Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik snap hier niets van.

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ik snap hier niets van.

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Sancho is een heerlijk ondeugende Havanezer. Hij zit vol streken, doet de dingen op zijn manier en ik zou hem dus niet bepaald een gehoorzaam hondje willen noemen :mrgreen:
Hij heeft bepaalde rituelen zoals elke ochtend gaan huilen als ik boven mijn tanden ga poetsen, zich dood houden als hij mee gaat slapen voor de nacht, wegschieten als hij in de auto mee gaat wandelen, maar alleen in de ochtend :Q:
Toen hij zijn bruid Fientje op bezoek had gehad was dat allemaal over. Hij was zo gedwee dat ik bang was dat hij haar miste en een beetje inzakte. Hij leek vreemd genoeg ineens volwassen te zijn geworden maar dat is waarschijnlijk een vermenselijking.
Echter na een tweede dekking zagen we hetzelfde gebeuren. Sancho werd ineens rustig en braaf.Dat duurde een aantal maanden en na verloop van tijd denk je er zelf ook niet meer aan. Zijn ondeugd en zijn rare rituelen keerden terug.
Maar nu een jaar later weer een leuk meisje op bezoek is geweest zien we het wéér gebeuren :80:
Hij is akelig braaf. Saai dus :D
Ik kan het niet verklaren. Het zal toch niet zo zijn dat zijn hormonen nu in rust zijn omdat hij eindelijk toe kon geven aan een oerdrang? Of liever; eindelijk voor nageslacht heeft proberen te zorgen? Want zijn Ikea aardbei voorzag ook al een flink deel in die oerdrang :mrgreen:
Maar het is te opvallend en te duidelijk om nog toeval genoemd te worden.
Herkenbaar...? Hoe verklaren jullie dit?
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Re: Ik snap hier niets van.

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Misschien is hij tijdelijk afgeleid van jou plagen als er bezoek is? :mrgreen:
Apple is 's avonds altijd best wel een aandacht vrager. Maar als Ben hier is gaat ze bij hem aandacht vragen :Q:
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Misschien is dat boefige gedrag wat je zo leuk vind inderdaad wel iets dat voortkomt uit seksuele frustratie.
Komt in mijn oren niet als onwaarschijnlijk over.
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid

Apple schreef:Misschien is hij tijdelijk afgeleid van jou plagen als er bezoek is? :mrgreen:
Apple is 's avonds altijd best wel een aandacht vrager. Maar als Ben hier is gaat ze bij hem aandacht vragen :Q:
Nee toch niet, het teefje was na een uur alweer vertrokken en hij is nu al dagenlang braaf.
Paisley schreef:Misschien is dat boefige gedrag wat je zo leuk vind inderdaad wel iets dat voortkomt uit seksuele frustratie.
Dat zou ook kunnen.Best sneu dan eigenlijk?
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Marie-Josée schreef:.
Paisley schreef:Misschien is dat boefige gedrag wat je zo leuk vind inderdaad wel iets dat voortkomt uit seksuele frustratie.
Dat zou ook kunnen.Best sneu dan eigenlijk?
Ja dat vind ik ook maar t hoort bij het leven. Ik werk met jongeren en daar trekt dagelijks heel wat wangedrag door seksuele frustratie aan mij voorbij :engel:
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid

Dat is ook weer zo.
Ik heb het echter hier nog nooit gezien bij een reu. Maar Sancho is dan wel de eerste dekreu.
Het recept voor een brave reu is hier nu dus; een paar maal per jaar zijn gang laten gaan :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”