Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Erg hardleers

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Wil de hond schreef:
Stang schreef:Hmmm, nou een groot succes was m'n eerste strenge optreden niet :?

Moritz stond weer eens tegen me aangeleund in de keuken zodat ik geen stap kon verzetten en ik besloot dat het tijd was voor m'n "strenge ik" :mrgreen:

"Moritz, opzouten, weg jij!!!" en ik duw hem hard tegen z'n kont aan.... hij duwde terug, dus ik weer harder duwen en nogmaal "opzouten, weg!!!" en toen werd hij zo bang dat hij in een keukenkastje wilde kruipen :jank: :jank: :?
En wat gebeurde er daarna?

Hoe reageerde jij op zijn reaktie, wat deed hij verder nog, behalve weg willen kruipen, en wat was het einde van het verhaal? Riep je hard tegen hem?

Het lijkt me op zich logisch dat je overdreven reakties krijgt van een hond als Moritz, dat hoort gewoon bij hem.
Ik reageerde niet: hij kroop half in een openstaand keukenkastje en ik ben gewoon doorgegaan waar ik mee bezig was (jahaaa, ik weet echt wel dat ik aan dit soort gedrag geen aandacht moet geven ;) :mrgreen: ).

Een korte tijd later (klein minuutje) kwam hij weer uit het keukenkastje en ging op kleine afstand van me zitten. Toen heb ik hem naar z'n plek gestuurd, waar hij weer binnen 5 seconde vanaf kwam :roll: , weer teruggestuurd, enz. enz. enz.

Hij plakt en plakt en plakt en plakt en plakt en plakt..... ik weet dat ik het moet "winnen", dat hij op z'n plek (of de bank ofzo) moet blijven als ik het zeg, maar het lukt stomweg niet. Al ben ik er uren mee bezig, hij blijft niet liggen, hij wil overal zijn waar ik ook ben.
Maar goed, dat is nog weer een ander probleem als waarmee ik de topic startte, alhoewel het niet opzij gaan er ook weer mee te maken kan hebben dat hij altijd dichtbij me wil zijn.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Een korte tijd later (klein minuutje) kwam hij weer uit het keukenkastje en ging op kleine afstand van me zitten. Toen heb ik hem naar z'n plek gestuurd, waar hij weer binnen 5 seconde vanaf kwam , weer teruggestuurd, enz. enz. enz.
Mooi zo, hij heeft zich dan toch weten te herstellen, met enige vertraging weliswaar. :mrgreen:

Had je hem niet beter kunnen negeren toen hij daarna naar je ging zitten te kijken?
Hij plakt en plakt en plakt en plakt en plakt en plakt..... ik weet dat ik het moet "winnen", dat hij op z'n plek (of de bank ofzo) moet blijven als ik het zeg, maar het lukt stomweg niet. Al ben ik er uren mee bezig, hij blijft niet liggen, hij wil overal zijn waar ik ook ben.
Ligt hij wel eens op zijn plek terwijl jij je door het huis beweegt, zonder dat jij hem daar hebt neergelegd? Al is het maar 10 seconden?
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Nee eigenlijk ligt hij zeer zelden rustig op z'n plek als ik door het huis heen waggel ( ;) ). Dit probeer ik keer op keer aan te leren, maar het lukt praktisch niet bij hem.

Hij kent het woord "wachten" en het woord "blijf" ben ik nu al een tijdje mee bezig. Op zich begrijpt hij het redelijk allemaal, maar commando's werkelijk uitvoeren is heel erg moeilijk voor hem.

Hij doet het zolang ik in het zicht ben, maar zodra ik meters wegloop, is hij er weer. Constant leg ik hem weer terug en constant staat hij weer naast me (nog erger: leunt hij weer tegen me aan).

Alleen als ik daadwerkelijk druk bezig ben in zijn zicht, ligt hij rustig óf als ik bv rustig zit te computeren of te telefoneren.

Hoe lang ik al niet werk aan commando's bij hem, dat is ongelooflijk :? Op één of andere manier verstijfd hij en vindt hij het te eng om ze uit te voeren (zo ook "zitten"). Ik wil nog steeds proberen te clickeren met hem, maar tot nu toe heb ik me hierin nog niet verdiept.

Wellicht is het, ondanks zijn angsten, toch eens tijd om een cursus met hem te gaan doen. Maar dat zal dan een "speciale/aangepaste" cursus moeten zijn, gegeven door iemand met werkelijk verstand van zaken, want hoe ik in principe een commando aan moet leren dat weet ik zelf wel, alleen werkt het bij Moritz dus duidelijk niet op die manier.
Afbeelding
A good dog never dies...

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Stang schreef:Wellicht is het, ondanks zijn angsten, toch eens tijd om een cursus met hem te gaan doen. Maar dat zal dan een "speciale/aangepaste" cursus moeten zijn, gegeven door iemand met werkelijk verstand van zaken, want hoe ik in principe een commando aan moet leren dat weet ik zelf wel, alleen werkt het bij Moritz dus duidelijk niet op die manier.
Probeer eens de basiscursus bij een Martin Gaus hondenschool, bijvoorbeeld in Lelystad. Daar kijken ze naar de honden en hun voorgeschiedenis en naar de baas-hondcombinatie. Het is een clickercursus.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

sypke schreef:
Stang schreef:Wellicht is het, ondanks zijn angsten, toch eens tijd om een cursus met hem te gaan doen. Maar dat zal dan een "speciale/aangepaste" cursus moeten zijn, gegeven door iemand met werkelijk verstand van zaken, want hoe ik in principe een commando aan moet leren dat weet ik zelf wel, alleen werkt het bij Moritz dus duidelijk niet op die manier.
Probeer eens de basiscursus bij een Martin Gaus hondenschool, bijvoorbeeld in Lelystad. Daar kijken ze naar de honden en hun voorgeschiedenis en naar de baas-hondcombinatie. Het is een clickercursus.
Weet jij toevallig of die ook overdag (in het weekend ofzo) gegeven wordt?
Afbeelding
A good dog never dies...

Gast

Stang schreef: Weet jij toevallig of die ook overdag (in het weekend ofzo) gegeven wordt?
http://www.mgh-lelystad.nl
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Thanx! :ok: Ik ga kijken! (had ik zelf ook natuurlijk kunnen opkomen, maar soms zie je door de bomen het bos niet meer ;) ).
Ik ga in eerste instantie eens even rustig lezen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

sypke schreef:
Lijkt mij een prima idee. :ok:

Een aantal keertjes op en neer naar Lelystad is vast en zeker meer dan de moeite waard voor jullie.
Gast

De hondenschool in Lelystad is overigens wat anders dat het instituut van Gaus zelf in Lelystad. De hondenschool wordt door 2 mensen gerund waar ik al veel enthousiaste verhalen over heb gehoord.

Ik heb zelf de basiscursus met Sypke gedaan bij een MG-school in De Rijp. Ik vond het een erg goede cursus. Erica heeft hem ook gedaan met Dario.
Wendy!
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wendy! »

Ja, ik ben zelf zeer enthousiast over de school in Lelystad.
Alleen wordt de basiscursus 's avonds gegeven, en dat is niet wat jij wil, Caroline.
Mischien als je het verhaal aan ze voorlegt dat ze een paar keer individueel met julle aan de slag willen. Dat doen ze namelijk wel vaker.
Groetjes Wendy en Vonya.
In loving memory Aaron (06-04-1994 - 24-05-2007).
You will be missed forever...
AfbeeldingAfbeelding
Gast

Wendy! schreef:'s avonds gegeven, en dat is niet wat jij wil, Caroline.
In De Rijp wordt 'ie ook 's ochtends gegeven.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Stang schreef:Thanx! :ok: Ik ga kijken! (had ik zelf ook natuurlijk kunnen opkomen, maar soms zie je door de bomen het bos niet meer ;) ).
Kom anders tzt een keertje wandelen met Moritz..ik kan je ook wel wat uitleggen en vertellen. Ik vraag me af of je moritz een plezier doet om in een gaus-klasje te gaan lopen. Gausscholen hebben naar mijn ervaring vaak wel een paar probleemhonden in de groep zitten, zoals uitvallers en dat soort honden. Voor een typetje als Moritz vraag ik me af of dat nou zo handig is..
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Gast

Eline* schreef:Gausscholen hebben naar mijn ervaring vaak wel een paar probleemhonden in de groep zitten, zoals uitvallers en dat soort honden.
Bij mijn basiscursus zaten geen uitvallers. Bij de basiscursus zitten veel jonge honden, volgens het Gaus-systeem is het het vervolg op de puppycursus. Er zaten ook een paar herplaatsers. Mensen hebben net een nieuwe, volwassen hond en zoeken snel een goede cursus. Die komen dan daar terecht als ze het geld ervoor over hebben.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Eline* schreef:
Stang schreef:Thanx! :ok: Ik ga kijken! (had ik zelf ook natuurlijk kunnen opkomen, maar soms zie je door de bomen het bos niet meer ;) ).
Kom anders tzt een keertje wandelen met Moritz..ik kan je ook wel wat uitleggen en vertellen. Ik vraag me af of je moritz een plezier doet om in een gaus-klasje te gaan lopen. Gausscholen hebben naar mijn ervaring vaak wel een paar probleemhonden in de groep zitten, zoals uitvallers en dat soort honden. Voor een typetje als Moritz vraag ik me af of dat nou zo handig is..
Doen we! :ok:
Afbeelding
A good dog never dies...

Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

sypke schreef:
Eline* schreef:Gausscholen hebben naar mijn ervaring vaak wel een paar probleemhonden in de groep zitten, zoals uitvallers en dat soort honden.
Bij mijn basiscursus zaten geen uitvallers. Bij de basiscursus zitten veel jonge honden, volgens het Gaus-systeem is het het vervolg op de puppycursus. Er zaten ook een paar herplaatsers. Mensen hebben net een nieuwe, volwassen hond en zoeken snel een goede cursus. Die komen dan daar terecht als ze het geld ervoor over hebben.
Bij mij op cursus wel en werd dan ook geregeld met werpkettingen gegooid naar andere honden. Niet goed voor bange honden......

Caroline, je weet me te vinden! ;)
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Gast

Eline* schreef: Bij mij op cursus wel en werd dan ook geregeld met werpkettingen gegooid naar andere honden. Niet goed voor bange honden......
Dat is inderdaad niet goed.
Wendy!
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wendy! »

In lelystad halen ze extreem bange honden uit de groep en gaan apart met ze trainen, net zo lang totdat ze eventueel weer in de groep zouden kunnen functioneren. Ik heb het met eigen ogen gezien...
Caro, neem maar van mij aan, ze doen het echt heel goed daar.
Groetjes Wendy en Vonya.
In loving memory Aaron (06-04-1994 - 24-05-2007).
You will be missed forever...
AfbeeldingAfbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Wendy! schreef:In lelystad halen ze extreem bange honden uit de groep en gaan apart met ze trainen, net zo lang totdat ze eventueel weer in de groep zouden kunnen functioneren. Ik heb het met eigen ogen gezien...
Caro, neem maar van mij aan, ze doen het echt heel goed daar.
Ik geloof je absoluut hoor! ;) Daarbij; als iemand het in z'n botte hersens haalt om een ketting naar Moritz te gooien, dan krijgen ze die 3 keer zo hard om hun eigen kop heen :evil:
Alleen heb ik de prijzen gezien 8O en dat de cursus 's avonds gegeven wordt: dan kan het sowieso niet.
Omdat de operatie van Lotje eraan komt + van Kaya en Elmo ook onderzocht moet worden (veel plassen en drinken) kan ik ook nu niet nog honderden euro's aan een cursus uitgeven :?

Ik hou me even bij het fijne aanbod van "instructrice" Eline ;) :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”