Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Canicross met Juma
Moderator: moderatorteam
- Miepmiept
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Re: Canicross met Juma
Leuk, ik ben sinds kort ook aan het sjokken met mijn herder. Ik krijg alleen zo'n verrekte last van mijn schenen, nooit geweten dat je achter je schenen kramp kan krijgen. Vandaag na een weekje rust maar weer een poging wagen.
Een canicross gordel lijkt me ook wel een idee, mijn gordel kruipt naar mijn taille en dat is niet echt comfortabel.
Een canicross gordel lijkt me ook wel een idee, mijn gordel kruipt naar mijn taille en dat is niet echt comfortabel.
- flatcoatjrt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): *Jack Russel*
*Oudduitse Herder*
*Flatcoated Retriever*
Boerenfox - Aantal honden: 1
Kijk uit met die schenen. Dat kan een zeer langdurige blesure worden. heb je wel goed aangemeten schoenen met voeldoende demping?Miepmiept schreef:Leuk, ik ben sinds kort ook aan het sjokken met mijn herder. Ik krijg alleen zo'n verrekte last van mijn schenen, nooit geweten dat je achter je schenen kramp kan krijgen. Vandaag na een weekje rust maar weer een poging wagen.
Gr mirjam
- Miepmiept
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Niet speciaal aangemeten, want eigenlijk wilde ik eerst kijken of het wel iets voor me is. Ik heb eens zitten googelen en herken wel iets van de shin splits maar ook het logesyndroom (door kramp moeten stoppen), tjonge ik ben amper gestart. Ben bang dat ik het dus bij gewoon wandelen moet gaan houden. Het idee was leuk,...
- flatcoatjrt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): *Jack Russel*
*Oudduitse Herder*
*Flatcoated Retriever*
Boerenfox - Aantal honden: 1
Goede schoenen laten aanmeten, of in elk geval laten beoordelen of je huidige schoenen wel goed zijn.
Niet gelijk opgeven hoor! Even rust nemen en koelen na elke wandeling en zodra je geen last meer hebt naar een goede hardloopwinkel.
Toen ik begon, had ik de eerste 3 weken oude vrij stugge trail schoenen aan, ooit gekocht voor het wandelen, met mijn steunzolen er in. Kreeg een beetje last onder mijn voet. Bij controle bleken het antipronatieschoenen te zijn en met ook nog de steunzolen erbij in dus dubbele correctie..geen wonder dus..uit dezelfde controle kwam ook dat ik door mijn overgewicht speciale schoenen moest hebben met extra demping.
Schoenen zijn echt het belangrijkste van alles bij het hardlopen, waar je niet op moet bezuinigen.
Gr Mirjam
Niet gelijk opgeven hoor! Even rust nemen en koelen na elke wandeling en zodra je geen last meer hebt naar een goede hardloopwinkel.
Toen ik begon, had ik de eerste 3 weken oude vrij stugge trail schoenen aan, ooit gekocht voor het wandelen, met mijn steunzolen er in. Kreeg een beetje last onder mijn voet. Bij controle bleken het antipronatieschoenen te zijn en met ook nog de steunzolen erbij in dus dubbele correctie..geen wonder dus..uit dezelfde controle kwam ook dat ik door mijn overgewicht speciale schoenen moest hebben met extra demping.
Schoenen zijn echt het belangrijkste van alles bij het hardlopen, waar je niet op moet bezuinigen.
Gr Mirjam
Schop! Hop hop!
Wie doet er nog mee?
Ik ben al tot op het bot verzuurd maar ik blijf bikkelen
Ik ren nu in een groepje op woensdagavond en zondagochtend met Manu.
Ik heb zo'n suffe gordel met een broekje eraan, een knaloranje outfit (Manu ook natuurlijk) en ben na een kwartier al zo goed als dood.
Geeft niet, we oefenen door.
Vandaag nieuwe schoenen gehaald voor de trail. Ik moet nu dus wel door blijven gaan en een beetje goed ook.
Wie is er nog steeds bezig?
Wie doet er nog mee?
Ik ben al tot op het bot verzuurd maar ik blijf bikkelen

Ik heb zo'n suffe gordel met een broekje eraan, een knaloranje outfit (Manu ook natuurlijk) en ben na een kwartier al zo goed als dood.
Vandaag nieuwe schoenen gehaald voor de trail. Ik moet nu dus wel door blijven gaan en een beetje goed ook.
- Bishy
- Zeer actief
Ik
Maar ik laat me nog even niet trekken totdat mijn conditie (en enkel) weer beter is, ik loop nu hard met Dexter los of aan een gewone lijn.
Ik heb ook geen haast om mijn eigen broekje met gordel aan te trekken.

Maar ik laat me nog even niet trekken totdat mijn conditie (en enkel) weer beter is, ik loop nu hard met Dexter los of aan een gewone lijn.

Ik heb ook geen conditie, dat trekken helpt me juist wel.Bishy schreef:Ik![]()
Uma moet het ook gaan leren, ik vind het echt heel erg leuk!
Ze heeft wel al een tuig gekregen

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
Ik begin steeds weer opnieuwManu schreef:Schop! Hop hop!
Wie doet er nog mee?
Ik ben al tot op het bot verzuurd maar ik blijf bikkelenIk ren nu in een groepje op woensdagavond en zondagochtend met Manu.

Dat is ook goed
Vanavond gaan we weer een zelfstandig rondje.
Zaterdag was het nog flink zweten, ik moet er even aan wennen dat ik geen drie truien aan hoef buiten als ik ga rennen.

Vanavond gaan we weer een zelfstandig rondje.
Zaterdag was het nog flink zweten, ik moet er even aan wennen dat ik geen drie truien aan hoef buiten als ik ga rennen.
Laatst gewijzigd door Manu op 13 nov 2015 18:42, 1 keer totaal gewijzigd.
- Sulluna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
- Aantal honden: 3
Jaa Canicross. Wij zijn ook net begonnen, maar het is wel leuk ( en soms frustrerend door de spierpijn haha!)
-
- Zeer actief
Ik loop nog steeds samen met Rowan hard. Eerste stuk aan de lijn en dan blijft hij netjes voor mij lopen. Verder het bos in, dan mag hij lekker los en vaak stoppen we even bij een vaartje zodat hij kan afkoelen
Trekken doet hij nog niet echt, maar dit bevalt mij prima. Lopen tussen de 5 en 10 km per keer en streven is 2x in de week te gaan.

Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Vanavond met Uma gelopen. 2.5 km in een kwartiertje, ging best goed in vergelijking met vorige week. Nu kon ik doorlopen en bleef tot het einde wel fit.
Uma pakte een paar keer netjes druk op de riem, maar soms vindt ze het spannend en schiet weer naast me. Ik denk wel dat zij het uiteindelijk ook leuk gaat vinden. Dat is mooi want dan kan ik afwisselen.
Vriend heeft Manu meegenomen en 5 km gelopen. Flink tempo erin gehouden en dan blijkt Manu dus ook beter te trekken. Mij lukt dat nog niet
Beide honden zijn al de hele avond uitgeschakeld. Ze moeten toch ook wel wat meedenken. Ze zijn hier vermoeider van dan na 40 min fietsen.
Ze hebben ook een vol weekend gehad dus morgen doen we maar even rustig aan. Maar man, wat is dit leuk
Uma pakte een paar keer netjes druk op de riem, maar soms vindt ze het spannend en schiet weer naast me. Ik denk wel dat zij het uiteindelijk ook leuk gaat vinden. Dat is mooi want dan kan ik afwisselen.
Vriend heeft Manu meegenomen en 5 km gelopen. Flink tempo erin gehouden en dan blijkt Manu dus ook beter te trekken. Mij lukt dat nog niet

Beide honden zijn al de hele avond uitgeschakeld. Ze moeten toch ook wel wat meedenken. Ze zijn hier vermoeider van dan na 40 min fietsen.
Ze hebben ook een vol weekend gehad dus morgen doen we maar even rustig aan. Maar man, wat is dit leuk

Ik blijf gewoon doorpraten
Vanavond weer groepstraining met Manu.
Ik heb mezelf volgestopt met chocolade en koffie. Ik ben benieuwd hoe ik loop vanavond.
Zin heb ik wel.

Ik heb mezelf volgestopt met chocolade en koffie. Ik ben benieuwd hoe ik loop vanavond.
Zin heb ik wel.
- runninggirl
- Zeer actief
Kan prima hoor.Manu schreef:Ik blijf gewoon doorpraten![]()
Zin heb ik wel.

Ik loop ongeveer 2 keer per week met Jura. We hebben sinds kort ook een goed setje (eerder een simpele heupband) van Neewa, en zij heeft een canicrosstuig van Niwaq, dus nu als ze trekt dan maken we ook echt meer snelheid zonder dat ik meer moeite hoef te doen.

Onze rondes verschillen van 3,5 tot zo'n 9 km, net waar we zin in hebben. Ze mag ook altijd zelf het rondje uitzoeken, soms wil ze een 'snelle 5' en op andere dagen wil ze gaan dwalen langs stukken waar we nooit komen, en dan is de snelheid ook eens stuk lager. En als het regent kiest ze altijd de kortste ronde.

Maar ik vind het heerlijk, het is echt ons ding samen en soms gaan we om 6 uur al in het donker de deur uit. Dan voelt het echt nog alsof je alleen op de wereld bent met z'n twee.

Dat klinkt goed!runninggirl schreef:
Kan prima hoor.Ik loop eigenlijk altijd 's ochtends, en dan eet ik snel twee bananen en iets met cafeïne. Daar kan ik prima op lopen zonder last van m'n maag te krijgen. En dan na het lopen ga ik voor de chocolade.
![]()
Ik loop ongeveer 2 keer per week met Jura. We hebben sinds kort ook een goed setje (eerder een simpele heupband) van Neewa, en zij heeft een canicrosstuig van Niwaq, dus nu als ze trekt dan maken we ook echt meer snelheid zonder dat ik meer moeite hoef te doen.![]()
Onze rondes verschillen van 3,5 tot zo'n 9 km, net waar we zin in hebben. Ze mag ook altijd zelf het rondje uitzoeken, soms wil ze een 'snelle 5' en op andere dagen wil ze gaan dwalen langs stukken waar we nooit komen, en dan is de snelheid ook eens stuk lager. En als het regent kiest ze altijd de kortste ronde.![]()
Maar ik vind het heerlijk, het is echt ons ding samen en soms gaan we om 6 uur al in het donker de deur uit. Dan voelt het echt nog alsof je alleen op de wereld bent met z'n twee.
Heb je eerst zelf conditie opgebouwd en zo ja, hoe?
Ik twijfel een beetje of ik eerst interval ga doen, dan wel zonder hond denk ik want ik wil dat ze leren trekken tijdens het lopen. En zo rem ik ze af natuurlijk.
's Ochtends vroeg is ook een goed idee zeg, lekker voor werk even rennen!
- runninggirl
- Zeer actief
Ik ben gewoon gaan wandelen met hardloopkleren aan en dan soms een stukje rennen samen. En op die manier dus opgebouwd. In m'n eentje lopen vind ik echt niks aan namelijk.Manu schreef:Dat klinkt goed!runninggirl schreef:
Kan prima hoor.Ik loop eigenlijk altijd 's ochtends, en dan eet ik snel twee bananen en iets met cafeïne. Daar kan ik prima op lopen zonder last van m'n maag te krijgen. En dan na het lopen ga ik voor de chocolade.
![]()
Ik loop ongeveer 2 keer per week met Jura. We hebben sinds kort ook een goed setje (eerder een simpele heupband) van Neewa, en zij heeft een canicrosstuig van Niwaq, dus nu als ze trekt dan maken we ook echt meer snelheid zonder dat ik meer moeite hoef te doen.![]()
Onze rondes verschillen van 3,5 tot zo'n 9 km, net waar we zin in hebben. Ze mag ook altijd zelf het rondje uitzoeken, soms wil ze een 'snelle 5' en op andere dagen wil ze gaan dwalen langs stukken waar we nooit komen, en dan is de snelheid ook eens stuk lager. En als het regent kiest ze altijd de kortste ronde.![]()
Heb je eerst zelf conditie opgebouwd en zo ja, hoe?
Ik twijfel een beetje of ik eerst interval ga doen, dan wel zonder hond denk ik want ik wil dat ze leren trekken tijdens het lopen. En zo rem ik ze af natuurlijk.
's Ochtends vroeg is ook een goed idee zeg, lekker voor werk even rennen!

En ik loop al een paar jaar met regelmaat maar zeker niet echt fanatiek ofzo. Vaak een 'winterstop' enzo, dat wil ik dit jaar anders doen.

- Bishy
- Zeer actief
s Ochtens lopen is heerlijk! Alleen het vroeger opstaan daarvoor lukt mij meestal niet.
Ik heb dinsdagmiddag gelopen met Dexter en m'n enkel deed toen geen zeer.
Vanmiddag ga ik interval training doen zonder Dex.
Ik vind het echt verschrikkelijk om steeds weer opnieuw te beginnen, maar nu, 3 weken later, merk ik echt al veel vooruitgang. Een slak haalt me nog in maar ik ben blij als ik m'n ademhaling onder controle heb.
Ik heb dinsdagmiddag gelopen met Dexter en m'n enkel deed toen geen zeer.
Vanmiddag ga ik interval training doen zonder Dex.
Ik vind het echt verschrikkelijk om steeds weer opnieuw te beginnen, maar nu, 3 weken later, merk ik echt al veel vooruitgang. Een slak haalt me nog in maar ik ben blij als ik m'n ademhaling onder controle heb.
-
- Zeer actief
Ik ben met Sjon ook nog bezig, helaas trainen ze steeds op dagen dat ik niet kan vanwege mijn wisselende roosters. Eigenlijk is Sjon veel te sterk voor mij, ik kan na 5 minuten al aan het zuurstof maar ja het is wel leuk..Manu schreef:Schop! Hop hop!
Wie doet er nog mee?
Ik ben al tot op het bot verzuurd maar ik blijf bikkelenIk ren nu in een groepje op woensdagavond en zondagochtend met Manu.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Ik zit er aan te denken dit met Rani te gaan doen
Eerst maar eens goede schoenen kopen.

Eerst maar eens goede schoenen kopen.