Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Willem, wat doe je nu...?!?!?!?! - p.19

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Re: (Gave) Fotospam van de Rooie Vos en het Gestreepte Meisj

Ongelezen bericht door gonnie »

Carmen schreef:Even partypoopen... pas je op met die halfcheck? Een hond is er bij Arie in spel ooit in vast komen te zitten met een hoektand, deze is toen afgebroken :schrik:
Wat is het verder een prachtbeest zeg!

Sterker nog, bij de hond van mjn hondentrainster is de onderkaak gebroken nadat ze vast zat in zo halfcheck. Die moest weer vast gezet worden.

Wat een leuke foto's.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Re: In de aanbieding: 1 Piep + 1 Zwarte (geen Rooie). Zsm!!!

Ongelezen bericht door renee-uk »

iets met de hond op de koekjestrommel binden of zoals nu, de hond in de pot vinden :mrgreen:
ik wens je veel plezier vannacht :engel:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

renee-uk schreef:iets met de hond op de koekjestrommel binden of zoals nu, de hond in de pot vinden :mrgreen:
ik wens je veel plezier vannacht :engel:
Ja en ja :blauwoog: .

En bedankt voor het toegewenste plezier, ik zal het aan iemand doorgeven :mrgreen: . Het keukenhekje hoort dicht te zitten (met de honden in de huiskamer) als we niet binnen zijn en aangezien iemand vergeten was om dat te doen mag iemand ook vannacht plezier hebben van die hond(en) in de pot :cool2: . Lais zal vannacht dan ook niet op bed slapen (evenals iemand) en ik doe vannacht lekker oordoppen in... wat zal ik lekker rustig slapen :engel: .

@gonnie: dankje.
hakunamatata schreef:Even dat andere topic opduikelen, ik meen dat er voor beide al gegadigden waren. Nu gelijk van profiteren! :lol1:

Edit: sorry, maak ik je blij met een dooie mus. Zie ze niet genoemd worden, de rooie wel :mann:
Ja, dat is dus precies verkeerd om :hmmm:

Hylos schreef:Als je Piep nog even laat kotsen zodat ze dat hier niet doet dan is ze welkom hoor. Ze mag Xavi zijn fleecejasje wel aan en samen met hem onder de deken :I:
Al zou dat vast 1 grote donderpartij worden in huis :mrgreen:
Hahaha, ja dat wordt feesten denk ik :jump1: ! Wel lief dat ze Xavi's jasje aanmag :I: .

Niika88 schreef:Doe die zwarte maar hierheen, strikje niet nodig. Heb ik toch nog mn herder

Draken zijn het ook he! :mep: :LOL:
Die zwarte vraagt of hij op de bank mag en of jouw witte hem met rust laat. Zoja: dan pakt hij gelijk zijn koffers!

Ja, draken. Vooral die ene, die gestreepte :gvd: .
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Kijk anders hier eens voor een verstelbare martingale windhonden halsband, deze werkt hetzelfde als een halfneck is alleen veiliger.
http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/rond ... n-tassels/
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief

Bedankt voor de link Jacq, ik ga eens kijken :ok: .
Niika88 schreef:
Zamunda schreef:
Niika88 schreef:Doe die zwarte maar hierheen, strikje niet nodig. Heb ik toch nog mn herder

Draken zijn het ook he! :mep: :LOL:
Die zwarte vraagt of hij op de bank mag en of jouw witte hem met rust laat. Zoja: dan pakt hij gelijk zijn koffers!

Ja, draken. Vooral die ene, die gestreepte :gvd: .
Jahoor hij mag wel op de bank, dat regelen we wel ff... en of die witte 'm met rust laat. Tja, dat moet ie haar dan wel ff vertellen, dan doet ze dat vast wel :J: zet je 'm ff op de trein? :LOL:
Ik denk dat ie dan de trein onderschijt, dus je kunt hem beter even met de auto halen :engel: .
Zamunda
Zeer actief

Nou, het was nog even spannend of ik wel door zou kunnen slapen, want meneer Zamunda en Piep spanden samen met als gevolg dat piep toch bij mij sliep vannacht :hmmm: . Maar okee, Lais leek echt helemaal nergens last van te hebben, dus vooruit dan maar. Oordoppen in, slaappil erin en snurken maar, ik heb geslapen als een roosje :engel: .

Die zwarte is er vannacht twee keer uitgeweest hoorde ik vanmorgen, beide keren flinke diarree en vanmorgen nogmaals. Het arme ventje is er echt niet lekker van en schijnbaar heeft hij de andere twee nauwelijks iets van de buit gegund, want die hebben echt nergens last van. Nu rest enkel de twijfel over wie die emmer gesloopt heeft, want ja, dát is natuurlijk de hoofddader (naast meneer iemand) :hmmm: .
Zamunda
Zeer actief

Oh en Hylos, ik hou Piep toch maar zelf... ze heeft nergens last van dus ze mag blijven :engel: .
RedPassion

Ongelezen bericht door RedPassion »

Hele topic gelezen, geweldig die vooruitgang! Zo'n andere hond ook al op die laatste foto's. :D
Zamunda
Zeer actief

Nou Nika, Mister is weer boven Jan, dus hij mag toch blijven :mrgreen: .
RedPassion schreef:Hele topic gelezen, geweldig die vooruitgang! Zo'n andere hond ook al op die laatste foto's. :D
Leuk!

Het is tijd om weer eens een (leuke :cheer: ) update te maken over die rooie jongen, dus ik ga zo even aan de schrijf.
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Zamunda schreef:Okee. Die rooie is een erg makkelijke hond en vanavond bleek maar weer eens hoe makkelijk, dus ik heb besloten dat hij als enige mag blijven :pffff: . Dussss, wie wil die andere twee :engel: .

Goed. In de keuken staat een koektrommel (plastic emmer met deksel), met heel lekker hondenvoer; lekker voor het grijpen zodat ik snel even kan belonen, of gewoon wat lekkers uit kan delen omdat het kan. Vanavond stond deze trommel ineens op de grond, vrijwel leeg (met een zwarte snuit erin), terwijl hij even daarvoor nog bijna tot de rand toe gevuld was (er kan een kilo of vier in schat ik). Hoe het precies gegaan is weet ik niet, maar ik kan het wel een beetje raden: de emmer was nog heel, de deksel zat echter vol tandafdrukken en scheuren...: Laissah :gvd: :mep: !!! Willem zal er niet tot nauwelijks iets van gegeten hebben. Hoe de verdeling tussen die andere twee gegaan is moet nog blijken (Mister is de baas over het eten), in ieder geval kwam Laissah al bekaflikkend om het hoekje kijken toen we weer binnenkwamen en vonden we de zwarte in de pot.
Lais heeft verder nergens last van, maar Mister heeft al twee keer gekotst. Ben benieuwd wat het vannacht wordt qua plassen/poepen/kotsen :schrik: .

Maar goed, lang verhaal kort, in de aanbieding:
- 1 Piep en 1 Zwarte. Beide hoeven de komende dagen niet te eten. Roept u maar :mrgreen: !
:LOL:
Dat heeft Max één keer met frituurvet gedaan :schrik: Mart had de frituurpan schoongemaakt, vet in een bak gegooit en op het aanrecht laten staan, hekje van de keuken niet dicht gedaan....Max was altijd veij rustig in huis, dus miste ik hem niet echt! Toen ik naar de wc ging (zit naast de keuken) zag ik hem staan smullen, hij had de bak van het aanrecht gepakt en had de inhoud (2 kilo) bijna helemaal op :O: ik kan je vertellen dat dat ook een heel leuk nachtje geweest is :ugh: :LOL:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Zamunda
Zeer actief

Re: Update: steeds vrijere Willem.

Tjonge, wat is het toch een lieverd die rooie :I: . Hij komt langzaamaan steeds meer los, echt zo fijn.

Hij durfde al steeds meer, elke dag weer iets meer/verder, maar daar bleef hij toch heel ambivalent in. Dus wél komen voor die kroel/koekje/halsband/... maar altijd met de staart tussen de poten en vaak lage houding en ik vond dat best weleens lastig.
Met voeren bijvoorbeeld: het voelt niet fijn om hem te voeren terwijl hij zijn voertjes dan met zijn staart tussen de poten gekruld op staat te eten. Maarja, ik had toch het idee dat het wel een ingang was en het zou kunnen werken. Inmiddels zie ik duidelijk positief resultaat :cheer: . Zijn staart hangt al wat meer recht naar beneden, komt soms zelfs iets tussen zijn poten vandaan.
In het begin durfde hij vaak geen voertje te pakken als ik die weggooide (of ergens in de kamer legde), maar middels opbouwen en gewenning durft hij dat inmiddels steeds iets meer. Daar maak ik dankbaar gebruik van om hem een beetje in beweging te krijgen. Dus ik zit op de grond, hij krijgt voertjes uit de hand en tussendoor schuif ik er eens eentje hier- of daarheen. Doordat hij zijn poten dan verzet (wat ie vooral niet probeert te doen) komt hij in zijn koppie toch ook steeds iets meer los. Tijdens de sessie komt die staart dan steeds meer ontspannen te hangen, echt heel veel fijner om te zien!

In de tuin gaat het erg goed. Ik heb veel aandacht besteed aan contact kunnen maken zonder de riem (dus hij had hem wel om, maar ik gebruikte hem niet), het ene moment lukte dat niet en het andere moment weer heel makkelijk. Goed gezocht naar wat maakt dat het wel of niet lukt en daar heb ik nu wel aardig de peiling in. Nou is hij ook alweer veel losser en dat maakt het al veel makkelijker: als hij gekke sprongen maakt en met dat blije hoofd naar me kijkt ( :I: ) dan speel ik mee en maakt hij heel makkelijk contact. Dan kan het wel zo zijn dat hij het opeens toch weer eng vindt, ik heb zelf het idee dat hij dan aan zijn taks zit. Dan is zijn speelse bui over, heeft ie zichzelf een paar keer overwonnen en prompt is het toch wel weer eng.
De lijn gaat nog niet definitief af, daarvoor moeten we elkaar nog wat beter leren kennen, maar zo af en toe (als het goed voelt) oefen ik ook al zonder lijn (en dat goed goed uiteraard, anders had ik wel geschreven dat ik weer uren in spanning heb gezeten :engel: ).

Deuren/doorgangen zijn nog steeds beladen, rustig erdoorheenlopen is nog niet aan de orde. Maar hij durft steeds meer, ondanks dat hij dan alsnog een lage houding heeft. Vanmorgen bijvoorbeeld bij het keukenhekje: man stond aan de ene kant, ik aan de andere, Willem wilde (zelf) de keuken in en hij schiet tussen ons door (lage houding, staart tegen de buik). Dus heel eng/onzeker, maar in het begin had hij dat echt niet gedaan terwijl wij er zo dichtbij stonden. Toch wel bijzonder eigenlijk, dat hij die dingen (zelf!) doet terwijl hij het toch ook nog zo eng vindt?

Als hij ergens ligt dan kan hij zo'n beetje alles wat hier in huis gebeurt wel hebben, maar als hij zelf loopt is hij nog erg onzeker, alhoewel daar ook steeds meer vooruitgang inzit. Ik vind het in ieder geval fijn dat hij zich, al sinds het begin, behoorlijk veilig voelt zolang hij ligt, dat geeft toch een goede/rustige basis. Daarmee kan hij toch mooi de spannendere momenten van de dag aan.

Ik heb al een paar keer echt lekker even met hem kunnen rennen/spelen in de tuin, dat hij dan echt staartzwiepend met een heerlijk blij hoofd spelbuigingen maakt en door de tuin rent, waarbij ik rare geluiden maak ( :Q: ), een beetje op mijn jas sla, lichte schijnbewegingen maak. Echt zo leuk!

Oh en tijdens het wandelen heeft hij inmiddels een paar keer een stukje met zijn staart ongeveel horizontaal gelopen en gekwispeld, ook al zo fijn/mooi om te zien!

Hij heeft ook al een paar keer op bed gelegen, tijdens uitslapen. Hij wil er dan graag bij, maar vindt het de eerste minuten héél spannend, hij blijft dan staan of zitten en trekt dan zijn gespannen bekkie. Maar steeds sneller vindt hij toch ontspanning en áls hij eenmaal gaat liggen en zijn kop neerlegt is ook het hek van de dam. Dan probeert ie zo dichtbij mogelijk naar me toe te kruipen en ploft dan gerust bovenop Laissah :schrik: .

Van kroelen kan hij sowiewo niet genoeg krijgen :I: . Elke keer als je stopt komt ie iets dichterbij, zo van "ja halloooohoooo, je was nog niet klaar hoor :pffff: " :hmmm: . Ook dat ging dus steeds met die staart tegen zijn buik, maar inmiddels hangt die meestal los naar beneden gelukkig.
Ik geloof dat hij, als hij nog meer vertrouwen krijgt in ons en meer durft, een schoothond wordt :mrgreen: . Nouja, het is een lichtgewicht, dus dat kan best.

Samen met de katten gaat het echt uitstekend, echt bizar hoe makkelijk die introductie is gegaan en hoe vrij de katten zich al snel weer voelden. En met ons, tja, ons windt ie om zijn poot :mann: .

Nog even spammen. Het zijn een beetje dezelfde foto's en niet erg duidelijk, maar ik vind ze toch leuk :tongue: .

Willem die er even lekker bij is komen liggen op bed :I: . Saillant detail: onder dat grijze vetbed (en dus onder Willem) ligt Laissah :80: :tongue: :
Afbeelding

Een half uur later is Lais er toch maar onderuit gekropen en promt ligt Willem een stuk dieper :mrgreen: :
Afbeelding

Samen liggen :I: :
Afbeelding

Even uitstrekken, oftewel Lange Jan :80: :
Afbeelding

Kijk dat bekkie dan :I: :I: :
Afbeelding

Helemaal ontspannen :slaap: :
Afbeelding

Lekker ding hè :I: :
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Re: Update: steeds vrijere Willem (en slaapfoto's).

Ongelezen bericht door blondie »

:I: hij blijft toch wel, hij lacht zelfs in zijn slaap :lol1:
RedPassion

Ongelezen bericht door RedPassion »

Oh, zie ze nou samen slapen. :I: Fijn dat het zo vooruit blijft gaan! :ok:
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

die glimlach :I: :I:

fijn dat het zo goed met hem gaat en steeds een stapje vooruit :E:
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

Die grijnssssssssssss :I:
En de groeten van de mannen :zwaai
kathy
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door kathy »

Een lachebekje! Zo mooi om mee te maken en zo mooi om mee te lezen.
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Oh gossie :I: ik herken het bekkie heel erg van lootje-pootje hierzo, geweldig als je dat ziet he? :I:
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Een heerlijk pretbekkie :I: :I: .
Ben je al een beetje gewend dat je nu 3 honden hebt waarvan 2 horizon vervuilers?! :engel: :engel: :E:
Laatst gewijzigd door Ptje op 10 jan 2016 11:09, 1 keer totaal gewijzigd.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Zamunda
Zeer actief

Nanna schreef:Ik vinnut een schoon huntjie :I:
Ja, best een mooi ding hè?!

RedPassion schreef:Oh, zie ze nou samen slapen. :I: Fijn dat het zo vooruit blijft gaan! :ok:
Schetig hè? En ik mocht ernaast zitten/liggen, veel lekkerder uitslapen kan niet :F: .

blondie schreef: :I: hij blijft toch wel, hij lacht zelfs in zijn slaap :lol1:
Ingrid48 schreef:die glimlach :I: :I:
kathy schreef:Een lachebekje!
Reny schreef:Die grijnssssssssssss :I:
Niet zo gek dat het hem lukt om mij om zijn pootje te winden hè :blauwoog: ?

kathy schreef:Zo mooi om mee te maken en zo mooi om mee te lezen.
Inderdaad erg mooi om die ontwikkelingen te zien en leuk dat je het mooi vindt om mee te lezen :ok: .

-Lilo- schreef:Oh gossie :I: ik herken het bekkie heel erg van lootje-pootje hierzo, geweldig als je dat ziet he? :I:
Ja, echt genieten van zo'n heerlijk bekkie: totale ontspanning en het straalt ook een soort tevredenheid uit. Leuk dat lootje-pootje ook zo'n lekker bekkie trekt :I: .

Ptje schreef:Een heerlijk pretbekkie :I: :I: .
Ben je al een beetje gewend dat je nu 3 honden hebt waarvan 2 hoizon vervuilers?! :engel: :engel: :E:
Ja, ik vind het vanaf dag één alweer heerlijk om drie honden te hebben en met Willem past het bizar naadloos, wat de pret alleen maar groter maakt. Dat het een horizonvervuiler is is een licht nadeel, maar hij speelt het allemaal heel tactisch: meestal houdt hij zijn oren onder de horizon, pas als hij zeker mag blijven gaat ie de horizon ermee vervuilen. Wat ik je brom :hmmm: .

Maarja, zoals door sommigen al voorspeld ben ik inmiddels aardig gewend geraakt aan die puntoren (behalve met fotograferen, als ik een leuke close-up van Mister maak moet ik altijd weer op die stomme oren letten :gvd: ). Niet verder vertellen hoor, maar ze zijn o.h.a. best okee eigenlijk, die grote puntoren, misschien zelfs ook wel leuk :80: :oeps: .
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Wat ontzettend leuk om te lezen allemaal :ok:
Fabiola17
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

Heerlijk om te lezen.
Dank voor de updates.
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
lotje&famke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mix Schapendoes en een Teckel

Ongelezen bericht door lotje&famke »

Mooie update, wat gaat het goed! Willem komt over alsof hij goed te 'lezen' is als je m kent zoals jij (houding, staart, koppie). Dat lijkt me fijn, die interactie, hij praat zeg maar terug, maakt een verbinding :I: .
Afbeelding
Achi
Actief
Aantal honden: 3

Re: Kretaan in de sneeuw (fotospam)

Ongelezen bericht door Achi »

Zamunda schreef: We hebben gevraagd of we Willem een paar weken mogen reserveren, dus dan hebben nieuwe foto's op de site ook niet zoveel nut :mrgreen: . De kans dat hij blijft is heel groot, maar ik hou nog even een slag om de arm. Ik moet er nog aan wennen (omdat het totaal niet het plan was), of er is een reden voor twijfel. Dus we kijken het gewoon nog even aan en gelukkig krijgen we die tijd van de stichting :ok: .
Fijn dat jullie de tijd krijgen om rustig een beslissing te kunnen nemen.
Jouw berichten lezend kan ik me voor deze Kretenzer ( :wink: ) geen betere plek voorstellen en vind ik de combinatie van dit drietal een genot om te zien maar dat doet natuurlijk volledig niet ter zake.
Succes met de beslissing :mrgreen:
Afbeelding
Thomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Thomas »

Wat een fijne update en wat kun je toch leuk schrijven. :ok:
Afbeelding
hakunamatata
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Hoera voor de horizonvervuiler! :D
Daar ben ik overigens juist dol op, die puntoortjes gaan spreken zo door alle kanten op te gaan :I:
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Geweldig die foto's! Wauw. Wat een knappe vent ook.
Zamunda
Zeer actief

lotje&famke schreef:Mooie update, wat gaat het goed! Willem komt over alsof hij goed te 'lezen' is als je m kent zoals jij (houding, staart, koppie). Dat lijkt me fijn, die interactie, hij praat zeg maar terug, maakt een verbinding :I: .
Hij is inderdaad heel expressief en dat vind ik erg fijn. Ik versta hem nog niet altijd direct, maar ik leer steeds meer zijn dialect ;) . Bij Tisbee had ik veel meer moeite om haar te lezen, die was zo introvert, die bewoog dan gewoon nog geen oor... daar kan ik heel weinig mee, duidelijk (maar stil :wink: ) communiceren vind ik veel fijner.

Achi schreef:
Zamunda schreef: We hebben gevraagd of we Willem een paar weken mogen reserveren, dus dan hebben nieuwe foto's op de site ook niet zoveel nut :mrgreen: . De kans dat hij blijft is heel groot, maar ik hou nog even een slag om de arm. Ik moet er nog aan wennen (omdat het totaal niet het plan was), of er is een reden voor twijfel. Dus we kijken het gewoon nog even aan en gelukkig krijgen we die tijd van de stichting :ok: .
Fijn dat jullie de tijd krijgen om rustig een beslissing te kunnen nemen.
Jouw berichten lezend kan ik me voor deze Kretenzer ( :wink: ) geen betere plek voorstellen en vind ik de combinatie van dit drietal een genot om te zien maar dat doet natuurlijk volledig niet ter zake.
Succes met de beslissing :mrgreen:
Is Kretenzer het goede woord ja?
Ja, hij zit hier wel goed en ze doen het echt heel erg leuk met z'n driëen, voor mij ook echt een genot. Ik heb inmiddels wel een idee over waar mijn twijfel vandaan komt.

hakunamatata schreef:Hoera voor de horizonvervuiler! :D
Daar ben ik overigens juist dol op, die puntoortjes gaan spreken zo door alle kanten op te gaan :I:
:hmmm: . Mijn hangoor spreekt ook met haar over hoor, alle kanten gaan ze op :pffff: ! En het is véél makkelijk om een leuke en beeldvullende kopfoto te maken van een hangoor :tongue: .

Frolic schreef:Stomme honden ook, ze winden je zo om hun poot dat je die gekke zeilen uiteindelijk nog mooi gaat vinden ook.
Pippi heeft precies door dat ze, wanneer ik even geen tijd voor haar heb, heel mooi voor me moet gaan zitten en dan met haar koppie schuin alle zeilen bij moet zetten om mij door de knieën te laten gaan.
Ik vind dat té schattig hoe ze dan heel zachtjes die oren beweegt en zodra ik op de grond zit legt ze ze weer in haar nek :hmmm:
Hahahahahaha, schitterend :LOL: . Ja, jij hebt dat drama natuurlijk ook, van een perfecte hangoorhond naar zo'n zeilhoofd :mrgreen: .

Manuma schreef:Geweldig die foto's! Wauw. Wat een knappe vent ook.
Gaaf hè :I: . En ja, hij is minstens net zo mooi als Cody :I: . Maar je bedoelde waarschijnlijk de andere betekenis van knap :tongue: .

M@rleen schreef:Wat ontzettend leuk om te lezen allemaal :ok:
Fabiola17 schreef:Heerlijk om te lezen.
Dank voor de updates.
Thomas schreef:Wat een fijne update en wat kun je toch leuk schrijven. :ok:
Dankjulliewel, erg leuk om te lezen!
Zamunda
Zeer actief

Re: Update: los in de tuin en twijfel

Zo, weer eens tijd voor een update over dat lekkere dier.

Los in de tuin.
Sinds de vorige update gaat Willem meestal twee keer per dag los (en zonder lijn) mee de tuin in. Ik had gemerkt dat als ik de honden 's ochtends meeneem de tuin in hij lekker speels en vrij is en dan steeds makkelijk contact maakt. Dus besloten dat het zonder lijn kon zodat hij met rennen en spelen niet steeds een ruk aan zijn sleeplijn zou krijgen. En dat gaat prima :cheer: .
Het begint meestal met poepen/plassen, dan gaat hij rennen en heeft hij binnen no-time Laissah achter zich aan want die vindt dat schitterend. Vanaf dat moment moet ik Mister bezig houden of naar binnen doen, want die blaft de hele buurt bij elkaar omdat er onrust is. Als ik hem naar binnen doe kan ik zelf meer genieten van het spel, hou ik hem erbij dan heb ik mijn aandacht vooral bij hem nodig.
Op een gegeven moment zie ik aan Willem dat hij eigenlijk wel klaar is met spelen, dan staat op een bepaalde manier met een blije maar moeie bek te hijgen, meestal kijkt hij dan ook naar mij. Dat is voor mij het teken om Mister en Lais naar binnen te bonjouren, anders moet ik die twee teveel (streng) verbaal sturen waardoor Willem niet dichterbij durft te komen. Dus hup naar binnen die twee en dan speel ik zelf nog even met Willem. Beetje enthousiast roepen, zwaaien met de armen, klappen in m'n handen of op m'n jas... En hij rennen en met blije bek naar me kijken. Na een paar keer heen en weer rennen blijft hij op het keerpunt staan en krijgt dan een iets andere houding. Ik zou niet precies kunnen omschrijven wát er nou anders is, ik denk vooral in zijn uitdrukking? Van blije bek naar een wat rustiger bekkie ofzo. In ieder geval is dat het teken dat hij wel klaar is en mee wil. Dan ga ik door de kniëen en roep ik hem bij me. Hij komt altijd in een wat lage houding bij me en dan kroel ik hem even, pak hem bij zijn halsband en terwijl ik het jachtlijntje uit mijn zak haal zeg ik dat ik hem ga aanlijnen. Nog even wat kroelen en dan richting de deur.
Hij loopt dan op mijn aanwijzen voor me uit tussen de buxus door en dan laat ik geregeld het lijntje over zijn rug vallen. Dan loopt ie door, al omkijkend, en ik beweeg mijn hand/arm alsof ik hem nog vastheb. Bij de deur aangekomen zeg ik "ga maar door de deur" en 'neem' ik hem mee naar binnen aan een denkbeeldig lijntje. Meestal gaat dat goed, echt leuk om te zien! Een keer liep hij toch weer weg en dan zie je dus dat hij écht graag meewil maar het gewoon simpelweg te spannend vindt om het zelf te doen. Hij ging namelijk weer het gras op en ging in zijn 'ik wil graag maar durf niet alleen'-houding staan (heel typisch: ineengekropen, je met grote ogen aankijkend, maar niet weglopen). Ik liep rustig op hem af, zei dat het goed was en we het samen zouden doen en ik pakte zijn lijntje. Prompt loopt ie weer met me mee zonder strakke lijn en zichtbaar opgelucht. Bijzonder.
Aan het eind van de middag gaan we vaak nog een keer zonder lijn de tuin in en herhaalt het ritueel zich. Heerlijk om hem zo vrij (en blij :cheer: ) te zien rennen :I: .

Twijfel
Ik weet niet goed waar mijn twijfel om hem al dan niet te houden nou precies vandaan komt. Het is o.h.a. zo'n makkelijke hond en zo'n ontzettende lieverd en kroelkont, een heerlijke hond en ik heb er ook echt een klik mee... maar juist omdat dat allemaal zo positief is wil ik mijn twijfel serieus nemen. Ik heb wel steeds meer het idee dat de twijfel voortkomt uit Willems angst en onbenaderbaarheid (is vast geen goed woord :tongue: ) op bepaalde momenten. Of ik dat wel wil, daar altijd rekening mee te moeten houden. Met rekening houden bedoel ik niet dat je in huis op je tenen moet lopen, want dat is helemaal niet het geval. Nee ik bedoel vooral dat hoeveel hij ook zal wennen en leren, er altijd situaties kunnen zijn waarin hij weer onbenaderbaar wordt. In huis is dat natuurlijk geen punt, in de tuin eigenlijk ook niet meer, maar hij kan natuurlijk altijd een keer uit huis ontsnappen of dat de lijn een keer knapt tijdens het wandelen.
Het is míjn angst dat ik hem kwijtraak en ik wil daar niet altijd mee bezig hoeven zijn. Ik wil ook niet altijd dubbelgezekerd met hem blijven lopen, of met sluizen in huis werken. Of stressen als er bezoek is (oh, als ze maar niet de deur open laten staan :oeps: ). Maar is het eerlijk naar Willem toe om dat risico te nemen? Om, als hij een stuk verder is en de meeste situaties vertrouwd zijn, het los te laten?
Nou weet ik dat ik erg voorzichtig ben, maar ik wil gewoon die nachtmerrie niet, dat hij uren/dagen/weken kwijt is, maar ik wil dus ook niet altijd dubbelzekeren en sluizen. Gek eigenlijk, ik heb ontzettend veel voor mijn dieren over, maar dit is blijkbaar een grens.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

maar zamunda, die kans loop je bij iedere hond.
het is bij geen enkele hond uit te sluiten dat ie in een situatie waar ie verschrikkelijk schrikt in paniek de benen neemt, zie het aantal honden dat vermist wordt in de vuurwerktijd.
dat zijn heus niet allemaal potentiële weglopers/angsthazen, soms zelfs in tegendeel.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Nikkielvis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podego van 2 jaar uit portugal
Mix van 6 maanden uit roemenie

Ongelezen bericht door Nikkielvis »

Je hebt al zoveel bereikt in pas een maand. En volgens mij wordt het alleen maar beter. Al snap ik best je twijfel maar na een maand al zover dat als ik je verhalen zo lees dat hij nog veel verder kan ontwikkelen. Maar je heb toch nog de tijd om er goed over na te denken.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”