Het ene moment is ze het lieve puppy
Gedraagt zich agressief, gaat ineens als een idioot tegen de auto staan te blaffen als die gestart wordt, met een dikke borstel
Welke "problemen" hebben jullie en wat doe je ermee?
Moderator: moderatorteam
Een poos de teugels aantrekken en ultraconsequent zijn.mosquito1980 schreef:en wat doe je ermee?
Lange lijnen, goed ideeKruimel53 schreef:Serendipiiteit.
Brimi was tot nu toe (31-12 1jaar geworden) voor mij nog goed te doen; meneer is een ander verhaal, maar goed.
Maar vanochtend was het![]()
![]()
![]()
bij de derde hond op meer dan 100 m afstand waar meneer in vliegende vaart heen moest met trossen bananen in de oren was ik het zat. De rest van de wandeling aan de 3-meterlijn, véél oefenen met onmiddellijk hierkomen, met inhalen van de lijn bij niet direct luisteren, en géén getrek! En zo gaan we dat voorlopig een tijdlang doen, met de 10-meterlijn eraan. Ik ben de leeftijd en de conditie al lang voorbij dat ik er achteraan ga lopen hijgen om het rotjoch op te halen. Dan maar ff niet spelen.

Dat zijn gewoon eeuwige laatbloeiersbouvierpoedel schreef:Vaak is het meer gedrag wat al een poos speelt en bij het kwartje dat valt word het vaak weggecijferd als pubertijd. Sommige honden zijn dus altijd in de pubertijd.
Ik dacht hier vanmorgen nog aan, om 6 uur bracht ik mijn man naar het busstation, het regende heel hard (nog steeds) ik zag verschillende natte verkleumde hondjes rond de afval containers scharrelenbouvierpoedel schreef:Hebben jullie geen dierenasiel .?Plaatjes en filmpjes laten zien van mishandelde hondjes wil ook helpen en dreigen met de hondjes
![]()
in afrika ..ohnee daar zit je al.
Hier hebben de volwassen honden de hoop opgegeven, ze negeren haar en leggen de opvoeding in mijn handenmosquito1980 schreef:Leuk om te lezen dat iedereen in grote lijnen de zelfde "problemen" (en oplossingen) heeft, en als je maar consequent ben gaat het (waarschijnlijke) allemaal vanzelf over![]()
Ik kan me toch niet zoveel van de pubertijd van Alex herinneren, hij was ook samen met een hond die hem op zijn plaats zette als hij te ver ging, dat hielp een heel deel.![]()
Wel weet ik dat hij toen hij 9 maanden was niet luisterde bij het loslopen en dat hij maanden alleen aan de riem heeft gewandeld.
Er zijn ook komische momenten, zo was Vusi ineens heel bang voor een droogrekje, helemaal als er was aan hing
het ding stond er al toen ze kwam
![]()
Of in als het donker is heel hard tegen een emmer blaffen of een plastic zak![]()
Hé, zo één heb ik!!Lemuria schreef:Dat zijn gewoon eeuwige laatbloeiersbouvierpoedel schreef:Vaak is het meer gedrag wat al een poos speelt en bij het kwartje dat valt word het vaak weggecijferd als pubertijd. Sommige honden zijn dus altijd in de pubertijd.![]()
"Ooit gaat-ie luisteren, als-ie in z'n kop wat volwassener is."
Exact.Cleva schreef:Wat wel bestaat is volwassenwording.