Onze Gorki (Field spaniel, 10 wk) wil plots, sinds een week, niet meer beloond worden voor het buiten plassen/poepen. Aanvankelijk ging het redelijk, ze begon al een beetje door te krijgen wat de bedoeling was maar in een keer probeert ze net niets te doen buiten en binnen juist als ik me even omdraai, of haar even alleen laat. Als ze het echt niet kan ophouden dan doet ze het wel, maar loopt ze tijdens het poepen al een beetje weg en duikt ook weg bij het belonen, dus het belonen helpt eigenlijk niet (of werkt misschien zelfs averechs?). Binnen ontlasten straffen we (uiteraard) niet, wel riepen we weleens iets bij een heterdaad, maar dat doen we uit voorzichtigheid maar niet meer te veel.
Ik ga dus regelmatig naar buiten (tuin), maar ik sta 'uren' te kijken hoe Gorki leuk speelt. Ook bij wandelingen doet ze meestal niks, zelfs niet na het eten, terwijl ik zeker weet dat ze moet.
Wel heb ik het idee dat het bij mij erger is dan bij mijn vriendin, dan doet ze ook wel wat vreemd maar DOET in ieder geval wel een plasje/poepje.
Helllluuup! wat moeten we

Groetjes,
Dave
Pootje van Gorki
Trefwoord: zindelijk, zindelijkheidstraining