsband moet omdoen
Nou sorry hoor, maar omdat hij 1 (gesteriliseerde) teef berijdt (die ook door een andere teef wordt bereden- maar dat is niet erg, want dat is een teef
Buiten deze gelegenheidsroedel heeft hij het één keer ook gedaan bij een gecastreerde reu overigens.
Hoe zorg ik er voor dat Murdock met dit gedrag stopt, zodat ik weer relaxed met de groep mee kan lopen zonder gezeik van andere eigenaren?
Voorlopig loop ik wel op een andere tijd, maar het is zo zonde, want het is een leuke groep honden.