Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Plassen over andere hond heen.

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Rossi
Zeer actief

Plassen over andere hond heen.

Ongelezen bericht door Rossi »

Toen Menno vanochtend met Rossi uit was kwam hij een andere golden retriever tegen. Een erg dominante reu. Rossi is ook een reu maar enorm onderdanig voor iedereen. Dus Rossi laat zich zoals gewoonlijk besnuffelen. Hij zit dan, oortjes naar achteren, staart tussen de benen (het puntje kwispelt wel) en rustig afwachtend. Tilt die gr##$% hond de poot op en plast zomaar tegen Rossi aan. 8O :evil:
Is dit normaal gedrag????
Menno heeft Rossi daar maar weg gelokt.
Groeten van Angel en Rossi.

Afbeelding
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Volgens mij is 1 van de honden van Eline ook al "bepist" :mrgreen:

Sommige honden doen dit. Dingo doet het vaak bij pups :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Dingo op 31 jan 2004 18:49, 1 keer totaal gewijzigd.
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
Rossi
Zeer actief

Heeft dit dan te maken met rangorde en dominantie? Of is het kwestie van slechte opvoeding :mrgreen: :p: ?

En toch vreemd dat een hond zomaar toe laat dat een ander hem gebruikt als pispaal!

Afbeelding
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Rossi schreef:Heeft dit dan te maken met rangorde en dominantie? Of is het kwestie van slechte opvoeding :mrgreen: :p: ?

En toch vreemd dat een hond zomaar toe laat dat een ander hem gebruikt als pispaal!
Naar mijn mening heeft t niets met opvoeden te maken, maar met een vorm van dominantie..
Als dingo het weleens doet kijkt hij daarna zo van : kijk jochie, je hebt nog een hoop te leren :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
Domie
Zeer actief
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Domie »

Joep krijgt op die manier vaak een douche van een rottie :evil:
Groetjes Domie en een lebberkus van Paco

Joepie 27-12-2002 - 03-08-2015
Rossi
Zeer actief

Betekend dit dan ook dat we deze actie vaker kunnen verwachten van dezelfde hond?

Afbeelding
lies
Zeer actief

Ongelezen bericht door lies »

denk ook dat het dominantie is..oz is ook eens bijna zo besproeid, ik kon hem nog net onder de straal vandaan trekken. op zich vond ik het wel een heel komisch gezicht. het was een schotse collie, en hij deed het heel hoog en met zijn neus in de lucht :pffff:
nanoekie
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door nanoekie »

komt idd wel vaker voor, gewoon dominantie..... een beetje het : "jij bent nu van mij" idee
Misty doet het ook wel bij sommige hondjes. kan je alleen aanraden dat als het raak is het gelijk met een paar plukken gras weg te vegen, als die gele piesvlekken eenmaal droog zijn is het hel moeilijk dat gele weer weg te krijgen :?
Groetjes Nanouk

Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Rossi schreef:Is dit normaal gedrag????
Er zijn honden die dit doen. En honden die dit ondergaan. Zowel voor de honden die het doen als degenen die het overkomt lijken dit de normaalste zaak van de wereld te vinden.

Op ons mensen komt het wat vreemd over, maar honden comuniceren nou eenmaal veel met hun urine. Als ik tijdens een wandeling wel eens een plas moet doen moet ik ook erg oppassen dat ik mijn honden niet op hun kop plas. Want zijn gaan het miet uit de weg, dus ik doe dat dan maar. Ben nog niet zo honds dat ik het gewoon vind om over mijn honden heen te plassen. :mrgreen:
[quote"Rossi"]Betekend dit dan ook dat we deze actie vaker kunnen verwachten van dezelfde hond?[/quote]
Tja, dat lijkt me wel, waarom zou hij het niet herhalen?
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers

Ongelezen bericht door astrid »

Je ziet ook vaak dat zo over elkaars plas heenplassen. Dat betekent toch ongeveer hetzelfde?
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

HIHIHIHHI! Wat heb ik gelachen! De tranen stromen nog net niet over mijn wangen...hihihihih! Ik heb een groot voorstellingsvermogen en ben erg fantasierijk in mijn gedachtengang ik zie zo mijn Rimpel voor me staan die bezeken wordt door een andere hond! hihihiiiihih! Heel dom kijken natuurlijk! Ik had hier nog nooooit van gehoord! Maar ik ben dus voorbereid! Wie weet...wat niet is kan nog komen natuurlijk...maar goed dat ik dit lees anders zou ik echt wel over de zeik gaan (letterlijk en figuurlijk)....

Ja, zal wel iets met dominantie te maken hebben he?

Grappig om te zien lijkt me...alleen niet zo leuk als jij een bezeken hond mee moet nemen naar huis! Lekker voor op de bank! niet dus!
Rossi
Zeer actief

Wil de hond schreef:Als ik tijdens een wandeling wel eens een plas moet doen moet ik ook erg oppassen dat ik mijn honden niet op hun kop plas.
Geen wc thuis???? :mrgreen: :mrgreen:

Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Rossi schreef:
Wil de hond schreef:Als ik tijdens een wandeling wel eens een plas moet doen moet ik ook erg oppassen dat ik mijn honden niet op hun kop plas.
Geen wc thuis???? :mrgreen: :mrgreen:
:V

Ik zie trouwens vaker dat er per ongeluk over elkaar heen wordt geplast dan expres. Bij zo'n heel interessant luchtje staan Jack en z'n vriendjes zich te verdringen om te kunnen snuffelen, en als de eerste besluit dat hier duidelijk even geplast moet worden, staat de rest nog met hun neus bij de grond. :roll:

Hanneke
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Rossi
Zeer actief

Hanneke2 schreef: Ik zie trouwens vaker dat er per ongeluk over elkaar heen wordt geplast dan expres. Bij zo'n heel interessant luchtje staan Jack en z'n vriendjes zich te verdringen om te kunnen snuffelen, en als de eerste besluit dat hier duidelijk even geplast moet worden, staat de rest nog met hun neus bij de grond. :roll:

Hanneke
Dit was jammer genoeg echt niet per ongeluk. :cry:
Kwam die hond vandaag weer tegen en ben maar even een andere kant langs gegaan om herhaling te voorkomen!!!

Afbeelding
Simone62
Actief

Ongelezen bericht door Simone62 »

Jambo van ons doet het ook, meestal bij wat kleinere hondjes die continu achter hem aan lopen, en dan opeens, poot omhoog, hij mag het niet van mij want het is geen fijn gezicht, dus als ik het zie zeg foei en gelukkig begrijpt hij dat.
groetjes
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

Volgens mij wil een hond daarmee zeggen dat hij sch**t heeft aan de andere hond.
Wij hebben een tijdje een ontzettend dominante keeshond in huis gehad (ging helaas niet samen met onze Xitan, die ook behoorlijk dominant is) en die plaste gewoon tegen de benen van mijn dochtertje aan!
AfbeeldingAfbeelding
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

tbeast schreef:Volgens mij wil een hond daarmee zeggen dat hij sch**t heeft aan de andere hond.
Wij hebben een tijdje een ontzettend dominante keeshond in huis gehad (ging helaas niet samen met onze Xitan, die ook behoorlijk dominant is) en die plaste gewoon tegen de benen van mijn dochtertje aan!
Laten we hopen dat hij dat niet te letterlijk heeft,sch**t aan! 8O 8O
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”