Jeannettebo schreef:An sich, als ze een korter lontje heeft door de loopsheid van Winnie en tijdens het samen uitlaten zich moet inhouden, aangezien jij er dan bovenop zit, dan kan ze dat daarna natuurlijk afreageren op Tay, zodra hij maar een haartje verkeerd legt, aangezien ze er normaal ook geen probleem mee heeft om hem stevig te corrigeren in speciale gevallen. Met een korter lontje door de spanning, heeft ze daar dus geen speciale gelegenheid voor nodig
Uitlaten doen we allemaal apart, Tessa is sowieso niet geschikt om samen uit te laten. Ik ben alleen aan het aan het opletten als die 2 samen in huis lopen.

Maar dat is dus meer of Winni Tessa niet aan het treiteren is, tegen Winni doet ze ook nog niet lelijk (bij Tay begon dat met bijna een jaar pas). Ik snap dus niet waarom ze een korter lontje zou hebben? Ze had 's ochtends al met Tay in huis gelopen en uitgebreid gespeeld. Ik snap dat ze spanning zou krijgen als ze zich in moet houden met Winni, maar het is juist Winni die zich in moet houden van ons. Juist omdat ik bang was dat als Winni te ver ging, Tessa tegen haar door kon slaan. Maar daar is geen sprake van, totaal niet zelfs. Ja, er valt normaal gesproken een snauw als er te hard gespeeld wordt, vandaar dat ik ingrijp als het wat drukker gaat.
Het lontje is dus korter, alleen had ik het niet verwacht op deze manier.
Pioenroos, Tay is inderdaad het probleem niet zo zeer, hij gaat er wel tegenin, maar begint het zeer zelden. Die laat het kaas niet van zijn brood eten, maar de vuurtjes komen inderdaad bij Tessa vandaan. Meestal blust hij ze juist, als Winni te druk is qua spel, dan zorgt hij dat de dames ff uit elkaar gaan. Zonder grom, snauw, gewoon een blik of er naartoe lopen.
Even dus weer zoeken hoe we het soepel laten verlopen, zonder dat Tessa weer over de zeik gaat van te veel regels en zich weer gaat verstoppen. (Het blijft een apart dier)
EDIT: Marjolein, dat correcties niet pikken was ook al toen ze nog niet gecastreerd was. Tessa is in principe een onzekere onstabiele hond, dus dat Tay niet alles van haar pikt lag niet meteen aan haar castratie. Met andere castraten merk ik niks aan hem namelijk. (teven dan, reuen geen idee, wij komen alleen volle reuen tegen)