Maar hij is zo wild
Lang leven een pup
Moderator: moderatorteam

Dat viel me sowieso ook op. Ik ken geen pup die vecht als je hem op een leuke manier 'af' probeert te leggen*Esther schreef:De instructeur probeerde hem af te leggen en hij vocht en hij vocht......
Dat lees ik in jouw stukje. Maar waarom kozen jullie voor deze methode?

Ik snap er ook helemaal niks van...? Hoezo 'vocht hij' en waar moest hij zich aan 'overgeven'? En waarom zouden ze bij zo'n jonge hond een snuitje en hulpstukken gaan gebruiken? Zitten jullie al lang op deze cursus/hondenschool of zijn jullie pas net begonnen?Jacky schreef:Tja, we zitten op hondenschool, prima, want na 14 jaar vergeet je de trucjes ook wel wat.
Maar hij is zo wildik schaam me gewoon, hij sleurt aan de riem, blaft naar alles en iedereen. Dit is toch al mijn vijfde hond, maar ik heb er nog nooit zo'n dobber aan gehad als met Joris. De instructeur probeerde hem af te leggen op de grond, hij vocht en vocht en wilde zich maar niet overgeven. Ivan was ook lastig om op te voeden, maar Jorisss
. Op les hebben ze nu voor de volgende les al hulpstukken aangeschaft (snuitje en nog wat) , maar daarvoor ben ik wat te trots, ik moet dit toch zelf oplossen. Trainen, trainen en nog eens trainen. Zweet op de rug en doorgaan.
Lang leven een pup![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dit viel me ook opDeDiana schreef: Ik snap er ook helemaal niks van...? Hoezo 'vocht hij' en waar moest hij zich aan 'overgeven'? En waarom zouden ze bij zo'n jonge hond een snuitje en hulpstukken gaan gebruiken?

Heb je 1 van mijn cursistenHilde schreef:In één van mijn puppygroepen zit nu een allerschattigst labradorpupje, zwart. Die meneer is al wat ouder en zijn vorige labrador was dertien geworden, dus hij vindt de pup maar wat druk. Hij vindt het zó erg dat zijn pupje nog niet luistert! Ik zeg tegen hem altijd dat het vanzelf over gaat als hij vol blijft houden op een leuke manierEn volgens mij is bijna elke labrador als pup een iedereen-vindt-mij-leuk-springding

Het was de tweede les op deze school, we hebben daar ook de puppencursus gevolgd. Ik ga ook niet aan het snuitje, als ik thuis met hem train, doet hij het veel beter. Hij is gewoon afgeleid door alles en iedereen. En die overgave, hij vocht omdat hij wil spelen, hij wil niet af, hij wil staan, spelen en gek doenDeDiana schreef:Ik snap er ook helemaal niks van...? Hoezo 'vocht hij' en waar moest hij zich aan 'overgeven'? En waarom zouden ze bij zo'n jonge hond een snuitje en hulpstukken gaan gebruiken? Zitten jullie al lang op deze cursus/hondenschool of zijn jullie pas net begonnen?Jacky schreef:Tja, we zitten op hondenschool, prima, want na 14 jaar vergeet je de trucjes ook wel wat.
Maar hij is zo wildik schaam me gewoon, hij sleurt aan de riem, blaft naar alles en iedereen. Dit is toch al mijn vijfde hond, maar ik heb er nog nooit zo'n dobber aan gehad als met Joris. De instructeur probeerde hem af te leggen op de grond, hij vocht en vocht en wilde zich maar niet overgeven. Ivan was ook lastig om op te voeden, maar Jorisss
. Op les hebben ze nu voor de volgende les al hulpstukken aangeschaft (snuitje en nog wat) , maar daarvoor ben ik wat te trots, ik moet dit toch zelf oplossen. Trainen, trainen en nog eens trainen. Zweet op de rug en doorgaan.
Lang leven een pup![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Veel honden zijn rond die leeftijd nog wild, ongecontroleerd en kunnen zich nog niet beheersen. Je bent op cursus om te leren natuurlijk, dus ik neem aan dat ze je ook handvatten geven om met zijn nog ongecontroleerde energie om te gaan en de focus meer op jou te krijgen.

Oké, dan snap ik nog steeds niet waarom hij lichamelijk gedwongen werd? Lijkt me ook allesbehalve zinvol bij een hyperende hond. Je bent toch juist op cursus om te leren hoe je contact kunt krijgen en houden met je hond in zulke omstandigheden en hoe je hem kunt motiveren om dingen te leren en commando's op te volgen?Jacky schreef:Het was de tweede les op deze school, we hebben daar ook de puppencursus gevolgd. Ik ga ook niet aan het snuitje, als ik thuis met hem train, doet hij het veel beter. Hij is gewoon afgeleid door alles en iedereen. En die overgave, hij vocht omdat hij wil spelen, hij wil niet af, hij wil staan, spelen en gek doenDeDiana schreef:Ik snap er ook helemaal niks van...? Hoezo 'vocht hij' en waar moest hij zich aan 'overgeven'? En waarom zouden ze bij zo'n jonge hond een snuitje en hulpstukken gaan gebruiken? Zitten jullie al lang op deze cursus/hondenschool of zijn jullie pas net begonnen?Jacky schreef:Tja, we zitten op hondenschool, prima, want na 14 jaar vergeet je de trucjes ook wel wat.
Lang leven een pup![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Veel honden zijn rond die leeftijd nog wild, ongecontroleerd en kunnen zich nog niet beheersen. Je bent op cursus om te leren natuurlijk, dus ik neem aan dat ze je ook handvatten geven om met zijn nog ongecontroleerde energie om te gaan en de focus meer op jou te krijgen.
Dit vind ik zelfs niks... gewoon met een voertje en veel geduld*Esther schreef:De instructeur probeerde hem af te leggen en hij vocht en hij vocht......
Dat lees ik in jouw stukje. Maar waarom kozen jullie voor deze methode?

Sita schreef:Dat hyper gedrag zie je bij veel goldens die overprikkeld zijn. En dan kom je er niet doorheen met doorpakken. Daar worden ze alleen nog maar meer van overprikkeld. En ze worden er erg onzeker van en dat resulteert ook weer vaak in heel druk doen.
Ik zou een andere aanpak gaan hanteren. Goldens zijn echt slimme honden en met de juiste benadering doen ze alles voor je. Met dwang kom je niet ver en dan lijkt het of ze erg dwars zijn.

Nu snap ik er alleen nog maar minder van waarom hij dan moest vechten met de instructeur en zich moest overgeven? Wat ging eraan vooraf en heeft de instructeur ook uitgelegd waarom hij deed wat hij deed?Jacky schreef:Er wordt strikt getraind met lekkere brokjes hoor, en nee, voor de duidelijkheid, het snuitje komt er ook niet aan te pas. Als de training mij niet aanstaat stop ik ook. Af train ik door zelf te hurken en met een brokje onder de knie door van mij. Werkt goed. Ik heb nog echt wel een goed gevoel bij deze hondenschool hoor, beslist. We werken ook met de clicker daar. Ik laat jullie horen hoe het maandagavond is gegaan