Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik hou erg van mijn hond maar....

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Javiss
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Straatmeid uit Macedonië
Aantal honden: 1

Ik hou erg van mijn hond maar....

Ongelezen bericht door Javiss »

..... hij houdt niet erg van mij....

Kent u die uitdrukking ? ( om dominee Gremdaat maar eens te quoten )

Althans, hij houdt niet van mij zoals hij van mijn interieur verzorgster houdt. Stápel gek is hij op haar ! Om jaloers op te worden !

Al heel snel gemerkt (b.v. op de puppy cursus) dat hij véél meer op heeft met vrouwen dan met mannen. Wellicht niet zo gek. Toen ik Kodi, 'n Welsh Corgi van 6 maanden, kreeg was hij 'n herplaatser. Hij kon niet bij de familie waar hij was blijven omdat de heer des huizes niet bij de kinderen kon komen zonder dat Kodi agressief tegen hem werd. Grommen en tanden laten zien e.d. Dat hebben ze er niet uit weten te krijgen en dus het kleine monster maar teruggebracht naar de kennel ( waar 'n vrouw de baas is, misschien heeft dat er ook mee te maken...)

Ik heb Kodi nu 4 jaar en heel wat werk moeten verzetten om 'n goede band met hem te krijgen. Met mijn andere honden die ik vóór hem had eigenlijk nooit iets gemerkt van, toch wel, exorbitante voorliefde voor vrouwen.

Het is allemaal bijzonder duidelijk geworden toen ik 'n jaar of wat geleden voor het eerst met hem naar 'n vriendin ging die later dus ook mijn interieur verzorgster werd. Kodi was meteen verliefd. Dat bleek vooral toen ik de grootste moeite had om hem mee terug naar huis te krijgen. Thuis werd het nog erger.... hij ging eerst bij de voordeur zitten janken en toen ik hem dan maar in de tuin liet deed hij hetzelfde bij de poort..... Het brak mijn hart....

Ik ga niet meer met Kodi naar Annemarie toe maar wij wonen vlak bijelkaar dus komen we elkaar wel eens tegen, zij op de fiets. Als dat gebeurd is kijkt Kodi 'n dag of wat elke fietser na, oren omhoog, is het misschien Annemarie ?..... Oh, nee, wat jammer.... Maar wacht! Daar komt nòg 'n fietser !??.....

één keer in de week komt Annemarie hier het huishouden bestieren. Wachten tot ze komt (Kodi zit al vol verwachting bij de deur.... jazeker ! ) en dan met hem gaan lopen bleek al snel niet te doen natuurlijk. Wij gaan nu weg vóórdat ze komt, dan heeft ze ook de ruimte en Kodi heeft sowieso 'n bloedhekel aan stofzuigen, vegen, dweilen, etc ( ja, het is nu eenmaal 'n Corgi... alles wat beweegt dat moet 'beherderd' worden.. )

Als we terug zijn is de begroeting natuurlijk niet van deze wereld. Hij zou haar het liefst opvreten!

Kodi is vrijwel 24/7 bij mij. *Als* ik hem wel eens alleen in huis moet laten voor 'n paar uur en ik kom terug is er van 'begroeting' eigenlijk niet eens sprake... Wat licht gezwaai met z'n staart " Oh, ben je daar weer ?... Ok. Nou, ik gaat weer in m'n mand hoor. (hè.... ik lag net zo lekker te pitten... komt hij weer aankakken...nou ja, vooruit maar...)

Vreemd verhaal, hè..... Zéker om daarmee met de deur in huis te vallen.... Wij hebben ons net voorgesteld.... Maar ik ben eigenlijk zeer benieuwd hoe vreemd dit vehaal nu werkelijk is. Zijn er hier b.v. meer mensen die de liefde voor hun hond ook niet echt beantwoord zien ? Waarbij het duidelijk is dat hun hond veel meer voor 'n ander persoon voelt dan voor hun zelf ?....

Het is 'n duidelijk geval van "niets aan te doen, helaas pindakaas". Net als bij 'n mens kun je 'n hond ook niet dwingen om verschrikkelijk veel van jou te houden en niet van 'n ander. Mensen kunnen dat verbloemen als dat nodig mocht zijn, honden niet. Die winden daar geen doekjes om. Zo is het en niet anders. Bam!! Leef er maar mee...

Ik kan er gelukkig prima mee leven, Kodi en ik hebben verder 'n prima verstandhouding, maar toen hij na de eerste ontmoeting met Annemarie thuis bij de deur en de poort ging zitten howlen, kop omhoog, ging mij dat door merg en been.... Bijzonder onprettig voor hem en voor mij. Gelukkig was dat de eerste en meteen ook de laatste keer dat hij dat deed. Nu zijn grote liefde hier ook regelmatig aan huis komt lijkt hij er vrede mee te hebben dat ze ook weer weg gaat. Hij wacht wel tot de volgende keer...

Wat denken jullie ? Echt 'n heel raar verhaal of zitten er toch ook wel stukjes herkenbaarheid in ?

Sorry voor het lange epistel ( het kan nog veel langer hoor, boekdelen kan ik over Kodi schrijven... :8): ) maar met zo'n vreemde situatie heb je nu eenmaal wat uit te leggen, niewaar.

Bedankt voor het luisteren en 'n eventuele reactie ! :ok:

Groeten,
Jan
Laatst gewijzigd door Javiss op 13 dec 2015 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Re: Ik hou erg van mijn hond maar....

Ongelezen bericht door _Leonie »

Dat janken voor de deur vind ik wel ver gaan, haha.

Ik heb een allemansvriend. Ze is dol op de meeste mensen, vooral bezoek. Ze kan echt dramatisch doorslaan in haar liefde voor bepaalde mensen, zoals mijn buurvrouw. Dat zou ze bij mij nooit doen.
Zelf heb ik ook wel eens het idee dat het bij sommige mensen een gebrek aan respect is van haar kant. Hoe ze zich opdringt, hoe overdreven en druk ze doet (laat het natuurlijk niet te ver gaan). Mensen waar ze veel respect voor heeft doet ze het een stuk minder. :wink:
Al vind ik dat wegkwijnen voor de deur en poort wel bijzonder, moet ik zeggen. :tongue:
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

Nieuw pupje van de baas. Een flatcoat. En hij is stapel op mij. Finn gaat altijd met de baas mee naar de loods. Gisteren was ik eerder dan de baas en ik zat met mijn rug naar de deur toe. En ineens twee grote puppen-poten in mijn nek (terwijl er 3 man op kantoor zaten).
Laat die hond toch lekker. Jij geeft hem voer, en jij bent er elke dag. Dus jij bent echt belangrijker. Maar hij mag toch ook wel een andere liefde hebben? Ik zou het aanmoedigen.
vaagheid
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugese scoobydoo
Contacteer:

Ongelezen bericht door vaagheid »

alinelaila schreef: En ergens is het ook wel logisch. Mijn moeder doet enkel leuke dingen met hem. Hij mag mee naar het paard, naar het bos, knuffelen, hij krijgt koekjes etc.
Dit is denk ik vooral belangrijk. :tongue: Emma is ook dol op mijn ouders want die doen alleen leuke dingen en ze krijgt er een miljoen miljard koekjes van.
Normaal houdt ze niet van mannen maar mijn vriend vindt ze veeel leuker. Hij krijgt veel blijere begroetingen en ze wil ook liever met hem spelen :LOL: . Niks aan te doen maar soms is het idd wel een beetje teleurstellend. :tongue:
Ik denk dat het komt doordat mijn vriend haar ook veel koekjes en voer geeft (ik ben meestal de hele dag werken) en omdat ik haar altijd meeneem waarbij ze stomme dingen moet (in de trein/bus/ etc.).

Toch is ze ergens nog wel een beetje gehecht aan mij want blijft wel bij mij als mijn ouders/zus met de andere honden weglopen. Maar als mijn vriend dat zou doen zou ze voor hem kiezen denk ik :lekkerpuh: .
Washbar, 100% natuurlijke shampoo uit Nieuw-Zeeland voor paarden en honden
Javiss
Vaste gebruiker

Heavy schreef:Het hoeft volgens mij niet altijd met "meer houden van " te maken hebben. Het kan ook te maken hebben met het gevoel dat hij als reu een vrouw moet beschermen en daarom bij haar wil zijn. Misschien voelt hij aan jou dat jij dat niet nodig hebt en prima voor jezelf kan zorgen en maakt hij zich daarom niet zo druk :wink:
Misschien heb je gelijk.... Afgelopen zomer waren wij bij 'n barbecue, gezellig.... Annemarie was er ook. En 'n vriend van haar. Die hadden wij bij haar thuis al eens ontmoet. Grote vent, behoorlijk 'aanwezig', tamelijk harde stem, beetje aangeschoten ook... Kodi moest totaal niets van hem hebben... Beetje grommen als hij hem aan wilde halen. Nu, bij de barbecue, weer 't zelfde. Op 'n gegeven moment haalde die vriend van Ann het in zijn hoofd om 'n beetje met haar te gaan staan huggen.... Kodi stond er bij en begon weer te grommen. Ann kalmeerde hem en aaide hem. Dat probeerde die vriend ook... Ann zei doe maar niet... Toch doorgaan en hap deed Kodi.... in z'n hand.....

Ik heb het zelf niet gezien, ik zat buiten, zij waren binnen, maar ik was er natuurlijk dood mee aan. Gelukkig begreep die vriend de situatie. Eigen schuld, dikke bult, hij was gewaarschuwd. Nog wel even naar de EHBO gegaan maar ondanks dat het natuurlijk flink pijn deed was er verder niets aan de hand ( letterlijk... ). Gezellig is anders, dat wel....

Dank voor je reactie ! :D
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Ach wat. Niko houdt van mannen. Van die barse types graag, en lang. Hij zou het liefst met iedere geschikte man met werpstok mee naar huis gaan.
Als we thuis komen van een wandeling stopt hij altijd eerst voor de deur van de buurman.
Dól dat ie daar op is. :LOL: Bij mij kan er nog geen kwispel van af wanneer ik thuis kom. Bij wijze van begroeting trekt hij een wenkbrauw op.
Oh. Je bent er weer.
Heeft niets met houden van of gehecht zijn aan te maken.
Ik ben gewoon, omdat ik er altijd ben. En ik ben baas en ik vraag van alles, ook dingen waar hij niet zo'n zin in heeft.
Buurman is speciaal en alleen maar voor de leuk.
Kinderen houden toch ook niet meer van hun opa en oma dan van hun ouders?
Javiss
Vaste gebruiker

Yo!! Maar jij hebt *4* honden.... ik heb er maar ien..... :scratch:

Dank allemaal voor de reacties, doet mij goed ! :ok: Ben zo terug, effe me hondje uitlaten... :8):
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Javiss schreef:
Heavy schreef:Het hoeft volgens mij niet altijd met "meer houden van " te maken hebben. Het kan ook te maken hebben met het gevoel dat hij als reu een vrouw moet beschermen en daarom bij haar wil zijn. Misschien voelt hij aan jou dat jij dat niet nodig hebt en prima voor jezelf kan zorgen en maakt hij zich daarom niet zo druk :wink:
Misschien heb je gelijk.... Afgelopen zomer waren wij bij 'n barbecue, gezellig.... Annemarie was er ook. En 'n vriend van haar. Die hadden wij bij haar thuis al eens ontmoet. Grote vent, behoorlijk 'aanwezig', tamelijk harde stem, beetje aangeschoten ook... Kodi moest totaal niets van hem hebben... Beetje grommen als hij hem aan wilde halen. Nu, bij de barbecue, weer 't zelfde. Op 'n gegeven moment haalde die vriend van Ann het in zijn hoofd om 'n beetje met haar te gaan staan huggen.... Kodi stond er bij en begon weer te grommen. Ann kalmeerde hem en aaide hem. Dat probeerde die vriend ook... Ann zei doe maar niet... Toch doorgaan en hap deed Kodi.... in z'n hand.....

Ik heb het zelf niet gezien, ik zat buiten, zij waren binnen, maar ik was er natuurlijk dood mee aan. Gelukkig begreep die vriend de situatie. Eigen schuld, dikke bult, hij was gewaarschuwd. Nog wel even naar de EHBO gegaan maar ondanks dat het natuurlijk flink pijn deed was er verder niets aan de hand ( letterlijk... ). Gezellig is anders, dat wel....

Dank voor je reactie ! :D

Zo heeft je hond dus een slechte ervaring opgedaan en dat bevestigt zijn idee dat dat type mens inderdaad heel vervelend is maar weer.
Zorgen dat je er wel bij bent als je vriendin niet in staat is zulke incidentjes te voorkomen.
Niet moeilijk gaan doen over anderen aanraken of aangeraakt worden. Hoe hij het in z'n hoofd haalt? Als zij dat prettig vinden heeft Kodi niets te bepalen.
Dat geaai op dat moment is geen kalmeren. Ze sterkt hem daar alleen maar mee. Goed zo, er is iets helemaal niet normaal, goed dat je gromt!

Leven we in de jaren 50 of zo, met arme lieve hulpbehoevende huisvrouwtjes? Alsof een hond weet dat dat zo zou moeten omdat hij een reu is en een vrouw bescherming nodig heeft.
Ligt toch echt aan je eigen houding.
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

ik heb honden opgevangen en daarbij was het vaker wel dan niet het geval dat de hond in kwestie een grotere voorkeur voor vrouwen aan de dag legde dan voor mannen. Dat heeft zeker te maken met ervaringen in het verleden.
Maar zo extreem als jij het beschrijft, heb ik het nog nooit meegemaakt. En al helemaal niet naar 'vreemden'.
Ik vind het dus wel een byzonder verhaal!
Wat vindt Annemarie eigenlijk van je hond?
Afbeelding
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

Cleva schreef:
lucie schreef:ik heb honden opgevangen en daarbij was het vaker wel dan niet het geval dat de hond in kwestie een grotere voorkeur voor vrouwen aan de dag legde dan voor mannen. Dat heeft zeker te maken met ervaringen in het verleden?
Honden reageren gewoon op gedrag. Niet op tieten. En niet elke vrouw is een lieflijk wezentje met een hoge stem.
Als een man zich wel zo gedraagt reageert de hond hetzelfde.
genoeg honden meegemaakt die als dollen tekeer gingen als er een man ten tonele verscheen, maar vrouwen ok vonden. nog voordat ze iets hadden gedaan of gezegd :19:
Afbeelding
aletta
Actief
Mijn ras(sen): grote witte kees

Ongelezen bericht door aletta »

Fenna, teefje, hebben wij overgenomen als pupje van een vriendin van mijn oudste dochter. Ze was toen nog maar een paar dagen bij die vriendin geweest ( minder dan een week). Kwam dus met ong. 8,5 weken oud bij ons. Volledig uit haar dak gaat ze als die vriendin langskomt en dat gebeurt misschien 1x per 3 mnd.
Ze maakt ook wel verschil tussen mij of mijn man, ik krijg net iets meer aandacht terwijl ik meer thuis ben.
Javiss
Vaste gebruiker

alinelaila schreef:Je bent meer gewoon voor hem, want je bent er altijd. Dat wil niet zeggen dat hij niet dol is op jou of je geen goede band hebt, het is alleen anders.
Mijn moeder komt hier geregeld en Sem is stápelgek op haar. Kruipt het liefst op schoot, zodat ze eens goed kunnen knuffelen. Bij mij doet hij dat nooit. Als ik een half dagje weg ben geweest is hij wel blij hoor, maar nooit zo overdreven uitbundig blij als bij m'n moeder.
En ergens is het ook wel logisch. Mijn moeder doet enkel leuke dingen met hem. Hij mag mee naar het paard, naar het bos, knuffelen, hij krijgt koekjes etc.
Klinkt goed ! :wink:

Bij Kodi is echter alléén haar aanwezigheid al ruim voldoende om hem in alle staten van geluk te brengen. Ik geloof dat ze hem nog nooit ook maar iets gegeven heeft. Ik denk zelf wel eens dat het kan komen omdat Annemarie hem aan de kennelhoudster doet denken waar hij zijn eerste levensweken heeft doorgebracht. Iemand die overduidelijk 'de broek aan heeft'. 'Hard maar rechtvaardig'. Iemand om 'U' tegen te zeggen. Zelf laat ik nog wel eens over mij heen lopen...
Mocht je twijfelen aan jullie band zou je altijd samen dingen kunnen gaan ondernemen om die band te versterken.
Natuurlijk. In de buurt kan hij niet los maar er zijn verschillende gebieden verderop waar ik met hem naar toe rij. Daar kan hij wel lekker los rennen. Hij blijft dan vaak achter om dingen te onderzoeken. Dan schuil ik mezelf op en dan komt ie aanrennen zo snel als z'n korte pootjes dat toelaten. Hij vindt me altijd. Stok of bal gooien doet hij jammer genoeg maar één of twee keer, dan is voor hem de lol eraf. Ik zou wel met hem fly-ball of zoiets willen doen maar hij is langzamerhand behoorlijk agressief naar andere reuen geworden. Op de puppy cursus ging dat nog prima. Hij is inmiddels gecastreerd maar dat heeft wat dat betreft geen zier geholpen.
Javiss
Vaste gebruiker

Nanna schreef:Als Annemarie hem zou willen hebben en hem zeker goed zou verzorgen zou ik hem aan haar geven.
The heart wants what the heart wants.
Ik heb zelf een Teckel die op het hysterische af dol op mijn zoon is. Maar goed, Peer zit niet kwijnend voor de deur als hij weg is. Deed hij dat wel dan gaf ik hem zó mee.
En *ik* dan ??..... :roll: Ik ben gek op dat beest! Als je 5 honden hebt lijkt dat me ook makkelijker.... :wink:

Ik zeg wel eens gekscherend tegen haar "neem maar mee" maar daar is geen denken aan natuurlijk. Niet van mijn kant omdat ik gewoon erg van hem hou en ik ook niet van haar kant omdat hij dan bijna de hele dag alleen zou moeten zijn. Zij heeft haar werk... Nee hoor, Kodi hoort hier bij mij met alle zorgen die dat met zich mee brengt. :wink:
Javiss
Vaste gebruiker

_Leonie schreef:Dat janken voor de deur vind ik wel ver gaan, haha.
Het geeft duidelijk aan hoe gek hij op haar is. En vooraf heb ik hem ook werkelijk naar huis moeten slépen. Alsof je 'n kind bij z'n moeder weg rukt.... Hartverscheurend vond ik de hele situatie ! En, zoals ik al zei, nog nooit zo iets meegemaakt met mijn ander honden....
Ik heb een allemansvriend. Ze is dol op de meeste mensen, vooral bezoek. Ze kan echt dramatisch doorslaan in haar liefde voor bepaalde mensen, zoals mijn buurvrouw. Dat zou ze bij mij nooit doen.
Zelf heb ik ook wel eens het idee dat het bij sommige mensen een gebrek aan respect is van haar kant. Hoe ze zich opdringt, hoe overdreven en druk ze doet (laat het natuurlijk niet te ver gaan). Mensen waar ze veel respect voor heeft doet ze het een stuk minder. :wink:
Vind ik wel geruststellend om te horen. Dank daarvoor... :D
Al vind ik dat wegkwijnen voor de deur en poort wel bijzonder, moet ik zeggen. :tongue:
Gelukkig bleef het bij die ene keer. Ik ben daarna nog 'n paar keer met hem bij Annemarie geweest. Toen wilde hij ook liever niet weg maar ik hoefde hem niet meer terug naar huis te slepen. En thuis deed hij gelukkig ook normaal. Kouw stick en klaar... :wink:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Javiss schreef:
alinelaila schreef:Je bent meer gewoon voor hem, want je bent er altijd. Dat wil niet zeggen dat hij niet dol is op jou of je geen goede band hebt, het is alleen anders.
Mijn moeder komt hier geregeld en Sem is stápelgek op haar. Kruipt het liefst op schoot, zodat ze eens goed kunnen knuffelen. Bij mij doet hij dat nooit. Als ik een half dagje weg ben geweest is hij wel blij hoor, maar nooit zo overdreven uitbundig blij als bij m'n moeder.
En ergens is het ook wel logisch. Mijn moeder doet enkel leuke dingen met hem. Hij mag mee naar het paard, naar het bos, knuffelen, hij krijgt koekjes etc.
Klinkt goed ! :wink:

Bij Kodi is echter alléén haar aanwezigheid al ruim voldoende om hem in alle staten van geluk te brengen. Ik geloof dat ze hem nog nooit ook maar iets gegeven heeft. Ik denk zelf wel eens dat het kan komen omdat Annemarie hem aan de kennelhoudster doet denken waar hij zijn eerste levensweken heeft doorgebracht. Iemand die overduidelijk 'de broek aan heeft'. 'Hard maar rechtvaardig'. Iemand om 'U' tegen te zeggen. Zelf laat ik nog wel eens over mij heen lopen..
================================.
Mocht je twijfelen aan jullie band zou je altijd samen dingen kunnen gaan ondernemen om die band te versterken.
Natuurlijk. In de buurt kan hij niet los maar er zijn verschillende gebieden verderop waar ik met hem naar toe rij. Daar kan hij wel lekker los rennen. Hij blijft dan vaak achter om dingen te onderzoeken. Dan schuil ik mezelf op en dan komt ie aanrennen zo snel als z'n korte pootjes dat toelaten. Hij vindt me altijd. Stok of bal gooien doet hij jammer genoeg maar één of twee keer, dan is voor hem de lol eraf. Ik zou wel met hem fly-ball of zoiets willen doen maar hij is langzamerhand behoorlijk agressief naar andere reuen geworden. Op de puppy cursus ging dat nog prima. Hij is inmiddels gecastreerd maar dat heeft wat dat betreft geen zier geholpen.
Misschien heb je daar je waarheid .
Ook al heeft hij korte pootjes en is klein het is wel een herder . Misschien doe je wel teveel je best waardoor hij je rete oninteressant en een slappe dweil vind .Ken er ook een paar die hun hond op een voetstuk plaatsen en achter zijn kont aanlopen om hem te plezieren en hopend op een kusje ooit en die honden hebben allemaal schijt aan die baas als in ongeinteresseerd en afstandelijk.En dan nog muilen van hoe kan dat nuuuuu ik doe zoveel voor hem en hij houd niet van mijjjj. :engel: :engel:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Javiss
Vaste gebruiker

Marion. schreef:Nieuw pupje van de baas. Een flatcoat. En hij is stapel op mij. Finn gaat altijd met de baas mee naar de loods. Gisteren was ik eerder dan de baas en ik zat met mijn rug naar de deur toe. En ineens twee grote puppen-poten in mijn nek (terwijl er 3 man op kantoor zaten).
Laat die hond toch lekker. Jij geeft hem voer, en jij bent er elke dag. Dus jij bent echt belangrijker. Maar hij mag toch ook wel een andere liefde hebben? Ik zou het aanmoedigen.
Nou, aanmoedigen is echt niet nodig hoor ! :wink: En natuurlijk vinden wij het ook aandoenlijk en opmerkelijk dat hij zo gek op haar is. Er komen hier natuurlijk wel meer vrouwen over de vloer. Vind ie ook geweldig maar daar maakt ie absoluut niets van als die weer weg gaan. Annemarie is overduidelijk zeer speciaal !
Javiss
Vaste gebruiker

bouvierpoedel schreef: Misschien heb je daar je waarheid .
Ook al heeft hij korte pootjes en is klein het is wel een herder . Misschien doe je wel teveel je best waardoor hij je rete oninteressant en een slappe dweil vind .Ken er ook een paar die hun hond op een voetstuk plaatsen en achter zijn kont aanlopen om hem te plezieren en hopend op een kusje ooit en die honden hebben allemaal schijt aan die baas als in ongeinteresseerd en afstandelijk.En dan nog muilen van hoe kan dat nuuuuu ik doe zoveel voor hem en hij houd niet van mijjjj. :engel: :engel:
Nou, daar is geen woord Frans bij, hehe.

En waarschijnlijk zit er waarheid in wat je zegt. Op 'n voetstuk plaatsen lijkt mij de achterdeur uit en doe ik, bij mijn weten, ook zéker niet. Maar je hebt toch 'n hond omdat je van honden houdt, niewaar. Daar kun je niets aan doen en dat voelen ze. Een van mijn vorige honden was ook 'n herder. 'n Teef die 13 jaar bij mij geweest is, altijd los naast mij liep (toen dat nog mocht) en nergens anders aandacht voor had dan voor mij. Eigenlijk precies het omgekeerde van wat ik met Kodi meemaak.

Slappe dweil gaat wel tamelijk ver maar ik ben wel 'n zachtaardig persoon, ja. :cool2:
Javiss
Vaste gebruiker

dagmar88 schreef:Ach wat. Niko houdt van mannen. Van die barse types graag, en lang. Hij zou het liefst met iedere geschikte man met werpstok mee naar huis gaan.
Als we thuis komen van een wandeling stopt hij altijd eerst voor de deur van de buurman.
Dól dat ie daar op is. :LOL: Bij mij kan er nog geen kwispel van af wanneer ik thuis kom. Bij wijze van begroeting trekt hij een wenkbrauw op.
Oh. Je bent er weer.
Heeft niets met houden van of gehecht zijn aan te maken.
Nou, kom maar 'n keer kijken als Annemarie hier bij ons thuis komt... Als dàt geen houden van is dan weet ik 't niet meer! De vonken springen eraf ! :D

De situatie is natuurlijk ook heel verschillend als je maar één hond hebt vergeleken bij vier, toch ?.... Lijkt mij geweldig om vier honden te hebben maar daar woon ik veel te klein voor.
Kinderen houden toch ook niet meer van hun opa en oma dan van hun ouders?
Dat zou toch best eens kunnen denk ik....
Laatst gewijzigd door Javiss op 14 dec 2015 06:03, 1 keer totaal gewijzigd.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Javiss schreef:
bouvierpoedel schreef: Misschien heb je daar je waarheid .
Nou, daar is geen woord Frans bij, hehe.

En waarschijnlijk zit er waarheid in wat je zegt. Op 'n voetstuk plaatsen lijkt mij de achterdeur uit en doe ik, bij mijn weten, ook zéker niet. Maar je hebt toch 'n hond omdat je van honden houdt, niewaar. Daar kun je niets aan doen en dat voelen ze. Een van mijn vorige honden was ook 'n herder. 'n Teef die 13 jaar bij mij geweest is, altijd los naast mij liep (toen dat nog mocht) en nergens anders aandacht voor had dan voor mij. Eigenlijk precies het omgekeerde van wat ik met Kodi meemaak.

Slappe dweil gaat wel tamelijk ver maar ik ben wel 'n zachtaardig persoon, ja. :cool2:
Tuurlijk zijn honden leuk maar ook wel een beetje op mijn voorwaarden om het leuk te houden.
Met kindere net zo daar zou ik ook niet alles van pikken en die ga ik ook niet eindeloos zitten verwennen gewoon omdat ik van kindertjes houd.
Ben ook nogal van het zelf ook iets verwachten van een relatie en inbreng en wensen hebben en niet van het alleen maar de ander plezieren gewoon omdat ik van hem of haar houd.
Hier lopen er 8 in huis en ben gek met allemaal maar heb ook wel een beetje een rol in hoe gek ze met mij zijn . De 1 is juist gekker met mij en blijere hond omdat zij meer regels krijgt dan een ander die ik het zelf een beetje in kan laten vullen en daardoor gek met mij is.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Javiss
Vaste gebruiker

dagmar88 schreef:Zo heeft je hond dus een slechte ervaring opgedaan en dat bevestigt zijn idee dat dat type mens inderdaad heel vervelend is maar weer.Zorgen dat je er wel bij bent als je vriendin niet in staat is zulke incidentjes te voorkomen.
Niet moeilijk gaan doen over anderen aanraken of aangeraakt worden. Hoe hij het in z'n hoofd haalt? Als zij dat prettig vinden heeft Kodi niets te bepalen.Dat geaai op dat moment is geen kalmeren. Ze sterkt hem daar alleen maar mee. Goed zo, er is iets helemaal niet normaal, goed dat je gromt!
Annemarie houdt van honden (en katten) maar heeft zelf nooit 'n hond gehad dus ze weet niet echt iets van hoe precies te handelen in bepaalde situaties. Natuurlijk was dat faliekant fout om Kodi te gaan aaien toen hij begon met grommen. Ik heb helemaal niet in de gaten gehad dat zij naar de keuken gingen om iets klaar te maken en dat Kodi daar achteraan stiefelde....Als ik erbij had gezeten had ik Kodi onmiddelijk bij mij geroepen en 'n uitbrander gegeven toen hij begon te grommen. En natuurlijk heeft Kodi niets te bepalen maar hij probeert het wèl.... :wink:
Leven we in de jaren 50 of zo, met arme lieve hulpbehoevende huisvrouwtjes? Alsof een hond weet dat dat zo zou moeten omdat hij een reu is en een vrouw bescherming nodig heeft.Ligt toch echt aan je eigen houding.
Absoluut. Maar in dit geval kan het wel met 'bescherming' te maken hebben, lijkt mij... "Jij blijft met je poten van mijn geliefde Annemarie af ! Hap!! " Wellicht had hij hetzelfde gedaan als die man mij had gehugged.... ( dat hoop ik dan maar... :D )
Javiss
Vaste gebruiker

Cleva schreef:Hein is ook hysterisch dol op bekenden. Zo'n halleluja krijg ik niet als ik zelf thuis kom, hoor.
Toch is hij bij mij beter af en of hij dat nou waardeert of niet zal me jeuken.

Dapper had het met de oppas. Zo'n zangerig type dat de hele dag met kluifjes en spelletje in de weer was.
En die was ook in zijn dagelijks leven betrokken dus daar hield hij wel echt meer van dan van mij.
Ze hield zelf niet zoveel van hem want met al die vrolijkheid werd hij lomp en ongedisciplineerd.

Als kind ging ik op voetbal omdat ik gehoord had dat er daar wandelende takken in de struiken zaten. Zo zie ik die liefde tussen honden en pinomensen een beetje. Al dat gejubel wordt over en weer beantwoordt en met gehechtheid verward.
Een hond laten gillen van plezier is vreselijk makkelijk maar zorgen dat hij een goed leven heeft is iets anders.
Mooi gezegd, Cleva, heb ik wat aan. Dank ! :ok:
Javiss
Vaste gebruiker

lucie schreef:ik heb honden opgevangen en daarbij was het vaker wel dan niet het geval dat de hond in kwestie een grotere voorkeur voor vrouwen aan de dag legde dan voor mannen. Dat heeft zeker te maken met ervaringen in het verleden.
Maar zo extreem als jij het beschrijft, heb ik het nog nooit meegemaakt. En al helemaal niet naar 'vreemden'.
Ik vind het dus wel een byzonder verhaal!
Omdat ik vier andere honden heb gehad en zoiets nog nooit meegemaakt heb vind ik het zelf ook zeer bijzonder. Vandaar dat ik dacht dat het wel zin had om het maar eens uit de doeken te doen. :wink:
Wat vindt Annemarie eigenlijk van je hond?
Zij staat er zelf ook versteld van. Ook nog nooit zoiets meegemaakt. Ze heeft redelijk vaak op honden gepast als mensen met vakantie gingen of iets dergelijks. Ze vindt Kodi erg leuk en grappig en ze is best wel 'n beetje verguld dat hij zo gek op haar is. :wink:
Javiss
Vaste gebruiker

bouvierpoedel schreef:Tuurlijk zijn honden leuk maar ook wel een beetje op mijn voorwaarden om het leuk te houden.
Met kindere net zo daar zou ik ook niet alles van pikken en die ga ik ook niet eindeloos zitten verwennen gewoon omdat ik van kindertjes houd.Ben ook nogal van het zelf ook iets verwachten van een relatie en inbreng en wensen hebben en niet van het alleen maar de ander plezieren gewoon omdat ik van hem of haar houd.Hier lopen er 8 in huis en ben gek met allemaal maar heb ook wel een beetje een rol in hoe gek ze met mij zijn . De 1 is juist gekker met mij en blijere hond omdat zij meer regels krijgt dan een ander die ik het zelf een beetje in kan laten vullen en daardoor gek met mij is.
Holy Moly! 8 honden ! Nee, dan kun je maar beter geen slappe dweil zijn anders wordt je meteen uitgewrongen ! :mrgreen:

Begrijp me goed, ik weet prima hoe je met 'n hond om moet gaan. Ik heb er bijna heel m'n leven wel een gehad. Dat hij/zij in de eerste plaats 'n baas moet hebben waar hij/zij respect voor heeft en dat je dat niet krijgt door hem/haar achter z'n kont aan te lopen en in de watten te leggen. Kodi is wel de eerste echte ras hond voor mij en bovendien 'n herplaatser dus met bijkomende 'moeilijkheden' en dat heb ik gemerkt ook. Zeker in het begin heb ik hem voortdurend aan z'n verstand moeten brengen wie hier de baas is en dat moet ik zelfs nu ook nog wel eens 'n keer. Kodi is erg dominant maar ik ben hier nog steeds de baas.

Het is alleen zijn exorbitante voorliefde voor Annemarie die mij hogelijk verbaast. Maar ik begin het al 'n betere plaats te geven door alle respons die ik hier heb gekregen.

Idereen hartelijk dank daarvoor, zeer blij mee ! :ok:

En mochten jullie ons voorstellen berichtje gemist hebben, hier is die rakker:

Dominant ? Mwaww.... denk je ?
Afbeelding
*Esther
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door *Esther »

Een fluffmeneer, wat een mooie zeg!
En inderdaad een uitstraling van een échte Corgi.
Ik heb nu een oud Cardiganteefje van 13,5 (met nog twee andere honden) en ook eerder een Cardiganteef gehad, ik val echt wel op het karakter van die stoere kortpoten.
Eerlijk gezegd herken ik helemaal niet wat jij beschrijft, al mijn honden zijn op mij altijd het gekst geweest. Gelukkig dan maar denk ik, voor mijn ego :wink:
Een hond die je amper begroet als je thuiskomt, ik zou daar zeker mijn wenkbrauwen bij op halen.
Wat Cleva schrijft over die meneer met die Grote Poedel, zou dat het kunnen zijn. Dat jij nét het verkeerde zegt/uitstraalt.
Is er niemand in je omgeving die je eens zou kunnen vragen naar jullie te kijken, of een goede trainer oid.
Laat die eens op huisbezoek komen. Kijken naar jullie samen.
Maar goed, misschien is het voor jou helemaal niet zo'n issue en is het hier eens van je afschrijven en al die leuke anekdotes lezen voldoende ;-)
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Mijn retriever van destijds had dit met een huisvriend van mij.
Maar die associeerde hij met 'naar het bos toe gaan'. En die maakte er ook altijd een show van om Lenny te begroeten: lag ie gierend en piepend over de grond te rollen met die hond. Die vriendschap verwaterde toen de huisvriend een vaste relatie kreeg. Kwam hij na een jaar weer eens langs. Toen we de vriend naar de trein hadden gebracht na het afscheid, kreeg ik die hond bijna niet meer mee naar huis. Die ging gewoon steeds liggen en wilde niet met mij mee. Mini Hachi situatie. Dat heb ik dus ook nooit meer herhaald. Vond het zo sneu voor het hondje. :ugh:
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Izzy is ook dol op mij, maar m'n beste vriend vindt ze écht enig en het einde. Zodra hij zit, duikt ze op schoot om hem minutenlang het gezicht te wassen, met oogjes dicht en oortjes plat naar achter, helemaal genietend. Dat doet ze bij mij ook wel, maar niet langer dan een seconde of 10, dan heb ik het ook wel weer gehad en moet even lucht happen. Want zodra je door je neus ademt, steekt er een tong in je neus, en als je je mond opendoet om te ademen, verdwijnt die tong daarin :schrik: Maar bij hem mag het allemaal, hij zet z'n bril ervoor af en gaat er maar even voor zitten. Dus alles bij hem is leuk en super, maar dat is omdat hij haar inderdaad nooit terecht wijst op iets, terwijl ik heel streng tegen d'r ben. Maar deze mate van afgoderij laat ze bij mij niet zien :mrgreen:

Afbeelding
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Ik zou met annemarie gaan trouwen en daarna natuurlijk samen wonen :pffff:
Iedereen blij :cheer:

Gekkigheid natuurlijk :wink: mijn honden begroeten iedereen alsof ze nooooooit iemand zien :ugh: maar mij ook gelukkig :I: :mrgreen:
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Je zou Gollum eens moeten zien met mijn vriend en schoonvader :F:
Die twee worden helemaal afgelebberd en in hun baard geknaagd. En als ik vraag om een kusje draait ze haar kop om :hmmm:
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Apple vindt de hele wereld geweldig, wij horen daar gelukkig ook bij.
Maar die loopt met evenveel gemak met een ander mee :Q:
Corgi's hebben soms nou eenmaal wel een heel erg eigen karaktertje.
Is het trouwens een 'zuivere' pembroke? Flinke poten heeft hij namelijk :D
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hippo »

Ik heb wel even gelachen om je beschrijving van de situatie :mrgreen:

Wij hebben ooit wel eens een labrador 'gered'. Net 1 jr oude teef, compleet blijgestoord en wegens gebrek aan regels moest ze weg. Ze trok niet aan de riem, nee ze scheurde je arm er bekant af. Roetste van hot naar her, luisterde voor geen meter. Beukte mensen en andere dieren(honden incluus) ondersteboven.
Binnen een maand of 3 was ze getransformeerd naar een keurig luisterende hond zowel binnen als buiten en deed niet meer aan demoedsplassen. Maar ja, daar lag ze dan in huis in haar mand. Alsof we er niet waren. Bij thuiskomst stak ze haar kop in de lucht en een halve kwispel, maar tot zover. Bij onbekende mensen was ze daarentegen extreem blij. Ze ging wel altijd makkelijk met ons mee met bijv wandelen, maar elke vorm van een 'klik' ontbrak.
We hebben haar toen aan mensen gegeven die al een labrador hadden en een maatje voor erbij zochten. Daar woont ze inmiddels al een jaar of 6-7 en die vindt ze nog steeds geweldig leuk.

Met de andere honden die ik heb gehad en nu heb, zijn wij de 'leukste'. Wij worden het meest blij en uitbundig begroet. Vooral bij de mechels, als ik al naar mijn auto loop en weer binnenstap doen ze net of ze mij vreselijk lang hebben gemist :LOL:. Mijn vorige mechel trok wel veel meer naar mij dan naar mijn man, maar was wel erg vrolijk ten opzichte van mijn man.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”